סין הודיעה על מגבלות חדשות על פעילות דיפלומטים אמריקאים
סין הודיעה על מגבלות חדשות על פעילותם של דיפלומטים אמריקאים העובדים בסין ובהונג קונג, במה שכינתה תגובה מוצדקת לצעדים דומים שהוטלו על דיפלומטים סיניים בארה"ב בשנה שעברה.
בהצהרה שפורסמה ברשת בסוף השבוע, דובר משרד החוץ הסיני אמר כי הכללים יחולו על דיפלומטים בכירים ועל כל אנשי הצוות האחרים בשגרירות ארה"ב בבייג'ינג ובקונסוליות ברחבי סין.
עם זאת, הדובר אמר כי סין תומכת ב"מסחר ושיתוף פעולה רגיל בין כל המגזרים של שתי המדינות" ואמר שניתן יהיה להסיר את המגבלות אם ארה"ב תבטל את הצעדים עליהם הכריזה באוקטובר האחרון.
"פעם נוספת, אנו קוראים לצד האמריקני לתקן באופן מיידי את טעויותיו ולהסיר את המגבלות הבלתי סבירות שהוטלו על שגרירות סין, על קונסוליות ועובדיהן. סין תגיב באופן הדדי למעשי ארה"ב", אמר הדובר.
- 10,000 עובדים עשויים לאבד את עבודתם ב-UBS עד 2027
- UBS: העליות במניות הטכנולוגיה לא נגמרו, ה-AI רק בהתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל אופן, עדיין לא נמסרו פרטים אודות המגבלות החדשות. דיפלומטים אמריקאים כבר מתמודדים עם מגבלות לגבי חלקים שונים במדינה בהם אינם יכולים לבקר ואף גישתם לקמפוסים ומכללות מוגבלת. מנגד, ההגבלות בארה"ב מחייבות דיפלומטים סיניים לדווח על נסיעות ופגישות, במה שנראה כניסיון למנוע התערבות בקרב הקהילה הסינית וסטודנטים זרים.
וושינגטון התלוננה גם על היעדר הדדיות בגישה לתקשורת, וטענה כי דיפלומטים סינים יכולים להביע את דעותיהם ברחבי ארה"ב בעוד נציגי ארה"ב מנועים מלהביע דעה בכלי התקשורת הממלכתיים הסיניים.
לאחרונה מחא משרד החוץ האמריקאי על סירובו של עיתון הדגל של המפלגה הקומוניסטית "People’s Daily" לפרסם טור דעה מאת השגריר טרי בראנסטאד. העיתון הגיב כי המאמר לא עמד בדרישות העריכה שלו.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
המתיחות ביחסי סין-ארה"ב סביב נושא הסחר, הטכנולוגיה ושלל נושאים אחרים גלשו יותר ויותר לתחומי הדיפלומטיה והתקשורת, כאשר ארה"ב הורתה לסגור את הקונסוליה הסינית ביוסטון ביולי. סין הגיבה והורתה על סגירת הקונסוליה האמריקאית בעיר צ'נגדו שבדרום מערב המדינה.
- 2.סוף סוך 13/09/2020 20:23הגב לתגובה זוארהב צריכה להתיחס לסין כמו שבען מתיחסת אליה הסינים אלופים בדיבטרים על הדדויות צענין מי הגביל את פיסבוק וגוגל כבר לפני עשור שארהב עושה זאת מאוחר מדי לדעתי אז זו סנקציה אז בבקשה רק הדדיות צה שנסינים עושים יקבלו חזרה
- 1.Doctor roni 13/09/2020 19:56הגב לתגובה זוsend new virus to china that we have vaccine same thing they did to this worldthey have vaccine before they spread it
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
