ATT תקשורת
צילום: ATT

המלצה קנייה על AT&T - אפסייד של 25%

חברת הטלקום האמריקאית הגדולה קיבלה המלצה קנייה עם מחיר יעד של 24 דולר; בדוחות הקודמים הכתה החברה את התחזיות ומאז עלתה בכ-25%
אלירן אלישע | (3)

האנליסט ג'וזף בונר מ-Argus מעלה את המלצה על  AT&T INC מ-"החזקה" ל-"קנייה", עם מחיר יעד של 24 דולר למניה - אפסייד של 25% מהמחיר שבו היא נסחרת כרגע . בונר מציין שיש פוטנציאל צמיחה חזק בשל מעמדה בשוק הטלקום האמריקאי והביצועים שלה בשנה האחרונה שהתאפיינה בהאטה כלכלית ועליות ריבית. 

ברנר אמר כי "עסקי הטלקום של AT&T היו כוכבים בשנת 2022 מכיוון שהחברה הוסיפה מספר ניכר של מנויים למרות עליית המחירים, כאשר היא הצליחה לצבור עוד מנויים חדשים עקב מבצעים במהלך השנה האחרונה". ברנר מציין שהוא אוהב את הדרך שבו AT&T מתמודדת מול החוב שלה. החברה עשתה השנה ספין אוף כאשר הנפיקה את Warners Brothers, מה שהגדיל את קופת המוזמנים וסייעה להורדת החוב שלה.

החברה הכתה את תחזיות האנליסטים בדוחות האחרונים שלה - הציגה רווח מדולל של כ-0.68, בשוק ציפו לרווח מדולל של 0.61 דולר. החברה דיווחה על הכנסות של כ-30 מיליארד דולר כשצפי האנליסטים עמד על 29.8 מיליארד דולר. עם שחרור הדוחות החברה מסרה כי בעתיד תשקיע סכום של כ-24 מיליארד דולר עד סוף השנה לצורך סיום פיתוח רשת ה-5G שלה.

ביום שלאחר שחרור הדוחות החברה עלתה ב-7% ומאז היא עלתה בכ-25%, מה שהביא את תשואת הדיבידנד שלה לעמוד על שיעור של 5.75% על פי מחיר המניה הנוכחי. בשנים האחרונות החברה חילקה דיבידנדים (כל שנה) בסכום של כ-2 דולר למניה, ברבעון השני של השנה הנוכחית החברה חילקה דיבידנד בסך של יותר מ-6 דולר למניה ומאז הדיבידנד ירד לסך של 0.28 דולר למניה.

ברנר עוד הוסיף: "בעוד ענף הטלקום נתפסת בדרך כלל כמקלט בטוח בזמנים של האטה כלכלית ומיתון, במקרה של AT&T הפחתת החוב הממוקדת והמימון מחדש שלה בשנים האחרונות הפכו אותה לעמידה יותר בסביבת המאקרו הנוכחית". המניה של החברה יורדת היום בכ-0.9% ונסחרת בשער של כ-19 דולר למניה, מה שמביא את החברה לשווי של יותר מ-136 מיליארד דולר עם מכפיל רווח של 7.9.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עברה חצי שנה וירדה 13% מאז.. נו תמשיכו להמליץ (ל"ת)
    פוקסי 19/06/2023 21:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יש מצב שמיקרונט,שנתנה שירותים לAT (ל"ת)
    אנונימי 10/12/2022 17:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    Angela Palumbo 08/12/2022 23:07
    הגב לתגובה זו
    Yes, I think the reporter was right. I am following the company for several years and think Bonner is right about the company. Also it is highly important to notice the high dividend
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)

ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף

ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי

רן קידר |

ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)

במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.

בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.

טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.

המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.