עופר מחייך: החברה לישראל השלימה הקמת תחנת כוח במישור רותם
בשורה חיובית למשקיעי החברה לישראל. חברת ההחזקות בשליטת עידן עופר הודיעה אמש (ש') חברת הבת איי.סי פאואר, המוחזקת על ידה בשיעור של 80%, השלימה בהצלחה את הקמת תחנת הכוח במישור רותם ועברה בהצלחה את מבחני הקבלה של התחנה באמצעות גז טבעי.
תחנת הכוח במישור רותם שבנגב הינה בעלת כושר ייצור של 440 מגוואט וניצולת אנרגטית של כ-57%, והופכת עם השלמת הקמתה לתחנת הכוח הפרטית הגדולה ביותר שפועלת בישראל. החברה לישראל ציינה כי תחנת הכוח תשתמש בגז טבעי שיסופק ממאגר 'תמר'.
נציין כי החברה לישראל פועלת בתחום תחנות הכוח הפרטיות בדרום ומרכז אמריקה באמצעות חברת אינקיה שבשליטתה, כאשר הינה יצרן החשמל הפרטי הגדול ביותר בפרו ובמדינות נוספות בדרום אמריקה. תחנת הכוח מגדילה את כושר הייצור הוכולל של זרוע החשמל של החברה לישראל, שעומדת כיום על כ-4,000 מגוואט בדרום אמריקה ובישראל.
הקמת תחנת הכוח במישור רותם תאפשר לחברה לישראל להתמחות ולהתמקד בתחום ייצור החשמל בישראל, כתחום מרכזי בליבת עסקי הקבוצה, בעיקר לאור פיצול פעילותה הצפויה של איי.סי וחברות אחרות לחברה ציבורית נפרדת
- החברה לישראל משקיעה 116 מיליון דולר בחברת פרודלים
- עידן עופר יוצא מיתרת החזקותיו במניות בזן - תמורת 227 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גלעד: "מקווה שנוכל להקים בסמוך לתחנה זו תחנות נוספות"
ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל הגיב להשלמת בניית תחנת הכוח. לדבריו, "אני שמח מאד לציין היום את הפעלתה המסחרית של תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל המוכרת חשמל ללקוחות קצה. זהו רגע חשוב לחברה לישראל, בעלת התחנה, כמו גם למשק החשמל במדינה בכלל ולנגב בפרט".
- 5.הכל כסף של הציבור מהמוסדיים ומוכרים חשמל פי 2-3 (ל"ת)תום 07/07/2013 19:19הגב לתגובה זו
- 4.ברוך 07/07/2013 09:15הגב לתגובה זוכל אילו חברות שניסחר הרבה מתחת לשווים האמיתי
- 3.מדינת ישראל 07/07/2013 09:06הגב לתגובה זועל אייל עופר שתרם כסף למוזיאון בלונדון והם קראו מחלקה על שמו? שהכסף הוא של ישראל חחחח. ההסתה פה והטמטום של האנשים עוברים כל גבול . יש ישראלים יותר חמומי מוח ושטופי מוח מהערבים. שהם כל כך מזלזלים בהם. אז מוזיאון ת"א סירב לקרוא על שמם אבל רצה תרומה חחחח. וגם ביקש תמונה יקרה מהאוסף הפרטי כמתנה אז הם בצדק סירבו מוזיאון ת"א הפסיד ולונדון בלעו את הגאווה וקיבלו תרומה מי יותר חכם? זאת מדינת ישראל המפגרת במלוא פיגורה השכלי.
- 2.הוא לא משלם מספיק מס להגדיל ל 80 אחוז. (ל"ת)שלי יחימוביץ 07/07/2013 09:02הגב לתגובה זו
- 1.החברים של לפיד 07/07/2013 08:56הגב לתגובה זושורט על מניית ח"ל??? איפה חברת הכנסת שמבררת? במדינה ובממשלה מושחתת כמו שיש לנו יחפשו את המדליפים 100 שנים. אז עכשיו אחרי השורט הם בטח קנו לפני כולם את המניה . איזה סיבוב של עשרות אחוזים. על חשבון משקיעים תמימים. חבל לקנות את המניה עוד שבוע לפיד יפתח פה או שלי יחימוביץ תתחיל עם השקשוקות שלה והכל יצנח פי 2. לא להתקרב

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
