משה ממרוד תדיראן
צילום: סיון פרג'
דוחות

תדיראן צמחה 86% ברבעון והכניסה 371 מ'; אלירן סולאר פגעה ברווחיות

איחוד הפעילות הנרכשת תרם לשורה עליונה, אך בדרך לזו התחתונה השפיעו שולי הרווח הנמוכים יותר מהפעילות. מרווחיות גולמית של 29.5% נרשמה ירידה ל-21.9%, מה שהתבטא גם בשוליים התפעוליים. עליית ערך השקעה בקרן הפכה את המגמה בשולי הרווח הנקי
איתי פת-יה |

חברת תדיראן גרופ -2.21% מדווחת על גידול של 86% במכירות הרבעון הרביעי של 2021 שהסתכמו בכ-371 מיליון שקל מול כ-199 מיליון שנה קודם לכן. השיפור מיוחס הן לגידול במכירות והן לאיחוד תוצאות חברת האנרגיה המתחדשת תדיראן סולאר (לשעבר אלירן סולאר). הרווח התפעולי ברבעון צמח בשיעור נמוך יותר של 29.4% והסתכם לכ-35.2 מיליון שקל לעומת כ-27.2 מיליון שקל שנה קודם לכן.

הסיבה לפער היא צמצום של שולי הרווח התפעולי, בשל פעילות אלירן סולאר. כך מרווחיות תפעולית של 13.6% ברבעון האחרון של 2020, ירד הנתון ל-9.5% עתה. עוד קודם לכן היו אלה שולי הרווח הגולמי שקטנו מ-29.5% ל-21.9%. הרווח הגולמי עצמו צמח 37.7% לסך של 81 מיליון שקל. תמונה דומה ב-EBITDA, שברבעון הרביעי צמח בכ-40.3% והסתכם לכ-44.3 מיליון שקל (שיעור של כ-11.9%), לעומת כ-31.6 מיליון שקל (שיעור של כ-15.8%) ברבעון המקביל אשתקד.

בשולי הרווח הנקי דווקא נרשם שיפור. הרווח הנקי עצמו ברבעון הסתכם לכ-30.9 מיליון שקל (8.3% מהמחזור) לעומת כ-15.9 מיליון שקל (8.0%) ברבעון המקביל בשנת 2020, וזאת הודות לעליית ערך בהשקעה בקרן Southern Israel Bridging Fund 2. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בסך של כ-33.7 מיליון שקל (כ-3.92 למניה).

פילוח הכנסות תדיראן לפי רבעונים ב-2021:

בתדיראן צופים כי כבר השנה יגיעו למחזור מכירות של 2 מיליארד שקל (ב-2021 כולה עמד על 1.45 מיליארד, עלייה של 46%). בחברה אומרים כי אם אכן יושג היעד תהיה זו הקדמה של 3 שנים לדדליין שהציבו לעצמם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.

לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, KeyTurn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.

ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.