פייטון שנאי
צילום: צילום מסך אתר החברה

פייטון השלימה את רכישת SI Manufacturing תמורת כ-10 מיליון דולר

הרכישה של החברה מקליפורניה, היא הראשונה בשיתוף קרן פימי מאז כניסתה כבעלת שליטה משותפת וכוללת גם את נכס המפעל של החברה בארה"ב

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פייטון פימי

קבוצת  פייטון 0%   הודיעה כי השלימה את רכישת חברת SI Manufacturing Inc. שבקליפורניה, ארצות הברית, יחד עם נכס המפעל בו היא פועלת. הרכישה בוצעה באמצעות חברת בת בבעלות מלאה של פייטון פלאנר מגנטיקס בע"מ, חברה־בת ציבורית בבעלות חלקית של הקבוצה (66.2%). העסקה כוללת גם את העברת מלוא מניות החברה ותמורה כוללת של כ־10 מיליון דולר כ־5.6 מיליון דולר בעבור רכישת המניות ועוד כ־4.4 מיליון דולר בעבור הנכס.

נכס המפעל משתרע על שטח של כ־2,926 מ"ר, עם מבנה תעשייתי דו־קומתי בשטח של כ־1,341 מ"ר. SI Manufacturing הוקמה בשנת 1952 ומייצרת סלילים אלקטרוניים, ספקי כוח ורכיבי מגנטיקה ללקוחות בתחומי התעופה, התחבורה, החלל והביטחון. מחזור המכירות השנתי מוערך בכ־8 מיליון דולר, והיא נחשבת לשחקן משמעותי באזור החוף המערבי בארה״ב.

דוד יטיב, יו"ר קבוצת פייטון, מסר כי מדובר ברכישה ראשונה הנעשית בשיתוף קרן פימי מאז כניסתה כשותפה אסטרטגית בקבוצה. לדבריו, “פייטון פותחת את השנה עם רכישה בחוף המערבי, שמקדמת את האסטרטגיה המשולבת שלנו צמיחה אורגנית לצד רכישות סינרגטיות. לחברה הנרכשת בסיס לקוחות איכותי בתחומי הביטחון, התעופה והתחבורה, והשילוב עם היכולות ההנדסיות של פייטון צפוי לייצר הזדמנויות חדשות לשני הצדדים”.

קרן פימי, שהצטרפה כבעלת שליטה משותפת באפריל 2024, מחזיקה כיום בכ־29.85% מהון החברה שיעור דומה לזה של יטיב עצמו. כניסת הקרן לוותה בהסכם בעלי מניות המגדיר מנגנון שותפות וניהול משותף, כאשר יטיב ממשיך לכהן כיו"ר הקבוצה ובנו, דורון יטיב, כמנכ"ל חברת פייטון פלאנר. הרכישה הנוכחית היא המהלך האסטרטגי הראשון של השניים מאז גיבוש השותפות, והיא נועדה להרחיב את פעילות החברה בארצות הברית ולחזק את תמהיל ההכנסות הגלובלי שלה.

פייטון, שנוסדה בשנת 1987 והונפקה בבורסה בתל אביב ב־1993, מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של רכיבים מגנטיים, שנאים ומשנקים בטכנולוגיה פלאנרית – טכנולוגיה לתדרים גבוהים שמאפשרת מיזעור רכיבים ושיפור הנצילות האנרגטית. החברה פועלת מישראל ומחזיקה מרכזי ייצור ומכירות באירופה, בארצות הברית ובמזרח הרחוק.

לדברי החברה, רכישת SI Manufacturing תאפשר לה להרחיב את בסיס לקוחותיה בתחומי פעילות סינרגטיים ולבסס נוכחות ישירה באזור החוף המערבי יעד אסטרטגי במסגרת תוכנית ההתרחבות הבינלאומית של הקבוצה. העסקה צפויה להיכלל בדוחות הרבעון הרביעי של פייטון ולהשפיע על תוצאותיה כבר במהלך 2026, עם איחוד הפעילות האמריקאית תחת הקבוצה.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .


אורבניקה אורבניקה -4.49%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -0.17%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.


במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט

הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.

במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.


קסטרו
צילום: אסיה רביבו

קסטרו מציגה רבעון של צמיחה ושיפור רווחיות, אך עדיין מושפעים מפעילות ״עם כלביא״

הרווח מפעילות רגילה עלה ב-40% ל-9.4 מיליון שקל ללא השפעת רווח חד פעמי ממימוש נדל״ן אשתקד; לחברה יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים ב-36 מיליון שקל וחלוקת דיבידנד מצטברת של 8 מיליון שקל מתחילת השנה

ליאור דנקנר |

 קסטרו קסטרו -0.17%  בדוחות פושרים לרבעון השלישי בהמשך לדוח מאכזב של החברה הבת, אורבניקה אורבניקה -4.49%  . קסטרו מדווחת על רווח של 25 מיליון שקל בשורה התחתונה לעומת רווח של 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות זינקו דווקא ל-565.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-507.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. בגילום שנתי, הרווח עומד על  מעל 100 מיליון שקל. החברה בשווי של כ-1.48 מיליארד שקל - כלומר מכפיל של כ-15. 

לדברי יאיר אוחיון, מנכ״ל קבוצת קסטרו-הודיס, תוצאות הרבעון השלישי משקפות צמיחה בהכנסות, שיפור ברווחיות ושיפור במכירות בחנויות זהות, לצד המשך התבססות של אורבניקה והודיס כמנועי צמיחה מרכזיים והמשך מגמת השיפור במותג קסטרו. אוחיון מציין כי הנהלת הקבוצה ממשיכה לפעול לשיפור היעילות התפעולית והרחבת רשת החנויות, תוך ניצול איתנות פיננסית ותזרים חיובי.

המכירות בחנויות זהות (Same Store Sales, SSS) עלו ב-6.8% לרבות באתרי הסחר המקוונים. בתחום אופנת ההלבשה נרשם גידול של 6.2%, בתחום אביזרי האופנה נרשמה צמיחה של 8.5% ואילו תחום הקוסמטיקה רשם ירידה של 11%.

 בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה הקבוצה גידול של 5.1% אחוז במכירות החנויות הזהות, כאשר תחום הלבשה צמח ב-5%, תחום אביזרי האופנה ב-7%  וירידה בקוסמטיקה של 6.4%. 

הפדיון החודשי הממוצע למ״ר של רשת החנויות בישראל עלה ברבעון השלישי ל-2,057 שקל למ״ר, עלייה של 5.6%. בתשעת החודשים הראשונים נרשמה יציבות יחסית בפדיון למ״ר, שעמד על 1,936 שקל לעומת 1,941 שקל.