השינוי האסטרטגי של אלרון: השקעה בדיפנס-טק ומנכ"ל חדש
חברת ההשקעות הוותיקה הכריזה על תוכנית אסטרטגית חדשה שכוללת השקעה החברות בשלבי צמיחה מוקדמים, תוך מיקוד בטכנולוגיות דיפ-טק ודיפנס-טק בארץ ובחו"ל; כחלק מהמהלך ימונה יניב שניידר, לשעבר מנהל מרכז הפיתוח של רפאל בת"א, למנכ״ל החדש; מדיניות דיבידנד חדשה - חלוקה של 25% מהתמורות שיתקבלו ממימוש חברות מוחזקות
חברת ההשקעות אלרון ונצ'רס אלרון -0.12% , מפרסמת תוכנית אסטרטגית חדשה, במסגרתה תתמקד בהשקעות בחברות בשלבי צמיחה מוקדמים (Early Growth) תוך הרחבת תחומי ההשקעה לטכנולוגיות דיפ-טק (Deep Tech) ודיפנס-טק (Defense Tech) בארץ ובחו"ל. כחלק מהמהלך מינתה הנהלת החברה את יניב שניידר, לשעבר מנהל מרכז הפיתוח של רפאל בת"א, למנכ״ל החדש של אלרון.
האסטרטגיה החדשה אותה הציגה אלרון תחת הכותרת "Tech-Driven", מתמקדת בהרחבת תחומי ההשקעה לדיפ-טק ודיפנס-טק הן בישראל והן בזירה הבינלאומית, תוך מיקוד בחברות בשלבי צמיחה מוקדמים. גישה זו תאפשר לחברה להתמקד בחברות בשלות יותר בתחומים בעלי ביקוש גבוה בשווקים גדולים, תוך יצירת הזדמנויות השקעה חדשות עם פוטנציאל לתשואות משמעותיות, כבר בשנת 2025 ואילך.
מי שיוביל את המהלך הוא יניב שניידר, לשעבר מנהל מרכז הפיתוח של רפאל בת"א, שימונה למנכ״ל החדשה של החברה. לשניידר, שיכנס לתפקיד במהלך החודש הקרוב, ניסיון של מעל 25 שנה בתעשיות הדיפ-טק ודיפנס-טק ויכנס לתפקידו החדש. בתפקידו האחרון, ייסד וניהל את מרכז הפיתוח של רפאל בתל אביב, אשר הוקם כקבוצת הנדסה רב-תחומית במתכונת סטארטאפ, וכיום מעסיק כ-250 עובדים. במקביל לתפקידו ברפאל, הצטרף שניידר בשנת 2023 כ-CTO באלרון ולקח חלק משמעותי בפעילות ההשקעות של החברה. הוא שילב את ניסיונו העשיר בתהליכי איתור השקעות מבטיחות ותמך בליווי חברות הפורטפוליו, תוך מיקוד בהובלתן להפוך למובילות בשוק הגלובלי.
בנוסף, לראשונה, אלרון מציגה מדיניות חלוקת דיבידנד, שתכלול חלוקה של לפחות 25% מהתמורות שיתקבלו ממימושי החברות המוחזקות על ידי אלרון או בגין חלקה של החברה בתמורות המימושים אשר יתקבלו על ידי אר די סי (בה אלרון מחזיקה כ-50.01%). כמו כן, מודיעה החברה כי בסמוך לאחר פרסום הדוחות הכספיים השנתיים של 2024, החברה תשקול לבצע חלוקה בגין תמורות שהתקבלו במהלך שנת 2024 בגין מכירת סיקסגיל. זאת לאחר שחילקה אלרון דיבידנדים בסך של כ- 76 מיליון דולר בין השנים 2022-2024, מתוכם כ- 41 מיליון דולר בשנת 2024.
- עדכון משקיעים של אלרון מקפיץ את המניה
- רד אקסס הישראלית מגייסת 17 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך האחרון מגיע לאחר שלפני מספר חודשיים, השלימה חברת ההשקעות האמריקאית אריאלי אי.אל את העסקהלרכישת השליטה באלרון (59.1%) מידי דסק"ש, תמורת 53.2 מיליון דולר. מאז, מכרה החברה את אחזקותיה בחברת מודיעין הסייבר סיקסגיל לפי שווי של 130 מיליון דולר, ואת אחזקתה (7.6%) בחברת הסייבר איירונסקיילס תמורת 26 מיליון דולר.
ליסיה בכר מנוח, יו"ר אלרון: "אנו נרגשים להודיע על הצטרפותו של יניב שניידר להובלת אלרון, העומדת בפתחה של תקופה מלאת שינויים עם אסטרטגיה ומנהיגות חדשה. הניסיון העשיר של יניב בתחומי הדיפנס-טק והדיפ-טק משתלב עם היעדים שלנו, ומוביל את אלרון לעבר שלב הצמיחה הבא. אני בטוחה כי יחדיו נמשיך לחזק את מעמדה של אלרון כגורם מוביל המחבר בין חדשנות פורצת דרך לצמיחה כלכלית משמעותית. כחלק מהמחויבות שלנו לשותפינו לדרך, הכרזנו לראשונה על מדיניות חלוקת דיבידנד, במטרה להחזיר ערך לבעלי המניות שלנו.
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
יניב שניידר, המנכ"ל הנכנס: "אני גאה להתמנות למנכ"ל אלרון ולהוביל את החברה בתקופה כה מרתקת ומלאת הזדמנויות עבור עתידה. החזון שלי הוא לחזק את מעמדה של אלרון כמובילה בתחומי ההשקעות הטכנולוגיות תוך מינוף היכולות, הידע וניסיון שלי בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות בתחומי הדיפנס-טק והדיפ-טק. יחד, נייצר ערך משמעותי עבור היזמים, המשקיעים והצוות המסור שלנו.
- 2.כל שנה שנתיים תוכנית אסטרטגית חדשה (ל"ת)משמידי ערך 14/01/2025 07:33הגב לתגובה זו
- 1.אלרון מדהימה 13/01/2025 11:15הגב לתגובה זוחברה שתיתן לטעמי תשואת יתר. מחזיק. לא ממליץ. חברה זהב
- פלוני 13/01/2025 16:54הגב לתגובה זואחד שיודע

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
