פוסט השקה: אפל הציגה מכשירים חדשים - מה המשקיעים חושבים?
ביום שלישי האחרון (ב-9.9), כמקובל מאז צאת מכשיר האייפון לעולם, השיקה אפל את הדור הבא של מכשיריה, שנמכרים יותר ויותר שנה אחרי שנה, ומהווים חלק מהותי בהפיכתה מחברה בינונית ומתקשה לחברה (הנסחרת) הגדולה בעולם עם שווי שוק של כ-600 מיליארד דולר (במכפיל 16 לערך).
כדי לקבל פרופורציה רק נציין שגוגל מפלרטטת עם שווי שוק של כ-400 מיליארד, מיקרוסופט האגדית מתקרבת לאותו סכום וברקשייר הת'אווי של וורן באפט המככב במקומות הראשונים של פורבס עומדת על כ-330 מיליארד דולר "בלבד".
טקטיקה מפורסמת מעולם מרוצי הסירות גורסת שכאשר אתה במקום הראשון, חלק גדול מהזמן עדיף לבצע את אותם המהלכים של המתחרים, שכן כך אתה שומר על היתרון היחסי שלך במקום הראשון ומחכה להזדמנות להגדיל את הפער ולהבטיח את הנצחון. ובכן, אפשר בהחלט לומר שמכשיר האייפון החדש מגלם במדוייק את אותה הטקטיקה.
בעוד שבמהלך השנים גודל המסך לא השתנה מהותית, בעקבות הכרזה של סטיב ג'ובס ז"ל ש"איש, אינו מעוניין בטלפון גדול"("...גודל של 3.5 ולאחר מכן 4 אינץ' הוא הגודל המושלם של מסך לטלפון סלולרי..."), החליטה אפל ליישר קו לפי האנדרואידים עם מסכים של 5-5.5 אינץ' כסטנדרט שנמכרים היטב.
בסה"כ אפשר לומר שלא מדובר בצעד משמעותי קדימה מבחינה טכנית, שכן רזולוציית המסך מחווירה ביחס לתחרות, חיי הסוללה נשארו אותו הדבר ויכולות עיבוד המידע והעיבוד הגרפי התקדמו בצעד סביר ותו לא. בנוסף, השעון המדובר אינו מציע דבר שלא ניתן למצוא בשעונים מבית היוצר של מוטורולה ו-LG, וזאת לפני שעון נוסף של גוגל שבדרך.
התגובות היו פושרות, ולא מעטים החלו להספיד את המניה בהתאם. כאן אציין ואתמקד בהבדל המשמעותי עבורי, והוא ההשקה של ה"ארנק" החדש של אפל שמאפשר לחברה לשמור על היתרון ואף להגדילו. מדובר בשירות תשלומים טלפוני ביומטרי, שיאפשר תיאורטית בעתיד להחליף את השימוש בכרטיס אשראי ואו מזומן.
בעוד שלא מדובר ברעיון חדש (מספר חברות פתחו פתרונות דומים. וה-NFC שמאפשר כמעט את אותו הדבר), הרי שהמומחיות של אפל היא בלקחת קונספטים קיימים ולגרום להם לעבוד בצורה מיטבית באמצעות ארגז הכלים הענקי העומד לרשותה. בניגוד לפעמים אחרות, אני מאמין שהפעם מדובר במשהו גדול שייתכן וישנה סדרי עולם בצורה בה אנו רגילים לרכוש, לחסוך ולהשתמש בכסף באופן כללי. למרות העיתוי האירוני של הפריצה המפורסמת לשירות הענן של אפל, שמעלה שאלות נוקבות לגבי היכולת לאבטח את האופרציה עצמה ובו בעת לתת למשתמש את תחושת הביטחון הקריטית כל כך להצלחה של מבצע בסדר גודל כזה.
טרם הוצאת השירות לפועל, מיהרו מספר חברות גדולות, וביניהן חברות אשראי, להצטרף למעגל. הדבר בהחלט מראה על הרצינות וגודל הפוטנציאל הטמון בו. האתגר המהותי טמון בתגובה של גוגל ופייפאל למהלך, ואולי השקה של שירות דומה בעצמן (ואו שכלול של פרוטוקול ה-NFC).
עם זאת, לדעתי מדובר בדבר הבא - מאז השקתו הראשונה של האייפון עצמו, המשמעות שלו גדולה לא פחות ואף אולי יותר. כתוצאה מכך, ההצלחה של הפרוייקט הספציפי הזה תשפיע על המניה בשנים הקרובות באופן ניכר, ולכן אפל היא חברה שיש להתחשב בה בכובד ראש בכל הרכבה של תיק המתיר סיכון מנייתי.

הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל
מטוס ה-Air Force One הוא אחד הסמלים המובהקים של ההנהגה, הביטחון ומדיניות החוץ של ארה"ב. מתי עלה לראשונה הרעיון של מטוס אישי לנשיא, איך התפתח ומה קורה היום בתוככי כלי התעופה הכי מפורסם בעולם
מטוס ה-Air Force One הוא לא רק כלי תחבורה אווירי. הוא סמל יוקרתי ועוצמתי של נשיא ארצות הברית, מעין ארמון מעופף שמסמל את מעמדו המיוחד של הנשיא. מטוס זה מסמל את עוצמת ארה״ב ועבורנו, בנחיתתו בישראל, את הרגעים הבלתי נשכחים של שחרור החטופים כשהלב של כולנו החסיר פעימה. המטוס טס בגובה נמוך מול חופי ישראל וביצע מחווה מעל כיכר החטופים בתל אביב לפני נחיתתו בנתב״ג.
אז מה הסיפור של כלי התעופה שהוא הרבה יותר ממטוס?
מטוס אייר פורס 1 הוא אחד הסמלים המובהקים ביותר של נשיאות ארצות הברית ושל העוצמה האמריקאית בעולם. מעבר לנצנוצי הצבעים והסמל הלאומי, ההיסטוריה של המטוסים הנשיאותיים עד ליצירת המטוס המיוחד במינו שאנו מכירים היום, הייתה מורכבת ומרתקת וכללה טכנולוגיות ואמצעים ביטחוניים מתקדמים, שינויים וחידושים שהוטמעו בו והפכו את אייר פורס 1 לבית הלבן המעופף.
הנשיא טראמפ נוהג לנהל שיחות עם כתבים ועם צוותי הסיקור היושבים באייר פורס 1, לעיתים תוך כדי טיסה, מה שיוצר אווירה ייחודית של נגישות וקרבה אל הצוות התקשורתי למרות הגבלות האבטחה.
זוג מטוסי בואינג שמפיקים את כל צורכי הנשיא
בכל פעם שנשיא ארצות הברית עולה לטיסה על מטוס של חיל האוויר האמריקאי, המטוס מקבל את הכינוי Air Force One, שהוא אות הקריאה הרשמי במהלך טיסתו. השם "אייר פורס 1" הוא למעשה אות הקריאה הרשמי לכל מטוס שמטיס את נשיא ארצות הברית. משמעות הדבר היא שכל מטוס של חיל האוויר האמריקאי שבו טס הנשיא באותו רגע, מקבל את הכינוי הזה.
רוב הזמן, הכינוי מתייחס לזוג מטוסי בואינג מדגם VC-25A (גירסה מיוחדת ומתוחזקת של בואינג 747-200B), שמשרתים את הנשיא ומפיקים את כל צרכיו, מהבטיחות והתקשורת ועד הנוחות והייעוץ המדיני.