מאקרו מעודד בארה"ב: הזמנות המוצרים בני קיימא עלו ב-4.2%, יותר מהצפי

נתון ההזמנות מאשש את המגמה החיובית בתעשייה האמריקנית. לעומת זאת נתוני דרישות האבטלה אכזבו ועלו יותר מהצפוי
ידידיה אפק | (1)

מספר נתוני מאקרו שפורסמו היום לפני פתיחת המסחר מצביעים על המשך המגמה האיטית אך חיובית בתעשייה האמריקנית. עלייה בהזמנות כלי טיס במהלך חודש יוני גרמו להזמנות המוצרים בני-קיימא בארה"ב לעלות ב-4.2%, החודש השלישי ברציפות של עליות בהזמנות. לעומת זאת, מספר דורשי האבטלה עלה בשבוע האחרון ל-343 אלף תביעות אבטלה חדשות, מעט יותר מהתחזיות.

העלייה בהזמנות המוצרים בני-קיימא היתה גבוהה מצפי האנליסטים, שעמד טרם הפרסום על עלייה של 1.5% בלבד בחודש יוני. בנוסף לזינוק בהזמנות בחודש האחרון, גם נתון חודש מאי עודכן לעלייה של 5.2% בהשוואה לחודש שלפניו. נתון ההזמנות החדשות עלה 10.9% בהשוואה לחודש יוני של השנה שעברה. הזמנות המוצרים ללא מוצרי תחבורה, כמו מטוסים, נשארו ללא שינוי מהחודש האחרון.

לפי כלכלנים, הצמיחה בהזמנות המוצרים בני-קיימא, מוצרים יקרים המיועדים לשימוש של שלוש שנים ומעלה, היא עקבית עם נתונים קודמים המצביעים על תפוקה גוברת של התעשייה בארה"ב לאחר האטה במחצית הראשונה של השנה.

גם נתון ההזמנות שלא סופקו עדיין עלה ב-2.1% בחודש יוני לעומת החודש שקדם לו, לאחר עלייה של 1.1% בחודש מאי. הזינוק נזקף גם פה להזמנות המטוסים.

בתוך נתוני הזמנות התחבורה, הזמנות כלי הרכב עלו 1.3%, הזמנות כלי טיס אזרחיים עלו 31.4%, והזמנות כלי טיס צבאיים עלו ב-18.7%. כאמור, מרכיבי הדוח ללא תחבורה נשארו ללא שינוי בהשוואה לחודש מאי.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    א 26/07/2013 06:12
    הגב לתגובה זו
    הדפסה של 85 מיליארד דולר כל חודש, הגאון יוצר יש מאיין, זהב מ מים, דולרים מניירות. אם זה יצליח ללא התמוטטות של השוק אזי פרופסור בנשלום ברננקי יוכרז כגדול הכלכלנים של כל הזמנים.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.