טופ ביז עדי ברזילי נועה שרמן
צילום: BIZTV
TOP BIZ

מור השקעות מסמנים: 3 מניות בשיא כל הזמנים עם אפסייד דו-ספרתי

החברה שנהנית מהגאות בשוק השבבים, הישראלית שמרוויחה מהגידול בשירותי הענן והרשת הקמעונאית שכל הזמן מפתחת אפיקי רווח חדשים - 
עדי ברזילי | (12)

השבוע ב-TOP BIZ נועה שרמן ממור בית השקעות על שלוש מניות שנסחרות בשיא כל הזמנים וצפויות להמשיך מעלה. במור נותנים להן אפסייד דו ספרתי. צפו בראיון:

המניה הראשונה בתכנית שלנו השבוע, היא של ענקית השבבים הטיוואנית TSMC שנהנתה מאד מהקשיים שרשמה אינטל ביולי. מאז המניה הוסיפה לעלות ושרמן צופה שעוד נראה אותה שוברת את רף ה-90 דולר למעלה בעיקר בזכות שהביקושים לשבבים בתעשיות הסלולאר, הבינה מלאכותית ועוד רק הולכים ומתעצמים. המניה השניה היא של החברה הטכנולוגית מרעננה, נייס 2.43% , שכרגע נסחרת בכ-220  דולר ושרמן צופה שנראה אותה מגיעה ל-265 דולרכלומר אפסייד של 15%. נייס היא בין החברות שמאד נהנות ממשבר הקורונה שדחף אנשים לעבוד מהבית ואילץ חברות רבות לשדרג את שירותי הענן שלהן ועל פי שרמן זו רק ההתחלה. והמניה השלישית והאחרונה לתכנית זו היא שופרסל 0.81% , רשת המרכולים הגדולה בישראל שנהנית מכמה וכמה אפיקי הכנסות: מכירות המזון שגדלו מאז הקורונה ובתוך כך הכח של הרשת במכירות אונליין; כרטיסי האשראי של הרשת; ורווח עתידי מרשת הפארמה BE. בנוסף שרמן מציינת שהסניפים עצמם הם גם נדל"ן שערכו עולה. אלה היו המניות של השבוע. את המניות של התכניות הקודמות תוכלו לראות כאן.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    יוסי 11/09/2020 13:21
    הגב לתגובה זו
    גנב
  • 11.
    בן 08/09/2020 15:33
    הגב לתגובה זו
    מופסד בשבועיים 30 אחוז. תפסיקו לבלבל אותנו. אם לא מבינים לא מדברים
  • 10.
    בניבן 08/09/2020 15:30
    הגב לתגובה זו
    קניתי 2 מניות מומלצות שלכן ואכלתי 20 אחוז בכיף. תפסיקו להטעות את הציבור. ולציבור לא לשמוע אתכן בכלל..
  • 9.
    מאיר 07/09/2020 21:01
    הגב לתגובה זו
    אם חב השבבים בטייואן כל כך טובה אז אני ממליץ לקנות את...נובה. כי נובה מוכרת לה שבבי ננו ובגדול. לפני עשר שנים נובה היתה על 1.6 דולר. היום קרוב ל 50 דולר.
  • 8.
    עוד המלצה 07/09/2020 21:01
    הגב לתגובה זו
    מציע להשקיע במניה "עולה כל הזמן" זו מניה מצוינת ורק מרויחים לא להשקיע במניות שיורדות
  • 7.
    ישראמקו 07/09/2020 19:54
    הגב לתגובה זו
    לא. זו אינה טעות. לא 15. אחד וחצי! ישראמקו נסחרת כרגע בשווי של מיליארד וחצי שקל, ואמורה להרוויח מיליארד שקל בשנה הקרובה. בהמשך הרווח יקטן אבל עדיין המכפיל מגוחך.
  • 6.
    בלי להעליב עדיין לא קבלתי מאף אישה הערכה נכונה (ל"ת)
    HAKY1 07/09/2020 16:03
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    רוני 07/09/2020 12:35
    הגב לתגובה זו
    ואז צלילה כמובן.
  • 4.
    יוסי 07/09/2020 10:42
    הגב לתגובה זו
    אם לקוחות גדולים יפעלו דרך נייס קיים סיכוי צמיחה מהותי.
  • 3.
    מעניין שההמלצות באות אי שהסוסים כבר ברחו (ל"ת)
    פינוקיו 07/09/2020 10:24
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לא מאמין לכם. 07/09/2020 10:18
    הגב לתגובה זו
    אמרתם לא מזמן שנייס נסחרת ביותר מידי כסף(אמרתם משהו כמו 25% יותר מידי). עכשיו אומרים משהו אחר לגמרי........
  • 1.
    ממליצים על מניות שבשיא, ציפיתי לקצת יצירתיות... (ל"ת)
    נו באמת... 07/09/2020 10:08
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -5%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.