יביא הזמנות? אלקטריאון מרחיבה את השת"פ עם החברה הצרפתית
אלקטריאון, שמתמודדת בחודשים האחרונים עם אתגרים רבים, חתמה על המשך שיתוף הפעולה עם חברת הבנייה הצרפתית VINCI Construction אשר צפוי להביא להזמנות נוספות, לאחר שברבעון החולף לא קיבלה הזמנות כלל
חברת אלקטריאון אלקטריאון -2.75% חתמה על המשך שיתוף הפעולה עם חברת הבנייה הצרפתית VINCI Construction. במסגרתו הצדדים ימשיכו לפעול במשותף בפרויקטים של בניית כבישים חכמים בצרפת, בלגיה וגרמניה לשלוש שנים נוספות.
על פי ההסכם החדש, החברות יחויבו להציע אחת לשנייה להצטרף לפרויקטים שהם מקדמות בתחום של כבישים חכמים (ERS), במדינות שנקבעו. כך, אלקטריאון תביא פרוייקטים בתחום של מערכות טעינה אלחוטית לרכב, ואילו החברה הצרפתית בתחום של התקנת הטכנולוגיה בכבישים. לפי החברה, ההסכם יאפשר לה "להמשיך ולהוביל בתחום ה-ERS בטריטוריה ומחוצה לה, לזכות במכרזים ופרויקטים נוספים".
ההסכמים יוציאו את החברה מהמשבר?
הדיווח היום מגיע בזמן שהחברה מתמודדת עם לא מעט אתגרים, שגם משפיעים על מחיר המניה. לפני מספר שבועות מניית אלקטריאון חוותה טלטלה וצנחה ב-20% ביומיים, הכל בגלל ההודעה של BYD הסינית, שהשיקה מערכת טעינה חדשה שיכולה לטעון רכב חשמלי עם מספיק אנרגיה לנסיעה של 400 ק"מ, וזאת תוך 5 דקות בלבד. לא סתם מניית אלקרטיאון נפלה אז. למה לשלם לאלקטריאון להפוך את כל הכביש אם אפשר לקנות את המערכת של BYD ולהטעין את הרכב תוך דקות? אפשר לפזר תחנות כאלו בכל מקום ולהפוך אותן ל"תחנות דלק" עבור רכבים חשמליים שיהיו מהירות בהרבה מעמדות הטעינה הציבוריות שיש היום, ואז לכאורה המוצר של אלקטריאון מיותר לחלוטין.
אלקטריאון זזה בכיסא והוציאה הודעה בניסיון להרגיע את השוק. היא ציינה מספר גורמים שלטענתה לא הופכים את המערכת של BYD לאיום. היא ציינה קודם כל שהמערכת של BYD פועלת על צריכת חשמל גבוהה במיוחד של כ-1.2 מגה וואט, צריכת חשמל של 2-3 בתים למשך חודש שלם. היא גם טוענת שהצריכה הגבוהה גוררת גם עלויות גבוהות יותר, להערכתה כ-3 שקל לקוט"ש לעומת 0.5 שקל לקוט"ש בטעינה ביתית רגילה. היא ציינה עוד סיבות כמו שחיקה מהירה של הסוללה, זאת כאשר לפי BYD המערכת מאפשרת מעל 3,000 מחזורי פריקה-טעינה, יותר מסוללות אחרות. אלקטריאון גם מציינת את החוסר בהתאמה לרכבים של חברות אחרות, את הקושי בתחזוקה, את אי ההתאמה לרכבים אוטונומיים ואת העובדה שעבור רשת של אוטובוסים עירוניים המערכת של אלקרטיאון עדיין טובה יותר.
- מנכ״ל אלקטריאון: ״Eurabus זו רק ההתחלה; יש שת״פים נוספים״
- אלקטריאון חושפת: "טויוטה מאמינה בנו, זו השקעה לטווח בינוני-ארוך"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואם זה לא הספיק הרי שכמה שבועות לאחר מכן החברה פרסמה דוחות חלשים לרבעון האחרון של שנת 2024, אותו סיימה ללא הזמנות. לכך, הצטרפה גם חולשה בביצועים. אלקטריאון הציגה בכל אחד מ-3 הרבעונים הראשונים הכנסות של בין 9-11 מיליון שקל, קצב הכנסות שנתי של 40.3 מיליון שקל, אבל ברבעון הרביעי - נפילה. ההכנסות ברבעון הזה הסתכמו ב-1.4 מיליון שקל והביאו את ההכנסות השנתיות להסתכם ב-31.6 מיליון שקל. בסך הכל ההכנסות ב-2023-2024 עמדו על 54.6 מיליון שקל, תוסיפו לזה עוד תקבולים שהחברה קיבלה ומגיעים ל-63 מיליון שקל. רחוק מאוד מהיעד.
במקביל, בזמן שאלקטריאון נאבקת להגדיל את השורה העליונה, בשורה התחתונה ההפסדים ממשיכים להצטבר - היא רשמה ב-2024 הפסד של 82.7 מיליון שקל בהמשך להפסד של 77.4 מיליון שקל ב-2023. היא שרפה ב-2024 כ-90.1 מיליון שקל, כשמתוך הסכום בערך 20-21 מיליון שקל הוא בגין רכישת ציוד להזמנות קיימות, בהמשך ל-63.4 מיליון שקל שהיא שרפה ב-2023. המזומנים בקופה בסוף 2024 הסתכמו בכ-91 מיליון שקל.
- כמה יפסידו הבנקים מהורדת הריבית?
- אימקו חותמת על שת"פ גלובלי לפיתוח מערכת חכמה לניהול מנועי רכב קרבי
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ת"א 35 ירד 1.36%, מדד הבנייה קפץ 2.3%; חלל תקשורת זינקה 25%
כל אלו, הביאו לכך שמניית החברה ירדה ב-56% מתחילת השנה, והיא נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.07 מיליארד שקל, שליש משוויה בשיא.
- 5.אנונימי 18/04/2025 14:27הגב לתגובה זוהבעיה של החברה היא שהיא לא מדלברת. אין שום מוצר מסחרי יציב וכלכלי. המנכל אורן הורס את החברה בניהול מבולגן ויחס מגעיל לעובדים. אני מכיר 5 מהנדסים מעולים שברחו מהחברה וויתרו על האופציות עוד לפני הנפילה.
- 4.חברה של סיפורים ואגדות (ל"ת)אלי 16/04/2025 16:48הגב לתגובה זו
- 3.איוסינונימי 16/04/2025 15:21הגב לתגובה זוכל בעלי המניות פרטיים וכולם רוצים לברוח מבינים שהחברה שווה 0 יהיה מעניין הקצאת הון בקרוב
- dw 17/04/2025 18:43הגב לתגובה זונכון הם גם לא שווים מיליארד שקל.אפולו פאוור למשל שווה פחות מ 200 מלשח כשגם לה יש התחלה של מכירות ובשווים נמוכים יותר נמצא את אקוואריוס גנסל טורבוגן פורסייט אקסיליון סונוביה ועוד.
- 2.טראבינקל 16/04/2025 14:38הגב לתגובה זומי משקיע בה כנראה לא באמת רוצה להרוויח.מוצר יקר וכושל שהאירופאים עושים בזריזות ויעילות ובמחיר נמוך.
- dw 17/04/2025 18:39הגב לתגובה זואלקטריאון כמו אפולו פאוור מציעה מוצר טכנולוגי מתקדם ולשתיהן יש פיילוטים בתחום הרכב החשמלי.שתיהן גם בתחילה של מכירות ושתיהן גם מפסידות כרגע אך מקוות לצמיחה עתידית.
- 1.איך חברה שמפסידה עשרות מיליונים בשנה שווה מיליארד שקל (ל"ת)בנציון 16/04/2025 13:35הגב לתגובה זו

המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
חוקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם ניתחו את התנהגותם של משקיעים וגילו: המעבר למסחר באפליקציות מוביל להפסדים; הסיבה: שילוב הרסני של טכנולוגיה, פסיכולוגיה והטיות קוגניטיביות
השנה היא 2010. משקיע ממוצע פותח את תוכנת המסחר במחשב הביתי, קורא דוחות כספיים, מנתח נתונים, בודק גרפים ורק אז מקבל החלטת השקעה. במהירות קדימה להיום - משקיע שוכב במיטה בשעה 22:17, גולל בפיד של אינסטגרם, רואה התראה שמניית אפל ירדה 2%, ותוך 10 שניות מוכר את כל האחזקות שלו. ברוכים הבאים לעידן החדש של שוק ההון, עידן שבו אפליקציות המסחר הפכו את המסחר לנגיש, מהיר, מרגש,. עידן שבו הרשתות מוצפות ב"מומחים" למניות, עידן שבו משקיעים חדשים הם לא באמת משקיעים - אלא מהמרים.
המשקיעים החדשים נולדו לאפליקציות המסחר, אבל גם משקיעים וותיקים הופכים להיות מכורים יותר לנוחות, לריגושים, "למשחק", ומקבלים החלטות מהירות שהם יותר הימורים מאשר השקעות. בורסה היא לא קזינו. נסחרות בה חברות עם ערך ומי שבודק, מנתח ומשקיע לאורך זמן, מקבל תמורה. השקעה בבורסה נשענת על הבנה, מומחיות וניתוח. הימור מנגד נשען על מזל. בהימור לרוב מפסידים. מחקרים מוכיחים שמסחר באפליקציות גורם לכם להפסיד יותר מאשר במסחר במערכות אחרות. כלומר, הנגישות, המהירות, הפיתוי הופך את ההשקעה להימור - ככה אתם מפסידים אלפי דולרים בשנה.
למעשה, העידן הדיגיטלי הבטיח ל"דמוקרטיזציה של שוק ההון". אפליקציות מסחר נוחות ונגישות אמורות היו להפוך כל אחד למשקיע חכם ומיומן. אבל סדרת מחקרים אקדמיים מהשנים האחרונות חושפת תמונה הפוכה: הטכנולוגיה שאמורה הייתה לעזור לנו דווקא פוגעת בביצועי ההשקעות שלנו באופן דרמטי.
המחקר המרכזי: השקעות חכמות?
המחקר המקיף ביותר בתחום פורסם תחת הכותרת "Smart(Phone) Investing? A within Investor-Time Analysis of New Technologies and Trading Behavior" על ידי צוות חוקרים בינלאומי: אנקיט קלדה (Assistant Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה), בנג'מין לוס (Associate Professor מאוניברסיטת הטכנולוגיה של סידני), אלסנדרו פרביטרו (Associate Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה) ופרופ' אנדראס האקת'ל (Professor of Finance מאוניברסיטת גתה בפרנקפורט).
המחקר, שניתח התנהגות של אלפי משקיעים גרמנים לאורך מספר שנים, מצא שהמעבר מפלטפורמות מסחר מסורתיות לאפליקציות סמארטפון מוביל לעלייה דרמטית בנפח המסחר ולירידה בביצועים. החוקרים תיעדו שמשקיעים שעברו לאפליקציות הגבירו את פעילות המסחר שלהם באופן משמעותי, תוך כדי נטילת סיכונים גבוהים יותר והחזקת תיקים פחות מגוונים.

כמה יפסידו הבנקים מהורדת הריבית?
אחרי הפסקת האש, עסקת החטופים ומדד המחירים המפתיע, הריבית בדרך למטה וזה רק שאלה של עד כמה עמוק היא תרד; ברקע הבנקים מאבדים גובה, ועולה השאלה: עד כמה הבנקים יושפעו מהורדת הריבית?
למרות שבבנק ישראל אמרו אתמול שלא יורידו את הריבית “לפני הזמן”, כולם מבינים שהזמן הזה מתקרב. העסקה לשחרור החטופים, הפסקת האש וההתייצבות הביטחונית, יחד עם מדד המחירים לצרכן שפורסם אתמול והפתיע כלפי מטה (מדד
המחירים בספטמבר ירד ב-0.6%; גם מחירי הדירות ירדו ב-0.6%; מה זה אומר להמשך?), מחזקים את ההערכות שהריבית תרד כבר בהחלטה הקרובה, ושתהליך ההפחתה יימשך גם אל תוך השנה הבאה. אחרי כמעט שנתיים של סביבת ריבית גבוהה, עולה השאלה איך הורדת הריבית תשפיע על הבנקים,
שנהנו עד כה מתקופה שהייתה כמעט חלומית מבחינתם עם רווחים חסרי תקדים.
בסוף היום, מודל הרווח של הבנקים מהריבית דיי פשוט: הם מרוויחים על ההפרש שבין מה שהם גובים על ההלוואות למה שהם משלמים על הפיקדונות. כשהריבית במשק גבוהה, ההכנסות על הלוואות ומשכנתאות
מזנקות, אבל כשהריבית תרד, הם ירוויחו פחות על אותן הלוואות. במקביל גם ההוצאות שלהם על פיקדונות יקטנו, כי הם ישלמו לציבור פחות ריבית על החסכונות. אלא שזה לא מתאזן אחד לאחד, ההכנסות יורדות מהר יותר והן גדולות יותר, וההוצאות יורדות לאט יותר והן קטנות יותר, כך
שבמאזן הכולל הבנקים צפויים להרוויח פחות.
צריך לזכור שהבנקים מרוויחים כסף ממספר מקורות: עמלות מניהול חשבון, פעולות בשוק ההון, המרות מט"ח, כרטיסי אשראי, וכן גם השקעות כמו גם מקורות נוספים, אבל הרווח העיקרי של הפעילות נמצא בהכנסות נטו מריבית, המרווח שבין הריבית שהם גובים על הלוואות לריבית שהם משלמים על פיקדונות שמהווה מעל 70% מהיקף ההכנסות של הבנקים.
בשנים האחרונות המרווח הזה זינק לשיאים שלא נראו כאן שנים. הריבית הגבוהה הגדילה את ההכנסות מריבית בקצב מהיר יותר מהוצאות הריבית על הפיקדונות, בעיקר משום שחלק גדול מהציבור מחזיק כספים בעו"ש והריביות על הפיקדונות לא צמחו כמו הריביות על ההלוואות. זו הייתה תקופה שבה כל העלאת ריבית ירדה לשורה התחתונה של הבנקים, והובילה לרווחים היסטוריים.
- בנקאים בג'ינס: על הביצועים של זרועות ההשקעה של הבנקים - מי עשתה קופה?
- האם לבנקים בוול סטריט יש אפסייד של עשרות אחוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל גם הפרק הזה מתקרב לסיום. כשהריבית יורדת, ההכנסות מריבית, קרי
מהלוואות, משכנתאות ואשראי עסקי, מצטמצמות. במקביל, גם הוצאות הריבית של הבנקים על הפיקדונות יורדות, אבל לא באותו קצב. התוצאה היא שחיקה מסוימת במרווח הריבית, ובמילים פשוטות, ירידה ברווחיות.