"הוט ו-yes מנהלות קרב בלימה, כעת המאבק הוא מול 'עידן פלוס' אך המלחמה שבדרך - היא תהיה מול סלקום ופרטנר"
"בהגדרה, ניתן לומר שה-ARPU (ההכנסה הממוצעת החודשית ממנוי) של חברות הטלוויזיה HOT ו-yes יירד בעקבות השקת החבילות הצרות, אך עדיין לא ברור מה תהיה מידת ועוצמת הפגיעה בחברות ובתוצאותיהן".
יעקובי מעריך כי עוצמת הפגיעה בחברות יכולה להיות מוגבלת מכיוון שלדעתו, "מבחינה תאורטית, כשמורידים מחיר ונותנים חבילת שרות טובה, הדבר אמור לעזור בעצירת הנטישה לכיוון עידן פלוס או להתנתקות טואלית של מנויי הלווין והכבלים ואפילו להחזיר חלק מהמנויים לחברות הוותיקות".
מנגד, "החברות האלה לא חיות בוואקום ועדיין לא ברור מה יהיה המצב בעידן פלוס והאם השירותים הניתנים במסגרת שירות זה יורחבו כפי שדובר ויועלו ל-18 ערוצים, גם לא ברור עדיין אם שירות זה יעבור הפרטה כוללת ויועבר מידי המדינה לגוף אחר".
גורם נוסף שמקשה לדעתו על מדידת ההשפעה של החבילות הצרות על מידת התחרות בשוק הטלוויזיה, כרוך בכניסת חברות הסלולר לשוק התוכן באמצעות שירותי ה-IPTV, "לא ברור איך ומתי יכנסו סלקום ופרטנר לשירותי התוכן (IPTV) במיוחד על רקע השינויים שיעברו על פרטנר עם כניסתו של חיים סבן כבעל השליטה בחברה". לסיכום, נוח לומר שירידה ב-ARPU של HOT ו-yes היא בלתי נמנעת' אך יש עדיין יותר מדי נעלמים על מנת לדעת מה תהיה העוצמה בה יושפעו החברות מהמהלך".
קרב בלימה
רמי רוזן, מנהל מחלקת המחקר של הראל פיננסים אמר כי צריך להסתכל על המהלך הזה כאל חלק ממהלך כולל בשוק התקשורת הישראלי, "פתיחת השוק הסיטונאי, שזו הרפורמה הבאה שצפויה להתחולל בשוק התקשורת המקומי, תאפשר גם לפרטנר ולסלקום להפוך לקבוצות תקשורת שיוכלו להציע לצרכן הסופי שירותי תקשורת ותוכן".
"מה שקורה היום זה ש-HOT ו-yes לא יושבות בחיבוק ידיים אלא פונות היום ללקוח הסופי ומאפשרות לו לקחת חבילה צרה במחיר מוזל. מדובר בקרב בלימה אליו יצאו HOT ו-yes. זו רק קבלת הפנים לחברות החדשות שמתכוונות להכנס לשוק הטלוויזיה, סלקום ופרטנר".
לדברי רוזן, "מבחינת הלקוח אני מצפה שתהיה בעתיד אפשרות לפרסונליזציה של החבילות, שכיום הן מאוד קשיחות. אני מאמין שגם חברות הכבלים והלווין ילכו לשם בסופו של דבר. היום זו רק קבלת הפנים ולא הגירסה הסופית של החבילות שנראה בשוק".
"אבל עד אז הבעיה המרכזית של HOT ו-yes כיום היא לא הכניסה של סלקום ופרטנר שוק התוכן באמצעים שונים ובהם גם טכנולוגיית ה-IPTV, אלא אובדן נתח השוק לטובת עידן פלוס. הן אומרות לעצמן כיום כי אם הן מפסידות ביזנס לטובת עידן פלוס, אז הן מפסידות את כל ההכנסה מהמנוי. במסגרת האפשרות שניתנה להן כעת להציע חבילות צרות יוכלו HOT ו-yes ביתר קלות למנוע את הנטישה ולשמר את הלקוחות הקיימים, גם אם בשל כך תרד ההכנסה החודשית ממנו. כלומר ברור לנו ש-ARPU הכללי ירד, אבל לא בטוח שמספר המנויים יקטן".
לדעת רוזן המהלך הנוכחי לא צפוי כבר להשפיע על מניית הוט כי היא ממילא אמורה להימחק מהמסחר, בעקבות הצעת הרכש של בעל השליטה שהתקבלה. גם מניית בזק המחזיקה ב-yes לא צפויה להיות מושפעת באופן ממשי, מאחר ולפעילות של חברת הלווין יש השפעה שולית על סך הפעילויות של חברת התקשורת הגדולה בישראל.
- 13.רמי 03/12/2012 11:28הגב לתגובה זוהממונה על הגבלים צריך לחקור איך בשוק חופשי התיאום בין YES ל- HOT הוא ב-100% בחבילה גרועה כל כך. אם אין תיאום לא יכול להיות שיציעו חבילות זהות.
- 12.נסראללה 03/12/2012 07:53הגב לתגובה זומי זקוק לכל כך הרבה ערוצים?הוכניות חוזרות על עצמן. שימו לב למה שאתם רואים רוב הזמן ותגלו ....ערוץ 2,ערוץ 10,ערוץ 1 וערוץ 24. ידידי חבל כל ה-280 ש"ח שלכם.!!!
- 11.מבין עניין 02/12/2012 23:02הגב לתגובה זומקבלים בעצם כלום, עדיף כבר לקנות את הממיר החד פעמי הזה של המדינה, 250-350 ש"ח ולא את החבילות החדשות שאין בהם כלום
- 10.איזק 02/12/2012 19:30הגב לתגובה זואם כבר, החברות האלו צריכות לספק דווקא חבילות מורחבות אטרקטיביות במחיר אטרקטיבי כדי להילחם בדיגיטלי. עבור חבילה צרה אין טעם להתחייב כלל.
- 9.הולכת להיות מלחמה, ואנחנו הציבור מחכים. (ל"ת)איציק ר 02/12/2012 19:18הגב לתגובה זו
- 8.בזק עולה!!!!! (ל"ת)מחר!!!! 02/12/2012 18:43הגב לתגובה זו
- 7.ימצאו דרכים אחרות לעשוק אותנו (ל"ת)פסימי 02/12/2012 18:42הגב לתגובה זו
- 6.גם ככה הן ימשיכו לעשוק אותנו (ל"ת)מה זה משנה 02/12/2012 18:42הגב לתגובה זו
- 5.עכשיו רק נותר 02/12/2012 18:41הגב לתגובה זודיי לעבוד על כולם. רוצה FULL HD כמו שהוא צריך להיות
- 4.ניתוח מעניין 02/12/2012 18:41הגב לתגובה זובדרך למעלה
- 3.שאפו כחלון 02/12/2012 18:40הגב לתגובה זוחבל שהוא עוזב
- 2.יאללה בלאגן (ל"ת)כל הכבוד לשר 02/12/2012 18:39הגב לתגובה זו
- 1.יאללה 02/12/2012 18:38הגב לתגובה זוברור שהבחירות במתח כולם במתח