רדיט
צילום: טוויטר
לקראת הדוחות

רדיט במבחן: האם ההצלחה בפרסום תגבר על החששות בוול-סטריט?

לקראת פרסום דוח הרווחים - המשקיעים מצפים להכנסות של כ-370 מיליון דולר ברבעון הראשון, אך חוששים מהאטה בצמיחת המשתמשים

אדיר בן עמי | (1)
נושאים בכתבה רדיט

בחודשים האחרונים מניית רדיט Reddit 6.66%  , הפורום הפופולרי, תנודתיות משמעותית. למרות העלייה שנרשמה ביום חמישי לקראת פרסום דוח הרווחים לרבעון הראשון של השנה, המניה עדיין נמצאת כ-50% מתחת לשיא האחרון שנרשם בתחילת פברואר.


בוול-סטריט צופים כי החברה תדווח על רווח של שתי סנט למניה והכנסות של 369.5 מיליון דולר, המהווים עלייה של כ-52% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בדוח הקודם שפרסמה רדיט, החברה חזתה הכנסות של 360 עד 370 מיליון דולר ברבעון הראשון, עם רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות (EBITDA) של 80 עד 90 מיליון דולר.


המשקיעים עוקבים אחר יכולתה של רדיט לשמר את הצמיחה במספר המשתמשים ואת הגידול בהכנסות מפרסום, מגמות שהחלו מאז הנפקתה לציבור במרץ אשתקד. חוקרים מחברת B. Riley ציינו בשבוע שעבר כי הם מצפים שהצמיחה בהכנסות תונע על ידי מספר המבקרים היומיים באתר וכתוצאה מכך גם מספר החשיפות לפרסומות. כמעט כל הכנסותיה של רדיט מגיעות מפרסום.


האתר נהנה מאינטראקציות משתמשים המספקות לרדיט "איתותים מאוד ספציפיים על תחומי העניין של המשתמשים, מה שמייצר הזדמנות פרסום מאוד אטרקטיבית", כפי שציינו אנליסטים מחברת Oppenheimer כאשר התחילו לסקר את החברה באפריל עם המלצת "ביצועי יתר". הם גם הדגישו כי "רדיט" הוא המונח השישי הנחפש ביותר בגוגל.



האתגר העיקרי

מניית רדיט זינקה באוקטובר כאשר הפתיעה את המשקיעים עם הרווח הראשון שלה על בסיס רווח למניה, והגיעה לשיא של 52 שבועות בסגירה של 225 דולר ב-7 בפברואר. מאז נסוגה המניה מרמה זו על רקע חששות לגבי צמיחת מספר המשתמשים. האתגר העיקרי העומד בפני רדיט הוא להמשיך ולהגדיל את בסיס המשתמשים שלו תוך שמירה על המעורבות הגבוהה שמאפיינת את הפלטפורמה. בשונה מרשתות חברתיות אחרות, רדיט מתבססת על קהילות נושאיות (סאברדיטים) המתמקדות בתחומי עניין ספציפיים, מבנה ייחודי המאפשר לחברה להציע פרסום ממוקד במיוחד למפרסמים.


גורם נוסף שמשפיע על ביצועי החברה הוא ההתמודדות עם התחרות הגוברת בשוק הפרסום הדיגיטלי. ענקיות כמו מטא וגוגל ממשיכות לשלוט בנתח משמעותי משוק הפרסום המקוון, מה שמחייב את רדיט להבליט את היתרונות הייחודיים שלה בפני מפרסמים פוטנציאליים.


אחד היתרונות המשמעותיים של רדיט בשוק התחרותי הוא המידע העשיר שהפלטפורמה אוספת על תחומי העניין של המשתמשים. האינטראקציות הטבעיות בין המשתמשים מספקות לחברה נתונים איכותיים שמאפשרים פילוח מדויק של קהלי יעד עבור מפרסמים, יתרון משמעותי בעידן שבו פרסום ממוקד הופך לחשוב יותר ויותר.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ליטאי 01/05/2025 20:42
    הגב לתגובה זו
    בתשלום בהסכם בלעדי עם רדיט שתשלם לה וייקחו 30% כולל עיתוני בלומברג ופוקס ניוז בתשלום חודשי נמוך למרישוולי ובטוויטר ופייסבוק שישלמו לה כולל עיתוני בלומברג ופוקס ניוז בהסכם בלעדי או שאפל תחסום את פייסבוק בארהב וקנדה ובריטניה על הפרת חוזה.
אגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיותאגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיות

למה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?

מיסוי נוח, נדל"ן תוסס ואיכות חיים, איטליה קפצה למקום השלישי בעולם ביעדים מועדפים להגירת הון, עם צפי לקליטת קרוב ל-4,000 מיליונרים בשנה הקרובה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה איטליה

איטליה הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף עבור מיליונרים ובעלי הון, לא רק בזכות הנופים, ההיסטוריה או הקולינריה, אלא בעיקר בשל שילוב בין מדיניות מס נוחה, שוק נדל"ן תוסס וסביבה כלכלית פתוחה להשקעות. התוצאה היא מגמה ברורה של מעבר של עשירים מרחבי העולם למדינה, עם הערכות שמדובר בקרוב ל-4,000 אנשים בעלי עושר גדול שייקלטו באיטליה בשנה הקרובה, ויביאו עמם כ-20-25 מיליארד דולר בהון פרטי.

מיקומה של איטליה בדירוג העולמי של יעדים מועדפים להגירת הון השתנה באופן ניכר, ממקום 11 בשנת 2023 למקום שלישי ב-2025. היא עקפה מדינות כמו סינגפור, שווייץ ואוסטרליה, והפכה ליעד מרכזי עבור קהלים אמידים שמחפשים אלטרנטיבה למיסוי נוקשה במדינות המוצא שלהם. אחד הגורמים המרכזיים לשינוי הוא מס שטוח,  מודל לפיו נדרש תשלום שנתי קבוע על הכנסות מחו"ל, ללא קשר להיקפן. בשלב הראשון עמד הסכום על 100 אלף יורו לשנה, אך לאחר ביקורת ציבורית הוכפל ל-200 אלף, ועדיין נשאר אטרקטיבי ביחס לחלופות.

ההטבה במס מיועדת לתושבים חדשים בלבד ואינה מתייחסת לרווחים מחוץ לאיטליה, בעוד שההכנסות מקומיות ממוסות לפי מדרגות רגילות. המשמעות היא שמי שמעתיק את כתובת המס שלו לאיטליה, משלם מס אחיד ומשתלם גם אם יש לו הכנסות של עשרות מיליוני יורו בשנה. ככל שמדינות אחרות מגבירות את המיסוי על עשירים, למשל בצרפת עם מס עושר או בבריטניה עם ביטול משטר המיסוי החדש, איטליה מצטיירת כמדינה עם מיסוי מאוד נמוך והופכת לאטרקטיבית לאמידים. אגב, זה במקביל לכך שהיא מפתה גם אנשים ממעמדות שונים לבוא להתגורר באזורים עם שיעור ילודה נמוך כמו חבל טוסקנה שבו יש כפרים שלמים זנוחים עם הגירה שלילית. איטליה מציעה במקומות לא מעטים דירה-בית חינם ואפילו מענק של 20 אלף דולר פלוס לתושבים זרים כדי לבוא להתגורר באזורים האלו. 

ובכל מקרה, מחירי הדירות-בתים נמוכים מאוד באזורים האלו - מאות אלפי שקלים בודדים. 


השקעה בנדל"ן באיטליה

למרות שהחוק אינו מחייב השקעה ישירה במדינה כתנאי למס, בפועל רבים מהמהגרים האמידים כן משקיעים: בנדל"ן, בעסקים, בתיירות ובתחומים יצירתיים. במקביל, איטליה קידמה תמריצים נוספים להשקעה, כמו תוכניות Industria 4.0 ו-Transition 5.0, שמעניקות זיכויי מס לעסקים בתחומי תשתיות ירוקות, דיגיטציה וחדשנות.

המוקדים המרכזיים להגירה ולהשקעות הם אזורים עם כמו טוסקנה, הריביירה האיטלקית, אגם קומו והעיר מילאנו. מחירי הנדל"ן במילאנו זינקו קרוב ל-50% מאז 2017, בעוד שבערים גדולות אחרות באיטליה העלייה הייתה מתונה יותר. גם באזור אגם קומו מדווחים על עלייה מתמשכת במחירים.

פורשה מקאן. צילום יצרןפורשה מקאן. צילום יצרן

פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון

השקעות ענק במכוניות חשמליות שלא מצאו קונים, ירידה חדה במכירות בסין ומכסים בארה"ב הפכו את רווחי פורשה להפסדים היסטוריים. החברה מתכננת פיטורים נרחבים ושיקום ארוך טווח

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פורשה

פורשה עושה היסטוריה, אבל לא מהסוג שהיא רצתה. החברה שנחשבה למכונת כסף של קבוצת פולקסווגן דיווחה השבוע על הפסד תפעולי של כמעט מיליארד יורו ברבעון השלישי. זה קורה בפעם הראשונה מאז שהחברה הונפקה בבורסה ב-2022, ומסמן נקודת מפנה בהיסטוריה המפוארת של יצרנית מכוניות הספורט.


המספרים מעידים על קריסה: הפסד תפעולי של 967 מיליון יורו לעומת רווח של 974 מיליון יורו באותו רבעון אשתקד. כלומר, היפוך מוחלט של כמעט שני מיליארד יורו תוך שנה אחת. מדובר בפגיעה יסודית במודל העסקי שהפך את פורשה לאחת החברות הרווחיות בענף הרכב העולמי. בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הרוויחה פורשה 40 מיליון יורו בלבד, לעומת ארבעה מיליארד יורו בתקופה המקבילה ב־2024 - ירידה של 99% ברווח הנקי. קשה למצוא תקדים לחברה בסדר גודל כזה שמאבדת כמעט את כל רווחיותה בפרק זמן כה קצר.


אסטרטגיה שנכשלה

הסיבה העיקרית לנפילה היא האסטרטגיה שנכשלה. פורשה השקיעה סכומי עתק במעבר לרכב חשמלי, אך שוק הלקוחות שלה בחר בכיוון אחר. במקום להתלהב ממכוניות חשמליות, הצרכנים המשיכו להעדיף את מנועי הבנזין הקלאסיים, המזוהים עם הצליל, העוצמה והחווייה המזוהה עם המותג. בחודש שעבר הודיעה החברה על ביטול מוחלט של פרויקט רכב השטח החשמלי החדש, תוך רישום הפסד של 1.8 מיליארד יורו. במקביל, היא חזרה להשקיע בפיתוח דגמי בנזין והיבריד, מהלך שמשקף הודאה פומבית בכישלון האסטרטגיה החשמלית שבה הושקעו שנים של פיתוח ומיליארדי אירו.


סמנכ״ל הכספים, יוכן ברקנר, ניסה להציג את המהלך כחלק מתהליך ארגוני מתוכנן, וטען כי החברה מקריבה רווחים קצרי טווח לטובת חיזוק עתידי. אלא שבפועל קשה לראות בכך מהלך מתוכנן, יותר ניסיון מאוחר לתקן החלטה שגויה.


בעיה משמעותית נוספת היא סין, השוק שנחשב למנוע הצמיחה של פורשה בעשור האחרון. המכירות במדינה ירדו ב־26% מתחילת השנה, ירידה שמעידה על שינוי עמוק בהעדפות הצרכנים הסינים. פורשה, שבעבר הייתה סמל סטטוס מבוקש, מתקשה כעת לשמר את מעמדה מול מותגים מקומיים חדשים שמציעים חדשנות דומה במחיר נמוך בהרבה. גם בארצות הברית מצטברות בעיות. מכסים גבוהים שהוטלו במסגרת מדיניות סחר חדשה העלו משמעותית את עלות היבוא, ופורשה, שאין לה מפעל ייצור מקומי, סופגת את מלוא הפגיעה. ההשלכה הישירה היא הוצאות של מאות מיליוני יורו בשנה ופגיעה חדה ברווחיות.