פרטנר: הרווח הנקי נחתך 41%, מספר האנשים שנטשו ברבעון - 49,000
חברת פרטנר מדווחת הבוקר (ג') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2012 וחושפת את המספרים שמאחורי המהפכה בענף. בשורה העליונה, הכנסות החברה רשמו ירידה של 24% לעומת רבעון מקביל אשתקד ל-1.428 מיליארד שקלים. בשורה התחתונה, הרווח התכווץ ב-41% לעומת רווח מקביל אשתקד והסתכם ב-120 מיליון שקלים.
ביום שאחרי דו"חות הוט לפיהם 250 אלף מנויי סלולר כבר הצטרפו לשורותיה, השורה המעניינת ביותר בדו"ח של פרטנר היא מספר הנוטשים. לפי הדו"חות שיצאו הבוקר - המספר עומד על 49 אלף איש ברבעון השני (הנתון של הוט מתייחס לחודשים מאי-אוגוסט) כך שמספר המשתמשים עומד כעת על 3.1 מיליון. נתח השוק של החברה נכון לסוף הרבעון השני הינו 31%, זאת בהשוואה לכ-32% בסוף הרבעון הקודם.
במקביל, חברת הסלולר סלקום גם פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון בו הציגה ירידה של 50.4% ברווח הנקי לסך של 121 מיליון שקל בלבד. מספר המנויים של החברה ירד בשלושת החודשים שהסתיימו בסוף יוני ב-29 אלף מנויים בלבד, זאת לאחר שהחברה זכתה במכרז של 60 אלף המנויים של צה"ל.
פגיעה מהותית בהכנסה ללקוח עדיין לא מורגשת
בחזרה לפרטנר. שורה מעניינת נוספת בדו"ח היא ה-ARPU, כלומר ההכנסה בחודשית בממוצעת למנוי. כאן נרשמה ירידה של 10% בלבד לעומת רבעון קודם ל-101 שקלים כאשר לעומת הרבעון הראשון בכלל לא נרשמה ירידה בשורה זו אך ייתכן שמלוא הפגיעה כתוצאה מהתחרות הגדולה בענף תבוא לידי ביטוי ברבעון הבא. ונציין כי מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי סלולר (MOU) ברבעון השני דווקא רשם עלייה של 10% ל-437 דקות, בעיקר בשל תוכניות ללא-הגבלה.
בזירה של איש העסקים בן דב וסקיילקס נציין, כי החברה חוזרת לחלק דיבידנד. דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד במזומן עבור הרבעון השני סך של 1.03 שקל למניה ובסך הכל כ-160 מיליון שקל. דירקטוריון החברה החליט גם לאשר תכנית לרכישה חוזרת של חוב מסדרות ב', ג', ד', ו-ה' בהיקף של עד לסכום כולל של 200 מיליון שקל.
מבחינת התאמות מצבת כוח האדם לנוח התחרות בענף, מאוקטובר 2011 ועד לסוף יולי 2012 צומצמו כ-2,100 משרות. זאת בעיקר בדרך של אי גיוס אך גם בצורה של פיטורים. מאז תחילת הרבעון השני (אפריל) מספר העובדים ירד ב-660 איש.
חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר: "התוצאות הכספיות והתפעוליות של הרבעון השני משקפות את פעילות החברה באחת התקופות הסוערות ביותר בשוק הסלולר בישראל. ריבוי המפעילים הסלולריים הפועלים כיום בשוק יצר מציאות חדשה המחייבת את החברה לבצע שינויים והתאמות הן בפעילותה העסקית והשיווקית והן בהתאמת מבנה הוצאותיה".
עוד אמר רומנו, כי "פרטנר, אשר הציבה סטנדרטים חדשנים בתחום שירות לקוחות איכותי ושימשה כסמן בנושא זה, מאמינה כי נושא שירות הלקוחות הינו עדיין אחד מאבני היסוד של החברה. פישוט תהליכים, מצוינות בשירות לקוחות, הצעת מוצרים ושירותים חדשניים וטכנולוגיה מתקדמת, כל אלה מעשירים ומעצימים את חווית הלקוח, ומחזקים את נאמנותו. בהתאם לאסטרטגיה זו, אנו מתמקדים בחיזוק מערכת היחסים עם לקוחותינו, יצירת זמינות מרבית ומתן פתרונות מותאמים בכל ערוצי הממשק עם הלקוחות, הפיסיים והדיגיטליים. החברה דבקה במדיניות ה-Clear שאינה מפלה בין לקוחות קיימים ללקוחות חדשים ומשקפת את הראיה הצרכנית של החברה: פשטות, הוגנות ושקיפות בכל נקודות הממשק עם הלקוח. נתוני ה-ARPU ברבעון הנוכחי הינם תוצאה של מדיניות זו."
- 3.גיאורגי 14/08/2012 09:25הגב לתגובה זוכן ירבו הנוטשים שתפשטו רגל אמן
- 2.כך נוהגים בחזירים מסריחים (ל"ת)14/08/2012 08:59הגב לתגובה זו
- 1.לעזוב האפסי"ם [אפ"ס=אורנג פלפון סלקום] (ל"ת)חייייייייייייייייייי 14/08/2012 08:53הגב לתגובה זו