מולן אוטומוטיב
מולן אוטומוטיב

המניה שמזנקת היום ב-350% - מה הסיבה?

החברה האמריקנית לרכבים חשמליים השיקה רכב פרמיום בגרמניה ורכשה שליטה מלאה בבולינגר מוטורס תוך שיפור דרמטי בתוצאות הכספיות וצמצום הפסדים ב-65% ברבעון השני
אדיר בן עמי | (4)
נושאים בכתבה רכב חשמלי טסלה

מניית מולן אוטומוטיב Mullen Automotive 3.13%  מזנקת ב-350%, כשהיא מציגה סימני התאוששות לאחר תקופה קשה. החברה האמריקנית לייצור רכבים חשמליים מעוררת התלהבות עזה בקרב המשקיעים בעקבות שלושה הישגים מרכזיים שפורסמו בימים האחרונים: השקת רכב על בגרמניה, רכישת שליטה מלאה בבולינגר מוטורס והצגת ביצועים כספיים חזקים ברבעון האחרון.


ההכרזה המרכזית שהלהיבה את המשקיעים הגיעה מהחברה בדבר השקת מכונית הפרמיום FIVE RS בגרמניה בדצמבר השנה. מדובר ברכב חשמלי סופר-ספורטיבי המסוגל להגיע למהירות של מעל 320 קילומטר בשעה ולהאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך פחות משתי שניות. הרכב מצויד בארכיטקטורת 800 וולט, תיבת הילוכים דו-מהירותית ויותר מ-1,100 כוחות סוס - נתונים שמציבים אותו כמתחרה אמיתי לטסלה ולרכבי הפרמיום האירופיים.


התוכנית העסקית של החברה נראית שאפתנית אך מבוססת. לאחר גרמניה, מולן מתכננת להרחיב את המכירות ליתר מדינות האיחוד האירופי, איחוד האמירויות ודרום אפריקה בתחילת 2026. רק לאחר מכן, כאשר החברה תוכיח הצלחה בשווקים הבינלאומיים, היא מתכננת לשוב לשוק האמריקני עם ה-FIVE RS.


.החברה השלימה בהצלחה בדיקות ביצועי סוללה ב-800 וולט במתקן TUV SUD היוקרתי במינכן, גרמניה, וכעת עוברת לשלב הניסויים בכביש. זהו צעד משמעותי לקראת האישור הסופי, התהליכים הללו מוכרים היטב למשקיעים שעקבו אחר המאבק של טסלה בזמנו להיכנס לשוק האירופי.


השותפות האסטרטגית והרכישה

השותפות האסטרטגית עם Faissner Petermeier Fahrzeugtechnik AG (FPF) מעניקה למולן אמינות ייצורית שהייתה חסרה לה בעבר. FPF היא חברה גרמנית מנוסה עם עשרות שנות ניסיון בפיתוח וייצור רכיבי סדרה ורכבים מתוחכמים עבור מותגים עולמיים כמו BMW, Piech Automotive ו-Gumpert Automotive. החברה מוסמכת לפי תקן IATF ועומדת בכל הדרישות המיוחדות של רשות התחבורה הפדרלית בגרמניה.


המהלך השני שהתלהבו ממנו המשקיעים היה רכישת 21% נוספים מבולינגר מוטורס, מה שמעלה את השליטה הכוללת של מולן ל-95%. העסקה מגדילה את ההון העצמי של בעלי המניות בכ-3.5 מיליון דולר ומביאה למולן את השליטה המלאה בחברה שעברה תקופה מאתגרת עם חובות משמעותיים שהובילו לפיקוח של בית המשפט. בית המשפט הורה על שחרור הפקח וסגירת התיק, מה שמבטיח את המשך פעילותה של בולינגר תחת הכיוון האסטרטגי המלא של מולן .


בולינגר מוטורס מתמחה במשאיות מסחריות חשמליות, ובמיוחד ברכב B4 Chassis Cab - משאית מסחרית חשמלית שתוכננה מאפס. העיצוב הייחודי של שלדת Quad-Bend מגן על חבילת הסוללה בקיבולת של 158 קילוואט-שעה ועל הרכיבים, ומציע יכולת תמרון ובטיחות ללא מתחרים בשוק המסחרי. הרכב מציע טווח של כ-300 קילומטר, רדיוס פנייה של 14 מטר ונשיאת מטען של כ-3.3 טון.

קיראו עוד ב"גלובל"


התוצאות ברבעון השני

החברה רשמה הכנסות של 5 מיליון דולר ברבעון השני של שנת הכספים 2025, לעומת 33 אלף דולר בלבד באותו רבעון בשנה הקודמת - גידול של יותר מפי 150. נוסף על כך, החברה הצליחה לצמצם את הפסדיה בכ-65%, מ-132.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2024 ל-47.1 מיליון דולר ברבעון האחרון. הוצאות המזומנים צומצמו באופן דרמטי מ-120.9 מיליון דולר ל-52.4 מיליון דולר בששת החודשים שהסתיימו במרץ 2025.


למרות ההתלהבות, חשוב לזכור שמולן  עדיין נמצאת בשלבים מוקדמים של ההתאוששות ושענף הרכבים חשמליים ידוע בתנודתיותו הגבוהה. עם זאת, השילוב של טכנולוגיה מתקדמת, שותפויות איכותיות, שליטה מלאה באסטרטגיה ושיפור כספי מתמשך יוצר תמונה מבטיחה יותר.


הסיכויים והסיכונים


הסיכויים של מולן  נראים מבטיחים במספר תחומים. שוק הרכבים החשמליים פרמיום באירופה צפוי להמשיך ולצמוח, ומולן  נכנסת אליו עם מוצר בעל מפרט טכני מרשים שיכול להתחרות עם טסלה ורכבי היוקרה האירופיים. השותפות עם FPF הגרמנית מעניקה לה אמינות ויכולת ייצור באיכות גבוהה, בעוד שהשליטה בבולינגר פותחת בפניה שוק נישה של משאיות מסחריות חשמליות - תחום שעדיין לא רווי ויכול להיות רווחי. האסטרטגיה של התחלה באירופה לפני החזרה לארה"ב מאפשרת לה ללמוד ולהתבסס לפני הכניסה לשוק התחרותי יותר.




עם זאת, הסיכונים משמעותיים לא פחות. מולן נכנסת לשוק תחרותי ביותר מול יצרניות ענק כמו טסלה, BMW, מרצדס ופורשה שיש להן משאבים עצומים וניסיון רב. החברה צריכה להוכיח שהיא מסוגלת לייצר בהיקפים מסחריים, תוך שמירה על איכות ועמידה בלוחות זמנים. בצד הפיננסי, החברה עדיין רחוקה מרווחיות, והחברה תזדקק למימון נוסף משמעותי כדי לממן את תוכניות ההתרחבות השאפתניות. בנוסף, התלות בשותפים חיצוניים יוצרת סיכוני ביצוע, והיסטוריית הביצועים החלשה של מאלן בעבר מעוררת שאלות על יכולתה לעמוד ביעדים הנוכחיים. ענף הרכבים החשמליים ידוע גם בשינויים רגולטוריים תכופים ובתנודתיות גבוהה שעלולים להשפיע על הביקוש.


תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יורם 06/06/2025 23:50
    הגב לתגובה זו
    מה קרה שהיא ירדה להיכן שהייתה לפני יומיים
  • 3.
    אנונימי 05/06/2025 16:24
    הגב לתגובה זו
    המניה הגרועה בהיסטוריה
  • 2.
    מתחילים למכור חלומות עברו מדיפרסיה למאניה (ל"ת)
    עושה חשבון 05/06/2025 13:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 05/06/2025 11:21
    הגב לתגובה זו
    פוטנציאל טוב לעליות יפות...חברת הרכבים nio...במחיר הזדמנות...יכולה לשלש את עצמה תוך שנה לערך
פוליריזון רשתות חברתיותפוליריזון רשתות חברתיות

הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט

פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ביוטק תרופות

חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd -9.72%  , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.


פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.


במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.


בדרך לייצור תעשייתי

ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.


שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.


וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

סיילספורס עולה 5.3%, פראמאונט נופלת 9.2%; המדדים עולים עד 0.3%

המדד המועדף על הפד נותר יציב בספטמבר, עם ירידה קלה בקצב השנתי ל-2.8%, בעוד הצריכה הריאלית נחלשה; בנוסף, התפרסם מדד אמון הצרכנים של דצמבר, שעלה ל-53.3 נקודות; עסקת נטפליקס וורנר ברוס שולחת גלים הפוכים לשתי החברות ולסקטור כולו; הביטקוין חוזר למגמת ירידה והזהב חוזר לעלות; מה קורה בחברת ההלבשה התחתונה שמזנקת? 

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

העליות במדדי הדגל של וול סטריט מתחזקות, לאחר פרסום מדד ה-PCE, כשה-S&P500 עולה עד 0.2%, הדאו גם הוא עולה 0.3% ואילו הנאסד"ק עולה 0.2%.

אינפלציית הליבה במדד האינפלציה המועדף על הפדרל ריזרב, מדד ההוצאות לצריכה פרטית (Core PCE), נותרה יציבה בספטמבר עם עלייה של 0.2% בחישוב חודשי, זהה לצפי האנליסטים. בחישוב שנתי נרשמה עלייה של 2.8%, ירידה קלה לעומת התחזיות ונתון אוגוסט שעמדו על 2.9%. 

מדד ה-PCE הכללי, הכולל גם מזון ואנרגיה, עלה ב-0.3% בחודש, בהתאם לציפיות ולנתון הקודם, ובחתך שנתי האינפלציה הכללית עלתה ל-2.8% לעומת 2.7% באוגוסט. במקביל, ההוצאה הפרטית עלתה ב-0.3%, אך קצב הצריכה הריאלית נעצר לאחר עלייה קודמת של 0.2%. ההכנסה הפרטית צמחה ב-0.4%, מעט מעל הצפי, בעיקר בזכות עלייה בשכר ובהכנסות מנכסים פיננסיים. 

וכך, כשהאינפלציה יורדת והצמיחה מאטה, הציפיה להורדת הריבית בשבוע הבא רק הולכת וגוברת. 

בנוסף, מדד אמון הצרכנים התפרסם, ועלה בדצמבר ל-53.3 נקודות, מעל הצפי וגבוה מבנובמבר, בעיקר בזכות שיפור בציפיות לעתיד. בעוד שתפיסת המצב הנוכחי כמעט לא השתנתה, הצרכנים, במיוחד צעירים, דיווחו על אופטימיות גדולה יותר לגבי מצבם הפיננסי. עם זאת, רבים עדיין מרגישים את העומס של המחירים הגבוהים. ציפיות האינפלציה ל-12 חודשים ירדו ל-4.1%, הנמוך ביותר מאז ינואר, וציפיות האינפלציה לחמש שנים ירדו ל-3.2%.


בתשואות האג"ח נרשמת עלייה קלה, כאשר תשואת ה־10 שנים עולה 0.37%, לרמה של 4.12%. הדולר נע בתנודתיות מול המטבעות המרכזיים, על רקע המתיחות סביב החלטת הפד והמתנה של השוק לנתוני מקרו נוספים, שיקבעו האם העליות האחרונות יימשכו או שמנגנון האיזון יחזיר את השוק למגמת התייצבות


מאקרו

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין טען בריאיון ל-India Today כי אין סיבה שהודו לא תיהנה מאותן זכויות של ארה"ב בכל הנוגע לרכישת דלק מרוסיה, במיוחד כשוושינגטון עדיין רוכשת ממנה דלק גרעיני לכורי הכוח שלה. פוטין הדגיש כי אם ארה"ב רשאית לרכוש אורניום מרוסיה, גם להודו מגיעה הזכות לעשות זאת, וכי מוסקבה מוכנה לדון בנושא עם הנשיא טראמפ. הדברים נאמרו על רקע ביקורו הרשמי בניו דלהי, שבמסגרתו הוא ומודי הסכימו להרחיב את שיתוף הפעולה הכלכלי במגוון תחומים ולהאיץ את ההתקדמות לעבר יעד סחר דו־צדדי של 100 מיליארד דולר עד 2030. פוטין ציין שרוסיה מוכנה להמשיך לספק דלק להודו ללא הפרעה, גם על רקע מכסי העונשין שהטילה ארה"ב על מוצרים הודיים בעקבות רכישות הנפט הרוסי, יבוא שהודו כבר צמצמה בשנה האחרונה.