סין בדילמה: האינפלציה עלתה כשהייצור התעשייתי בשפל של 3 שנים

הלשכה המרכזית לסטטיסיטיקה בסין: מדד המחירים לצרכן עלה באוגוסט ב-2%, הייצור התעשייתי צמח ב-8.9% ביחס לאוגוס הקודם, הצפי היה ל-9%
יעל גרונטמן |

הממשלה בסין עומדת בפני דילמה: מצד אחד האינפלציה עולה, ומנגד יורדת הפעילות היצרנית במדינה הנחשבת לכלכלה השניה בגודלה בעולם. כלומר מצד אחד הממשלה צריכה להתאמץ ולשלוט במחירים ומנגד היא רוצה לעודד את הפעילות הכלכלית. היום פירסמה הלמ"ס הסינית כי מדד המחירים לצרכן עלה באוגוסט ב-2% ביחס לרמת המחירים באוגוסט אשתקד, והאיץ ביחס ליולי אז הסתכמה האינפלציה השנתית ב-1.8%. עיקר העלייה במדד המחירים לצרכן בסין נבע מעליית מחירי המזון שהסתכמה ב-3.4%, לאחר שגשמים כבדים פגעו ביבול הירקות ומחירי הגרעינים המושפעים מהביקוש וההיצע הבינלאומי האמירו. המשקל של השינוי במחירי המזון בסין מגיע לכשליש מההשפעה הכוללת על חישוב מדד המחירים לצרכן. במקביל, דווח היום על ידי הלמ"ס הסינית כי הייצור התעשייתי גדל ב-8.9% באוגוסט לעומת החודש המקביל אשתקד, מדובר בקצב הגידול הנמוך ביותר שנרשם בסין באוגוסט מזה יותר מ-3 שנים. הציפיות בשוק היו לצמיחה של 9% בייצור התעשייתי, לאחר שבאוגוסט עלה נתון זה ב-9.2%. על פי הדיווח בבלומברג, משבר החובות באירופה הקטין את הייבוא מסין אל מדינות היבשת, בעוד שבסין עצמה הושפע הייצורהתעשייתי מכך שהממשלה עשתה מאמצים להפחית את הביקושים מתחום הדיור ולצנן את עליות המחירים בסקטור זה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פאלו אלטופאלו אלטו

מניית פאלו אלטו צנחה ב-19% מאז רכישת סייברארק – האם זו הזדמנות?

הירידה במניית פאלו אלטו בעקבות רכישת סייברארק משקפת בעיקר חששות מדילול, אך בוול-סטריט טוענים כי הפוטנציאל העסקי ארוך הטווח והסינרגיות הצפויות עשויים להפוך את העסקה למנוע צמיחה – ולהפוך את הירידה להזדמנות

אדיר בן עמי |

התנודתיות הגבוהה בשווקים יוצרת לעיתים הזדמנויות השקעה. מניית פאלו אלטו Palo Alto Networks 0%  נפלה ב-19% מאז ההכרזה על רכישת סייברארק CyberArk Software -0.06%  בעסקה בשווי 25 מיליארד דולר. הירידה החדה מעוררת שאלות באשר לשאלה האם השוק הגיב בקיצוניות לעסקה שעשויה להתברר כרווחית בטווח הארוך.


הרכישה הוכרזה ב-30 ביולי 2024, בעיתוי שבו מניית חברת הסייבר נסחרה סמוך לשיא של 52 שבועות, ונהנתה ממגמת עלייה מתמשכת. תגובת השוק הייתה שלילית באופן מיידי: המניה ירדה ב-5% ביום ההכרזה, והמשיכה בירידה גם בימים לאחר מכן. הירידה נמשכת גם היום בעקבות צניחה של 25% במניית המתחרה פורטינט לאחר פרסום תוצאותיה הרבעוניות, מה שהגביר את החשש הכללי בסקטור הסייבר. 


הגורם המרכזי לתגובה השלילית נעוץ במבנה המימון של העסקה ובהשלכותיו. פאלו אלטו תממן את הרכישה באמצעות שילוב של 2.5 מיליארד דולר במזומן והנפקה רחבת היקף של מניות חדשות. החברה צפויה להנפיק יותר מ-100 מיליון מניות נוספות, מה שיגדיל את סך המניות הנסחרות ל-785 מיליון יחידות וידלל את הרווח למניה בשיעור של 13.5% עם השלמת העסקה.


דילול לעומת פוטנציאל צמיחה

לפי תחזיות אנליסטים, סייברארק צפויה להניב רווח נקי מותאם של 142 מיליון דולר ברבעון השני של 2026. תוספת זו לרווחיות עשויה להעלות את הרווח הנקי של פאלו אלטו במחצית השנייה של 2026 ביותר מ-10%, לכ-1.5 מיליארד דולר על בסיס שנתי. בהתבסס על חישוב פשוט של תוספת הרווחים, עולה כי הירידה במחיר המניה הייתה צריכה להיות מתונה בהרבה – ככל הנראה רק בכמה אחוזים. הפער בין הירידה בפועל לירידה ההגיונית מצביע על חוסר ודאות מצד השוק באשר ליכולת החברה לממש את הסינרגיות הצפויות, או על פסימיות כללית לגבי היתכנות האסטרטגיה.


עם זאת, בבית ההשקעות מיזוהו חושבים אחרת. לדבריהם, העסקה מאפשרת לפאלו אלטו להיכנס לשוק הצומח של אבטחת זהות דיגיטלית – תחום המתמקד בהגנה על נתוני משתמשים ובקרת גישה למערכות קריטיות. הרחבת תחום הפעילות מהווה חיזוק משמעותי של תיק המוצרים ומבססת את החברה כספקית פתרונות סייבר רחבים ומקיפים.


Under Armour אנדר ארמור מקסיקו חנות
צילום: Istock
דוחות

אנדר ארמור מאשימה את המכסים - אבל הבעיה עמוקה יותר

למרות האשמת המכסים בירידה חדה ברווח, אנדר ארמור מתמודדת עם חולשה מתמשכת בביקוש ופגיעה במותג – בעיות שמעמיקות את המשבר מעבר להשפעת מדיניות הסחר; המניה צונחת ב-22%

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אנדר ארמור

מניית אנדר ארמור Under Armour Inc -20.26%  צונחת ב־22% לאחר שהחברה הזהירה כי רווחיה ירדו בחדות ברבעון הנוכחי בעקבות המכסים שהטיל נשיא ארה״ב דונלד טראמפ. המניה ירדה ל־5.49 דולר, בעוד שמדד S&P 500 עולה ב־0.4%. לכאורה מדובר בסיפור פשוט של מכסים שפוגעים ביצרנית אמריקאית, אך המציאות מורכבת הרבה יותר.


הכנסות החברה צפויות לרדת ב־6% עד 7% ברבעון המסתיים ב־30 בספטמבר. הרווח התפעולי המתואם יעמוד, לפי ההערכות, על 30–40 מיליון דולר בלבד – רחוק מאוד מציפיות האנליסטים שעמדו על 155 מיליון דולר. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד הציגה החברה רווח תפעולי מתואם של 166 מיליון דולר.


בהסבר הרשמי מסרה אנדר ארמור כי שיעור הרווח הגולמי שלה ירד ב־340 עד 360 נקודות בסיס, בעיקר עקב “מכשולים בשרשרת האספקה הנובעים מההשפעות הצפויות של המכסים”. ההסבר הזה אולי נשמע סביר, אבל הוא לא עומד במבחן המציאות. חברות אמריקאיות רבות דיווחו בעונת הדוחות הנוכחית כי המכסים של טראמפ פוגעים בהן פחות מהתחזיות המוקדמות. אז מדוע דווקא אנדר ארמור נפגעת כל כך? התשובה נמצאת לא בוושינגטון אלא בשוק – הצרכנים פשוט מפנים לה עורף.


יוסף צ׳יבלו, אנליסט בסיפורט ריסרץ' פרטנרס, מצביע על כך שהחיפושים באינטרנט על המותג ירדו בחדות ברבעונים האחרונים. לדבריו, “הבעיה המרכזית נותרה ביקוש צרכני חלש”, לא המכסים. בהתאם לכך, הוא מותיר את המלצתו למניה על "נייטרלי".


המותג אנדר ארמור איבד בשנים האחרונות הרבה מההילה שאפיינה אותו בעבר. מה שהיה פעם שם נרדף לחדשנות ולביצועים ספורטיביים הפך למותג שמתקשה להתמודד מול הענקיות נייקי ואדידס. הצרכנים עברו הלאה, והמכסים הם בעיקר תירוץ נוח להסביר חולשה עמוקה יותר.