אינמוד הכתה את התחזיות אך צופה ירידה בהכנסות
אינמוד אינמוד דיווחה על תוצאותיה ברבעון השלישי של 2024, החברה הפתיעה את השוק עם רווח למניה של 0.70 דולר, כ-13% מעל תחזיות של 0.62 דולר, הרווח למניה בשנה שעברה עמד על 0.61 דולר. הכנסותיה ברבעון האחרון הסתכמו ב-130.2 מיליון דולר, מעל ציפיות האנליסטים שצפו הכנסות של 121.2 מיליון דולר. ההכנסות מהוות עליה קלה של 5.7% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
קרדיט: אתר החברה
ירידה של 15% בהכנסות לשנת 2024
אינמוד, המתמחה במכשירים אסתטיים לא פולשניים, עדכנה את התחזיות לשנת 2024 וצופה ירידה של כ-15% בהכנסות בהשוואה לשנה הקודמת. כעת, צפי ההכנסות של החברה נע בין 410 ל-420 מיליון דולר, נמוך משמעותית מהתחזיות הקודמות שהיו בטווח של 430-440 מיליון דולר.
הירידה החדה בהכנסות נובעת בעיקר מהאטה במכירות של מוצרים מתכלים. באינמוד ציינו שהביקוש למוצרים אלו ממשיך לרדת, כאשר החברה חווה ירידה של 40% בכמות הטיפולים בארה"ב, השוק המרכזי שלה. הגורמים העיקריים לירידה הם השפעות כלכליות ותנאים צרכניים מחמירים בארה"ב, המקשים על הצרכנים להוציא סכומים גבוהים על טיפולים אסתטיים. בנוסף, החברה נדרשה להתמודד עם עליית הריבית שמשפיעה על הלוואות לצרכנים ולמרפאות ומכבידה על הוצאות מימון.
- אינמוד חותכת את תחזית הרווח; המניה נופלת ב-12%
- אינמוד מורידה תחזיות לשנת 2024; המניה יורדת ב-11%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התייעלות לצד המשך רכישת מניות
כחלק מהתמודדות עם המצב הכלכלי, הנהלת אינמוד מבצעת התאמות תפעוליות הכוללות ייעול עלויות ומיקוד במוצרים שמניבים רווחיות גבוהה. במהלך הרבעון האחרון, החברה הודיעה על סיום תכנית הרכישה העצמית של מניותיה, במסגרתה נרכשו 3.2 מיליון מניות בהשקעה כוללת של 165.5 מיליון דולר. תכנית זו נועדה להגדיל את ערך המניה ולהבטיח תשואות גבוהות יותר לבעלי המניות.
החברה הציגה תזרים מזומנים חיובי של 34 מיליון דולר במהלך הרבעון השלישי, מה שמאפשר לה להמשיך להשקיע בצמיחה תוך שמירה על יציבות פיננסית. עם יתרת מזומנים של 684 מיליון דולר וללא חובות, לאינמוד יש בסיס חזק להמשיך להתמודד עם האתגרים הנוכחיים, והיא מצפה כי תהליך ההתייעלות יביא לצמיחה מחודשת ב-2025.
הרחבת הפעילות הבינלאומית
בזמן שהחברה מתמודדת עם ירידות בביקושים בארה"ב, היא מתכננת להרחיב את פעילותה הבינלאומית, בעיקר בשווקים בהם קיימת עלייה בביקוש לטיפולים אסתטיים. אירופה ואסיה נחשבות לשווקים מבטיחים, והחברה מדווחת כי ישנן תוכניות להגדלת נתח השוק שלה באזורים אלו באמצעות פיתוח מערכי הפצה והגברת מאמצי השיווק.- openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT
- קראודסטרייק מעלה תחזית: צמיחה בהכנסות ורווח מתואם מעל הציפיות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
מנכ"ל החברה, משה מזרחי, הדגיש כי הנהלת אינמוד שוקלת שינויים אסטרטגיים נוספים, כולל מעבר לייצור נוסף בישראל והימנעות מהשקעות באזורים רגישים רגולטורית באירופה. המטרה היא לשפר את כושר הייצור ולהתאים את המוצרים לדרישות השוק הבינלאומי.
שווי השוק של החברה עומד על 1.36 מיליארד דולר. מניית החברה ירדה מתחילת השנה ב-20%.
אנבידיה"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית
מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86% נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.
הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.
בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.
הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות
בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- אנבידיה תשקיע 2 מיליארד דולר בסינופסיס - עוד עסקה סיבובית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT
כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר, סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"
חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.
מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.
יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות
לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.
במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.
- האם קיצבה אוניברסלית היא השלב הבא בעולם התעסוקה?
- "ל-OpenAI יש חור תזרימי של 207 מיליארד דולר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים
גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה
הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר
לקוחות עסקיים נהנית מתדמית יציבה וזהירה יותר ומצטיירת כמתחרה אמינה גם אם מספר המשתמשים שלה נמוך בהרבה מב-Chat GPT. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת
ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר.
גם שאר המתחרות של OpenAI כבר אינן שחקניות שוליות, אלא גורמים שמעצבים את שוק הבינה המלאכותית ואף דוחקות את החברה לעמדת מגננה.
