רדיט
צילום: טוויטר
לקראת הדוחות

רדיט במבחן: האם ההצלחה בפרסום תגבר על החששות בוול-סטריט?

לקראת פרסום דוח הרווחים - המשקיעים מצפים להכנסות של כ-370 מיליון דולר ברבעון הראשון, אך חוששים מהאטה בצמיחת המשתמשים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רדיט

בחודשים האחרונים מניית רדיט Reddit 3.96%  , הפורום הפופולרי, תנודתיות משמעותית. למרות העלייה שנרשמה ביום חמישי לקראת פרסום דוח הרווחים לרבעון הראשון של השנה, המניה עדיין נמצאת כ-50% מתחת לשיא האחרון שנרשם בתחילת פברואר.


בוול-סטריט צופים כי החברה תדווח על רווח של שתי סנט למניה והכנסות של 369.5 מיליון דולר, המהווים עלייה של כ-52% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בדוח הקודם שפרסמה רדיט, החברה חזתה הכנסות של 360 עד 370 מיליון דולר ברבעון הראשון, עם רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות (EBITDA) של 80 עד 90 מיליון דולר.


המשקיעים עוקבים אחר יכולתה של רדיט לשמר את הצמיחה במספר המשתמשים ואת הגידול בהכנסות מפרסום, מגמות שהחלו מאז הנפקתה לציבור במרץ אשתקד. חוקרים מחברת B. Riley ציינו בשבוע שעבר כי הם מצפים שהצמיחה בהכנסות תונע על ידי מספר המבקרים היומיים באתר וכתוצאה מכך גם מספר החשיפות לפרסומות. כמעט כל הכנסותיה של רדיט מגיעות מפרסום.


האתר נהנה מאינטראקציות משתמשים המספקות לרדיט "איתותים מאוד ספציפיים על תחומי העניין של המשתמשים, מה שמייצר הזדמנות פרסום מאוד אטרקטיבית", כפי שציינו אנליסטים מחברת Oppenheimer כאשר התחילו לסקר את החברה באפריל עם המלצת "ביצועי יתר". הם גם הדגישו כי "רדיט" הוא המונח השישי הנחפש ביותר בגוגל.



האתגר העיקרי

מניית רדיט זינקה באוקטובר כאשר הפתיעה את המשקיעים עם הרווח הראשון שלה על בסיס רווח למניה, והגיעה לשיא של 52 שבועות בסגירה של 225 דולר ב-7 בפברואר. מאז נסוגה המניה מרמה זו על רקע חששות לגבי צמיחת מספר המשתמשים. האתגר העיקרי העומד בפני רדיט הוא להמשיך ולהגדיל את בסיס המשתמשים שלו תוך שמירה על המעורבות הגבוהה שמאפיינת את הפלטפורמה. בשונה מרשתות חברתיות אחרות, רדיט מתבססת על קהילות נושאיות (סאברדיטים) המתמקדות בתחומי עניין ספציפיים, מבנה ייחודי המאפשר לחברה להציע פרסום ממוקד במיוחד למפרסמים.


גורם נוסף שמשפיע על ביצועי החברה הוא ההתמודדות עם התחרות הגוברת בשוק הפרסום הדיגיטלי. ענקיות כמו מטא וגוגל ממשיכות לשלוט בנתח משמעותי משוק הפרסום המקוון, מה שמחייב את רדיט להבליט את היתרונות הייחודיים שלה בפני מפרסמים פוטנציאליים.


אחד היתרונות המשמעותיים של רדיט בשוק התחרותי הוא המידע העשיר שהפלטפורמה אוספת על תחומי העניין של המשתמשים. האינטראקציות הטבעיות בין המשתמשים מספקות לחברה נתונים איכותיים שמאפשרים פילוח מדויק של קהלי יעד עבור מפרסמים, יתרון משמעותי בעידן שבו פרסום ממוקד הופך לחשוב יותר ויותר.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה