פריים אנרג'י: ההכנסות עלו ב-30%; ההפסד הצטמצם
חברת האנרגיה המתחדשת סיימה את השנה עם הכנסות של כ-10 מיליון שקל, לצד צמצום ההפסד הנקי שעמד על כ-13 מיליון שקל
חברת האנרגיה המתחדשת פריים פריים אנרג'י -1.32% סיימה את השנה עם צמיחה של כ-30% בהכנסות שהגיעו לכ-10 מיליון שקל, לצד צמצום ההפסד הנקי שעמד על כ-13 מיליון שקל.
הכנסות החברה בשנת 2024 הסתכמו בכ-13.2 מיליון שקל, עליה של כ-29.2% בהשוואה לכ-10.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, הגידול בהכנסות נובע בעיקר מתוספת הכנסות מפרויקט תלמים שהוקם בשלבים והושלם בשנת 2024, וחיבור
מתקנים נוספים בחברות הקבוצה במהלך השנה.
בשורה התחתונה, סיימה החברה את השנה עם הפסד נקי של כ-13 מיליון שקל, בהשוואה להפסד נקי של כ-21
מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ה- EBITDA הפרויקטאלי, נתון שמודד את היעילות התפעולית של המערכות, הסתכם בכ- 8.9 מיליון שקל, עליה של כ-29%
ביחס לכ-6.9.
- "אנחנו יודעים לקחת פרויקטים קיימים ולהשביח אותם"
- פריים אנרג'י וסולאיר בעסקה של כ-222 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ירון קיקוז, מנכ"ל ומבעלי השליטה בפריים אנרג'י: "בשנת 2024 המשכנו ביישום התכנית להקמת מתקני הדו-שימוש והאגירה, לצד חיזוק הקשר עם שוק ההון והמערכת הבנקאית, כניסת שותפים איכותיים לחברה, חתימה על הסכמים למכירת חשמל בהיקף מצטבר של כ- 3 מיליארד שקל, וזאת לצד השאת הערך הכי גבוהה למשקיעים בבורסה בתל אביב בשנת 2024 - תשואה של מעל 570% במניית החברה. כמו כן, אסטרטגית הצמיחה של החברה בתחום הדו-שימוש, והנזילות הגבוהה הקיימת מאפשרים לתמוך פיננסית בצבר הפרויקטים ההולך וגדל, תמהיל הפרויקטים העתידי והמשך הפיתוח העסקי של החברה.
בימים אלה אנו נמצאים במו"מ למיזוג החברה עם פעילות חברת להב אנרגיה ירוקה שבשליטת להב אל.אר והפיכת פריים אנרג'י לחברה ציבורית מובילה בתחום האנרגיה המתחדשת, עם פעילות נרחבת בארץ ובחו"ל. סביבת המאקרו המשתפרת בחודשים האחרונים לצד פתיחת שוק אספקת החשמל לתחרות מהווים פלטפורמת צמיחה לחברה לשנים הקרובות, על רקע הביקוש הגובר לחשמל בכלל ולאנרגיה ירוקה בפרט. פריים אנרג'י צפויה להיות מהחברות המובילות בישראל בתחום ייצור אנרגיה מתחדשת ואגירת חשמל בישראל".
פריים אנרג'י, שנמצאת בשליטה משותפת של ירון קיקוז ולהב אל. אר להב 0.99% , עוסקת בייזום, תכנון, רישוי, פיתוח, הקמה, מימון, הפעלה ותחזוקה של מערכות לייצור חשמל ממקורות אנרגיה סולארית בטכנולוגיה פוטו-וולטאית לטווח ארוך. מתחילת השנה עלתה מניית החברה בכ-16% תוך שהיא משלימה קפיצה של כמעט 300% בשנה האחרונה, שהביאו אותה לשווי של 333 מיליון שקל.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
מניית החברה בשנה האחרונה

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
