בזק
צילום: לילך צור

מממשת רווחים - בי קום מוכרת מניות בזק בכ-950 מיליון שקל

בעלת השליטה בבזק בי קום, דרכה פועלת קרן סרצ'לייט, ששולטת בבזק מוכרת למוסדיים כ-5% מהמניות בתמורה לבין 900 מיליון-1 מיליארד שקל; המניה זינקה ב-38% בשנה האחרונה; בי קום צפויה לרדת לאחזקה של כ-22.5% בבזק

רוי שיינמן | (2)

בעלת השליטה בבזק בזק -0.99%  , קרן סרצ'לייט, ששולטת בבזק דרך בי קום ביחד עם דוד פורר, מממשת כ-5% ממניות החברה כאשר התמורה מוערכת בסכום של בין 900 מיליון ל-1 מיליארד שקל. אחרי המימוש בי קום צפויה להישאר עם 22.5% מהמניות.


דוד פורר וקרן סרצ'לייט רכשו את בי קום, ובכך את השליטה בבזק, במסגרת הסדר החוב של שאול אלוביץ' ב-2019, עם השקעה של 500 מיליון שקל תמורה 75% ממניות בי קום, ששוות נכון להיות כ-1.5 מיליארד שקל.


בזק סיימה את 2-24 עם הכנסות של כ-8.88 מיליארד שקל, ירידה של כ-2.4%. הכנסות הליבה (הכנסות בנטרול הכנסות משירותי טלפוניה בבזק קווי, קש"ג בפלאפון, לקוחות פרטיים בבזק בינלאומי והכנסות בזק און ליין) בשנת 2024 עלו בכ-1.3% לכ-7.73 מיליארד שקל, בעיקר כתוצאה מצמיחה בהכנסות הליבה של פלאפון ושל בזק קווי. ה-EBITDA בשנת 2024 הסתכם בכ-3.50 מיליארד שקל, ירידה של כ-4.1%. ה-EBITDA המתואם בשנת 2024 הסתכם בכ-3.72 מיליארד שקל (שיעור EBITDA מתואם של כ-41.8%), ירידה של כ-2.6%, אשר נבעה בעיקר מהירידה בהכנסות משירותי טלפוניה בעקבות הורדת תעריפים על ידי משרד התקשורת ומהשפעת המלחמה על פעילות הנדידה בפלאפון. בנטרול השפעת המלחמה על פעילות הנדידה, ה-EBITDA המתואם היה יורד בכ-1.8%.


ב-2025 החברה צופה רווח נקי מתואם של כ-1.2 מיליארד שקל. EBITDA מתואם של 3.7 מיליארד שקל. ה- CAPEX צפוי להיות כ-1.75 מיליארד שקל. בנוסף החברה צופה שמירה על דירוג אשראי גבוה בדרגת AA, ופריסת סיבים אופטיים לכ-2.9 מיליון משקי בית.(כעת החברה פרוסה בכ-2.57 מיליון משקי בית).


בשיחה עם ביזפורטל, הנהלת בזק - תומר ראב"ד, יו"ר בזק, ניר דוד, מנכ"ל החברה ואילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ויס, דיברה על התוצאות האחרונות, אבל בעיקר על התחזית קדימה, כמו גם על מנועי הצמיחה ותהליכי ההתייעלות אותם הם מתכננים לשנים הקרובות: "אנחנו בשנה האחרונה של הלוויין וסוף פרויקט הסיבים שמשפיעים על ההוצאות ההוניות", אמר ראב"ד. "בשונה מבשנת 2024 ,ב-2025 לקחנו השפעה כלשהיא של המלחמה ולכן היינו קצת זהירים בתחזית. אפשר לראות בטווח הבינוני שההשפעה של הסיבים והלוויין מתחילה להיות משמעותית ב-2026-2027 וזה מתורגם לתוצאות בטווח הבינוני".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חזרה ל400 (ל"ת)
    אנונימי 17/03/2025 19:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    dw 17/03/2025 19:42
    הגב לתגובה זו
    המהלך די סוגר להם את הפינה מבחינת החוב. סידרה ו זה מיליארד שקל בלון לפידיון בסוף 26 וסידרה ז זה עוד מיליארד בלון לסוף 2029.אם יש להם אפשרות לבצע פידיון מוקדם הם יכולים למחוק את סידרה ו או נגיד חצי ו חצי ז ואז עם הדיבידנדים מבזק הם כמו דלק שהמזומנים מהדיבידנדים נוזלים לה מהאוזניים.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.