סלברייט מזנקת ב-8% אחרי שעקפה את הצפי ומעלה תחזיות
חברת המודיעין הדיגיטלי סלברייט סלברייט מעלה את התחזית השנתית להכנסות של 315 מיליון דולר (עליה של 16% באמצע הטווח) מעל קונצנזוס האנליסטים ל-310.8 מיליון דולר ומעל התחזית הקודמת ל-310 מיליון דולר וזאת "על בסיס תוצאות המחצית הראשונה של 2023, והצפי העסקי למחצית השניה". החברה גם צופה הכנסות חוזרות שנתיות ARR של 308 מיליון דולר, גידול של 24% (לעומת 305 בתחזית הקודמת) וכן EBITDA מתואם שנתי של 41.5 מיליון דולר גידול של 13.5% (לעומת 37.5 בתחזית הקודמת).
בתוצאות לרבעון השני של השנה החברה דיווח על רווח מתואם של 5 סנט למניה על הכנסות של 76.7 מיליון דולר, מעל הקונצנזוס ל-2 סנט למניה על הכנסות של 72.5 מיליון דולר.
החברה סגרה 25 עסקאות גדולות ברבעון השני, בהיקף של 500 אלף דולר ומעלה, כל אחת וגם דיווחה על EBITDA מתואם של 11.1 מיליון דולר ורווחיות של 14.5%. הכנסות ממנויים של 67.2 מיליון דולר, גידול של 35% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, הכנסות חוזרות שנתיות (ARR) של 273.7 מיליון דולר, גידול של 28% לעומת שנה קודמת, שיעור שימור הכנסות מלקוחות בדולרים (NRR) של 125%, רווח גולמי Non-GAAP ושולי רווח גולמי של 64.1 מיליון דולר ו-83.6% בהתאמה.
במקביל מדווחת החברה על מינויו של תומאס הוגאן, ליו"ר פעיל של דירקטוריון החברה, כאשר היא מחמיאה לו ואומרת שהוא "מוותיקי הבכירים בתעשייה, ובעל ניסיון מוכח של הצלחה עסקית".
- יוסי כרמיל מסכם 20 שנה בסלברייט: משווי אפסי ל-5 מיליארד דולר
- החברה שעוזרת למנוע פיגועי טרור והמנכ"ל שהביא אותה לשווי של 5 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יוסי כרמיל, מנכ"ל סלברייט אמר בעקבות התוצאות: "אנו פועלים בשוק בריא, והקשרים עם לקוחותינו חזקים. ההשקעות של סלברייט בחדשנות משמעותיות וממוקדת-לקוח, ופעילויות החדירה לשוק (go-to-market) איפשרו לנו להמשיך להוביל בשוק בו אנו פועלים. הצמיחה בהכנסות ברבעון השני של 2023 מצביעה על העמקת הפעילות העסקית שלנו עם יחידות פורנזיקה דיגיטלית אצל לקוחות קיימים, כמו גם על ההתקדמות באימוץ הפתרונות של סלברייט על ידי יחידות החקירות של אותם לקוחות".
- 1.חברה טובה, מנכ״ל פסיכופט (ל"ת)08/08/2023 19:42הגב לתגובה זו
- חברה מדהימה ומנכ״ל מדהים (ל"ת)פלוני 08/08/2023 22:13הגב לתגובה זו
סטארפייטרס ספייסהמניה שהונפקה, זינקה כמעט 400% ונופלת היום ב-60%
ההנפקה הצנועה, היצע מניות מוגבל והיעדר הכנסות הפכו את סטארפייטרס לאחת המניות התנודתיות בשוק ומציבים סימני שאלה סביב השווי שנקבע לה בתוך ימים ספורים
חברת החלל האמריקאית סטארפייטרס ספייס (FJET) נכנסה בשבוע שעבר לשווקים הציבוריים בהנפקה ראשונית צנועה יחסית, אך בתוך ימים ספורים הפכה לאחת המניות התנודתיות ביותר בבורסות בארה״ב. ההנפקה, שגייסה כ־40 מיליון דולר, הציבה את החברה במרכז תשומת הלב, בעיקר בשל תנודות חדות במחיר המניה ובמחזורי מסחר גבוהים במיוחד.
סטארפייטרס החלה להיסחר בחמישי שעבר בבורסת NYSE American במחיר של 3.59 דולר למניה. כבר ביום המסחר הראשון זינקה המניה עד לרמה של 8.5 דולר, כאשר נרשמו תנודות חדות לשני הכיוונים וביום שני נרשם זינוק חריג של כ־371%, שהקפיץ את מחיר המניה לשיא של 31.5 דולר, לפני שמגמת המסחר התהפכה היום (שלישי), כאשר המניה נופלת בכמעט 60% למחיר של פחות מ-14 דולר.
סטארפייטרס מציגה את עצמה כחברה שמחזיקה ומפעילה את צי המטוסים העל־קוליים המסחריים הגדול בעולם. פעילותה מתבצעת ממרכז החלל קנדי בפלורידה, והיא מפעילה שבעה מטוסי F-104 סטארפייטר, דגם שיצא משירות בנאס"א כבר באמצע שנות ה־70.
שלוש שנים בלי הכנסות
החברה לא רשמה הכנסות בשלוש השנים האחרונות, ובשנת 2024 דיווחה על הפסד של 7.9 מיליון דולר. נתונים אלו ממקמים אותה כחברה בשלב מוקדם מאוד, שעדיין לא הוכיחה מודל עסקי יציב. מבנה המאזן של סטארפייטרס מסבך את המצב עוד יותר. לחברה הון עצמי שלילי, כך שההתחייבויות עולות על הנכסים. כתוצאה מכך, יחס מחיר להון של החברה עומד על מינוס כ־160, נתון חריג במיוחד בענף תעופה וביטחון, שבו היחס המקובל נע סביב 2.5–3.7.
- "Moonshot הוקמה כדי לשגר אובייקטים לחלל בדרכים יעילות יותר"
- הסטארטאפ Moonshot Space נחשף לראשונה עם גיוס של 12 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גורם נוסף שמסביר את התנודות החריפות הוא היקף המניות הזמין למסחר. מתוך כ־21.7 מיליון מניות קיימות, רק כ־11.1 מיליון הוצעו לציבור בהנפקה. היצע מצומצם של מניות סחירות יוצר תנאים שבהם גם עסקאות בהיקף לא גדול גורמות לתנודות מחיר חדות.
טראמפ מחייךהמשך שחרור תיקי אפשטיין מחזיר את הסיכון הפוליטי למסך של וול סטריט
פרסום שמתנהל בטפטוף, עם השחרות כבדות ופספוס מועד יעד, מתגלגל לעימות מול הקונגרס ומחזיר לשיח השוק את הקשרים ההיסטוריים של דונלד טראמפ עם ג׳פרי אפשטיין לצד שמות מהמגזר הפיננסי, בזמן שהשווקים רגישים במיוחד לסיכון משילות
שחרור המסמכים הקשורים לג׳פרי אפשטיין בידי משרד המשפטים האמריקאי הופך בימים האחרונים לפחות לסיפור על מה כתוב בתיקים ויותר לסיפור על איך מוסד פדרלי מתנהל תחת לחץ פוליטי. מה שהיה אמור להיות פרסום חד לפי חוק עם מועד אחרון ברור, יוצא בפעימות. חלקים עולים לציבור, חלקים נשארים מושחרים, וחלקים יורדים לזמן קצר וחוזרים.
מבחינת השווקים, המוקד הוא לא לצוד שם מפורסם ולגזור ממנו מסקנות. הופעה במסמכים או בתמונות אינה מלמדת בהכרח על עבירה. מה שמייצר חיכוך הוא משך האירוע והאופן שבו הוא מתגלגל, כי הוא משאיר את אי הוודאות פתוחה ומחזיר לתמחור את פרמיית הסיכון הפוליטית ואת סיכון המשילות.
הרגישות גבוהה במיוחד עכשיו כי וול סטריט מתמחרת בתקופה האחרונה יותר ויותר את שאלת היכולת של וושינגטון לבצע מדיניות בצורה יציבה. בישראל נוטים לקרוא את טראמפ דרך עדשה מדינית, אבל מבחינת השוק האמריקאי זו קודם כל שאלה של ניהול מוסדי, סדר יום, ויכולת להחזיק קואליציה ותהליך.
חוק שקיפות ומועד שחלף, ואז... הפרסום מתגלגל
הקונגרס מעביר בנובמבר את חוק שקיפות תיקי אפשטיין ברוב גדול, והנשיא דונלד טראמפ חותם עליו אחרי התנגדות ראשונית ואז נסיגה תחת לחץ של מחוקקים רפובליקנים. החוק קובע שהחומרים צריכים להתפרסם עד 19 בדצמבר עם השחרות מינימליות. בפועל יוצא עד המועד רק חלק מהחומר, ומשרד המשפטים מסביר שהוא צריך עוד זמן כדי לבדוק את התכנים ולהגן על נפגעות ועל מי שעלולות להיות נפגעות.
- טראמפ מאלץ את ענקיות הפארמה להוריד מחירים בתמורה לשקט ממכסים
- טראמפ נכנס לגרעין: טראמפ מדיה מתמזגת עם חברת היתוך גרעיני והמניה קופצת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במשרד המשפטים מתארים בדיקה מורכבת שבה כל מסמך וכל צילום עוברים סקירה של המשרד ושל הגורמים האחראים במחוז הדרומי של ניו יורק, כדי לקבוע אילו פרטים חייבים להישאר חסויים. במקביל מוקם צוות של יותר מ-200 עורכי דין, והמסרים בוושינגטון מכוונים לכך שעוד חומרים יוצאים גם בתקופת החגים בארצות הברית.
.jpg)