פרפליקסיטיפרפליקסיטי

פרפלקסיטי AI צפויה לגייס 500 מיליון דולר לפי שווי של 14 מיליארד דולר

קרן ההשקעות אקסל מובילה את סבב הגיוס לסטארט-אפ חיפוש הבינה המלאכותית המתחרה בגוגל, בהערכת שווי נמוכה מהיעד המקורי

אדיר בן עמי | (1)


חברת פרפלקסיטי AI  (Perplexity AI), סטארט-אפ המפתח מנוע חיפוש מבוסס בינה מלאכותית המתחרה בגוגל, נמצאת בשלבים מתקדמים של מגעים לגיוס סבב השקעה חדש לפי שווי של 14 מיליארד דולר. מדובר בעלייה משמעותית משווי החברה האחרון, אך נמוך מהיעד אליו שאפה החברה בתחילה.


קרן ההשקעות אקסל (Accel) נמצאת במגעים להובלת השקעה בהיקף של 500 מיליון דולר בסטארט-אפ. סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה בעבר כי פרפלקסיטי חיפשה לגייס עד מיליארד דולר לפי שווי של 18 מיליארד דולר, כולל הסכום שיגויס בסבב.


פרפלקסיטי, שנוסדה בשנת 2022, התבלטה כאחת מחברות ההזנק המובילות המשתמשות בבינה מלאכותית ג'נרטיבית לחשיבה מחודשת על שירותי אינטרנט בסיסיים. בשנה שעברה, החברה שילשה את שווייה מ-1 מיליארד דולר ל-3 מיליארד דולר, ולאחר מכן שילשה אותו שוב כעבור מספר חודשים. עם זאת, הסטארט-אפ מתמודד עם תחרות גוברת מצד גוגל ו-OpenAI בתחום עסקי החיפוש המרכזי שלו. OpenAI השיקה מוצר חיפוש לכל משתמשי הצ'אטבוט ChatGPT שלה בסוף השנה שעברה, מהלך המגביר את הלחץ התחרותי בתחום.


פרפלקסיטי הרחיבה בהדרגה את היצע המוצרים שלה מעבר לגרסאות בתשלום וחינמיות של כלי החיפוש, כולל תוכניות לדפדפן חדש הנקרא "קומט" (Comet). משקיעים מהמרים על הצלחתו של הדפדפן, אשר מטרתו להתחרות ב-Chrome של גוגל באמצעות היותו מותאם אישית ומכוון משימות יותר.


החברה הצעירה מציגה כעת הכנסות שנתיות חוזרות בסך 120 מיליון דולר, בהשוואה לכמעט 100 מיליון דולר בחודש מרץ, נתון המשקף צמיחה מהירה בקצב שנתי של למעלה מ-20%. קצב הצמיחה המרשים מהווה גורם משיכה מרכזי למשקיעים, למרות התיקון בשווי לעומת הציפיות המקוריות.


האתגר העיקרי

מומחי תעשייה מעריכים כי האתגר העיקרי של פרפלקסיטי בשוק החיפוש טמון בכוחן העצום של חברות הענק המסורתיות. גוגל, עם נתח שוק של למעלה מ-90% בחיפוש והמשאבים העצומים שלה, נמצאת בעמדה חזקה להגן על הטריטוריה שלה. בנוסף, שיתוף הפעולה ההולך ומתהדק בין מיקרוסופט ל-OpenAI מציב רף תחרותי גבוה נוסף.


מה שמבדיל את פרפלקסיטי ממתחריה הוא הגישה הממוקדת בחיפוש מבוסס שיחה, המספק תשובות ישירות ומורכבות לשאלות המשתמשים, בניגוד לרשימת קישורים המסורתית. החברה מתגאה ביכולתה לספק תשובות עם מקורות מידע ברורים וציטוטים מדויקים, תוך התמודדות עם אחת הבעיות המטרידות ביותר של מערכות בינה מלאכותית – יצירת מידע שגוי או "הזיות".

קיראו עוד ב"גלובל"


עבור משקיעים כמו אקסל, ההשקעה בפרפלקסיטי מייצגת הזדמנות לחלק מהעוגה בשוק החיפוש העולמי, המוערך במאות מיליארדי דולרים. למרות שהחברה עדיין רחוקה מלאיים על גוגל, אפילו נתח שוק קטן בתחום כה גדול עשוי להצדיק את הערכת השווי הגבוהה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 12/05/2025 23:01
    הגב לתגובה זו
    הם יגלו שאחרים טובים באותה מידה