זום ZOOM וירטואלי
צילום: ZOOM

זום מזנקת - האם זה הקאמבק שחיכו לו?

החברה הכתה את הציפיות ברבעון השני, אבל האנליסטים חלוקים לגבי השנה הבאה - ההכנסות צפויות לעלות, אבל התחזית הממוצעת היא לירידה חדה ברווח

עמית בר | (1)
נושאים בכתבה זום מכפיל רווח


זום ZOOM VIDEO COMM. A -,001 דיווחה על רווח של 1.53 דולר למניה לעומת צפי ל-1.38 דולר. ההכנסות ברבעון 1.22 מיליארד דולר עלו על התחזיות ל-1.20 מיליארד דולר.  החברה שפועלת בתחום שיחות וידאו זום מזנקת ב-10% ל-76 דולר. למעשה, זום רגילה להפתיע לטובה - זו הפעם הרביעית ברציפות שבה החברה מצליחה לעלות על תחזיות הרווח.

ההנהלה העלתה את תחזית ההכנסות לשנה המלאה ל-4.825-4.835 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת של 4.81-4.82 מיליארד דולר. אלא שהעלאה זו, על אף שהיא חיובית, נתפסת בעיני חלק מהאנליסטים כמתונה מדי ביחס להפתעה החיובית ברבעון השני.

התחזית לרווח המתואם למניה לשנה כולה הועלתה ל-5.81-5.84 דולר, לעומת הצפי הקודם של 5.61 דולר. החברה גם העלתה את תחזית תזרים המזומנים החופשי לטווח של 1.74-1.78 מיליארד דולר לשנה. הבעיה היא שהתחרות החזקה וההשקעות בהמשך צפויות להוריד את הרווח למניה לשנה הבאה. מנגד, יש אנליסטים שסבורים שהחברה תצליח, למרות התחרות להעלות את הרווח בזכות הבינה המלאכותית. 

לגישתם,האינטגרציה המתקדמת של יכולות הבינה המלאכותית בפלטפורמת הווידאו ובמוקדי השירות של זום מעניקה לחברה יתרון תחרותי ברור. החברה דיווחה כי AI Companion, העוזר הדיגיטלי המבוסס על בינה מלאכותית, זוכה לאימוץ מהיר עם למעלה מ-60,000 לקוחות עסקיים שכבר משתמשים בשירות. בנוסף, השקת Virtual Agent 2.0 מחזקת את מעמדה של זום בשוק ה-UCaaS (Unified Communications as a Service).

מנכ"ל החברה, אריק יואן (Eric Yuan), ציין בשיחת המשקיעים כי "זום ממשיכה להתפתח מעבר לפלטפורמת פגישות בלבד. אנו רואים אימוץ מואץ של הפתרונות המבוססים על AI, והצלחנו לסגור את העסקה הגדולה ביותר שלנו אי פעם בתחום מוקדי השירות ברבעון זה".

למרות התחרות, המרווח התפעולי (Non-GAAP) עמד על 41.3% ברבעון השני, עלייה של 216 נקודות בסיס בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המרווח הגולמי נותר גבוה ברמה של כ-80%, מה שמעיד על כוח תחרותי ועדיין זום במגרש של הגדולים והם מאיימים עלייה. הגדולות בשוק - Microsoft Teams, Google Meet ו-Cisco Webex משקיעות סכומים גדולים בפיתוח ושיווק.

בנוסף, הסביבה המאקרו-כלכלית המאתגרת ממשיכה להשפיע על תקציבי ה-IT של ארגונים, כאשר חברות רבות מאריכות את תהליכי קבלת ההחלטות ובוחנות בקפידה כל השקעה טכנולוגית חדשה.

קיראו עוד ב"גלובל"


כך או אחרת, מכפיל הרווח השנתי של החברה עומד על כ-14, כשהוא צפוי לעלות בגלל שחיקה ברווח לכ-19 על רווחי שנה הבאה. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Zoom תיצור Zoom Email בקילר שם כמו אפל מייל ב10$ בחודש בתחרות עם Teams. (ל"ת)
    ליטאי 24/08/2025 04:55
    הגב לתגובה זו
קריפטו
צילום: pexels

S&P משיקה מדד חדש שמשלב קריפטו ומניות

ענקית המידע הפיננסי S&P Global תשיק מדד שישלב 35 מניות ו-15 מטבעות דיגיטליים במדד אחד, במטרה להציע חשיפה מפוזרת ומבוקרת לתחום הקריפטו, גם למשקיעים מוסדיים

רן קידר |
נושאים בכתבה קריפטו S&P

מדד חדש בשם S&P Digital Markets 50 הושק השבוע על ידי S&P Dow Jones Indices, זרוע המדדים של ענקית המידע הפיננסי S&P Global. המדד נועד להציע למשקיעים חשיפה מגוונת לתחום הקריפטו, לא רק דרך מטבעות דיגיטליים, אלא גם באמצעות מניות של חברות הפעילות בענף. בפועל, מדובר במוצר שמאחד 15 מטבעות קריפטו מרכזיים עם 35 מניות של חברות הקשורות לתחום, בהן בורסות, חברות בלוקצ’יין, ספקיות ארנקים דיגיטליים, שירותי סליקה ועוד. 

המדד פותח בשיתוף עם חברת Dinari והוא נועד לספק למשקיעים מדד מאוזן ושקוף שמייצג בצורה רחבה את שוק הנכסים הדיגיטליים. תנאי הסף הברורים שפורסמו מוודאים שהמדד כולל רק נכסים בעלי שווי שוק משמעותי: מטבע דיגיטלי חייב להיות בעל שווי שוק של לפחות 300 מיליון דולר כדי להכנס למדד, ואילו בהקשרי מניות, על החברה להציג שווי שוק של לפחות 100 מיליון דולר. בנוסף, לא יותר מ-5% ממשקל המדד יינתן לנכס בודד

המדד לא ייסחר בבורסה המסורתית אלא יהיה נגיש כטוקן ניתן להשקעה, שיונפק על ידי Dinari וייקרא dShare. הטוקן יהיה זמין בפלטפורמת Dinari עד סוף השנה, ויספק למשקיעים חשיפה ישירה למדד מבלי לרכוש את הנכסים עצמם. הרעיון הוא לאפשר למשקיעים, פרטיים ומוסדיים, להיחשף לשוק הקריפטו מבלי לבחור מטבע או מניה בודדת, ובכך להפחית סיכון וליהנות מהפיזור שמספק מדד מקצועי. לאור המגבלה שאף נכס לא יעלה על 5% מהמדד, אין חשש מדומיננטיות של ביטקוין או את’ריום בלבד. 

זהירות, תנודתיות לפניך?

המהלך של S&P לא מגיע בחלל ריק. מדובר בתקופה שבה ממשל טראמפ נוקט קו רגולטורי מקל יחסית כלפי מטבעות דיגיטליים, והשווקים מגיבים בהתאם. בשנת 2025, מניית קוינבייס Coinbase 3.06%   זינקה בכ-55%, סטרטג'י MicroStrategy Inc  שהפכה להיות מעין "קופת ביטקוין" רווחית עלתה בכ-24%, וחברת סירקל Circle Internet 1.17%  , שעוסקת במטבעות היציבים נחשבת לאחת ההנפקות הציבוריות החזקות של השנה. גם הביטקוין עצמו שבר במהלך סוף השבוע שיאים חדשים וחצה לראשונה את קו ה-125 אלף דולר. 

על הרקע הזה, ההשקה של מדד שמאגד את כל התחום נראית כמו מהלך שנועד לקרב את המשקיעים המוסדיים והכסף החכם עוד צעד לעבר אימוץ הקריפטו. באמצעות כלי מדד קלאסיים, S&P לוקחת שוק תנודתי מאוד והופכת אותו לנגיש יותר דרך מסגרת מדדית, הנשענת על כללים ברורים ומנגנון איזון רבעוני. קמרון דרינקווטר, מנהל המוצר הראשי של S&P DJI, הסביר שהמדד מציע "כלים עקביים, מבוססי־כללים, כדי להעריך ולהיחשף לתחום". לדבריו, "הקריפטו והנכסים הדיגיטליים כבר לא בשוליים, אלא במרכז הכלכלה הגלובלית".

נטפליקס
צילום: דאלי

איך תיראה נטפליקס עוד כשנתיים?

נסחרת בשווי של 520 מיליארד דולר ומכפיל רווח של קרוב ל-40, ומעריכה - העתיד הוא שילוב של סרטים ומשחקים; על העתיד של נטפליקס

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס

נטפליקס היא מובילת שוק דומיננטית. למרות התחרות היא ייצרה את המוצר המנצח והיא צומחת משמעותית מדי שנה ומגדילה רווחים. מתחילת השנה המניה זינקה ב-36% למחיר של 1,214 דולר - שווי של 520 מיליארד דולר. ההכנסות השנה צפויות להיות 45 מיליארד דולר ושנה הבאה 50.8 מיליארד. הרווח למניה השנה - 26.5 דולר, שנה הבאה קצת מעל 32 דולר. מכפיל רווח של קרוב ל-40. אבסולוטית זה יקר, גם יחסית לעבר זה יקר. 

יחסית למה שקורה בוול סטריט ובהינתן הצמיחה, יש כאלו שיחשבו שזה סביר. הכל תלוי בצמיחה. מכפיל 40 היום אם צמיחה של 20% ברווחים יורד ל-32 אחרי שנה ומשם ל-25 אחרי שנה נוספת. עוד שנה וזה כבר באזור 20. משקיעים מתייחסים לצמיחה יותר מאשר למכפיל נוכחי וכך מגיע התמחור הנוכחי למספרים שלא ידענו בעבר. ה-S&P 500 נסחר במכפיל רווח עתידי של בערך 28, בעוד שהיסטורית הוא היה מתחת ל-20. 

נטפליקס במכפיל 40, אבל היא משדרת פוטנציאל צמיחה משמעותי להמשך. 


במהלך דרמטי שמבשר על עידן חדש בבידור הביתי: משחקי וידאו זורמים ישירות למסך הטלוויזיה, והסמארטפון הופך לשלט אישי. זו הצהרה אסטרטגית על כוונה להפוך את נטפליקס ממלכת הסטרימינג למרכז הבידור המשפחתי המלא, כולל משחקים חברתיים, סדרות וסרטים.

המנכ"ל השותף גרג פיטרס הכריז על כך בכנס Screentime של בלומברג בלוס אנג'לס: "אחד התחומים בגיימינג שאנחנו מכוונים אליו הוא חוויות משחק חברתיות שמתאימות למסך הטלוויזיה". בעוד שנתיים, עד 2027, נטפליקס עשויה להיות פלטפורמה היברידית שבה צפייה בסדרה כמו "דברים מוזרים" (Stranger Things) מובילה באופן טבעי למשחק קבוצתי בהשראתה, עם אינטגרציה של בינה מלאכותית שמתאימה תוכן אישי. אבל האם זה יצליח? 

ההשקה: קפיצה למסך הגדול

השקת משחקי הטלוויזיה היא נדבך חשוב באסטרטגיה של נטפליקס. עד כה, מאז כניסתה לתחום ב-2021 עם משחקים לניידים בלבד, נטפליקס התמקדה בחוויות קצרות וחינמיות למנויים. כעת, בפעם הראשונה, משחקים זמינים על טלוויזיות חכמות וסטרימרים כמו Roku או Apple TV. התהליך פשוט: סריקת קוד QR מהמסך מחברת את הטלפון כשלט, ומאפשרת משחק קבוצתי ללא צורך בבקרים ייעודיים.