מולן אוטומוטיבמולן אוטומוטיב

המניה שמזנקת היום ב-350% - מה הסיבה?

החברה האמריקנית לרכבים חשמליים השיקה רכב פרמיום בגרמניה ורכשה שליטה מלאה בבולינגר מוטורס תוך שיפור דרמטי בתוצאות הכספיות וצמצום הפסדים ב-65% ברבעון השני
אדיר בן עמי | (3)
נושאים בכתבה רכב חשמלי טסלה

מניית מולן אוטומוטיב Mullen Automotive -49.63%  מזנקת ב-350%, כשהיא מציגה סימני התאוששות לאחר תקופה קשה. החברה האמריקנית לייצור רכבים חשמליים מעוררת התלהבות עזה בקרב המשקיעים בעקבות שלושה הישגים מרכזיים שפורסמו בימים האחרונים: השקת רכב על בגרמניה, רכישת שליטה מלאה בבולינגר מוטורס והצגת ביצועים כספיים חזקים ברבעון האחרון.


ההכרזה המרכזית שהלהיבה את המשקיעים הגיעה מהחברה בדבר השקת מכונית הפרמיום FIVE RS בגרמניה בדצמבר השנה. מדובר ברכב חשמלי סופר-ספורטיבי המסוגל להגיע למהירות של מעל 320 קילומטר בשעה ולהאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך פחות משתי שניות. הרכב מצויד בארכיטקטורת 800 וולט, תיבת הילוכים דו-מהירותית ויותר מ-1,100 כוחות סוס - נתונים שמציבים אותו כמתחרה אמיתי לטסלה ולרכבי הפרמיום האירופיים.


התוכנית העסקית של החברה נראית שאפתנית אך מבוססת. לאחר גרמניה, מולן מתכננת להרחיב את המכירות ליתר מדינות האיחוד האירופי, איחוד האמירויות ודרום אפריקה בתחילת 2026. רק לאחר מכן, כאשר החברה תוכיח הצלחה בשווקים הבינלאומיים, היא מתכננת לשוב לשוק האמריקני עם ה-FIVE RS.


.החברה השלימה בהצלחה בדיקות ביצועי סוללה ב-800 וולט במתקן TUV SUD היוקרתי במינכן, גרמניה, וכעת עוברת לשלב הניסויים בכביש. זהו צעד משמעותי לקראת האישור הסופי, התהליכים הללו מוכרים היטב למשקיעים שעקבו אחר המאבק של טסלה בזמנו להיכנס לשוק האירופי.


השותפות האסטרטגית והרכישה

השותפות האסטרטגית עם Faissner Petermeier Fahrzeugtechnik AG (FPF) מעניקה למולן אמינות ייצורית שהייתה חסרה לה בעבר. FPF היא חברה גרמנית מנוסה עם עשרות שנות ניסיון בפיתוח וייצור רכיבי סדרה ורכבים מתוחכמים עבור מותגים עולמיים כמו BMW, Piech Automotive ו-Gumpert Automotive. החברה מוסמכת לפי תקן IATF ועומדת בכל הדרישות המיוחדות של רשות התחבורה הפדרלית בגרמניה.


המהלך השני שהתלהבו ממנו המשקיעים היה רכישת 21% נוספים מבולינגר מוטורס, מה שמעלה את השליטה הכוללת של מולן ל-95%. העסקה מגדילה את ההון העצמי של בעלי המניות בכ-3.5 מיליון דולר ומביאה למולן את השליטה המלאה בחברה שעברה תקופה מאתגרת עם חובות משמעותיים שהובילו לפיקוח של בית המשפט. בית המשפט הורה על שחרור הפקח וסגירת התיק, מה שמבטיח את המשך פעילותה של בולינגר תחת הכיוון האסטרטגי המלא של מולן .


בולינגר מוטורס מתמחה במשאיות מסחריות חשמליות, ובמיוחד ברכב B4 Chassis Cab - משאית מסחרית חשמלית שתוכננה מאפס. העיצוב הייחודי של שלדת Quad-Bend מגן על חבילת הסוללה בקיבולת של 158 קילוואט-שעה ועל הרכיבים, ומציע יכולת תמרון ובטיחות ללא מתחרים בשוק המסחרי. הרכב מציע טווח של כ-300 קילומטר, רדיוס פנייה של 14 מטר ונשיאת מטען של כ-3.3 טון.

קיראו עוד ב"גלובל"


התוצאות ברבעון השני

החברה רשמה הכנסות של 5 מיליון דולר ברבעון השני של שנת הכספים 2025, לעומת 33 אלף דולר בלבד באותו רבעון בשנה הקודמת - גידול של יותר מפי 150. נוסף על כך, החברה הצליחה לצמצם את הפסדיה בכ-65%, מ-132.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2024 ל-47.1 מיליון דולר ברבעון האחרון. הוצאות המזומנים צומצמו באופן דרמטי מ-120.9 מיליון דולר ל-52.4 מיליון דולר בששת החודשים שהסתיימו במרץ 2025.


למרות ההתלהבות, חשוב לזכור שמולן  עדיין נמצאת בשלבים מוקדמים של ההתאוששות ושענף הרכבים חשמליים ידוע בתנודתיותו הגבוהה. עם זאת, השילוב של טכנולוגיה מתקדמת, שותפויות איכותיות, שליטה מלאה באסטרטגיה ושיפור כספי מתמשך יוצר תמונה מבטיחה יותר.


הסיכויים והסיכונים


הסיכויים של מולן  נראים מבטיחים במספר תחומים. שוק הרכבים החשמליים פרמיום באירופה צפוי להמשיך ולצמוח, ומולן  נכנסת אליו עם מוצר בעל מפרט טכני מרשים שיכול להתחרות עם טסלה ורכבי היוקרה האירופיים. השותפות עם FPF הגרמנית מעניקה לה אמינות ויכולת ייצור באיכות גבוהה, בעוד שהשליטה בבולינגר פותחת בפניה שוק נישה של משאיות מסחריות חשמליות - תחום שעדיין לא רווי ויכול להיות רווחי. האסטרטגיה של התחלה באירופה לפני החזרה לארה"ב מאפשרת לה ללמוד ולהתבסס לפני הכניסה לשוק התחרותי יותר.




עם זאת, הסיכונים משמעותיים לא פחות. מולן נכנסת לשוק תחרותי ביותר מול יצרניות ענק כמו טסלה, BMW, מרצדס ופורשה שיש להן משאבים עצומים וניסיון רב. החברה צריכה להוכיח שהיא מסוגלת לייצר בהיקפים מסחריים, תוך שמירה על איכות ועמידה בלוחות זמנים. בצד הפיננסי, החברה עדיין רחוקה מרווחיות, והחברה תזדקק למימון נוסף משמעותי כדי לממן את תוכניות ההתרחבות השאפתניות. בנוסף, התלות בשותפים חיצוניים יוצרת סיכוני ביצוע, והיסטוריית הביצועים החלשה של מאלן בעבר מעוררת שאלות על יכולתה לעמוד ביעדים הנוכחיים. ענף הרכבים החשמליים ידוע גם בשינויים רגולטוריים תכופים ובתנודתיות גבוהה שעלולים להשפיע על הביקוש.


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 05/06/2025 16:24
    הגב לתגובה זו
    המניה הגרועה בהיסטוריה
  • 2.
    מתחילים למכור חלומות עברו מדיפרסיה למאניה (ל"ת)
    עושה חשבון 05/06/2025 13:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 05/06/2025 11:21
    הגב לתגובה זו
    פוטנציאל טוב לעליות יפות...חברת הרכבים nio...במחיר הזדמנות...יכולה לשלש את עצמה תוך שנה לערך