
צים מזנקת ב-16% - תהנה מהסכם סחר בין ארה"ב לסין
גם המתחרות שלה בתחום מזנקות
ארה"ב וסין דיווחו הבוקר על השעיית רוב המכסים ההדדיים ביניהן ל־90 יום, בצעד שנועד להוריד את גובה הלהבות ולפנות מקום למו"מ. מי שמגיבים במהירות הן מניות הספנות - אם החשש ממלחמת סחר יוסר, הרי שהסחר לא ייפגע, יהיו הפלגות ומשלוחים והביקושים יחזרו. זה טוב לעסקי ההובלות ומניית צים מגיבה בהתאם.
המניה מזנקת בטרום ב-16% לכ-16.5 דולר למניה, שווי של כ-2 מיליארד דולר. צים, חברת ספנות עם שורשים עמוקים ועם קווים משמעותיים מהמזרח הרחוק לנמלי ארה"ב, ספגה בשנים האחרונות מכות לא פשוטות – תחילה בעקבות משבר הקורונה, ובהמשך בגלל מלחמות הסחר של המעצמות. כשארה"ב מטילה מכסים על סין, מי שנפגעות הן לא רק היצרניות הסיניות, אלא גם החברות שמעבירות את המכולות, כמו צים. הביקוש להובלה ימית נחתך, המחירים יורדים, ורווחיות החברות מצטמצמת. זה בדיוק מה שקרה לצים בשנה שעברה, כשמנייתה אידה כ-20%.
אבל ב־2024, המגמה התחילה להתהפך – דווקא בגלל משברים אחרים. האיומים של החות'ים, חסימות במיצרי באב אל־מנדב ותעלת סואץ, וכל מה שהאריך את זמן השיט – שיחקו לידיים של צים. כשהשוק חסום – ההיצע קטן. וכשאין מספיק אוניות ומכולות, המחירים קופצים. וכשהמחירים עולים? הרווחיות עולה איתם וגם המניה.
צים סיימה את 2024 עם נתונים מרשימים: הכנסות של 8.4 מיליארד דולר, רווח נקי של 2.16 מיליארד דולר ו־EBITDA מתואם של 3.7 מיליארד דולר. רק להזכיר: החברה הונפקה בבורסת ניו יורק ב־2021 לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר, זינקה ל־מעל 15 מיליארד דולר, וצנחה אחר כך לפחות ממיליארד. כיום היא שווה שוב 2 מיליארד דולר, כשבדרך חולקו סכומי עתק כדיבידנדים לבעלי המניות - כ-6 מיליארד דולר
- מארסק עם תחזית שלילית ל-2025 - חדשות טובות לאלי גליקמן?
- נתיבי הסחר הימיים נסדקים - מה יהיה עם חברות הספנות?
הסרת המכסים, גם אם זמנית, מאותתת על פתיחת הסחר מחדש – והמשמעות היא חזרה להיקפי פעילות משמעותיים יותר. וגם המתחרות מגיבות: Maersk מזנקת באירופה בכ־12.3%, Hapag-Lloyd ב־10.2%.
- 2.הארביארז באדום (ל"ת)אנונימי 12/05/2025 19:13הגב לתגובה זו
- 1.עליות וטראמפ 12/05/2025 17:18הגב לתגובה זומקבל מטוס במתניה שחיתות
- אנונימי 12/05/2025 17:43הגב לתגובה זומי שצריך לשבת בכלא זה מקרון שמחזר אחרי ארדואן וא שרעטראמפ רק עוצר את השטויות שלו