26 מיליון דולר: חבילת השכר של סקוט טומפסון מנכ"ל יאהו הנכנס

המנכ"לית הקודמת קארל בארץ, שפוטרה לאחרונה באמצות שיחת טלפון, קיבלה בשנה הראשונה שלה בתפקיד 47 מיליון דולר
ערן צחי | (1)

סקוט טומספון, המנכ"ל החדש, של ענקית האינטרנט יאהו (סימול: YHOO) יצטרך להוכיח את עצמו השנה, זאת בעיקר כי הוא הולך לעלות לבעלי המניות הרבה מאוד כסף. על פי דיווחים בסוכנות הידיעות בלומברג עולה כי חבילת השכר של טומפסון צפויה להתסכם בכ-27מיליון דולר שתכלול, משכורת, מניות ואופציות.

טומפסון יכנס לתפקידו החדש ב-9 לינואר לאחר שהמנכ"ל הזמני טים מורס יסיים את תפקידו מזה שלושה חודשים. לאחר שהחליף את קרול בארץ שפוטרה ב-6 לספטמבר

טומפסון שעד לא מזמן היה מנכל חברת פייפאל השייכת לאי.ביי (סימול: EBAY), יקבל שכר שנתי בסך של 1 מיליון דולר, בונוס מובטח של 1 מיליון דולר ועוד 2 מיליון דולר במידה ויעמוד ביעדים שהוגדרו. כמו כן, הוא יזכה לקבל מענק של 16 מיליון דולר, כאשר 5 מיליון דולר הם מענק חד פעמי.

כמו כן, גם חברת פייפאל שממנה הוא מגיע טרפד אותו כחלק מתנאי הפרישה שלו בעוד כ-8מיליון דולר.

יש לציין כי אומנם חבילת השכר של טומפסון היא שמנה בנוגע לכל דבר ועניין, אולם היא מחווירה לעומת שכרה של קודמתו בתפקיד - קארול בארץ שקיבלה בשנה הראשונה שלה בתפקיד חבילת שכר של 47 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    09/01/2012 00:09
    הגב לתגובה זו
    שאלוהים יעזור לכם... לפחות תגייסו כתבים שסיימו 12 שנות לימוד. כבר לא מבקשים אנשים אינטלגנטיים או בעלי ידע בתחום שהם כותבים עליו. רק 12 שנות לימוד...

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".