מטוס יונייטד איירליינס איירבוס
צילום: airbus
לקראת הדוחות

יונייטד תפרסם הלילה את דוחותיה - האם חברות התעופה בשיא כוחן?

האנליסטים בוול סטריט מצפים לרווח מתואם של 4.04 דולר למניה על הכנסות של 13.9 מיליארד דולר; חברות התעופה נהנות מביקושים גבוהים וחזרה לפעילות שיא לאחר תקופת הקורונה; האם יש להן עוד לאן לטפס?
שחר קוט |

חברת התעופה יונייטד איירליינס UNITED AIRLINES תפרסם הלילה לאחר נעילת המסחר בוול סטרי את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2023 כאשר צפי האנליסטים בשוק הינו לרווח מתואם של 4.04 דולר למניה על הכנסות של 13.9 מיליארד דולר.

 

יונייטד צפויה להציג רבעון מוצלח ולהתחרות עם ההצלחה של יריבתה דלתא איירליינס DELTA AIR LINES שפרסמה בשבוע שעבר את דוחותיה הכספיים בהם עקפה את הציפיות כאשר רשמה רווח מתואם של 2.68 דולר למניה על הכנסות של 14.61 מיליארד דולר.

ההצלחה של דלתא נובעת בעיקר מגורמים שמשפיעים על כל תחום התעופה - ירידה במחירי הדלק הסילוני, עונת קיץ עם ביקוש גבוה לטיסות שהגיע לשיא בסוף השבוע של ה-4 ביולי, יום העצמאות האמריקאי. יונייטד צפויה גם היא לעלות על גל ההצלחות האלה ולהינות מכך בדומה לדלתא.

האנליסטים מצפים שהחברה תציג רווח מתואם למניה שיעקוף את צפיות חברת התעופה עצמה של בין 3.5-4 דולר למנייה על הכנסות של כאמור 13.9 מיליארד דולר. תשומת הלב תופנה לתחזית השנתית של יונייטד, במיוחד לאחר שדלתא העלתה את תחזיות הרווחים שלה לשנת 2023.

ג'יימי בייקר, אנליסט ג'יי.פי מורגן, אמר שהעלייה בהכנסות וברווחים של דלתא, עלייה שנייה תוך מספר שבועות, מחזקת את אמון המשקיעים בחברות התעופה הגדולות בארצות הברית, ביניהן יונייטד. "השתכנענו פעם נוספת בנוגע לרווחיות של שלושת החברות הגדולות, יונייטד, דלתא ואמריקן, וכי ההצלחה שלהן תמשיך גם במחצית השנייה של השנה". הוא המשיך וחיזק את אמונתו בשלושה ואמר שהן עקפו בביצועיהן את חברות הלואו-קוסט ב-30% עד כה השנה.

עם זאת, נותר פער בין הציפיות של יונייטד להמשך השנה, לציפיות של וול-סטריט עבור החברה. יונייטד חוזה רווח שנתי של בין 10-12 דולר למנייה, בעוד שהאנליסטים צופים רווח שנתי של 9.75 דולר. עם זאת, וול-סטריט אכן חוזה עלייה ברווח למנייה, לאחר שהעלו את הציפיות שלהם שעמדו על 6.42 דולר בתחילת השנה.

המנייה עלתה ב-40% עד כה ב-2023, אבל אם בדוחותיה יונטייד תיתן סיבה נוספת למשקיעים להתלהב המנייה עשויה לזנק עוד יותר. דוחות הרבעון השלישי הם גם גורם לבנות עליו שמנבא המשך עלייה במנייה לחודשי הקיץ החם. האנליסטים צופים זינוק נוסף של 3.72 דולר למנייה.

קיראו עוד ב"גלובל"

מחירי העלויות גם יהיו במרכז תשומת הלב, לאחר שבסופ"ש האחרון יונייטד הגיעה להסכמה על איגוד הטייסים שלה על העלאה חדשה בשכר. עם זאת, חברת התעופה כן צברה חוזים גבוהים יותר בתחזית העלויות שלה מוקדם יותר השנה. ההסכם עדיין לא סופי, ומחכה לאישור על ידי הטייסים שאיתם הוא נחתם. לפי ההסכם, השכר יעלה על פני ארבע שנים, מ-34.5% ל-40.2%, בשווי מוערך של 10 מיליארד דולר.

פרסום הדו"ח של יונייטד הלילה לאחר נעילת המסחר יגיע מעט לפני הדוח של אמריקן איירליינס AMERICAN AIRLINES שצפויה לפרסם אותו מחר לפני פתיחת המסחר. "אנחנו מצפים שההנהלה שלהם תחגוג את הביצועים המוצלחים, ותגיב על אחוזי הטיסות הבין-לאומיות הגבוהים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותוורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיות

אירוע נדיר: ברקשייר האת'וויי קיבלה המלצת מכירה

מניית ברקשייר האת'וויי נחלשה לאחר הורדת דירוג למכירה - מהלך נדיר כלפי אחת המניות המכובדות בוול סטריט. האנליסט מזהיר מירידה ברווחיות הביטוח, שחיקת הכנסות ההשקעה וחשש סביב פרישתו הקרובה של וורן באפט
אדיר בן עמי |

מניית ברקשייר האת'וויי Berkshire Hathaway Inc -0.82%  יורדת בכמעט 1% לאחר שאנליסט וותיק הוריד את הדירוג שלה למכירה. זה אירוע נדיר שמעורר שאלות רציניות על עתידה של האימפריה של וורן באפט. מאיר שילדס מבנק KBW, שמתמחה בחברות ביטוח, הוריד את הדירוג של ברקשייר מ"ביצועים בהתאם לשוק" ל"ביצועים נמוכים מהשוק" והוריד את מחיר היעד ל-700,000 דולר מ-740,000 דולר למניית מסוג A.


זה לא משהו שקורה בכל יום בוול סטריט. ברקשייר של באפט נחשבת לאחת המניות הכי מכובדות בשוק, וכמעט אף אנליסט לא מעז להוציא עליה המלצת מכירה. מתוך שבעה אנליסטים שמכסים את החברה לפי, רק שילדס ממליץ למכור. ארבעה ממליצים להחזיק ושניים ממליצים לקנות. שילדס מסביר שהוא רואה בעיות בכל מקום. הוא כותב שהרבה דברים מתפתחים בכיוון הלא נכון עבור ברקשייר. הבעיות כוללות את השיא הצפוי של מרווחי הביטוח ב-GEICO, ירידה בתעריפי ביטוח אסונות רכוש, ירידת הריביות לטווח הקצר, לחץ על רכבות בגלל מכסים, והסיכון שהקרדיטים המיסויים לאנרגיה מתחדשת ייעלמו.


GEICO היא חברת הביטוח הגדולה של ברקשייר, וברבעונים האחרונים היא הראתה שולי רווח יוצאי דופן של מעל 15%. זה הרבה מעל הרמה הרגילה של כ-5%. שילדס חושש שמרווחים כאלה לא יכולים להימשך לנצח, והחברה עומדת להתמודד עם תקופה שבה הרווחים יורדים לרמות נורמליות יותר. בתחום ביטוח הרכוש, שילדס מסביר שיש מצב של חדשות טובות וחדשות רעות. הפעילות הקלה של סופות הוריקן השנה משפרת את התוצאות לטווח הקרוב, אבל לוחצת על התמחור של ביטוח אסונות רכוש. כשיש פחות אסונות, חברות הביטוח מתחילות להוריד מחירים כדי למשוך לקוחות, מה שפוגע ברווחיות לטווח הארוך.


ירידת הריביות לטווח הקצר מדאיגה אותו במיוחד כי ברקשייר יושבת על יותר מ-300 מיליארד דולר במזומן ובניירות ערך שווי מזומן. רוב הכסף הזה מושקע באגרות חוב ממשלתיות אמריקאיות לטווח קצר, ואם הריביות יורדות, הכנסות ההשקעה של החברה צפויות לרדת באופן משמעותי. מדיניות הממשל החדש של טראמפ גם מדאיגה את האנליסט. החוק הגדול והיפה של טראמפ מאיץ את הפסקת הקרדיטים המיסויים לפרויקטי אנרגיה נקייה. זה פוגע ב-Berkshire Hathaway Energy, שמשקיעה מיליארדים בפרויקטי אנרגיה מתחדשת. הקרדיטים המיסויים האלה היו מקור הכנסה חשוב לחטיבה הזו.


בעיית הירושה

שילדס מעלה גם את בעיית הירושה ההיסטורית הייחודית של ברקשייר. האנליסט מתכוון לעובדה שבאפט הודיע שהוא יפרוש מתפקיד המנכ"ל בסוף 2025 וישאר רק כיו"ר. זה יוצר אי וודאות לגבי מי ינהל את החברה ואיך הדבר ישפיע על הביצועים.