מור השקעות מסמנים: 3 מניות בשיא כל הזמנים עם אפסייד דו-ספרתי
השבוע ב-TOP BIZ נועה שרמן ממור בית השקעות על שלוש מניות שנסחרות בשיא כל הזמנים וצפויות להמשיך מעלה. במור נותנים להן אפסייד דו ספרתי. צפו בראיון:
המניה הראשונה בתכנית שלנו השבוע, היא של ענקית השבבים הטיוואנית TSMC שנהנתה מאד מהקשיים שרשמה אינטל ביולי. מאז המניה הוסיפה לעלות ושרמן צופה שעוד נראה אותה שוברת את רף ה-90 דולר למעלה בעיקר בזכות שהביקושים לשבבים בתעשיות הסלולאר, הבינה מלאכותית ועוד רק הולכים ומתעצמים. המניה השניה היא של החברה הטכנולוגית מרעננה, נייס -3.58% , שכרגע נסחרת בכ-220 דולר ושרמן צופה שנראה אותה מגיעה ל-265 דולרכלומר אפסייד של 15%. נייס היא בין החברות שמאד נהנות ממשבר הקורונה שדחף אנשים לעבוד מהבית ואילץ חברות רבות לשדרג את שירותי הענן שלהן ועל פי שרמן זו רק ההתחלה. והמניה השלישית והאחרונה לתכנית זו היא שופרסל -1.1% , רשת המרכולים הגדולה בישראל שנהנית מכמה וכמה אפיקי הכנסות: מכירות המזון שגדלו מאז הקורונה ובתוך כך הכח של הרשת במכירות אונליין; כרטיסי האשראי של הרשת; ורווח עתידי מרשת הפארמה BE. בנוסף שרמן מציינת שהסניפים עצמם הם גם נדל"ן שערכו עולה. אלה היו המניות של השבוע. את המניות של התכניות הקודמות תוכלו לראות כאן.
- 12.יוסי 11/09/2020 13:21הגב לתגובה זוגנב
- 11.בן 08/09/2020 15:33הגב לתגובה זומופסד בשבועיים 30 אחוז. תפסיקו לבלבל אותנו. אם לא מבינים לא מדברים
- 10.בניבן 08/09/2020 15:30הגב לתגובה זוקניתי 2 מניות מומלצות שלכן ואכלתי 20 אחוז בכיף. תפסיקו להטעות את הציבור. ולציבור לא לשמוע אתכן בכלל..
- 9.מאיר 07/09/2020 21:01הגב לתגובה זואם חב השבבים בטייואן כל כך טובה אז אני ממליץ לקנות את...נובה. כי נובה מוכרת לה שבבי ננו ובגדול. לפני עשר שנים נובה היתה על 1.6 דולר. היום קרוב ל 50 דולר.
- 8.עוד המלצה 07/09/2020 21:01הגב לתגובה זומציע להשקיע במניה "עולה כל הזמן" זו מניה מצוינת ורק מרויחים לא להשקיע במניות שיורדות
- 7.ישראמקו 07/09/2020 19:54הגב לתגובה זולא. זו אינה טעות. לא 15. אחד וחצי! ישראמקו נסחרת כרגע בשווי של מיליארד וחצי שקל, ואמורה להרוויח מיליארד שקל בשנה הקרובה. בהמשך הרווח יקטן אבל עדיין המכפיל מגוחך.
- 6.בלי להעליב עדיין לא קבלתי מאף אישה הערכה נכונה (ל"ת)HAKY1 07/09/2020 16:03הגב לתגובה זו
- 5.רוני 07/09/2020 12:35הגב לתגובה זוואז צלילה כמובן.
- 4.יוסי 07/09/2020 10:42הגב לתגובה זואם לקוחות גדולים יפעלו דרך נייס קיים סיכוי צמיחה מהותי.
- 3.מעניין שההמלצות באות אי שהסוסים כבר ברחו (ל"ת)פינוקיו 07/09/2020 10:24הגב לתגובה זו
- 2.לא מאמין לכם. 07/09/2020 10:18הגב לתגובה זואמרתם לא מזמן שנייס נסחרת ביותר מידי כסף(אמרתם משהו כמו 25% יותר מידי). עכשיו אומרים משהו אחר לגמרי........
- 1.ממליצים על מניות שבשיא, ציפיתי לקצת יצירתיות... (ל"ת)נו באמת... 07/09/2020 10:08הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אינטל TSMCהאם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
אחד מהמומחות הגדולים של TSMC עבר לאינטל ובטייוואן בטוחים שהוא העביר מידע טכנולוגי קריטי לאינטל; וגם - 10 דברים שצריך לדעת על"גניבת ידע"
כולם יודעים שאינטל בפיגור מאוד משמעותי לעומת TSMC. כולם יודעים שהידע והטכנולוגיה נמצאים "בראש" של האנשים, וכשעוברים אנשים ממקום למקום עובר גם ידע. אבל השאלה אם בדרך גם עוברים סודות ומידע רגיש. אינטל גייסה בכיר מ-TSMC, ובטייוואן סבורים שמדובר בגניבת מידע רגיש וסודי.
מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, דחה מכל וכל את הדיווחים בתקשורת הטייוואנית על דליפת סודות מסחריים מ-TSMC בעקבות הצטרפותו של אחד מהמהנדסים הוותיקים והמוערכים ביותר של היצרנית הטייוואנית."אינטל מכבדת קניין רוחני של חברות אחרות, ואין שום בסיס עובדתי לטענות הללו", אמר טאן. אלא שבטייוואן לא קונים את הגרסה הזו.
לפי דיווחים נרחבים בעיתונים הכלכליים המובילים בטייפה, ד"ר ווי-ג'ן לו, בן 75, שפרש רשמית מ-TSMC ביולי האחרון לאחר 21 שנות שירות, הצטרף לאינטל באוקטובר כסגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח. לו, שנחשב לאחד מאבות טכנולוגיית ה-2 ננומטר של TSMC ולמי שהוביל את הטמעת ליתוגרפיית EUV בחברה, חשוד כמי שהעביר עמו כמויות אדירות של מידע מסווג, כולל תהליכי ייצור N2, A16 ו-A14 שעדיין לא נכנסו לייצור המוני.
בתקשורת הטייוואנית מספרים כי בימיו האחרונים בחברה הורה לו לעובדים תחתיו להציג לו סקירות טכניות מפורטות, שכפל מסמכים סודיים וארז עמו יותר מ-80 קופסאות של חומר, כולל מחברות כתובות שבהן רשם פרטים מפגישות סודיות ביותר. מאחר ש-TSMC האמינה שהוא באמת פורש לגמלאות, לא נדרש ממנו לחתום על הסכם אי-תחרות סטנדרטי של 18 חודשים - טעות שהיום נראית יקרה מאוד.
- חברת הנפט משלמת קנס עתק על דליפה בים והמעבד המסחרי הראשון יוצא לדרך
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתגובה, TSMC פתחה בחקירה פנימית דחופה, ומשרד התובע הכללי של טייוואן כבר הצטרף לבדיקה פלילית אפשרית בגין הפרת חוק סודות המסחר ופגיעה בביטחון לאומי. שר הכלכלה הטייוואני אמר השבוע כי "מדובר בנושא בעל השלכות לאומיות".
