עקב האכילס של בואינג: "סוללת הליתיום מגיעה לחום של 400 מעלות"

לאחר רצף של שריפות בכלי רכב ותעופה שעשו שימוש נרחב בסוללה החדשנית, רשויות האכיפה חוששות מהשילוב הכימי הלא יציב
דניאל פליישר | (2)

הקידמה הטכנולוגית מציעה לאנושות אין סוף אפשרויות לצמיחה ופיתוח אבל לאחרונה חברות כמו יצרנית הרכבים ג'נרל מוטורס (סימול: GM) ויצרנית כלי התעופה בואינג (סימול: BA) חטפו מכה חזקה לאחר שסוללות הליתיום החדשות גרמו למספר תקלות בדגמים החדשים שלהן.

אין צורך להרחיב אפילו על ההשפעה הניכרת שהייתה לכך על חברת בואינג, לאחר ששתי שרפות שפרצו במטוסי ה-787 החדשים ביפן וגרמו לנחיתות אונס הכריחו את החברה לקרקע את כל צי המטוסים מהסוג הזה כאשר כעת החוקרים הופכים את קרבי המטוס.

הבעיה הגדולה שמסתמנת מסוללות הליתיום היא שאותו שילוב כימי שמתרחש בתוך הסוללה, אשר נותן לה את היכולת לספק כוח חשמלי רב בעלות של משקל נמוך מאוד אך גם סיכון גבוה לתגובה כימית שגורמת להתחממות יתר ואף עלייה באש.

עוד בסוף 2011 הודיעה ממשלת ארה"ב כי היא עורכת חקירה מקיפה על הדגם החשמלי של ג'נרל מוטורס, הוולט, בשל שורה של מקרי דלקה שהרכב עלה באש, כאשר המרכזי שבהם קרה שבסוללת ליתיום שנותרה באופן ספציפי על ידי הרשות הלאומית לבטיחות במדינה.

אין ספק שהיתרון של סוללת הליתיום הוא אדיר, היות והיא מסוגלת לשמור פי 2 יותר אנרגיה מסוללת ניקל היברידית ופי 6 יותר מסוללת החומצה הרגילה שנמצאת ברוב הרכבים כיום, אמר סטנלי וויטינגטון, פרופסור לכימיה באוניברסיטת בינגהמטון.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גיל 25/01/2013 21:01
    הגב לתגובה זו
    סוללה גדולה שיש בה המון ליתיום היא כמו פצצה הליתיום נידלק במפרטורה של 180 מעלות צלזיוס ובשביל להפיק ממנה המון אנרגיה צריך שטח פנים פעיל גדול לכך וזה גורם להתפתחות חום רב זה על פי פיתוח וניסוי שעשיתי לפני כ-20 שנים והסוללה נידחתה עקב הבעיה הבטיחותית הזו
  • 1.
    מוטי 25/01/2013 20:49
    הגב לתגובה זו
    בכל מערכת טעינה יש הפסקת טעינה למניעת טעינת-יתר. ובטח במעכות כמו אלו שבמטוסים

החברה הסינית שזינקה 9.8% בניו יורק לאחר דו"ח חיובי במיוחד

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה עליות
היום מתקיים בוול סטריט מסחר מקוצר כאשר הוא מסתיים בשעה 19:00 בעקבות חג ההודיה. אם כי לעיתים גם מסחר מקוצר ישנן תנועות חריגות במסחר. מניית חברת סיטריפ (Ctrip) זינקה 10.8% במסחר ברקע לפרסום הדו"ח הרבעוני שלה. בנוסף מניית החברה זכתה להעלת דירוג מקרב אנליסטים. סיטריפ הינה חברה בעלת אתר לרכישת חופשות בסין והנהלתה ממוקמת בהונג קונג (סימול: CTRP).  בשורה התחתונה החברה הרוויחה 17 סנט למניה, לעומת צפי השוק שעמד על 11 סנט. בשורה העליונה החברה הכניסה 835.5 מיליון דולר, לעומת צפי שוק של 801.8 מיליון דולר. החברה מסרה כי מכירת כרטיסי הנסיעות צמחה ב-101% בתוך שנה. בתוך כך, HSBC העלו את דירוג מניית החברה לרמה של "רכוש" מ"החזק". יעד מחיר מניית החברה עלה מ-53 דולר ל-46.  סיטריפ הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת סקיסקנר (Skyscanner), שתרכוש את אתר החופשות הסקוטי. שווי הרכישה עומד על 1.74 מיליארד דולר.  מניית חברת סיטריפ עלתה מתחילת השנה כ-23%. מתוך כך שווי השוק שלה מגיע לכ-34 מיליארד דולר.