נובו נורדיסק צונחת לאחר שתוצאות הניסוי לתרופה החדשה לא עמדו בציפיות
המשקיעים התאכזבו מנתוני הירידה במשקל בניסוי לחולי סוכרת, מה שמעלה שאלות לגבי כושר התחרות של החברה בשוק ההרזיה; המניה נופלת ב-8%
מניית נובו נורדיסק Novo Nordisk A/S -0.27% רשמה ירידה חדה במסחר המוקדם, בעקבות תוצאות מאכזבות של הניסוי הקליני בתרופת CagriSema, המיועדת לטיפול בחולי סוכרת. החברה הודיעה כי התרופה הובילה לירידה של 15.7% במשקל בממוצע
לאחר 68 שבועות, לעומת 3.1% בלבד בקבוצת הפלסבו. עם זאת, כאשר נבדקו כל משתתפי הניסוי, כולל אלו שלא דבקו בטיפול באופן מלא, הירידה הממוצעת במשקל עמדה על 13.7% בלבד, נתון שנחשב נמוך מהציפיות המוקדמות של השוק.
המשקיעים ציפו לתוצאות קרובות
יותר ל-20%, לפי האנליסט דיוויד אוונס מ-Kepler Cheuvreux. הירידה במניית נובו נורדיסק הגיעה עד ל-6.5% בבורסת קופנהגן, הירידה היומית החדה ביותר מאז דצמבר, אז פורסמו תוצאות מאכזבות של ניסוי אחר בתרופה לטיפול בהשמנת יתר. החששות בשוק נובעים גם מהתחרות הגוברת, בעיקר
מול Eli Lilly, שמובילה את תחום התרופות לירידה במשקל עם התרופה Zepbound. אוונס ציין כי התוצאות החדשות מעלות ספקות לגבי הפוטנציאל של CagriSema להוות מוצר מוביל בשוק, ולגבי תרופות נוספות שמפתחת נובו נורדיסק.
בקרב חולי סוכרת, לפי אנליסטים מג'פריס, הירידה במשקל בניסויים קליניים היא בדרך כלל נמוכה ב- 30%-35% לעומת מטופלים ללא סוכרת. ההערכה הייתה שהשילוב הייחודי בתרופה החדשה של נובו, הכולל חומרים פעילים הקיימים בתרופות Ozempic ו-Wegovy, יצמצם את הפער הזה, אך התוצאות לא עמדו בציפיות. בנוסף, הניסוי איפשר למטופלים לבחור את מינון התרופה, ופחות משני שלישים מהם בחרו במינון הגבוה ביותר. גם בניסוי קודם של התרופה, שהתבצע בחולי השמנת יתר, רבים מהמטופלים נמנעו מלקחת את המינון הגבוה, מה שעשוי היה להשפיע על תוצאות הניסוי.
למרות תגובת השוק, אנליסטים סבורים
כי אופן ביצוע הניסוי עשוי שלא לשקף באופן מלא את היעילות הפוטנציאלית של התרופה, ולכן ייתכן שתוצאות שונות יתקבלו במחקרים עתידיים. נובו נורדיסק הודיעה כי היא מתכננת להגיש בקשה לאישור רגולטורי ראשון עבור התרופה במהלך הרבעון הראשון של השנה הבאה.
- נובו נורדיסק מורידה מחיר בוויגובי וסוגרת את ההשקעה ב־Convatec
- העסקה שתייצר את וול מארט של תחום הטיפוח האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון הרביעי של השנה, נובו דיווחה על הכנסות של 11.95 מיליארד דולר לצד רווח של 88 סנט למניה, מעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 11.7 מיליארד דולר ורווח של 83 סנט למניה. החברה ציינה כי היא צופה האטה בצמיחה ב-2025, ומעריכה כי ההכנסות יגדלו בטווח של 16%-24%, נמוך מעט מהתחזיות הקודמות.
שווי השוק של נובו נורדיסק עומד על 393.3 מיליארד דולר. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-1.5%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ירדה ב-35%.
- 1.אנונימי 10/03/2025 16:12הגב לתגובה זורק שאפיטומי תשכיל לשווק את עצמה כחברה על המדף לרכישה עי אחת מהגדולות. עד אז המניה בארץ תמשיך לדשדש

המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי לסיים את הלימודים והיא החזירה לה עכשיו מיליארדים
על כוחה של נתינה, על השקעה במיזים חברתיים, ועל סקוט מקינזי, התורמת הגדולה היום בעולם
אגואיזם הופך בעשורים האחרונים למניע מרכזי כשהנתינה, חברות עזרה לזולת מאבדים מהחשיבות שלהם, אבל לא אצל כולם וטוב שכך. הנתינה היא כוח שמחזיר את עצמו במעגל קסום. הפילוסופיה העתיקה מסבירה שהנותן מקבל הרבה מאוד מהנתינה. הנותן לא רק עוזר לאחר, אלא גורם במעשה לשיפור (מוכח מחקרית) של מצבו הנפשי. נתינה נחשבת לאחד הגורמים החזקים לאושר.
סיפורה של מקנזי סקוט, המיליארדרית הפילנתרופית וגרושתו של ג'ף בזוס מייסד אמזון, הוא סיפור מדהים על בעלת הון של מיליארדים שמחלקת את רובו למטרות נעלות. והנה תרומה- השקעה מסוג אחר שעשתה מקינזי השבוע. לפני כ-40 שנה, כשהייתה סטודנטית שנה ב' באוניברסיטת פרינסטון, עמדה סקוט בפני משבר: חסרו לה 1,000 דולר לשכר לימוד, והיא שקלה לנשור מהלימודים. שותפתה לחדר, ג'יני טרקנטון, מצאה אותה בוכה והחליטה לפעול. היא ביקשה מאביה להלוות את הכסף, מעשה נדיבות פשוט ששינה את מסלול חייה של סקוט. "הייתי נותנת למקנזי את הכליה השמאלית שלי", אמרה טרקנטון לאחרונה, "זה פשוט מה שעושים בשביל חברים".
קריאה באותו הקשר: תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים העשירים בעולם
כיום, שוויה הנקי של סקוט מוערך במעל 30 מיליארד דולר, בעיקר ממניות אמזון שקיבלה בהסכם הגירושים ב-2019. היא תרמה יותר מ-19 מיליארד דולר לארגונים שונים, בהתמקדות בצדק חברתי, השכלה וביטחון כלכלי. אבל את הטובה האישית ביותר היא מחזירה עכשיו לטרקנטון, שהקימה את חברת Funding U – מיזם המספק הלוואות מבוססות הישגים לסטודנטים ממשפחות בעלות הכנסה נמוכה, ללא צורך בערבים. החברה נולדה מהבנתה של טרקנטון את הקשיים שסקוט חוותה, במיוחד בעידן שבו עלויות הלימודים זינקו.
סקוט קפצה על ההזדמנות להשקיע ב-Funding U, ומספקת חלק ניכר מההון להלוואות בתעריפים מוזלים. היא תורמת 30 סנט לכל דולר מולווה, מה שמאפשר לחברה לגייס השקעות גדולות יותר מבנקים כמו גולדמן סאקס. זה לא רק החזר הלוואה, זה השקעה שמגלגלת מיליארדים בפוטנציאל, שכן Funding U מסייעת לאלפי סטודנטים להשלים תארים ולהשתלב בשוק העבודה. האלגוריתם של החברה מתבסס על ציונים והישגים, ולא על היסטוריית אשראי, מה שהופך אותה להוגנת יותר.
הדגם המוזל של טסלה 3. קרדיט: רשתות חברתיותהמחיר של טסלה יורד באירופה - האם זה יגיע לישראל
על רקע הירידה במכירות, התחרות הגוברת ומשבר הדימוי של מאסק, טסלה משיקה גרסה זולה של הסדאן הפופולרית, כחלק מהמאמץ להחיות את הביקושים ברחבי אירופה
בשישי האחרון השיקה טסלה Tesla 0.1% באירופה את הגרסה הזולה של הסדאן הפופולרית, מודל 3 סטנדרט, כחלק מהמאמץ להחיות את הביקושים ברחבי היבשת. המהלך מגיע לאחר חודשים של ירידה חדה במכירות, תחרות אגרסיבית מצד BYD ויצרניות סיניות נוספות, וגם תגובת נגד צרכנית לפעילותו הציבורית והפוליטית של מנכ"ל החברה, אילון מאסק.
הדגם החדש ירד בארה"ב ובאירופה בכ-15%, בארץ, נכון להיום, הגירסה הזולה ביותר של המודל 3 עומדת על 213,341 שקל (כמעט 66,000 דולר, גבוה משמעותית מאירופה וארה"ב). אמנם טסלה עוד לא פרסמה חדשות לגבי הדגם המוזל בארץ, אבל אם נעריך על פי ירידת המחירים באירופה ובארה"ב, נוכל לשער שהמחיר המעודכן יהיה כ-185,000 שקל. הגרסאות הזולות מוותרות על חלק מהגימורים והפיצ'רים הפרימיום, אך עדיין מציעות טווח נסיעה של מעל 480 ק"מ, כדי לשמר את האטרקטיביות מול המתחרות המוזלות.
עם זאת, הדגם מצויד בסוללה קטנה יותר ולכן מציע טווח וביצועים נמוכים בהשוואה לגרסאות ה-Long Range וה-Performance. בתוך תא הנוסעים הוסרו מאפייני הפרימיום של מערכת השמע, והיא עם פחות רמקולים. בנוסף, גימורי הפנים פשוטים יותר, כולל העדר תאורת אווירה וחומרים יוקרתיים. גם המושבים והריפודים מגיעים בגרסה בסיסית יותר. מבחוץ, החישוקים והגלגלים הם בגרסה פשוטה וקטנה יותר, ומראות הצד אינן מתקפלות או מתכווננות חשמלית כפי שקיים בדגמים המאובזרים.
בנוסף, חלק מהיכולות המתקדמות של
מערכות הנהיגה האוטונומיות, כמו Autosteer ותכונות חבילת הפרימיום, אינן כלולות. כל אלו יחד מרכיבים גרסה בסיסית, שמעניקה את חוויית טסלה במחיר נמוך יותר, אך עם פחות פיצ’רים ונוחות.
- מייקל ברי בחזית נוספת: “השווי של טסלה מנותק מהמציאות"
- "לפעמים אני חושב מה לא בסדר איתי" - אילון מאסק על השימוש באות X ועל החזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההוזלה מלווה גם בגרסת Model Y זולה שהושקה מוקדם יותר
השנה. מנכ"ל החברה, אילון מאסק, טען כי ההוזלות יאפשרו לטסלה להגיע לקהלים רחבים יותר ולשקם את הביקושים, שנשחקו בחודשים האחרונים.
