דלתא איר ליינס
צילום: אתר החברה
דוחות

דלתא איירליינס בדוחות טובים - עולה ב-4%, מעלה את הסקטור בארה"ב וגם את אל על

דלתא מעלה תחזיות וחוזרת לחלק דיבידנד, לראשונה מאז מרץ 2020 - התפרצות מגיפת הקורונה; משלימה זינוק של 47% מתחילת השנה - השאלה היא האם אחרי מהלך כזה יש למניה עוד לאן לעלות; היום אל על עוברת מירידה של 4% לעליה של 1% - מהלך של 5%. אל על מזנקת השנה ב-100%
עדן ספיר |

דלתא איירליינס  DELTA AIR LINES מדווחת כהרגלה ממש בפתיחת עונת הדוחות והיא נותנת טעם לעוד. הדוחות שלה טובים והיא מעלה את כל סקטור התעופה. אפילו אל על 0.6% נהנית מכך ועולה ב-1.3% אחרי שירדה היום ב-4% (מזנקת מתחילת השנה ב-100%). דלתא עצמה נהנית מהביקוש הגובר לטיסות, בעיקר אצל אמריקאים שטסים אל מחוץ לארה"ב, במקביל לירידה חדה בעלויות הדלק. המניה שלה משלימה עליה של 23% בתוך שבועיים ומהלך של 47% מתחילת השנה. 

אז מה היה כל כך טוב בדוחות? החברה עקפת את התחזיות, הכריזה על חזרה לחלוקת דיבידנד, לראשונה מאז מרץ 2020, פרוץ מגיפת הקורונה והיא גם מעלה את התחזיות להמשך. החברה העלתה את התחזית לרבעון השלישי וצופה כעת רווח של 2.2-2.5 דולר למניה, עליה של עד 14% ביחס לרבעון המקביל ומעל צפי האנליסטים ל-2.1 דולר למניה. היא מעלה גם את התחזית לשנה כולה לטווח של 6-7 דולר למניה, עליה של עד 20% ביחס לשנה שעברה, מעל קונצנזוס האנליסטים ל-6.17 דולר למניה.

ברבעון השני עצמו החברה רשמה רווח של 2.68 דולר למניה על הכנסות של 14.61 מיליארד דולר, מעל קונצנזוס האנליסטים לרווח של 2.4 דולר למניה על הכנסות של 14.59 מיליארד דולר.

שאר המניות שעולות כעת בעקבות דוחות דלתא איירליינס הן יונייטד  UNITED AIRLINES אמריקן איירליינס  AMERICAN AIRLINES סאתווסט,   SOUTHWEST AIRLINES CO  וגם ג'ט בלו  JETBLUE AIRWAYS CORP וספיריט  SPIRIT AIRLINES

השאלה היא האם יש למניה עוד לאן לעלות. בהתחשב בזינוק של 47% מתחילת השנה ייתכן שזה יהיה מאתגר. המניה כבר עכשיו נסחרת לפי שווי של 30.8 מיליארד דולר. מנגד צריך לומר שאחרי ה-4 ביולי, יום העצמאות של ארה"ב, שהיה העמוס ביותר מבחינת טיסות שנרשם עד כה, אולי זה אפשרי, בוודאי עם הכניסה לחודשי הקיץ והביקוש הגבוה לטיסות. הביצועים של יום העצמאות פלוס חודשי הקיץ יכולים לאפשר לדלתא להעלות תחזיות והיא אכן עושה זאת. 

לפי האנליסט של Melius Research, קונור קנינגהם, תוצאות הרבעון השני של תעשיית התעופה כולה צפויות לעלות על הציפיות, אשר מונעות על ידי הכנסות טובות מהצפוי ועלויות דלק מופחתות. במבט קדימה לרבעון השלישי, דלתא, יחד עם יונייטד איירליינס ואמריקן איירליינס, ממוקמת היטב להמשיך בביצועים חזקים, במיוחד לאור החשיפה הבינלאומית שמשפיעה על הרווחים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי גליקמן נשיא ומנכל צים
צילום: איתי רפפורט, חברת החדשות הפרטית

הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?

על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים  קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.

עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.

אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.  

כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.

MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה. 

משקיעים  AIמשקיעים AI

לקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה חושבים האנליסטים?

אחרי הורדת הריבית של הפד' אנחנו צועדים אל שבוע עם לוח אירועי מאקרו צפוף, דוחות של ענקיות צריכה וטכנולוגיה, כשהשאלה הגדולה היא האם ההאטה בשוק העבודה ובאינפלציה מספיקה כדי להצדיק עוד הקלות מוניטריות, או שאנחנו נכנסים לתקופת "המתנה" שבה כל נתון יקבל משקל גבוה וינדנד את הסנטימנט

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

שבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נפתח אחרי החלטת ריבית שהייתה צפויה מראש, אבל למרות זאת השאירה אחריה לא מעט סימני שאלה. הפד' הוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 3.5%-3.75%, צעד שכבר היה מתומחר בשווקים בהסתברות של כ-90%, אבל המסר שעלה ממסיבת העיתונאים ומהעדכונים הנלווים היה הרבה יותר מורכב. מצד אחד, הבנק המרכזי, בראשות ג'רום פאוול כבר מאותת לנו שהמדיניות שלו כבר קרובה לניטרלית. מצד שני, הוא מדגיש שיש חוסר ודאות גבוה, בעיקר סביב שוק העבודה והיכולת של הכלכלה האמריקאית להמשיך לצמוח בלי להיכנס להאטה חדה.

המשקיעים מנסים להבין האם מדובר בתחילתו של מסלול הפחתות ברור, או דווקא בתקופה ארוכה של המתנה, שבה כל החלטה תיגזר מנתון כזה או אחר, בלי התחייבות מוקדמת.


הפד' עוצר עכשיו כדי להעריך את ההשפעה על הכלכלה

יוני פנינג ממזרחי טפחות מעריך שהפחתת הריבית האחרונה לא הייתה אירוע משנה כללים. לדבריו, עצם ההפחתה לא הפתיעה את השווקים, אבל ההרחבה המחודשת של מאזן הפד והדגש על נושא הנזילות היו משמעותיים יותר.

פנינג מציין כי יו"ר הפד ג’רום פאוול תיאר את המדיניות הנוכחית כניטרלית, הן מבחינתו והן מבחינת חברי ה-FOMC, זאת מול אינפלציה שעדיין גבוהה מדי, אבל גם מול סימנים ברורים להתקררות בשוק התעסוקה. לדבריו, הפד מוכן כעת לעצור ולבחון האם הריבית המרסנת מחלחלת במלואה לכלכלה, ולא ממהר להתחייב להפחתות נוספות.

בהתייחסות לשוק העבודה, פנינג מצביע על כך שמספר המשרות הפנויות בארה"ב עלה משמעותית בספטמבר ובאוקטובר, עם תוספת של כ-430 אלף משרות בספטמבר ועוד כ-12 אלף באוקטובר, לרמה של כ-7.67 מיליון משרות. עם זאת, הוא מדגיש כי עיקר הגידול מגיע מענפי השירותים ובשכר נמוך, מה שמרמז על השפעות של צמצום עובדים זרים ולא בהכרח על התחזקות רחבה של הביקוש לעובדים.