עסקי הסרטימינג של דיסני עברו לרווח, אבל מספר המנויים בירידה
עסקי הסטרימינג של דיסני רשמו ברבעון רווח של 293 מיליון דולר לעומת הפסד של 138 מיליון דולר, אבל מספר המנויים ירד והוא צפוי לרדת גם ברבעון הבא; המניה יורדת במסחר המוקדם
דיסני The Walt Disney Co 2.28% דיווחה על זינוק של 44% ברווחים לרבעון הרביעי של 2024, שהסתכמו ב-1.76 דולר למניה, נתון שמסמן את הרבעון הרביעי ברציפות של צמיחה ברווחים. הכנסות החברה עלו ב-5% ל-24.69 מיליארד דולר. תחזיות
האנליסטים היו לרווח של 1.45 דולר למניה והכנסות של 24.67 מיליארד דולר. חטיבת הבידור של דיסני הציגה צמיחה של 9% בהכנסות ל-10.87 מיליארד דולר, בעוד שהכנסות חטיבת הספורט נותרו יציבות סביב 4.85 מיליארד דולר. חטיבת הפארקים והחוויות רשמה עלייה של 3% ל-9.42 מיליארד
דולר, תוך שהיא ספגה פגיעה מסוימת בשל סופות הוריקן שהתרחשו במהלך הרבעון. עם זאת, עסקי הסטרימינג של החברה עברו לרווח.
במבט קדימה דיסני צופה ירידה קלה במספר המנויים של Disney+ במהלך הרבעון השני. עם זאת, החברה שמרה על תחזית אופטימית לשנת 2025, וצופה גידול חד-ספרתי גבוה ברווח למניה. חטיבת הבידור צפויה לרשום עלייה דו-ספרתית בהכנסות, כאשר חטיבת הספורט צפויה לצמוח ב-13%. פעילות הפארקים והחוויוות צפויה להציג צמיחה של 6%-8%. מניית דיסני נסחרת לפי שווי של 204.9 מיליארד דולר אחרי עלייה של 16.5% בשנה האחרונה.
הסטרימינג מתייקר - ודיסני מתחילה לראות רווחים
אחרי שנים של השקעות גדולות בסטרימינג דיסני סוף סוף רואה תוצאות. חטיבת הסטרימינג שלה, הכוללת את הולו, דיסני פלוס ו-ESPN, רשמה עלייה של 9% בהכנסות, שהגיעו ל-6 מיליארד
דולר - בעיקר בזכות העלאות מחירים. למעשה, מה שהיה בעבר בור של הפסדים, הפך למנוע רווח: החברה דיווחה על רווח תפעולי של 293 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 138 מיליון דולר בשנה שעברה.
אבל לא הכול ורוד. מספר המנויים של Disney+ ירד ב-1%
ל-124.6 מיליון, בעוד ש-Hulu דווקא צמחה ב-3% ל-53.6 מיליון. ESPN+ איבדה 3% מהמנויים שלה, ונותרה עם 24.9 מיליון. מצד שני, העלאות המחירים ייצרו הכנסות משמעותיות: מחיר המנוי של Disney+ עלה ב-5% ל-7.55 דולר, Hulu + Live TV התייקר ב-4% ל-99.22 דולר, ו-ESPN+ טיפס
ב-7% ל-6.36 דולר.
- דיסני בלחץ? נטפליקס ייצרה לראשונה להיט אנימציה משפחתית סוחף
- דיסני יורדת ב-3% למרות שעקפה את הציפיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הפארקים והחוויות של דיסני, שהייתה אחד ממנועי הצמיחה החזקים ביותר בשנים האחרונות, דיווחה על עלייה של 3% בהכנסות, שהסתכמו ב-9.42 מיליארד דולר, כאשר השפעות של סופות הוריקן במהלך הרבעון גרמו לפגיעה בביצועים. במקביל,
חטיבת הבידור רשמה צמיחה של 9%, ל-10.87 מיליארד דולר, כאשר ההכנסות ממכירת תוכן או זיכיונות לתוכן זינקו ב-34% בזכות ההצלחה של הסרט "מואנה 2". חטיבת הספורט נותרה יציבה עם 4.85 מיליארד דולר בהכנסות.
עסקת הענק עם FuboTV: דיסני בונה על שידורי הספורט
המהלך הגדול של דיסני ברבעון האחרון הגיע דווקא מחוץ לדוחות הכספיים. בינואר הודיעה החברה על ביטול המיזם המשותף Venu Sports עם Fox ו-Warner Bros, ובמקום זאת חתמה על עסקה אסטרטגית עם FuboTV. דיסני תמזג את פעילות הטלוויזיה שלה
ואת הולו עם Fubo, ותחזיק ב-70% מהחברה החדשה. עם זאת, היא תמשיך לפעול תחת השם של Fubo, ומי שימשיך לנהל אותה הוא המנכ"ל הנוכחי של Fubo, דייוויד גנדלר.
המהלך הזה משמעותי: בסך הכל, ל-Fubo יחד עם מנויי הטלוויזיה של דיסני והמנויים של הולו
יש יחד 6.2 מיליון מנויים בצפון אמריקה, מה שהופך את החברה החדשה לאחת מהשחקניות הגדולות ביותר בתחום שירותי הטלוויזיה. השירות החדש יכלול את ערוצי דיסני, ABC, ESPN ועוד, אבל בשלב זה אין פרטים על תמחור או מועד השקה רשמי. כחלק מהעסקה, דיסני התחייבה גם למענק של 145
מיליון דולר ל-Fubo בשנת 2026, ובמקרה שהעסקה לא תושלם - דיסני תשלם ל-Fubo 130 מיליון דולר דמי ביטול. לפי הדיווחים, העסקה צפויה להיסגר תוך 12 עד 18 חודשים.
- הקולות האחרים - ה-AI יוצר בועות, אין עידן זהב ללא קריסה מוקדמת
- אסיה בעליות, החוזים ביציבות בפתיחת שבוע המסחר
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- לקראת דוחות אנבידיה - האנליסטים מעלים מחירי יעד
דיסני מצטרפת למאבק בצפייה פיראטית
מעבר לתוצאות ולעסקה עם Fubo, דיסני
לוקחת חלק במאבק אחר: המלחמה בצפייה פיראטית. איגוד תעשיית הקולנוע בארה"ב, שבו חברות דיסני, נטפליקס, אמזון, וורנר קומקסט ואחרים, תומך בהצעת חוק חדשה שנועדה לחסום אתרי צפייה פיראטית בינלאומיים. החוק שהוצג בקונגרס יאפשר לבעלי זכויות יוצרים לתבוע אתרים זרים המפירים
זכויות, ובמקרים חמורים - יחייב ספקיות אינטרנט לחסום אתרים פיראטיים לחלוטין.
ב-2022 נרשמו 191.8 מיליארד ביקורים באתרים פיראטיים, הפסד שמוערך ב-29.2 מיליארד דולר לחברות בתחום שפגע גם בכ-230 אלף מקומות עבודה. אתר פיראטי אחד, לפי ההערכות,
רשם יותר צפיות מדיסני+ באוקטובר 2024. במקביל, גם צפייה פיראטית של שידורי ספורט גובה מחיר כבד - הפסדים של 28 מיליארד דולר בשנה לענף הספורט העולמי. דיסני, שיש לה אינטרס ברור להגן על ערוצי ESPN, לוקחת חלק פעיל בקידום החוק החדש.

1.27 מיליארד דולר באמזון - אקמן משנה כיוון: יותר טכנולוגיה פחות תשתיות
אקמן מהמר על אמזון עם השקעה חדשה בהיקף של כ-1.27 מיליארד דולר כ-9.3% מהתיק; גוגל מקבלת תוספת של כ-945 מיליון דולר ועולה לכ-20%; מנגד - חברת הרכבות הקנדית נמחקת מהפורטפוליו של פרשינג סקוור כשאקמן מעדיף יותר טכנולוגיה מתשתיות מסורתיות
ביל אקמן שוב משנה את התיק. הדו"ח הרבעוני של קרן פרשינג סקוור חושף שינויים ששמים את אקמן בצד של הטכנולוגיה והצריכה, תוך שהוא מתרחב מענפי התשתיות המסורתיים. מי שמוכר כאחד המשקיעים הבולטים בוול סטריט, ממשיך לפעול כמו שהוא אוהב: בבת אחת, ובגדול.
פרשינג סקוור הולדינגס, הקרן המרכזית של אקמן, היא קרן סגורה הנסחרת באירופה ובארה"ב. לקרן נכסים נטו בשווי כ־12.8 מיליארד דולר, בעוד ששווי השוק שלה נע סביב כ־9 מיליארד דולר, דיסקאונט משמעותי שמגלם גם את המבנה הסגור של הקרן וגם את האופי הייחודי של אקמן כמנהל השקעות. בניגוד לאחרים, אקמן לא מחזיק את המניות ויושב בשקט. כשהוא נכנס לפוזיציה הוא עושה את זה בצורה אקטיבית ומתערב בניהול. כך היה, למשל, בהשקעה בהרץ, כשחזרה לשוק אחרי פשיטת הרגל ב־2020 והוא היה מעורב בתהליך ההתייעלות וההנפקה מחדש, או ברסטורנט ברנדס, שבה סייע במיקוד העסקי והניהול אחרי רכישת בורגר קינג. עכשיו מגיע הדו"ח הרבעוני - טופס 13F - וחושף, שוב, שינוי מהותי במפת ההשקעות של אקמן.
התיק החדש של פרשינג סקוור
אמזון היא הסיפור המרכזי כאן. אקמן נכנס בפעם הראשונה
לענקית הריטייל Amazon.Com INC 2.09% ורכש מניות בשווי של כ-1.27 מיליארד דולר, כמעט עשירית מכל התיק שלו. זה לא מהלך של "ננסה ונראה", אלא הצבעה ברורה על איך אקמן רואה את הצמיחה בשנים הקרובות: ענן, מסחר אלקטרוני, ובכלל כל מה
שמניע את הכלכלה הדיגיטלית של היום.
אלפבית Alphabet 3.17% - גוגל, שכבר הייתה חלק מהתיק, מקבלת חיזוק משמעותי. פרשינג סקוור הוסיפה כ־945 מיליון דולר להחזקה, שמגיעה כעת לכמעט חמישית מהפורטפוליו. כשמשקיע כמו אקמן שם כמעט 20% מהתיק בחברה אחת, זו לא רק אמונה בפוטנציאל שלה אלא בחירה אסטרטגית: אקמן רואה בגוגל עוגן טכנולוגי ומאמין שהיא יכולה להמשיך ולייצר תשואה עודפת על השוק.
- באפט נכנס ליונייטד הלת' עם 1.5 מיליארד ד'; מה עוד עשה באפט ברבעון?
- האם הפעם יצליח הממשל האמריקאי להפריט את ענקיות המשכנתאות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההשקעה מגיעה דווקא בתקופה שבה גוגל עומדת במוקד מול
החששות מנגיסה ברווחים על ידי ה-AI. עליית כלי הבינה המלאכותית מעלה חששות שמנוע החיפוש שלה יכול לאבד מהדומיננטיות שלו ואפילו לא להיות רלוונטי ושמודל הפרסום שעומד מאחוריו - אחד מערוצי הרווח הגדולים של גוגל - ייפגע. אקמן כנראה רואה כאן הזדמנות ולא איום: גוגל משקיעה
עשרות מיליארדי דולרים בפיתוח AI, מטמיעה את Gemini במנוע החיפוש ובמוצרי ענן, ואקמן מאמין שגוגל תוכל להסתגל לשינויים ולהישאר בחזית גם בעידן שאחרי מנוע החיפוש כמו שאנחנו מכירים אותו.

קצב הפיתוח של בינה מלאכותית מאט - למה זה עשוי להיות טוב לעסקים
האטת קצב הפיתוח בבינה מלאכותית, עם שיפורים קטנים יותר במקום קפיצות טכנולוגיות מהירות, עשויה להקל על העסקים בהטמעת הכלים הקיימים בצורה יציבה ומועילה יותר, ולהעניק להם את הזמן הנדרש למקסם את השימוש בטכנולוגיה
החגיגה הגדולה של הבינה המלאכותית מתחילה להיראות אחרת. במקום הקפיצות הענקיות בפיתוחים שראינו כל כמה חודשים, המודלים החדשים מגיעים עם שיפורים קטנים יותר.
מטא דחתה את השקת הדגם החדש שלה, Llama 4 Behemoth, מאחר שהמהנדסים לא הצליחו לשפר אותו משמעותית. סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, שבדרך כלל מביע התלהבות מפיתוחים חדשים, הפגין לאחרונה עמדה מתונה יותר. בארוחת ערב עם עיתונאים הוא ציין כי המשקיעים התלהבו יתר על המידה מהטכנולוגיה. גם GPT-5, המודל החדש של החברה, הגיע בעיכוב ולא עמד בציפיות המוקדמות. עם זאת, השינוי הזה עשוי דווקא להוות חדשות טובות עבור עסקים.
עבור רוב החברות, האטה בקצב הפיתוח אינה מהווה כשל משמעותי. אימוץ הבינה המלאכותית החל בסוף 2022 עם השקת ChatGPT, אך רוב הארגונים טרם מיצו את יכולות הכלים הקיימים. הטכנולוגיות הנוכחיות מספקות פתרונות יעילים למשימות מגוונות כמו סיכום טקסטים, פיתוח קוד וכתיבת התכתבות עסקית.
האתגר המרכזי
האתגר המרכזי נמצא בהטמעה ולא בטכנולוגיה עצמה. מחקר של MIT מצביע על שביעות רצון של חברות מהכלים המוכנים של OpenAI ומיקרוסופט. עם זאת, כאשר הן פונות לפיתוח פתרונות מותאמים לצרכיהן הספציפיים – אלו שאמורים להניב תשואה עסקית משמעותית – שיעור הכשלון של פרויקטי הפיילוט מגיע ל־95%. המשתמשים העסקיים מגלים חשדנות כלפי הכלים המותאמים. הם מאפיינים פתרונות אלה כ"שבירים, מורכבים מדי או לא מותאמים לזרימת העבודה הפרקטית". הכשל נעוץ בשיטת היישום ולא בטכנולוגיה הבסיסית.
- לקראת דוחות אנבידיה - האנליסטים מעלים מחירי יעד
- אורקל מהמרת: תזרים שלילי כדי לכבוש את שוק הבינה המלאכותית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חששות בטיחות המידע מעכבים אימוץ נרחב בקרב חברות. מנהלי טכנולוגיה בארגונים חוששים מדליפת מידע רגיש באמצעות שיחות עם צ'אטבוטים. הם מביעים חוסר נכונות להסתמך על בינה מלאכותית בהחלטות קריטיות הנוגעות לכספי החברה, עובדים ולקוחות.