
אלקטריאון חושפת: "טויוטה מאמינה בנו, זו השקעה לטווח בינוני-ארוך"
אחרי שדיווחה בספטמבר כי "יצרנית רכב גדולה" השקיעה בה 50 מיליון שקל, היום טויוטה חושפת במסמכים שלה שהיא זו שרכשה מניות אלקטריאון; החברה אישרה, והמניה קופצת ב-5%
בספטמבר האחרון אלקטריאון אלקטריאון 0% דיווחה כי אחת מיצרניות הרכב הגדולות רכשה מניות החברה בסך של כ-50 מיליון שקל. המניה אז קפצה ב-10%, בעיקר בגלל התחושה בקרב המשקיעים שחברת רכב גדולה מביעה אמון באלקטריאון. היום ענקית הרכב טויוטה חשפה שהיא זו שהשקיעה באלקטריאון, שאישרה את הדיווח, והמניה קופצת ב-6%.
החשיפה דוחפת את המניה שסבלה מלחץ כלפי מטה בתקופה האחרונה עם ירידות של 65% מתחילת השנה, זאת על רקע תוצאות מאכזבות וגיוסים שנועדו לספק לה אוויר לנשימה, אך בדרך מדללים את המשקיעים הקיימים.
"טויוטה ציינה שמדובר בהשקעה אסטרטגית לטווח בינוני-ארוך, הם מאמינים בטכנולוגיה", מסר בשיחה לביזפורטל אורן עזר, מנכ"ל החברה. "עשינו איתם כבר כמה דברים - יש 61 פטנטים משותפים שנכתבו מאז ההשקעה, זה כרך הרבה מאוד משאבים מצד דנסו וטויוטה, וכל זה כדי לייצר עליונות טכנולוגית. דבר נוסף זה שרכבי טויוטה כבר הולכים להיות מותאמים למערכת שלנו - הרכב ייחשף לראשונה בפרויקט מוניות באזור המרכז בהמשך. זו בעצם השלמה של תהליך האפטר מרקט, זה הרכב הראשון שהמערכת תהיה מותקנת עליו", מוסיף עזר.
"דבר נוסף - הרכב הזה וטיוטה יתחילו להשתתף בפרויקטים שלנו ברחבי העולם, הראשון זה הפרויקט בצרפת, כביש A10 ליד פריז. הם גם ישמשו בהדגמה של הטכנולוגיה והם גם יהיו למשל כלים בפרויקט מסחרי - נניח שסוגרים למשל פרויקט עם צי מוניות, אנחנו נוכל להמליץ ללקוח על הרכב של טויוטה".
- אלקטריאון מגייסת ברקע המצב הביטחוני
- אלקטריאון: כמה דיסקאונט צריך אחרי ירידה של 70% בשנה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת המכות המשמעותיות שספגה אלקטריאון בתקופה האחרונה היא השקת טכנולוגיות הטעינה המהירה של ענקיות כמו BYD ו-CATL. חברת BYD למשל הצהירה שהטכנולוגיה שלה מסוגלת לספק טעינה לטווח של 400 ק"מ תוך 5 דקות, מה שככל הנראה הופך את הטכנולוגיה של אלקטריאון ללא רלוונטית - למה לשלם לה כדי לחפור מתחת לכביש ולהתקין את המערכת כשאפשר לפזר מערכות טעינה מהירה לאורך הכבישים? אלקטריאון מצדה טוענת שלא מדובר באיום מהותי עליה, אך המשקיעים לא התרשמו והמניה צללה בעקבות הדיווחים.
עם זאת, לדבריו של עזר, גם בטויוטה לא מתרגשים מהאיום: "טויוטה לא מאמינים בטעינה המהירה, הם ממשיכים עם ההיברידי. הם אפילו ציינו שרכב חשמלי עם בטריות ענק יותר מזהם מרכב רגיל, הם מאמינים בהיברדי, וטעינה אלחוטית עונה בדיוק על הצורך הזה".
מנתוני הדוח לרבעון הראשון לחברה יתרות מזומנים ופיקדונות בסך של כ-72.2 מיליון שקל, אליהם יצטרפו כ 31 מיליון שקל מההנפקה הפרטית האחרונה עליה הודיעה החברה,
כך שסך המזומנים יסתכם בכ- 103 מיליון שקל. בינתיים, קצב שריפת המזומנים ממשיך להיות גבוה ומספיק לבערך ארבעה רבעונים של פעילות לפי שתיקלע לבעיות תזרימיות. שאלנו את עזר למה טויוטה לא מבצעת השקעות המשך כדי לעזור לחברה אם היא כל כך מאמינה בה, והוא השיב: "אם נצטרך
לגייס סכומים גדולים יותר, טויוטה היא אופציה".
- ארד: קונטזרה - הבת הספרדית - זכתה במכרז לאספקת מדי מים חכמים בהיקף של כ-19 מיליון אירו
- סולאיר רוכשת פרויקט סולארי בספרד ב-62 מיליון אירו
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
ברבעון הראשון של 2024 רשמה אלקטריאון הכנסות של 2.3 מיליון שקל בלבד, ירידה חדה של כ-75% לעומת הכנסות של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לפי החברה, הצניחה בהכנסות נובעת בעיקר מהתמשכות הליך אישור התקציב בפרויקט המטרונית בחיפה, אשר עדיין ממתין לאישורים ממשלתיים. כמו כן, נרשמו עיכובים בהכרזת מכרזים חדשים ובתהליכי מכירה שנמצאים לדבריה בשלבים מתקדמים וצפויים להבשיל רק במהלך הרבעונים הקרובים.
הרווח הגולמי עמד על 675 אלף
שקל בלבד, ירידה משמעותית לעומת 2.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי העמיק והסתכם ב-31.8 מיליון שקל - לעומת הפסד של 18 מיליון שקל באותו רבעון בשנה שעברה. ההפסד הכולל של החברה עמד על 28.9 מיליון שקל, לעומת 18.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הביצועים החלשים של אלקטריאון לא התחילו עם סערת הטענה מהירה - החברה פספסה בפער גדול את יעד ההכנסות שהציבה לעצמה לשנים 2023-2024, שעמד על 102 מיליון שקל - אף שזה לא הפתיע לגמרי את המשקיעים, מאחר שהזהירה מראש על כך. ובכל זאת, כפי שכתבנו כאן בעבר, מצופה היה לראות שינוי מגמה - מימוש של צבר הפרויקטים, חתימות על הסכמים חדשים, וכניסה של הזמנות חדשות, אבל זה לא קרה.
- 13.אין דרעק כזה 19/06/2025 14:33הגב לתגובה זונראה לי יותר כמו משחק פירמידה מאשר חברה שיכולה לעשות כסף.
- 12.אורן עזרי 19/06/2025 11:15הגב לתגובה זוהביא שוב כסף יש משכורת לעוד שנה.
- 11.מפרגן ומשקיע 18/06/2025 21:58הגב לתגובה זוכל פעם שאני קורא תגובות לא טובות אני שואל את עצמי מה יקרה ביום שהחברה הזו תסגור עסקת ענק תגיע לנאסדק. מה אז יהיה למלעיזים הקטנים רוחשי השורטים לכתוב
- 10.לפני BYD 18/06/2025 21:02הגב לתגובה זובאיחור מטורף משקיעה ברכבי מימן... והיא השקיעה לפני שידעה ש BYD מייצרת מטענים אולטרה מהירים. ועזר שלא עוזר מדבר על טווח בינוני ארוך. כלומר תשכחו מהכסף.
- 9.יום לפני דיללו ויום אחרי הודעה שאמורה להקפיץ. להקיא על החברות הללו. (ל"ת)אנונימי 18/06/2025 18:05הגב לתגובה זו
- 8.טויוטה באופסייד 18/06/2025 17:25הגב לתגובה זושנים חשבו שלא צריך להשקיע בחשמליות ראינו כמה הם דייקו זו חברה הפוכה
- 7.אלעד דביר 18/06/2025 17:21הגב לתגובה זועשור ורק קשקושים אין מוצר אבל יש שריפת כסף סתם
- 6.ממש נו ניוז 18/06/2025 17:20הגב לתגובה זוסיפרו להם סיפור אחלה. לא צריך להיות מהנדס כדי להבין שאין כאן מוצר. הם יגלו בקרוב וימחקו. עבורם זה לא אפצי גם
- 5.גוני 18/06/2025 15:07הגב לתגובה זואבל בשבילה זו כמו אופציה להשקעה במחיר אפסי ביחס לשווי של טויוטה סיכון להפסד קטן החברה הזו איתנו כבר מעל ל 5 שנים ולא רואה אותה מצדיקה את הבאז עליה
- 4.חברה מצויינת 18/06/2025 14:55הגב לתגובה זויש כאן מוצר מעולה שיפרוץ בקרוב
- 3.אנונימי 18/06/2025 14:23הגב לתגובה זורק מרורים איתה..
- והתאמצת להגיב 18/06/2025 14:55הגב לתגובה זוכנראה שזה מעניין אותך
- 2.אנונימי 18/06/2025 13:55הגב לתגובה זותמשיך להשחיל אנשים בחברה המדומיינת הזו בטח למה לא
- מה אוכל אותך 18/06/2025 14:49הגב לתגובה זוזה לא עולה כסף וטוב לעור הפנים
- 1.פסטיבל מספרי הסיפורים (ל"ת)אלי 18/06/2025 13:33הגב לתגובה זו