האם טסלה תהיה החברה הבאה שתגיע לשווי של טריליון דולר?
מניית יצרנית הרכבים טסלה TESLA INC (סימול: TSLA) זינקה בכ-6% לשווי שוק של כ-530 מיליארד דולר ויש מי שכבר צופה תרחיש בו החברה שהפכה את אילון מאסק לאדם השני הכי עשיר בעולם תהיה החברה הבאה שתגיע לשווי של טריליון דולר.
האנליסט דן אייבס מ-Wedbush, העלה את מחיר היעד שלו בתרחיש האופטימי למניות טסלה ל-1,000 דולר. זה שווה ערך למחיר של 5,000 דולר למניה לפני פיצול המניות ביחס 1 ל-5 שהתרחש באוגוסט. אם אכן המניה תגיע למחיר היעד של אייבס, שווי השוק של יצרנית הרכב החשמלי יעמוד על קצת מתחת לטריליון דולר.
ההמלצה הרשמית שלו למניית טסלה, לעומת זאת, היא המלצת "החזק" (Hold) ומחיר היעד הרשמי שלו הוא 560 דולר, במרחק של כ-5 דולר בלבד ממחיר השוק הנוכחי. מחיר היעד של 1,000 דולר משקף תרחיש מאוד אופטימי לגבי עתיד החברה, אך הפער של 440 דולר הוא במרחק של כמעט 90% ממחיר המניות הנוכחי.
חברה עם פוטנציאל של טריליון דולר בהמלצת החזק?
אפשר להבין משקיעים אם הם תוהים מדוע חברה עם פוטנציאל של טריליון דולר מקבלת המלצת "החזק" בלבד. אבל אייבס, הוא לא היחיד שפרסם המלצה הכוללת את התרחיש "הטוב ביותר" למניות טסלה. נראה שזו הגישה המועדפת על וול סטריט להתמודד עם חלק מחוסר הוודאות לגבי עתידה של תעשיית הרכב החשמלי.
- אנבידיה וטסלה עולות כ-1.3%, סטרטג'י עולה בעקבות הביטקוין - המניות הבולטות בוול סטריט
- וול-סטריט ננעלה בירוק; מניות הקוונטים זינקו, גילת וסולאראדג׳ קפצו ב-6%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסט אדם ג'ונאס, מבנק ההשקעות מורגן סטנלי, למשל, הציב מחיר יעד גבוה אף יותר מזה של אייבס - 1,068 דולר למניה בתרחיש האופטימי. התרחיש הגרוע ביותר שלו לעומת זאת, משקף מחיר יעד של 250 דולר. בתרחיש האופטימי של ג'ונאס, הוא מניח שטסלה תספק 8 מיליון כלי רכב בשנה עד 2030. התרחיש הפסימי שלו לעומת זאת, לא כל כך ספציפי. ג'ונאס הניח שהביקוש לרכבים חשמליים יאט וטסלה תתחיל להיסחר במכפילים דומים למניות אחרות של יצרניות רכב. אגב, ג'ונאס העניק למניות טסלה המלצת "קניה" עם מחיר יעד של 540 דולר למניה (נמוך בכ-15 דולר ממחיר השוק הנוכחי).
האנליסט דן לוי, מקרדיט סוויס, מדרג את מניות טסלה בהמלצת "החזק" ויש לו מחיר יעד של 400 דולר. גם לוי מפרסם תרחישים אופטימיים ופסימיים למניה. בתרחיש הטוב ביותר שלו, הוא צופה מכירות של 2.8 מיליון כלי רכב בשנת 2025. בתרחיש זה מניית טסלה שווה כמעט 1,100 דולר. התחזית הפסימית ביותר שלו היא למכירה של פחות ממיליון כלי רכב בשנת 2025 ומחיר יעד של 39 דולר למניה.
10% מהרכבים החדשים בעולם יהיו חשמליים עד 2025
אייבס, מצדו, מניח שחדירת הרכבים החשמליים תעלה מכ-3% ממכירות הרכבים החדשים בעולם לכ-10% עד 2025. "בסך הכל אנו רואים נטייה משמעותית של הביקוש לרכב ברחבי העולם", כתב אייבס. ומחיר היעד החדש שלו של 1,000 דולר (בתרחיש האופטימי) משקף "עקומת אימוץ הביקוש תלולה יותר במשך 18 עד 24 החודשים הבאים".
- סטרטג׳י מגייסת מאות מיליונים - אבל מפסיקה לרכוש ביטקוין
- לולולמון עלתה כמעט 30% בחודש - שינוי כיוון או ראלי זמני?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
חיזוי שיעור החדירה הוא עניין מסובך. טסלה מכרה עד כה רק כ-1.2 מיליון כלי רכב, בעוד יצרני רכב מסורתיים מוכרים מיליוני רכבים בכל רבעון. באיזו מהירות העולם יאמץ את הרכבים החשמליים היא השאלה הקריטית עבור מניית טסלה בעשור הקרוב. הבדל של 10% בחדירת הרכב החשמלי בעולם עד סוף העשור עשוי להוות פער של עד 2 מיליון מכירות רכב בשנה. זה אומר כ-100 מיליארד דולר במכירות שנתיות וכ-20 מיליארד דולר ברווח גולמי לטסלה.
ענף הרכב עבר שינויים מסוג זה לפני יותר ממאה שנה. בשנת 1902 היו 23,000 מכוניות בדרכים אמריקאיות ו-17 מיליון סוסים. חדירת המכוניות לניידות אישית הייתה 0.1% בלבד. בשנת 1912 היו 900,000 כלי רכב רשומים. עד 1922 היו 10 מיליון. מכירות הרכב צמחו בכ-35% בשנה בממוצע לדור.
היום בו הסוס איבד את עבודתו
בשנת 1922 הסוס איבד למעשה את עבודתו לטובת מכוניות ועגלות חשמליות. אם זה יקרה למנוע הבעירה הפנימית, מכירות הרכב החשמלי יצמחו בכ-25% בשנה בממוצע במשך עשור לפחות. מעטים בוול סטריט מאמצים את התרחיש הזה, אך הם מוכנים לפרסם מה תהיה ההשפעה של צמיחה כזו על תעשיית הרכב החשמלי.
- 6.רק לא לעשות שורט על המניה,אפילו שהיא מנופחת לגמרי (ל"ת)שי.ע 25/11/2020 19:36הגב לתגובה זו
- 5.גם הבלון הזה יתפוצץ בסופו של דבר (ל"ת)אא 25/11/2020 15:57הגב לתגובה זו
- 4.טסלה 25/11/2020 10:20הגב לתגובה זוטסלה היא לא חברת רכב, טסלה היא חברת אנרגיה, תוכנה, דאטה, אינטרנט ורכב. החברה צומחת 100% כל שנה בהכנסות. כבר ב-2021 מכפיל הרווח שלה יירד ל-70, ב-2022 המכפיל יורד ל-20. לכו תלמדו!
- 3.אמיר 25/11/2020 08:06הגב לתגובה זותיקחו דוגמה עסקית: משקיע רוצה לקנות 100% מטסלה ולהפוך אותה לפרטית. הוא לוקח הלוואה ל-10 שנים ב-4% בסך 530 מיליארד. החל משנה 6 עד 10 הוא צריך להחזיר את הקרן. כמובן שהוא מצפה גם לרווח גדול. כעת כל שנה יש לו תשלומי ריבית של 21 מיליארד דולר, ובשנה 6 ואילך יש לו גם 106 מיליארד דולר בשנה להחזיר. איך בדיוק הוא יממן את זה ועוד ירוויח הרבה אם כעת הרוול כה קטן וגם אם יצמח ב-50% בשנה זה יהיה כלום לעומת ההלוואה. מכאן שהשווי הוא רק לנכס הסחיר בגלל בועת הפד.
- 2.נשאר רק למכור קצת רכבים - פי 200 בשנה נעכשיו (ל"ת)שמוליק 25/11/2020 06:40הגב לתגובה זו
- 1.זו החברה הראשונה שתפיל את הנסדק .כמו כל דבר חדש, בהתחלה עולה יקר אבל אחכ כשצצים מתחרים המחיר יורד , ואז שווי החברה יורד. לכל טסלה זו אשליה בועתית נעימה לפרק זמן קצר מאוד. (ל"ת)אלי 25/11/2020 01:10הגב לתגובה זו
- שלום 27/11/2020 08:16הגב לתגובה זוטסלה היא לא אנרון וגם לא אמזון של שנת 2000 . היא אפל של הרכבים החשמליים . בטוח שיהיה תיקון. השאלה כמה ומתי
גוגל אלפאבית רשתות חברתיותאלפאבית רוכשת חברת תשתיות ב־4.75 מיליארד דולר
ענקית הטכנולוגיה מרחיבה את שליטתה בתשתיות חשמל ומרכזי נתונים כחלק מהיערכות לגידול בביקוש למחשוב ולבינה מלאכותית, על רקע מגבלות רשת החשמל בארה״ב
אלפאבית Alphabet 0.85% הודיעה כי תרכוש את חברת התשתיות Intersect Power בעסקת מזומן בהיקף של 4.75 מיליארד דולר, בתוספת חוב קיים. המהלך משתלב בגל השקעות רחב של ענקיות הטכנולוגיה, המבקשות להרחיב במהירות את קיבולת מרכזי הנתונים והאנרגיה הנדרשת להפעלתם, על רקע העלייה החדה בביקוש למחשוב עבור יישומי בינה מלאכותית.
Intersect עוסקת בפיתוח תשתיות אנרגיה ומרכזי נתונים, ולפי הודעת אלפאבית מחזיקה בצבר פרויקטים בהיקף של מספר ג’יגוואטים, הנמצאים בשלבי פיתוח או הקמה. רכישת החברה צפויה להעניק לגוגל גישה ישירה למקורות חשמל נוספים, בתקופה שבה רשתות החשמל בארה״ב מתקשות לעמוד בקצב הביקוש הגובר. העסקה מגיעה לאחר שגוגל כבר יצרה קשרים עסקיים עם Intersect בשנה שעברה, אז נכנסה להשקעה מיעוט והחלה בשיתוף פעולה לפיתוח מתקני ייצור חשמל בסמוך לקמפוסים של מרכזי נתונים. כעת, אלפאבית מבקשת להעמיק את השליטה בשרשרת האספקה האנרגטית הנדרשת לפעילותה.
לדברי אלפאבית, Intersect תמשיך לפעול כיחידה נפרדת תחת המותג הקיים, ולא תשולב באופן מלא בפעילות גוגל. הנהלת החברה תישאר על כנה, ובראשה המנכ״ל שלדון קימבר. נכסים פעילים של Intersect בטקסס, וכן נכסים פעילים ומתוכננים בקליפורניה, לא ייכללו בעסקה.
אלפאבית תרכוש את פלטפורמת פיתוח האנרגיה של Intersect ואת צוות העובדים העוסק בפרויקטים שכבר הוקצו לגוגל. מדובר בנכסים שנועדו לתמוך ישירות בהרחבת פעילות מרכזי הנתונים של החברה בארה״ב.
- אלפאבית מתחזקת, OpenAI נחלשת: המשקיעים משנים כיוון במרוץ ה־AI
- המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ענקיות הטכנולוגיה רוצות חשמל
העסקה משקפת מגמה רחבה יותר בענף, שבה חברות טכנולוגיה גדולות מחפשות חיבור ישיר לייצור חשמל. הביקוש למרכזי נתונים גדולים, המונעים על ידי מודלים מתקדמים של בינה מלאכותית, הפך את סוגיית האנרגיה לאחד מצווארי הבקבוק המרכזיים של הענף.במקביל, גם שחקנים נוספים בוחנים רכישות בתחום. קבוצת סופטבנק בוחנת יעדים אפשריים בענף מרכזי הנתונים, וחברות השקעה פרטיות פועלות לרכישת ספקיות תשתית ורשתות חשמל, במטרה ליהנות מהגידול בביקוש.

״אווטאר אש ואפר״ מוביל בעולם, ובוול סטריט בוחנים את דיסני דרך הדוחות
345 מיליון דולר בסופ״ש הראשון שמים את דיסני בראש גלובלית, אבל 88 מיליון דולר בצפון אמריקה פותחים פער מול הציפיות בדיוק כששנת הקופות נכנסת ליישורת האחרונה
ברקע לסוף השבוע הזה, דיסני The Walt Disney Co 1.02% פותחת עוד שבוע מסחר כשהמניה לא מדביקה את קצב מדד
ה-S&P, ובשוק ההון בוחנים כל נתון דרך הדוחות הרבעוניים והשיפור ברווחיות לאורך 2026. בתוך זה, ״אווטאר״ הוא לא רק מותג קולנועי, אלא עוד מנוע שמזיז הכנסות בין רבעונים ומחבר בין אולמות, סטרימינג, פארקים ומרצ׳נדייז.
סרט ההמשך ״אווטאר אש ואפר״ של וולט דיסני ואולפני ״המאה ה-20״ נפתח במקום הראשון בקופות בעולם עם הכנסות מוערכות של 345 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון. מחוץ לארה״ב וקנדה נרשמות הכנסות של 257 מיליון דולר עד יום ראשון, נתון שממשיך את הדפוס של המותג שבו רוב הכסף מגיע משווקים בינלאומיים.
בצפון אמריקה התמונה פחות חלקה. הסרט מכניס 88 מיליון דולר על פני 3,800 אולמות בארה״ב וקנדה, בעוד הציפיות בשוק נעו סביב 110 עד 135 מיליון דולר לסוף שבוע פתיחה. הפער הזה מגיע בדיוק בתקופה שבה האולפנים צריכים דחיפה חזקה לסיום הרבעון הרביעי ולהתקרבות ליעד שנתי של 9 מיליארד דולר בקופות.
הרבעון הרביעי תחת לחץ והפער מהיעד נשאר גדול
במצטבר עד יום ראשון, ההכנסות בקופות בצפון אמריקה עומדות על כ-8.4 מיליארד דולר, עלייה של 1% לעומת אותה נקודה בשנה שעברה. לפי הספירה הזו נשארים עוד 10 ימים לשנת הקופות, והמרחק מ-9 מיליארד דולר הוא בערך 600 מיליון דולר, כשהלוח צפוף במיוחד עם הרבה סרטים חדשים וכמה כותרות חזקות שממשיכות לרוץ.
- דיסני בעסקה הגדולה ביותר שלה ואחד הארגונים הבינל' הכי משפיעים יוצא לדרך
- דיסני משקיעה מיליארד דולר ב-OpenAI ומביאה את מיקי מאוס, דארת' ויידר ודדפול לסורה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, ההערכות בשוק לרבעון הרביעי הופכות זהירות יותר. לפי חישובים שמסתובבים בענף, הרבעון בדרך לסיים בירידה של לפחות כמה אחוזים בודדים לעומת שנה שעברה. כדי להגיע להערכה של כ-2.5 מיליארד דולר ברבעון, נדרש זינוק של יותר מ-965 מיליון דולר בשבועיים האחרונים של השנה, קצב שמשתמע ממנו צמיחה שנתית של 59% בתקופה קצרה מאוד.
