ורינט בתוצאות מאכזבות; המניה נופלת ב-11%
חברת ורינט מדווחת על קיטון בהכנסות והפסד בשורה התחתונה הרבה מעבר לצפי האנליסיטים. בעקבות התפשטות הקורונה, ורינט העוסקת בעיקר בפיתוח מערכות אבטחה ומודיעין, הציגה דוחות חלשים מן הצפוי - כך טוענים מנהליה. בתגובה מניית החברה צוללת ב-11%.
הכנסות הרבעון הפיסקלי הראשון (הרבעון שהסתיים בתום חודש אפריל 2020) הסתכמו בכ-287 מיליון דולר, קיטון של 10% לעומת הרבעון הראשון של 2019. הרבה מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של כ-335 מיליון דולר. החברה מציעה פתרונות להתמודדות עם אתגרים עסקיים כמו פרודוקטיביות של כוח אדם, ניתוחים עסקיים, תאימות והונאה, ובמידה ותצליח לייצר פתרונות יעילים לעבודה מהבית, תוכל להפוך את המגפה מחסרון ברבעון הראשון, להזדמנות במהלך השנה כולה.
ההפסד הנקי על בסיס non-GAAP הסתכם ברבעון הראשון של 2020 ב-9.2 מיליון דולר או 52 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 54.75 מיליון דולר או 73 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים היה לרווח של 0.75 סנט למניה.
ההפסד הנקי על בסיס GAAP הסתכם ברבעון הראשון ב-1.6 מיליון דולר או 9 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 1.5 מיליון דולר או 2 סנט למניה ברבעון המקביל.
שמירה על נזילות
למרות התוצאות החלשות של החברה, הצליחה ליצור תזרים חיובי מפעילות שוטפת על סך 76 מיליון דולר, מה שהעמיד את קופת המזומנים של החברה נכון לתום הרבעון, בשווי של 645 מיליון דולר. החברה צפויה לקבל את התשלום הראשון מקרן אייפקס על מכירת פעילות הסייבר, מה שיכניס לקופת החברה עוד 200 מיליון דולר נוספים, מה שמעיד על יציבות יחסית כנגד חוב של מיליארד דולר.
- ענקית הקוסמטיקה איבדה מזוהרה ומחכה לטיפול פנים
- ה-S&P מעל 6,500, הנאסד״ק עלה ב-0.5%; אנבידיה ירדה ב-1%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגפת הקורונה- מכישלון להזדמנות
החברה מציעה פתרונות להתמודדות עם אתגרים עסקיים כמו פרודוקטיביות של כוח אדם, ניתוחים עסקיים, תאימות והונאה, ובמידה ותצליח לייצר פתרונות יעילים לעבודה מהבית, תוכל להפוך את המגפה מחסרון ברבעון הראשון, להזדמנות במהלך השנה כולה. כמו כן מציעה החברה אבטחה ומודיעין סייבר, בתקופה בא הפשיעה מתגברת ו-״טרור״ הסייבר הפך לנפוץ עוד יותר, פתרונות החברה הופכים לרלוונטיים עוד יותר מה שיכול לשמש כזרז צמיחה במהלך הרבעונים הבאים. כאמור החברה נמצאת כרגע במהלך של פיצול מחלקת הביטחון, וצופה כי המהלך יושלם במהלך השנה הבאה. הפיצול בין מחלקת המוצרים מבוססי ענן לבין מחלקת הביטחון, יהפוך את החברה לשתי חברות ציבוריות.
האנליסטים של בית ההשקעות אופנהיימר שממליצים כבר תקופה ממושכת על המניה מאוכזבים מההחמצה בתוצאות החברה ומהחולשה הממושכת בפעילותה, אך צופים התאוששות הדרגתית בעסקיה בהתאם להתמתנות משבר הקורונה. האנליסטים משמרים את המלצת Outperform עם מחיר יעד של 64 דולר.
דן בודנר, מנכ"ל החברה ויו״ר הדירקטוריון אמר על רקע התוצאות - "מתחילת התפשטות הנגיף, נקטנו צעדים מידיים כדי לעזור ללקוחות שלנו להתמודד עם האתגרים של סביבה חדשה זו. אנו שמחים שקיבלנו משוב חיובי מן הלקוחות על החדשנות, והתגובה המהירה של העובדים שלנו. בעקבות צמיחת ההזמנות בפברואר ומרץ, לקוחות רבים עיכבו את הפרויקטים באפריל, בעיקר פריסות מקומיות.
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
״במבט קדימה, כאשר ארגונים חוזרים בהדרגה למשרדים והסרת ההגבלות על נסיעות, הלקוחות מביעים שהם מתכוונים לחדש את הפריסה המקומית ושוקלים להאיץ את הענן. כעת אנו צופים שיפור רצוף ברבעון השני והמשך השיפור במחצית השנייה של השנה״
- 3.חכו לראשון. מינויים לראשי צוותים מצחיקים (ל"ת)אין רצ מקצועיים 12/06/2020 17:53הגב לתגובה זו
- 2.חברה מבוססת על פרוייקטים וטיסות ללקוחות. לברוח!!! (ל"ת)עובד לשעבר 11/06/2020 08:34הגב לתגובה זו
- 1.חברה זוועתית עם שירות זוועתי (ל"ת)יוסי 11/06/2020 07:45הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
