מניית קרוגר עולה למרות דוח מעורב ותחזית זהירה
רווח למניה של 1.14 דולר מפתיע את האנליסטים לטובה, בעוד החברה מתמודדת עם שינויים דרמטיים בהנהלה הבכירה וסכסוך משפטי מול אלברטסונס בעקבות כישלון המיזוג
מניית ענקית המרכולים האמריקאית קרוגר The Kroger Co -0.68% עולה ב-2.4% למרות פרסום דוח רבעוני מעורב והצגת תחזית עסקית זהירה לשנה הקרובה. ברבעון האחרון הצליחה החברה להציג רווח של 1.14 דולר למניה, נתון שהפתיע לטובה את
האנליסטים אשר ציפו ל-1.11 דולר בלבד. לעומת זאת, בצד ההכנסות נרשמה אכזבה קלה כאשר החברה דיווחה על מחזור של 34.3 מיליארד דולר, סכום הנופל במקצת מציפיות השוק שעמדו על 34.6 מיליארד.
בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, חלה ירידה משמעותית בביצועי
החברה – הרווחים התכווצו ב-15% והמכירות נסוגו בשיעור חד של למעלה מ-7%. עם זאת, חשוב לציין כי חלק מהותי מהשחיקה נובע ממכירת פעילות הפארמה המיוחדת של הרשת, ומירידה במחירי הדלק אשר השפיעה על הכנסות תחנות התדלוק שבבעלותה.
התמונה האמיתית
של ביצועי הליבה ניכרת בנתון המכירות הזהות – מדד המתייחס לחנויות הפועלות לפחות חמישה רבעונים רצופים ללא שינויים מבניים. במדד זה הציגה קרוגר צמיחה של 2.4% בהשוואה לתקופה המקבילה, נתון המעיד על איתנות בפעילות הבסיסית של הרשת.
מבט קדימה
התחזית של הנהלת קרוגר לשנת 2025 מצביעה על המשך צמיחה מתונה, כאשר החברה צופה עלייה של 2-3% במכירות הזהות ללא דלק, ורווח מתואם למניה בטווח של 4.60 עד 4.80 דולר. תחזית זו מסתמנת כשמרנית במקצת, בהשוואה לציפיות האנליסטים שחזו רווח של 4.81 דולר.
- קרוגר עם תוצאות מעורבות - עולה עד 2%
- קרוגר עקפה את הציפיות ואישררה את התחזית ל-2024
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההנהלה הזמנית של הרשת מדגישה את ההשקעות שביצעה החברה בגיוון עסקיה כמנוע לצמיחה בת-קיימא. טוד פולי, סמנכ"ל הכספים הזמני, הצהיר כי אסטרטגיית הגיוון העסקי פותחת בפני החברה אפיקי צמיחה נוספים, וזאת בעת שהרשת שואפת להאיץ את קצב התפתחותה למרות האתגרים שמציבים מחירי המזון הגבוהים על תקציבי הצרכנים.
באשר לסוגיית האינפלציה, הצהירה הנהלת קרוגר בשיחת הרווחים כי היא מעריכה שהאינפלציה תנוע בטווח של 1.5%-2.5% בשנת 2025, כאשר הערכה זו אינה מביאה בחשבון את השפעת המכסים החדשים שהוטלו רק השבוע. "התמודדות עם לחצים אינפלציוניים אינה זרה לנו, ואנו בטוחים ביכולתנו לנווט את החברה בהצלחה גם בסביבה זו", כך לפי רונלד סרג'נט, המנכ"ל הזמני של הרשת.
השינויים בהנהלה
פרסום התוצאות הכספיות מגיע בתזמון רגיש עבור קרוגר, ימים ספורים בלבד לאחר זעזוע בצמרת החברה – התפטרותו של המנכ"ל רודני מקמילן. ההתפטרות באה בעקבות חקירה פנימית של הדירקטוריון, שמצאה כי התנהלותו האישית של מקמילן עמדה בסתירה לקוד האתי של החברה.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המחיר של טסלה יורד באירופה - האם זה יגיע לישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי...
החברה הבהירה כי ההתנהלות הבעייתית אינה קשורה לפעילות העסקית או לעובדים אחרים בארגון. במקום מקמילן מונה באופן זמני רונלד סרג'נט, שכיהן עד כה כדירקטור עצמאי מוביל, לתפקידי יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל, בעוד החברה פותחת בחיפושים אחר מנהל קבוע.
סערת ההנהלה בקרוגר אינה מסתכמת בהתפטרות המנכ"ל בלבד. בחודשים האחרונים חוותה החברה מספר שינויים בשדרה הניהולית, כאשר בדצמבר האחרון עזב סטוארט אייטקן, סמנכ"ל השיווק והמסחר. בנוסף, בחודש פברואר גייסה החברה את דיוויד קנרלי, מי שכיהן בתפקיד בכיר בפפסיקו, לתפקיד סמנכ"ל הכספים. קנרלי צפוי להתחיל בתפקידו בתחילת אפריל.
על אף השינויים בהנהלה, וול סטריט אינה מביעה דאגה מיוחדת. ג'וזף פלדמן, אנליסט מקבוצת טלסי, כתב כי "סרג'נט מכיר היטב את העסק והוא דמות מוכרת ומוערכת בקרב משקיעי וול סטריט. אמנם הופתענו מהחדשות, אך איננו סבורים שהן ישפיעו על הביצועים הפיננסיים או על האסטרטגיה בטווח הקרוב". פלדמן הוסיף כי בעיניו, קרוגר צפויה להמשיך ולקצור פירות מיוזמות הצמיחה המגוונות שלה, הכוללות הרחבת הפריסה הגיאוגרפית, העשרת מגוון המוצרים, שיפור החוויה הדיגיטלית, וחיזוק נאמנות הלקוחות באמצעות התאמה אישית ומסלולי חברות בתשלום.
בנוסף לשינויי ההנהלה, מתמודדת קרוגר גם עם סכסוך משפטי מול רשת אלברטסונס, בעקבות כישלון מהלך המיזוג בין שתי החברות בדצמבר האחרון. המיזוג נחסם על ידי בית משפט פדרלי לאחר שהרשתות לא הצליחו לעמוד בדרישות הרגולטורים האנטי-מונופוליסטיים למכור אחזקות באזורים בהם נתח השוק המשותף שלהן היה גבוה מדי.
לאחר ביטול המיזוג, הפתיעה אלברטסונס כאשר הגישה תביעה נגד קרוגר, בטענה שהאחרונה לא השקיעה מאמצים מספקים בהשגת האישורים הרגולטוריים הנדרשים. אלברטסונס דורשת פיצויים בהיקף של מיליארדי דולרים, כולל דמי ביטול עסקה בסך 600 מיליון דולר. קרוגר, מצידה, דחתה את הטענות.

המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי לסיים את הלימודים והיא החזירה לה עכשיו מיליארדים
על כוחה של נתינה, על השקעה במיזים חברתיים, ועל סקוט מקינזי, התורמת הגדולה היום בעולם
אגואיזם הופך בעשורים האחרונים למניע מרכזי כשהנתינה, חברות עזרה לזולת מאבדים מהחשיבות שלהם, אבל לא אצל כולם וטוב שכך. הנתינה היא כוח שמחזיר את עצמו במעגל קסום. הפילוסופיה העתיקה מסבירה שהנותן מקבל הרבה מאוד מהנתינה. הנותן לא רק עוזר לאחר, אלא גורם במעשה לשיפור (מוכח מחקרית) של מצבו הנפשי. נתינה נחשבת לאחד הגורמים החזקים לאושר.
סיפורה של מקנזי סקוט, המיליארדרית הפילנתרופית וגרושתו של ג'ף בזוס מייסד אמזון, הוא סיפור מדהים על בעלת הון של מיליארדים שמחלקת את רובו למטרות נעלות. והנה תרומה- השקעה מסוג אחר שעשתה מקינזי השבוע. לפני כ-40 שנה, כשהייתה סטודנטית שנה ב' באוניברסיטת פרינסטון, עמדה סקוט בפני משבר: חסרו לה 1,000 דולר לשכר לימוד, והיא שקלה לנשור מהלימודים. שותפתה לחדר, ג'יני טרקנטון, מצאה אותה בוכה והחליטה לפעול. היא ביקשה מאביה להלוות את הכסף, מעשה נדיבות פשוט ששינה את מסלול חייה של סקוט. "הייתי נותנת למקנזי את הכליה השמאלית שלי", אמרה טרקנטון לאחרונה, "זה פשוט מה שעושים בשביל חברים".
קריאה באותו הקשר: תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים העשירים בעולם
כיום, שוויה הנקי של סקוט מוערך במעל 30 מיליארד דולר, בעיקר ממניות אמזון שקיבלה בהסכם הגירושים ב-2019. היא תרמה יותר מ-19 מיליארד דולר לארגונים שונים, בהתמקדות בצדק חברתי, השכלה וביטחון כלכלי. אבל את הטובה האישית ביותר היא מחזירה עכשיו לטרקנטון, שהקימה את חברת Funding U – מיזם המספק הלוואות מבוססות הישגים לסטודנטים ממשפחות בעלות הכנסה נמוכה, ללא צורך בערבים. החברה נולדה מהבנתה של טרקנטון את הקשיים שסקוט חוותה, במיוחד בעידן שבו עלויות הלימודים זינקו.
סקוט קפצה על ההזדמנות להשקיע ב-Funding U, ומספקת חלק ניכר מההון להלוואות בתעריפים מוזלים. היא תורמת 30 סנט לכל דולר מולווה, מה שמאפשר לחברה לגייס השקעות גדולות יותר מבנקים כמו גולדמן סאקס. זה לא רק החזר הלוואה, זה השקעה שמגלגלת מיליארדים בפוטנציאל, שכן Funding U מסייעת לאלפי סטודנטים להשלים תארים ולהשתלב בשוק העבודה. האלגוריתם של החברה מתבסס על ציונים והישגים, ולא על היסטוריית אשראי, מה שהופך אותה להוגנת יותר.
הדגם המוזל של טסלה 3. קרדיט: רשתות חברתיותהמחיר של טסלה יורד באירופה - האם זה יגיע לישראל
על רקע הירידה במכירות, התחרות הגוברת ומשבר הדימוי של מאסק, טסלה משיקה גרסה זולה של הסדאן הפופולרית, כחלק מהמאמץ להחיות את הביקושים ברחבי אירופה
בשישי האחרון השיקה טסלה Tesla 0.1% באירופה את הגרסה הזולה של הסדאן הפופולרית, מודל 3 סטנדרט, כחלק מהמאמץ להחיות את הביקושים ברחבי היבשת. המהלך מגיע לאחר חודשים של ירידה חדה במכירות, תחרות אגרסיבית מצד BYD ויצרניות סיניות נוספות, וגם תגובת נגד צרכנית לפעילותו הציבורית והפוליטית של מנכ"ל החברה, אילון מאסק.
הדגם החדש ירד בארה"ב ובאירופה בכ-15%, בארץ, נכון להיום, הגירסה הזולה ביותר של המודל 3 עומדת על 213,341 שקל (כמעט 66,000 דולר, גבוה משמעותית מאירופה וארה"ב). אמנם טסלה עוד לא פרסמה חדשות לגבי הדגם המוזל בארץ, אבל אם נעריך על פי ירידת המחירים באירופה ובארה"ב, נוכל לשער שהמחיר המעודכן יהיה כ-185,000 שקל. הגרסאות הזולות מוותרות על חלק מהגימורים והפיצ'רים הפרימיום, אך עדיין מציעות טווח נסיעה של מעל 480 ק"מ, כדי לשמר את האטרקטיביות מול המתחרות המוזלות.
עם זאת, הדגם מצויד בסוללה קטנה יותר ולכן מציע טווח וביצועים נמוכים בהשוואה לגרסאות ה-Long Range וה-Performance. בתוך תא הנוסעים הוסרו מאפייני הפרימיום של מערכת השמע, והיא עם פחות רמקולים. בנוסף, גימורי הפנים פשוטים יותר, כולל העדר תאורת אווירה וחומרים יוקרתיים. גם המושבים והריפודים מגיעים בגרסה בסיסית יותר. מבחוץ, החישוקים והגלגלים הם בגרסה פשוטה וקטנה יותר, ומראות הצד אינן מתקפלות או מתכווננות חשמלית כפי שקיים בדגמים המאובזרים.
בנוסף, חלק מהיכולות המתקדמות של
מערכות הנהיגה האוטונומיות, כמו Autosteer ותכונות חבילת הפרימיום, אינן כלולות. כל אלו יחד מרכיבים גרסה בסיסית, שמעניקה את חוויית טסלה במחיר נמוך יותר, אך עם פחות פיצ’רים ונוחות.
- מייקל ברי בחזית נוספת: “השווי של טסלה מנותק מהמציאות"
- "לפעמים אני חושב מה לא בסדר איתי" - אילון מאסק על השימוש באות X ועל החזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההוזלה מלווה גם בגרסת Model Y זולה שהושקה מוקדם יותר
השנה. מנכ"ל החברה, אילון מאסק, טען כי ההוזלות יאפשרו לטסלה להגיע לקהלים רחבים יותר ולשקם את הביקושים, שנשחקו בחודשים האחרונים.
