סקר TIM לחודש יולי: למרות פעילות תקשורתית ענפה רק 5% מנויים בטוויטר

54% מהגולשים מדווחים כי הם שמעו על טוויטר (Twitter) בהשוואה ל-18% מהגולשים בחודש אפריל כאשר רובם הצטרפו בחודש האחרון
מאיה זיסר |

סקר TIM חצי שנתי - מעודכן ליולי 2009 של חברת TNS טלסקר. הסקר מקיף את נתוני החשיפה השבועית לאתרי אינטרנט נבחרים בישראל כפי שעלו בסקר TIM .

החודש בדקו שוב את נתוני 'טוויטר'. מהסקר עולה כי 54% מהגולשים מדווחים כי הם שמעו על טוויטר (Twitter) בהשוואה ל-18% מהגולשים בחודש אפריל. עם זאת רק כ-5% מהגולשים נרשמו כמנויים בטוויטר, כאשר כ-40% מהמנויים הם מנויים חדשים שהתחברו לטוויטר בחודש האחרון.

כשבוחנים את המודעות לטוויטר בקרב גולשים על פי מין, רמת דתיות, השכלה וגיל, ניתן לציין כי קיימת מודעות גבוהה יותר לטוויטר בקרב גברים בהשוואה לנשים, חילוניים מודעים יותר לטוויטר בהשוואה לדתיים ובעלי השכלה גבוהה מודעים יותר לטוויטר בהשוואה לגולשים משכילים פחות. אין הבדל בין קבוצות גיל שונות במודעות לטוויטר.

בקרב האתרים המובילים לא חל שינוי משמעותי, כאשר שלושת האתרים גוגל, וואלה ו-ynet ממשיכים להוביל. אתר החיפוש גוגל עם עלייה גם החודש של 0.8% זאת לאחר שבסקר הקודם חלה עלייה של 3.1% ביחס לדצמבר האחרון ועומד בחודש יולי על 92% חשיפה, בדומה לו אתר וואלה ששומר על כוחו בחודשי הקיץ ובדומה ליוני האחרון עומד על 67.7% שיעורי חשיפה. אתר ynet לאחר שבחודש מאי זכה לעלייה חדה של 5.9% ועמד על 61.7% ביולי ממשיך האתר לרדת באחוזי הרייטינג וסופג ירידה של כ-1% (זאת בצירוף לירידה זהה בחודש קודם) ומתייצב בחודש יולי על 59.9% שיעורי חשיפה.

בקרב החשיפה השבועית לאתרים ממקומות עבודה חל שינוי משמעותי, גוגל חוזר לשיעורי חשיפה לה הוא מורגל וזוכה ל83.1% שיעורי חשיפה. אתר ynet ממשיך לרדת בקרב שיעורי החשיפה ועומד על 56.3% שיעורי חשיפה בלבד בירידנזכיר כי בחודש מאי עמד על 61% חשיפה. אתר וואלה שומר על יציבות החודש עם 47.9% חשיפה.

האתרים החברתיים ממשיכים לצמוח

אתר YOU TUBE ממשיך להתחזק ומדורג במקום ה-4 בטבלה עם עלייה של כ-2% ועומד על 52% חשיפה (זאת לאחר עלייה של 2.7% בחודש יוני). בדומה לו האתר החברתי פייסבוק, המדורג במקום ה-5 ועולה החודש בשיעורי החשיפה בעוד כ-5% (בנוסף ל-3.4% בחודש קודם) ועומד על 50.5% חשיפה.

החשיפה של ערוץ 10 עושה טוב לאתר של הערוץ, והרייטינג של נענע 10 עולה ומדורג במקום ה-6. האתר זוכה החודש לעלייה משמעותית של כ-4% ועומד על 32.4% שיעורי חשיפה. אתר MAKO חוזר לרייטינג גבוהה (יכול להיות בזכות התוכנית 'כוכב נולד') ומזנק מהמקום ה-10 היישר למקום ה-6. אתר הזכיינית 'רשת' גם הוא מתחזק ועובר מהמקום ה-19 למקום ה-16 עם 15.2% שיעורי צפייה, עלייה של 2% צפייה. עם 13.2% יכול להיות שהשיתוף פעולה עם אתר ynet עושה לו טוב.

במקום ה-8 מדורג לוח יד 2 שומר על כוחו ועומד על 25.9% שיעורי חשיפה. יש לציין כי האתר יצא לפני יותר מחודש בשיתוף פעולה חדש עם אתר וואלה, כאשר במסגרת ההסכם, לוח יד 2 יקודם מעמוד הבית של וואלה וממשקי החיפוש של יד2 ישולבו במגוון ערוצי תוכן מרכזיים בהם רכב, עסקים ו- TECH. ממשקים נוספים יאפשרו גישה ללוחות יד2 בתחום יד שנייה. סביר להניח כי מהלך זה יחזק את יד 2 ויעלה את שיעורי החשיפה.

במקום ה-9 מדורג אתר ההשוואות 'זאפ' אשר עומד על 24.7% שיעורי חשיפה שבועיים. אתר תפוז שומר על המקום ה-11 וזוכה ל-21.9% שיעורי חשיפה. אתר מעריב, NRG, לאחר עלייה של 1.6% בחודש יוני, ביולי חלה ירידה והוא עומד על 22.1% שיעורי חשיפה וירד מהמקום ה-8 למקום ה-10 בטבלה.

בקרב האתרים הכלכליים הפער הצטמצם, 'דה מרקר' שומר על מקומו בדירוג, במקום ה-15 עם עלייה של 1.1% ועומד על 15.9% חשיפה. אתר 'גלובס' עובר מהמקום ה-16 למקום ה-18 לאחר ירידה של כ-15 מחודש קודם, ועומד על 14.8% שיעורי חשיפה שבועיים. יש לציין כי בדירוג לחשיפה שבועית ממקומות העבודה 'גלובס' עובר למקום ה-11 עם 13.7% שיעורי חשיפה (ביוני היה מדורג במקום ה-7 עם 18%), ואילו 'דה מרקר' במקום ה-14 עם 13.1% (יוני- במקום ה-8 עם 17.2%).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexels

מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס

חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות 


עופר הבר |
נושאים בכתבה בואינג איירבוס


כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות. 

תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.

הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.

בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.

דלקים חדשים - הלב של השינוי

המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.