אינמוד
צילום: מתוך עבודה הפייסבוק של החברה
דוחות

אינמוד הכתה את התחזיות אך צופה ירידה בהכנסות

החברה מציגה רווח של 0.70 דולר למניה ברבעון השלישי, מעל תחזיות האנליסטים של 0.62 דולר, אך ממשיכה להתמודד עם האטה במכירות בארה"ב
אביחי טדסה |

אינמוד אינמוד דיווחה על תוצאותיה ברבעון השלישי של 2024, החברה הפתיעה את השוק עם רווח למניה של 0.70 דולר, כ-13% מעל תחזיות של 0.62 דולר, הרווח למניה בשנה שעברה עמד על 0.61 דולר. הכנסותיה ברבעון האחרון הסתכמו ב-130.2 מיליון דולר, מעל ציפיות האנליסטים שצפו הכנסות של 121.2 מיליון דולר. ההכנסות מהוות עליה קלה של 5.7% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. 

קרדיט: אתר החברה

ירידה של 15% בהכנסות לשנת 2024

אינמוד, המתמחה במכשירים אסתטיים לא פולשניים, עדכנה את התחזיות לשנת 2024 וצופה ירידה של כ-15% בהכנסות בהשוואה לשנה הקודמת. כעת, צפי ההכנסות של החברה נע בין 410 ל-420 מיליון דולר, נמוך משמעותית מהתחזיות הקודמות שהיו בטווח של 430-440 מיליון דולר. 

הירידה החדה בהכנסות נובעת בעיקר מהאטה במכירות של מוצרים מתכלים. באינמוד ציינו שהביקוש למוצרים אלו ממשיך לרדת, כאשר החברה חווה ירידה של 40% בכמות הטיפולים בארה"ב, השוק המרכזי שלה. הגורמים העיקריים לירידה הם השפעות כלכליות ותנאים צרכניים מחמירים בארה"ב, המקשים על הצרכנים להוציא סכומים גבוהים על טיפולים אסתטיים. בנוסף, החברה נדרשה להתמודד עם עליית הריבית שמשפיעה על הלוואות לצרכנים ולמרפאות ומכבידה על הוצאות מימון.

 

התייעלות לצד המשך רכישת מניות

כחלק מהתמודדות עם המצב הכלכלי, הנהלת אינמוד מבצעת התאמות תפעוליות הכוללות ייעול עלויות ומיקוד במוצרים שמניבים רווחיות גבוהה. במהלך הרבעון האחרון, החברה הודיעה על סיום תכנית הרכישה העצמית של מניותיה, במסגרתה נרכשו 3.2 מיליון מניות בהשקעה כוללת של 165.5 מיליון דולר. תכנית זו נועדה להגדיל את ערך המניה ולהבטיח תשואות גבוהות יותר לבעלי המניות.

החברה הציגה תזרים מזומנים חיובי של 34 מיליון דולר במהלך הרבעון השלישי, מה שמאפשר לה להמשיך להשקיע בצמיחה תוך שמירה על יציבות פיננסית. עם יתרת מזומנים של 684 מיליון דולר וללא חובות, לאינמוד יש בסיס חזק להמשיך להתמודד עם האתגרים הנוכחיים, והיא מצפה כי תהליך ההתייעלות יביא לצמיחה מחודשת ב-2025.

 

הרחבת הפעילות הבינלאומית

בזמן שהחברה מתמודדת עם ירידות בביקושים בארה"ב, היא מתכננת להרחיב את פעילותה הבינלאומית, בעיקר בשווקים בהם קיימת עלייה בביקוש לטיפולים אסתטיים. אירופה ואסיה נחשבות לשווקים מבטיחים, והחברה מדווחת כי ישנן תוכניות להגדלת נתח השוק שלה באזורים אלו באמצעות פיתוח מערכי הפצה והגברת מאמצי השיווק.

קיראו עוד ב"גלובל"

מנכ"ל החברה, משה מזרחי, הדגיש כי הנהלת אינמוד שוקלת שינויים אסטרטגיים נוספים, כולל מעבר לייצור נוסף בישראל והימנעות מהשקעות באזורים רגישים רגולטורית באירופה. המטרה היא לשפר את כושר הייצור ולהתאים את המוצרים לדרישות השוק הבינלאומי.

שווי השוק של החברה עומד על 1.36 מיליארד דולר. מניית החברה ירדה מתחילת השנה ב-20%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.