לא יכולים לאכוף צו איסור פרסום? אז פשוט אל תוציאו אותו
הפרשה החדשה שמסעירה את מערכת המשפט (אבל לא רק אותה) העלתה מחדש את סוגיית האפקטיביות של צווי איסור פרסום, שמבקשות להוציא היחידות החוקרות במשטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, בזירה הציבורית ובעולם התקשורתי. מצד אחד, לצווי איסור הפרסום יש ערך חקירתי ומשפטי רב, והם נועדו לאפשר ליחידות החוקרות לבצע את עבודת חקר האמת בצורה נקייה וללא רעשי רק תקשורתיים וציבוריים. מהצד השני, צווים שמתקבלים בבתי המשפט חייבים להיות בעלי שיניים והאכיפה כלפיהם חייבת להיות מיושמת. אחרת, דינו של צו איסור הפרסום הוא להיות מופר ברגל גסה או בתום לב על ידי גורמים תקשורתיים, אישי ציבור וגם הציבור הרחב ורב סרן שמועתי.
החידלון באכיפה כלפי הפרה של צווי איסור הפרסום הוא זה שגרם לאובדן האפקטיביות של הכלי הזה. צווים והחלטות שמוציא בית המשפט צריכים להיות מכובדים בכל רחבי הזירה הציבורית, אבל כאשר מערכות האכיפה והשיפוט אינן פותחות בחקירה, מעמידות לדין ומרשיעות את מי שלא מכבד את הצו, הן עצמן פוגעות ביישום שלו. למעשה, מה שמוביל את התקשורת הישראלית לכרסם ולחבל בצווי איסור פרסום זו התחושה שבסופו של דבר לא תהיה ענישה על הפרתו. וכאשר הרסן מותר, כל יודע דבר מרשה לעצמו לצייץ, לעלות פוסט, ולהפיץ מידע לא מדויק ולא מוסמך, כי זירת הרשתות החברתיות והאפליקציות השיתופיות הפכו לקרקע פרוצה לחלוטין לשמועות, רמיזות ואינטרסים שסמויים מהעין.
פעולת צה"ל וכוחות הביטחון בלב עזה בחודש נובמבר האחרון, שבמהלכה נפל קצין צה"ל סא"ל מ', מוכיחים שכאשר מדובר באירועים ביטחוניים, ועולה חשש כלשהו לפגיעה בביטחון המדינה, דווקא ניתן לביית את התקשורת והזירה הציבורית הישראלית. אז מדוע באירועים ביטחוניים התקשורת והזירה הציבורית מכבדים את ההוראות והבקשות של הצנזורה הצבאית ולא מפרסמים מידע שמגיע מגורם לא מוסמך, אבל בחקירות משטרה צווי איסור הפרסום נרמסים?
התשובה לכך, לטעמי, לא נעוצה רק בהרתעה הקיימת של הצנזורה כלפי כלי התקשורת. הצנזורה, בהתנהלותה מול כלי התקשורת בישראל, הצליחה במהלך השנים האחרונות לשמור על כוחה ולשכנע כי היא מקיימת חשיבה עמוקה, ולא מקבלת החלטות לצנזר ולמנוע מידע מהציבור באופן גורף ושרירותי. לעומת זאת, השימוש התכוף שעושה המשטרה בהוצאת צווי איסור הפרסום, דבר שהתרבה והפך שכיח עוד יותר במהלך תקופת כהונתו של רב ניצב רוני אלשיך כמפכ"ל, גם גרמו לכך שהכלי המשפטי הזה לא יכובד.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לסיום: אי האכיפה כלפי מפירי החלטות בתי המשפט והתדירות הגבוהה שמבקשים להוציא צווים הם אלו שהפכו בסופו של דבר את הצא"פ לצו אישור פרסום.
יובל לידור הוא שותף ומנהל מקצועי בפרו אסטרטגיה - פירמה לייעוץ תקשורת, ניהול משברים ויחסי ציבור
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
