
המרתון הסתיים: סקצ'רס תהפוך לפרטית עבור 6.5 מיליארד ד'
ריצה של 26 שנה הסתיימה; חברת הנעליים האמריקאית תצא מהבורסה ותהפוך לפרטית, תרכש על ידי קרן 3G Capital בעסקה בשווי כולל של 6.5 מיליארד דולר
חברת הנעליים וההלבשה האמריקאית סקצ'רס Skechers 24.35% הודיעה כי תירכש על ידי קרן ההשקעות 3G Capital בעסקה בשווי כולל של 6.5 מיליארד דולר. במסגרת ההסכם, בעלי המניות יקבלו 63 דולר במזומן עבור כל מניה, כשהמחיר הזה משקף
פרמיה של 30% על מחיר המניה הממוצע ב-15 הימים שקדמו להודעת החברה. לפני ההודעה נסחרה המניה ב-47 דולר ולאחר פרסום ההודעה קפצה המניה ב28% ל-61 דולר כשהשוק משווה את מחירה לפרמיה שהוצעה.
ל-20% מבעלי המניות הוצעה אפשרות נוספת לקבל 57 דולר במזומן עם רכישת החברה ובתוספת יחידת הון בחברת אחזקות פרטית חדשה שתוקם. העסקה צפויה להסתיים ברבעון השלישי של השנה בכפוף לאישורים רגולטוריים ותנאים נוספים. כדי שהמעבר לסקטור הפרטי יהיה חלק, מנכ"ל החברה, רוברט גרינברג, ימשיך לכהן בתפקידו, בעוד סקצ'רס תשמור על מטה החברה במנהטן ביץ', קליפורניה.
לא קל להיות היום מותג הנעלה. האופנה בועטת והטרנדים מתחלפים. ההחלטה להפוך לחברה פרטית מגיעה על רקע תחרות חזקה בשוק ההנעלה וההלבשה, סקצ'רס מתמודדת עם ענקיות גלובליות כמו נייקי Nike Inc -2.12% ואדידס ADDYY , שמובילות בחדשנות טכנולוגית ועושות שיווק אגרסיבי. בנוסף השוק הזמין גם מותגים צעירים שמתפתחים בקצב מסחרר כמו Hoka DECK וגם On Running ONON השוויצרית, שצוברים פופולריות בקרב צרכנים צעירים המחפשים נוחות ורוצים לבלוט על המותגים הקלאסיים שרצים כבר שנים ברחובות.
בנוסף לתחרות הגבוהה בשוק ההנעלה עצמו, חברות מתחום ההלבשה פוזלות אל התחום ומשיקות ללינים משלהן. כמו אנדר ארמור ומותגים כגון זארה ו-H&M, אלו מרחיבות את קווי ההנעלה והספורט שלהן, והופכות את השוק לפי כמה תחרותי והרבה פחות רווחי מבעבר.
סקצ'רס מנסה להמציא
את עצמה, היא חייבת גמישות מלאה כדי לעשות את הצעדים האלו ולזנק שוב למרתון התחרותי המעבר למבנה פרטי יאפשר לה את הגמישות הזאת. היא לא תצטרך לדווח ולנמק כל צעד שלה ולהיות חשופה לביקורת המשקיעים לגבי ההחלטות האסטרטגיות אותן היא חייבת לקחת.היא תצטרך להדביק פערים
להטמיע טכנולוגיות חדשות, לפתח קווי מוצרים שיבליטו אותה וגם לראות איך לחדור לשווקים חדשים. היא שמחה להוריד מהגב את נטל התוצאות הרבעוניות ורוצה לחשוב לטווח ארוך.
העסקה משקפת את האמון של 3G Capital, קרן השקעות בעלת ניסיון בעסקאות גדולות בתחום הקמעונאות, במותג סקצ'רס ובפוטנציאל הצמיחה
שלו. בשנים האחרונות, סקצ'רס הרחיבה את נוכחותה הגלובלית, עם דגש על שווקים כמו סין והודו. החברה השקיעה משאבים גבולים בחדשנות מוצרים ושיווק. האנליסטים סבורים שהמעבר לבעלות פרטית יעשה לה טוב ויאפשר לה להגיל שוליים ולהתמודד עם השוק התחרותי. ההנחה הזאת, תעודד אולי
את חלק מבעלי המניות להביע אמון בחברה ולבחור באפשרות החלופית של קבלת יחידות הון בחברה הפרטית, שעשויה להציע פוטנציאל תשואה גבוה יותר אך גם כרוכה בסיכונים גדולים יותר.
המסע של סקצ'רס
סקצ'רס הונפקה בבורסת ניו יורק ב-1999 תחת הסימול SKX , ומאז זינקה מניית החברה ביותר מ-1,200% עד להודעת הרכישה התשואה הזאת מספרת את סיפור התרחבות המותג וההצלחה שלו לאורך 26 שנותיו. שווי השוק של החברה עמד לאחרונה על כ-5 מיליארד דולר לפני ההודעה, והעסקה הנוכחית ממקמת אותו כאמור על כ-6.5 מיליארד דולר. בין האירועים הבולטים בחיי המניה נרשמו: זינוק של כ-70% ב-2015 לאחר שהחברה פרסמה דוחות רבעוניים חזקים שהצביעו על ביקוש גובר למוצרי החברה, ב-2018 הייתה ירידה חדה במחיר המניה על רקע חששות מפני האטה בשוק הסיני. החברה הציגה מגוון חידושים בשוק ההנעלה במהלך חייה כמו נעלי GOwalk, וגם נעליים של סלייד-אין בהן פשוט מחליקים אל הנעל ללא צורך לשרוך. היא חתמה על שיתופי פעולה עם סלבריטאים כמו סנופ דוג ודמי לובאטו לקידום המותג וגם בארץ נמרחה לא פעם על איילון. היא התמקדה בדור הצעיר - דור הY עם קמפיין UNO וגם פעלה עם אגם רודברג לשיווק נעליה.
- הדאקס צונח 2%; משבר פוליטי מערער את גרמניה
- היא עוקפת את טסלה - אוטונומית; וויימו תתחדש ב-2,000 רובו-טקסי
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
סקצ'רס הצליחה לבסס את מעמדה כשחקנית מרכזית בתעשיית הנעליים וגם בהלבשת הספורט, והרכישה הנוכחית מסמנת פרק חדש במסע שלה.