סופווייב: ההכנסות עלו ב-27% ל-13 מיליון דולר, ההפסד הצטמצם למיליון דולר
חברת סופווייב סופווייב -1.45% העוסקת בפיתוח, שיווק וייצור טכנולוגיה לא-פולשנית לטיפולי הצערת ומיצוק העור, רשמה ברבעון הראשון של 2024 הכנסות של 13.2 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של 10.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 26.7%.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של השנה הסתכם ב-9.9 מיליון דולר (כ-75.2% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 7.7 מיליון דולר (כ-73.7% מהמכירות) ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי הסתכם ב-957 אלף דולר והצטמצם לעומת הפסד תפעולי של 3.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
סופווייב סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הפסד נקי של 983 אלף דולר בהשוואה להפסד נקי של 3.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2023.
נכון ל-31 במרץ 2024, לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-23.1 מיליון דולר. קצב שריפת המזומנים ממשיך להאט משמעותית: כ-1.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, לעומת כ-3 מיליון דולר שריפת מזומנים ברבעון הראשון של 2023.
נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר, מניית סופווייב קפצה ב-31% מתחילת השנה למחיר של 18 שקל ושווי שוק של 618.2 מיליון שקל.
לו סקפורי, מנכ"ל סופווייב: "אנו שמחים לדווח היום על רבעון נוסף של התקדמות משמעותית בפעילותינו, כמתבטא בצמיחה של 27% בהכנסות ברבעון הראשון, לרבות זינוק בהכנסות חוזרות ממכירת פולסים, המייצגות כבר מעל לשליש מסך ההכנסות ברבעון זה. אנו מאמינים כי הצמיחה החדה במכירות הפולסים מעידה הן על שביעות רצון הלקוחות מטכנולוגיית ה-™SUPERB החדשנית והיעילה שלנו, והן על היכולת שלנו לשמר ולחזק את מערכות היחסים עם בסיס הלקוחות ההולך וגדל שלנו. מטרתנו היא שהלקוחות שלנו, רופאים וקליניקות, יהיו שבעי רצון ויראו הצלחה לטווח ארוך עם המכשור שלנו, וזאת מעבר למכירה החד-פעמית של המערכות. במבט אל המשך שנת 2024, אנו מתכוונים להרחיב את הנוכחות והמודעות למותג של סופווייב באמצעות קמפיינים נוספים הפונים ישירות למטופלים ובאמצעות רופאים מובילי דיעה ומשפיעני רשת איתם אנו עובדים. אנו חוזרים ומציינים, כי יעד החברה הוא השגת איזון תפעולי בשנת 2024 כולה".
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- ההכנסות זינקו, אבל הרווח הנקי של קליל נשחק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ד"ר שמעון אקהויז, יו"ר הדירקטוריון ומייסד-משותף, סופווייב: "במהלך הרבעון הראשון של 2024, סופווייב המשיכה להתקדם לעבר מטרתה להפוך לחברה מובילת שוק באספקת פתרונות אסתטיים לא-פולשניים מבוססי אנרגיה. במהלך הרבעון הראשון השקנו מסחרית בארה"ב את ה-™Pure Impact, מודול הגוף שלנו המשמש לחיטוב ומיצוק השרירים, אשר משתמש בטכנולוגיית EMS - ™PlyoPulse. פתרון ייחודי זה ייתן להערכתנו מענה לדרישה ההולכת וגדלה לטיפולי מיצוק העור וחיטוב לאור השימוש הנרחב בתרופות הרזיה ומעכבי 1-GLP".

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
