אנדורן מונתה למנכ"לית האוצר, "יעל היא האדם הנכון במקום הנכון"
הדיווחים בתקשורת הכלכלית קיבלו היום (א') משנה תוקף, זאת לאחר שהממשלה אישרה את מינויה של יעל אנדורן לתפקיד מנכ"לית משרד האוצר. אנדורן היא האישה הראשונה שתכהן בתפקיד זה.
אנדורן עבדה באגף התקציבים במשך 10 שנים, ושימשה בין היתר כמשנה לממונה על התקציבים בשנת 2003 תחת שר האוצר דאז בנימין נתניהו. אנדורן בעלת ניסיון בביצוע ויישום של תוכניות קיצוצים תקציבים, זאת לאחר שניווטה בביטחון רב את משרד האוצר בשנים הקשות בהן המשק נדרש להתמודד עם האטה ומשבר כלכלי חמור. אנדורן שימשה לאחר מכן כמנכ"לית עמיתים, שניהלה נכסים ביותר מ-160 מיליארד שקל וכשותפה בזרוע החוב של קרן 'ויולה'.
- 5.משה 15/04/2013 09:14הגב לתגובה זונקבל את המדיניות של ביבי בקולו של לפיד . לפיד ימשיך להיות עיתונאי שיסביר לנו למה יהיה רע לפני שיהיה טוב , זו הייתה תאוריה של סטלין ולנין למי ששכח .
- 4.מנהיג המהפכה 14/04/2013 20:28הגב לתגובה זומינוי יעל לתפקיד מנכ"ל האוצר עם סמכויות של שר האוצר יביא את התוכנית של ביבי מ 2003 . נשיכה רצינית בשכבות הבניים וליטוף בעלי הכוח ובעלי ההון . אין חדש תחת השמש . ויאיר ? ימשיר לסוק במקצועו - עיתונאי וסופר. נקבל מילים יפות ומשפטי מחץ . ובעיקר האחריות תיפול על ביבי ויעל - צמד חמד מוכר .
- 3.פופוליזים בשקל 14/04/2013 18:40הגב לתגובה זוהיא אחרי הלידה היתה חוזרת לעבודה במשרד קשקוש פופוליסטי היא לא דוגמא לנשות ישראל המסכנות ? מגיע לכם פה רק בר רפאלי שלא עשתה צבא. המדינה מיום ליום יותר דוחה איכסה
- 2.היא זה מה שהיה אז למה הצביעו לאדיוט הזה? (ל"ת)פופוליסט 14/04/2013 17:19הגב לתגובה זו
- 1.רפי אלול 14/04/2013 13:58הגב לתגובה זוהמדינה בקשיים צריך הכנסות ממשקיעים זרים , אמרו לנו שבחרנו פה מפלגות קפיטליסטיות הפכו להיות סוציאולאליות זאת כמובן מהפחד ששלי יחימוביץ תכתוב עליהם פוסט בפייסבוק רפוליקת בננות באמריקה זה לא היה קורה. צריך להזדרז למה כל פקיד שם מושך את הזמן איפה ביבי שהבטיח לפתח את המאגר של ליוויתן נעלם לו... המשקיעים שהשקיעו את מיטב כספם עד כה עלולים להיפגע, מדובר לדעתי במאות משפחות ,,
- הצבור צריך להפסיק לקנות דברים שיאכלו חרא (ל"ת)הם מנוולים 14/04/2013 17:21הגב לתגובה זו

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
הזכייה מגדילה את תיק הפרויקטים של החברה בתחום התשתיות, אבל לפני שעולים לשטח עדיין צריך לסגור מסמכים ולקבל אישורים
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.56% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה סביב אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים
הרבה מעבר לעוד נתיב
העבודות עצמן רחבות יותר מהוספת נתיבים. החברה מציינת כי העבודות כוללות הרחבה של כביש 6 לשני הכיוונים, הפרדות פיזיות בין כביש 6 לכביש 1, מעברי תחתית, תוספת נתיבים, הקמת גשרים חדשים והרחבה של גשרים קיימים, קירות אקוסטיים, מעבירי מים ועבודות משלימות. אלו פרויקטים שנפרסים על שטח גדול וכוללים לא מעט עבודות תשתית “שקופות”, כאלה שלא תמיד רואים מהאוטו ביום יום, אבל הן הבסיס שמחזיק את הכביש מתפקד לאורך זמן.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרויקט מוגדר כפרויקט למדידה, כך שהתשלום מתבצע לפי הכמויות שיבוצעו בפועל ולפי מחירי כתבי הכמויות שסוכמו, ולא לפי סכום סגור שמוכר מראש. בחברה מציינים כי אם וכאשר יתקבל צו התחלת עבודה, משך העבודות צפוי לעמוד על כ-3 שנים.
