המלצה קנייה על AT&T - אפסייד של 25%
האנליסט ג'וזף בונר מ-Argus מעלה את המלצה על AT&T INC מ-"החזקה" ל-"קנייה", עם מחיר יעד של 24 דולר למניה - אפסייד של 25% מהמחיר שבו היא נסחרת כרגע . בונר מציין שיש פוטנציאל צמיחה חזק בשל מעמדה בשוק הטלקום האמריקאי והביצועים שלה בשנה האחרונה שהתאפיינה בהאטה כלכלית ועליות ריבית.
ברנר אמר כי "עסקי הטלקום של AT&T היו כוכבים בשנת 2022 מכיוון שהחברה הוסיפה מספר ניכר של מנויים למרות עליית המחירים, כאשר היא הצליחה לצבור עוד מנויים חדשים עקב מבצעים במהלך השנה האחרונה". ברנר מציין שהוא אוהב את הדרך שבו AT&T מתמודדת מול החוב שלה. החברה עשתה השנה ספין אוף כאשר הנפיקה את Warners Brothers, מה שהגדיל את קופת המוזמנים וסייעה להורדת החוב שלה.
החברה הכתה את תחזיות האנליסטים בדוחות האחרונים שלה - הציגה רווח מדולל של כ-0.68, בשוק ציפו לרווח מדולל של 0.61 דולר. החברה דיווחה על הכנסות של כ-30 מיליארד דולר כשצפי האנליסטים עמד על 29.8 מיליארד דולר. עם שחרור הדוחות החברה מסרה כי בעתיד תשקיע סכום של כ-24 מיליארד דולר עד סוף השנה לצורך סיום פיתוח רשת ה-5G שלה.
ביום שלאחר שחרור הדוחות החברה עלתה ב-7% ומאז היא עלתה בכ-25%, מה שהביא את תשואת הדיבידנד שלה לעמוד על שיעור של 5.75% על פי מחיר המניה הנוכחי. בשנים האחרונות החברה חילקה דיבידנדים (כל שנה) בסכום של כ-2 דולר למניה, ברבעון השני של השנה הנוכחית החברה חילקה דיבידנד בסך של יותר מ-6 דולר למניה ומאז הדיבידנד ירד לסך של 0.28 דולר למניה.
- מערכת ההפעלה המהפכנית יוצאת לדרך והחברה שמכרה את המוצר ה-50 מיליארד שלה
- מיזוג ענק יוצר את חברת האנרגיה השלישית בגודלה בארה"ב ומה קרה היום לפני 62 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברנר עוד הוסיף: "בעוד ענף הטלקום נתפסת בדרך כלל כמקלט בטוח בזמנים של האטה כלכלית ומיתון, במקרה של AT&T הפחתת החוב הממוקדת והמימון מחדש שלה בשנים האחרונות הפכו אותה לעמידה יותר בסביבת המאקרו הנוכחית". המניה של החברה יורדת היום בכ-0.9% ונסחרת בשער של כ-19 דולר למניה, מה שמביא את החברה לשווי של יותר מ-136 מיליארד דולר עם מכפיל רווח של 7.9.
- 3.עברה חצי שנה וירדה 13% מאז.. נו תמשיכו להמליץ (ל"ת)פוקסי 19/06/2023 21:42הגב לתגובה זו
- 2.יש מצב שמיקרונט,שנתנה שירותים לAT (ל"ת)אנונימי 10/12/2022 17:58הגב לתגובה זו
- 1.Angela Palumbo 08/12/2022 23:07הגב לתגובה זוYes, I think the reporter was right. I am following the company for several years and think Bonner is right about the company. Also it is highly important to notice the high dividend

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.
הסלמה בין יפן לסין, קרדיט: גרוקסין מגבירה לחץ כלכלי על יפן: הפחתת טיסות כתגובה למתיחות סביב טייוואן
צעד מדיני-כלכלי שמשפיע על תעופה, תיירות ושרשרות אספקה - רקע היסטורי, השלכות מיידיות והסלמה אסטרטגית וגם - איך התפתח העימות בין סין ויפן - כל השלבים
בעוד המתיחות הדיפלומטית בין בייג'ינג לטוקיו הולכת ומחריפה, פרסמה סין הנחיה רשמית לחברות התעופה שלה להפחית באופן משמעותי את מספר הטיסות ליפן, והמהלך ייכנס לתוקף מיידי ויימשך עד מרץ 2026. הצעד, שמגיע על רקע הצהרותיה של ראש ממשלת יפן, סאנאה טקאיצ'י, בנוגע להתערבות צבאית אפשרית במקרה של פלישה סינית לטייוואן, משלב אלמנטים של לחץ מדיני עם השלכות כלכליות ישירות. על פי דיווחים מניקיי אסיה והגרדיאן, כבר בוטלו מאות אלפי כרטיסי טיסה, וההערכות הן שהנזק הכלכלי ליפן עשוי להגיע ל-1.2 מיליארד דולר עד סוף 2025, עם פוטנציאל להפסדים של עד 9 מיליארד דולר אם המגמה תימשך.
ההנחיה, שפורסמה על ידי רשות התעופה האזרחית הסינית (CAAC), מחייבת את החברות להקטין את תדירות הטיסות ב-20% עד 30% במסלולים מרכזיים, כגון סיאנגהאי-אוסקה וצ'ונגצ'ינג-טוקיו. חברות כמו אייר צ'יינה, צ'יינה איסטרן וצ'יינה סאדרן איירליינס קיבלו הוראה ליישם את השינויים לעת עתה, עם שיקול דעת פנימי בבחירת המסלולים שייפגעו. המועד - משלהי נובמבר 2025 ועד מרץ 2026 - תואם את תקופת המעבר בין לוחות הזמנים העונתיים של התעופה, מה שמעיד על כוונה להאריך את ההגבלה מעבר לחגי השנה החדשה, תקופה קריטית לתיירות בין המדינות. על פי נתונים מהשוק הסיני, כבר בנובמבר לבדו בוטלו כ-32% מכרטיסי הטיסה ליפן, המהווים כ-500,000 כרטיסים, והחברות מציעות החזרים מלאים ללא קנסות, מה שמעודד ביטולים נוספים.
הרקע הדיפלומטי: הצהרות טקאיצ'י והתגובה הסינית
הרקע הדיפלומטי לעניין נעוץ בהצהרותיה של טקאיצ'י, שמונה לראש הממשלה הראשונה אישה בתולדות יפן באוקטובר 2025. במהלך ועידת הפרלמנט היפני ב-7 בנובמבר, היא אמרה כי "יפן תשקול התערבות צבאית אם סין תנסה לפלוש לטייוואן, כחלק מהאינטרסים האסטרטגיים שלנו באזור". הדברים, שפורסמו גם ב-CNN ובחוות'ם האוס, נתפסו בביג'ינג כהסלמה ישירה, שכן הם מחזקים את הברית היפנית-אמריקאית סביב טייוואן. סין, שרואה בטייוואן חלק בלתי נפרד משטחה, הגיבה מיידית: משרד החוץ הסיני זימן את השגריר היפני להוקעה, והנחה את אזרחיה להימנע מטיולים ליפן עקב "סיכונים ביטחוניים". כתוצאה מכך, אתרי הזמנות סיניים כמו Ctrip דיווחו על ירידה של 80% בהזמנות ליפן לשארית השנה. להרחבה: סין מזהירה את אזרחיה: הימנעו מנסיעות ליפן על רקע מתיחות סביב טייוואן.
מבחינה כלכלית, ההשפעה על יפן חמורה במיוחד. סין היא מקור התיירות הגדול ביותר של יפן, עם כ-10 מיליון מבקרים בשנה טרום-מגפה, והוצאותיהם מהוות כ-20% מסך ההכנסות מתיירות. על פי הערכות של China Trading Desk, שצוטטו ב-Dim Sum Daily, יפן עלולה לאבד 1.2 מיליארד דולר בהוצאות תיירים סינים עד סוף 2025, בעיקר בתחומי האירוח
- האי הקטן שעלול להצית מלחמת עולם שלישית; כל התרחישים
- יפן מציבה טילים באי ליד טייוואן ומחריפה את ההיערכות מול סין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
, הקמעונאות והפנאי. עסקים באוסקה ובטוקיו, שתלויים בתיירים סינים, כבר מדווחים על ביטולים המוניים: חברת התיירות East Japan International Travel Service איבדה 80% מההזמנות לנובמבר-דצמבר. אם ההגבלה תימשך עד 2026, ההפסדים הכוללים עשויים להגיע ל-9 מיליארד דולר, דבר שיחייב את יפן לגוון מקורות תיירות - אולי דרך אירופה או דרום-מזרח אסיה - אך זה ייקח זמן ויישפיע על תעשיות מקומיות.
