נובו נורדיסק צונחת לאחר שתוצאות הניסוי לתרופה החדשה לא עמדו בציפיות
המשקיעים התאכזבו מנתוני הירידה במשקל בניסוי לחולי סוכרת, מה שמעלה שאלות לגבי כושר התחרות של החברה בשוק ההרזיה; המניה נופלת ב-8%
מניית נובו נורדיסק Novo Nordisk A/S -2.86% רשמה ירידה חדה במסחר המוקדם, בעקבות תוצאות מאכזבות של הניסוי הקליני בתרופת CagriSema, המיועדת לטיפול בחולי סוכרת. החברה הודיעה כי התרופה הובילה לירידה של 15.7% במשקל בממוצע
לאחר 68 שבועות, לעומת 3.1% בלבד בקבוצת הפלסבו. עם זאת, כאשר נבדקו כל משתתפי הניסוי, כולל אלו שלא דבקו בטיפול באופן מלא, הירידה הממוצעת במשקל עמדה על 13.7% בלבד, נתון שנחשב נמוך מהציפיות המוקדמות של השוק.
המשקיעים ציפו לתוצאות קרובות
יותר ל-20%, לפי האנליסט דיוויד אוונס מ-Kepler Cheuvreux. הירידה במניית נובו נורדיסק הגיעה עד ל-6.5% בבורסת קופנהגן, הירידה היומית החדה ביותר מאז דצמבר, אז פורסמו תוצאות מאכזבות של ניסוי אחר בתרופה לטיפול בהשמנת יתר. החששות בשוק נובעים גם מהתחרות הגוברת, בעיקר
מול Eli Lilly, שמובילה את תחום התרופות לירידה במשקל עם התרופה Zepbound. אוונס ציין כי התוצאות החדשות מעלות ספקות לגבי הפוטנציאל של CagriSema להוות מוצר מוביל בשוק, ולגבי תרופות נוספות שמפתחת נובו נורדיסק.
בקרב חולי סוכרת, לפי אנליסטים מג'פריס, הירידה במשקל בניסויים קליניים היא בדרך כלל נמוכה ב- 30%-35% לעומת מטופלים ללא סוכרת. ההערכה הייתה שהשילוב הייחודי בתרופה החדשה של נובו, הכולל חומרים פעילים הקיימים בתרופות Ozempic ו-Wegovy, יצמצם את הפער הזה, אך התוצאות לא עמדו בציפיות. בנוסף, הניסוי איפשר למטופלים לבחור את מינון התרופה, ופחות משני שלישים מהם בחרו במינון הגבוה ביותר. גם בניסוי קודם של התרופה, שהתבצע בחולי השמנת יתר, רבים מהמטופלים נמנעו מלקחת את המינון הגבוה, מה שעשוי היה להשפיע על תוצאות הניסוי.
למרות תגובת השוק, אנליסטים סבורים
כי אופן ביצוע הניסוי עשוי שלא לשקף באופן מלא את היעילות הפוטנציאלית של התרופה, ולכן ייתכן שתוצאות שונות יתקבלו במחקרים עתידיים. נובו נורדיסק הודיעה כי היא מתכננת להגיש בקשה לאישור רגולטורי ראשון עבור התרופה במהלך הרבעון הראשון של השנה הבאה.
- נובו נורדיסק מורידה מחיר בוויגובי וסוגרת את ההשקעה ב־Convatec
- העסקה שתייצר את וול מארט של תחום הטיפוח האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון הרביעי של השנה, נובו דיווחה על הכנסות של 11.95 מיליארד דולר לצד רווח של 88 סנט למניה, מעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 11.7 מיליארד דולר ורווח של 83 סנט למניה. החברה ציינה כי היא צופה האטה בצמיחה ב-2025, ומעריכה כי ההכנסות יגדלו בטווח של 16%-24%, נמוך מעט מהתחזיות הקודמות.
שווי השוק של נובו נורדיסק עומד על 393.3 מיליארד דולר. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-1.5%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ירדה ב-35%.
- 1.אנונימי 10/03/2025 16:12הגב לתגובה זורק שאפיטומי תשכיל לשווק את עצמה כחברה על המדף לרכישה עי אחת מהגדולות. עד אז המניה בארץ תמשיך לדשדש
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)
במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.
בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.
טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.
- המניות ביפן בשיא - ראשת הממשלה סנאֶה טאקאיצ'י מניעה עלייה חדה בשווקים
- האישה הראשונה שתנהיג את יפן ואיך זה משפיע על הניקיי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.
