המלצה קנייה על AT&T - אפסייד של 25%
האנליסט ג'וזף בונר מ-Argus מעלה את המלצה על AT&T INC מ-"החזקה" ל-"קנייה", עם מחיר יעד של 24 דולר למניה - אפסייד של 25% מהמחיר שבו היא נסחרת כרגע . בונר מציין שיש פוטנציאל צמיחה חזק בשל מעמדה בשוק הטלקום האמריקאי והביצועים שלה בשנה האחרונה שהתאפיינה בהאטה כלכלית ועליות ריבית.
ברנר אמר כי "עסקי הטלקום של AT&T היו כוכבים בשנת 2022 מכיוון שהחברה הוסיפה מספר ניכר של מנויים למרות עליית המחירים, כאשר היא הצליחה לצבור עוד מנויים חדשים עקב מבצעים במהלך השנה האחרונה". ברנר מציין שהוא אוהב את הדרך שבו AT&T מתמודדת מול החוב שלה. החברה עשתה השנה ספין אוף כאשר הנפיקה את Warners Brothers, מה שהגדיל את קופת המוזמנים וסייעה להורדת החוב שלה.
החברה הכתה את תחזיות האנליסטים בדוחות האחרונים שלה - הציגה רווח מדולל של כ-0.68, בשוק ציפו לרווח מדולל של 0.61 דולר. החברה דיווחה על הכנסות של כ-30 מיליארד דולר כשצפי האנליסטים עמד על 29.8 מיליארד דולר. עם שחרור הדוחות החברה מסרה כי בעתיד תשקיע סכום של כ-24 מיליארד דולר עד סוף השנה לצורך סיום פיתוח רשת ה-5G שלה.
ביום שלאחר שחרור הדוחות החברה עלתה ב-7% ומאז היא עלתה בכ-25%, מה שהביא את תשואת הדיבידנד שלה לעמוד על שיעור של 5.75% על פי מחיר המניה הנוכחי. בשנים האחרונות החברה חילקה דיבידנדים (כל שנה) בסכום של כ-2 דולר למניה, ברבעון השני של השנה הנוכחית החברה חילקה דיבידנד בסך של יותר מ-6 דולר למניה ומאז הדיבידנד ירד לסך של 0.28 דולר למניה.
- אקוסטאר מזנקת 77% בזכות עסקה עם AT&T - מה צפוי בהמשך?
- דוחות טובים ל-AT&T; המניה עולה בניגוד למגמה בשוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברנר עוד הוסיף: "בעוד ענף הטלקום נתפסת בדרך כלל כמקלט בטוח בזמנים של האטה כלכלית ומיתון, במקרה של AT&T הפחתת החוב הממוקדת והמימון מחדש שלה בשנים האחרונות הפכו אותה לעמידה יותר בסביבת המאקרו הנוכחית". המניה של החברה יורדת היום בכ-0.9% ונסחרת בשער של כ-19 דולר למניה, מה שמביא את החברה לשווי של יותר מ-136 מיליארד דולר עם מכפיל רווח של 7.9.
- 3.עברה חצי שנה וירדה 13% מאז.. נו תמשיכו להמליץ (ל"ת)פוקסי 19/06/2023 21:42הגב לתגובה זו
- 2.יש מצב שמיקרונט,שנתנה שירותים לAT (ל"ת)אנונימי 10/12/2022 17:58הגב לתגובה זו
- 1.Angela Palumbo 08/12/2022 23:07הגב לתגובה זוYes, I think the reporter was right. I am following the company for several years and think Bonner is right about the company. Also it is highly important to notice the high dividend

מ-240 לפחות מדולר - הקריסה של ביונדמיט
ביונד מיט הייתה סמל לעתיד של תעשיית המזון, מאז ההייפ הראשוני אחרי ההנפקה איבדה את מרבית השווי ונאבקת לשרוד, כשהמניה קורסת מתחת לדולר והחברה מנסה להימנע מפשיטת רגל ברקע החובות הגבוהים
לפני שש שנים, ביונד מיט Beyond Meat -20.89% הייתה סמל למהפכה. חברה שהבטיחה לשנות את הדרך שבה העולם צורך חלבון, לא עוד בשר מן החי, אלא תחליפים צמחיים שאפשרו לשלב בין טעם, בריאות וסביבה. המשקיעים התאהבו, הכותרות היללו, והמניה טסה. באותה תקופה זה נראה כמו העתיד של תעשיית המזון. אבל העתיד הזה לא התממש. בשנים האחרונות הביקוש לבשר צמחי דעך, המתחרים התחזקו, והחברה מעולם לא הצליחה להראות רווח שנתי אחד.
ההגעה לנאסדק
החברה הגיעה לנאסדק בתחילת מאי 2019, בתקופה חמה במיוחד עבור תחום הפוד-טק, במה שהפך לאחת ההנפקות הזכורות של בתחום. החברה גייסה כ-240 מיליון דולר לפי מחיר של 25 דולר למניה, ששיקף לה שווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר. ההתלהבות סביב ה"בשר הצמחי", הפכה את יום המסחר הראשון לחגיגה של ממש, כאשר המניה פתחה בעלייה חדה, וסגרה את היום הראשון ברמה של 65.75 דולר, קפיצה של כ-163%.
תוך פחות מחודשיים המשיכה המניה לטפס והגיעה לשיא של קרוב ל-240 דולר בסוף יולי 2019, מה שהקפיץ את שווי השוק של ביונד מיט לכ-15 מיליארד דולר.
המציאות לא עמדה בציפיות
מאחורי ההייפ הגדול, החברה פשוט לא סיפקה את הסחורה. למרות היתרון הראשוני של ביונד מיט כחברת הבשר הצמחי הציבורית הראשונה, החברה מעולם לא הצליחה להציג רווח שנתי אחד. בשנים האחרונות קצב הצמיחה שלה נעצר, והירידה במכירות הפכה למגמה קבועה. הכנסות החברה ירדו בשיעור שנתי ממוצע של כ-8% בשנתיים האחרונות, וברבעון האחרון נרשמה צניחה של כמעט 20% לעומת השנה שעברה, בעיקר כתוצאה מירידה של כ-19% בנפח המוצרים שנמכרו.
- שימו לב לשווקים המתעוררים, ואיך לא לשלם לשוק ״שכר סופרים״?
- איזה מניות ביטחוניות מעניינות? ואיזה מניה סולידית יכולה להפתיע?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום להתרחב, החברה החלה להתכווץ. אחרי שיתוף הפעולה עם רשתות מזון מהיר והציפיות למכירות המוניות, הציבור התעייף מהמוצר, קטגוריית הבשר הצמחי כולה נחלשה, ויריבות כמו טייסון פודס ואימפוסיבל פודס תפסו נתח שוק גדל. אפילו הצרכנים המודעים לבריאות ולאקלים לא הצליחו להציל את המגמה. אבל האכזבה הגדולה ביותר נרשמה בשורה התחתונה. החברה שורפת מזומנים בקצב מהיר, עם הפסד של כ-92 מיליון דולר בשנה הנוכחית לעומת כ-110 מיליון בשנה הקודמת, והמאזן שלה נחלש משמעותית.

נטפליקס וספוטיפיי מאחדות כוחות ומשיקות פודקאסטים בווידאו
במסגרת שיתוף הפעולה, נטפליקס תשלב תוכניות פודקאסט וידאו פופולריות בתחומי הספורט, הבידור והפשעים האמיתיים, צעד שנועד לגוון את התכנים, לחזק את התחרות מול יוטיוב ולשמור על קצב הצמיחה של המנויים
נטפליקס Netflix, Inc -2.01% חתמה על הסכם עם ספוטיפיי Spotify -0.88% שמביא אותה לראשונה לעולם הפודקאסטים, כחלק מהמאמץ להוסיף עוד נשק בתחרות על זמן הצפייה של הצרכנים. ההסכם יביא 16 תוכניות פודקאסט וידאו לפלטפורמה בתחילת 2026, כולל תוכניות פופולריות בתחומי הספורט, הבידור ופשעים אמיתיים. המהלך הזה הוא חלק מהאסטרטגיה הרחבה יותר של נטפליקס לגוון את התכנים ולמנוע נטישה של מנויים.
ההסכם כולל תוכניות מבוקשות כמו "הפודקאסט של ביל סימונס", "תיאוריות קונספירציה" ו"רוצחים סדרתיים". התוכניות מיוצרות על ידי ספוטיפיי סטודיוס ו"הרינגר", הרשת שהקים ביל סימונס ושספוטיפיי רכשה ב-2020. מה שמעניין הוא שההסכם מונע מהתוכניות להופיע במלואן ביוטיוב, המתחרה הגדולה ביותר של נטפליקס בתחום הווידאו המקוון.
המהלך מגיע בזמן שבו נטפליקס מתמודדת עם לחצים גוברים מהמתחרים ועם החשש שקצב גידול המנויים וההכנסות יואט לאחר שנים של עלייה חדה. המניה עלתה השנה ב-33%, אבל היא ירדה ב-10% מהשיא הרשום בסוף יוני. המשקיעים מחפשים יוזמות שיעזרו לחברה לזכות בלקוחות חדשים ולשמור על הקיימים.
צמיחה מטורפת
תחום הפודקאסטים בווידאו חווה צמיחה מטורפת, ו-72% מהמאזינים מעדיפים תוכניות שכוללות ווידאו. הטרנד הזה יוצר הזדמנויות חדשות לחברות תוכן, אבל גם מסבך את דרכי המדידה המסורתיות. בעוד שבעבר פודקאסטים נמדדו לפי מספר ההורדות, היום הם מופצים בפורמטים שונים ברשתות חברתיות, מה שמקשה על מדידה מדויקת של הפופולריות.
- איך תיראה נטפליקס עוד כשנתיים?
- למרות המתקפה של מאסק: האנליסטים צופים אפסייד של 19% לנטפליקס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נטפליקס לא תפרסם פרסומות במהלך התוכניות, גם לא למנויים בתוכנית הזולה יותר שכוללת פרסומות. אבל הפרסומות שספוטיפיי מוכרת ומשלבת בתוך התוכניות עצמן יישארו. החברות לא חשפו פרטים כספיים על ההסכם, אבל אנליסט מבנצ'מארק רואה בזה זכייה הדדית שעוזרת לשתי החברות להתמודד עם האתגרים שלהן. ספוטיפיי מרוויחה מההסכם כי הפודקאסטים שלה בווידאו נכנסים לתחרות הולכת וגוברת עם יוטיוב על זמן הצפייה, והחשיפה בנטפליקס מגדילה מספר היוצרים שלה. במקביל, נטפליקס זוכה בז'אנר תוכן חדש שעשוי לעזור לה לשמור על המנויים הקיימים ואולי למשוך מנויים חדשים מקהלי יעד שטרם גילו את הפלטפורמה.