טסלה פספסה את הציפיות למסירות כלי רכב לרבעון - המניה יורדת
טסלה פספסה את קונסנזוס האנליסטים בוול סטריט ואת הערכתה בקשר למסירות כלי הרכב לרבעון הרביעי; זוהי השנה הראשונה בה טסלה מתקשה להציג צמיחה בנתון מסירות כלי־רכב
טסלה פרסמה את נתוני ייצור ומסירת כלי הרכב שלה לרבעון הרביעי: סך הכל מסירות כלי רכב ברבעון הסתכמו ב-495,570. סך הכל ייצור כלי רכב ברבעון הסתכם ב-459,445. סך מסירות שנתיות ב-2024
הסתכמו ב-1,789,226. סך הכל ייצרה השנה טסלה 1,773,443 כלי רכב.
פספוס ראשון של טסלה בנתוני המסירות אי פעם
התוצאות לרבעון מייצגות את הירידה השנתית הראשונה במספר המסירות השנתי של טסלה, שדיווחה על 1.81 מיליון מסירות ב-2023. החברה דיווחה על 484,507 מסירות ברבעון הרביעי של 2023. מניית טסלה יורדת למעלה מ-4% בטרום.
אנליסטים ציפו שטסלה תדווח על מסירות של 506 אלף כלי רכב ברבעון, כולל 474,000 רכבי Model 3 ו-Model Y, לפי קונצנזוס הערכות האנליסטים. טסלה שלחה לחלק מהמשקיעים קונצנזוס מסירות שהורכב על ידי החברה, ובו תחזית של 506,763 רכבים, על בסיס סקר של 26 אנליסטים. מסירות הן ההערכה הקרובה ביותר לסך המכירות שמדווחת טסלה.
- טסלה נכנעת ללחץ הסיני ומשיקה מודל חדש במחיר "הולם"
- אינטל קופצת בעקבות הזיגזג של טראמפ ומה מראים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוח
הרבעון הרביעי מגיע לאחר זינוק גדול במניית טסלה בסוף השנה, כאשר היא סיימה את 2024 בעלייה של 63%. באמצע דצמבר, המניה הגיעה לשיא חדש, ועברה את השיא הקודם שלה מ-2021.
מדובר בשינוי משמעותי מהמחצית הראשונה של השנה, כאשר המניה צנחה ב-29% ברבעון הראשון – התקופה הגרועה ביותר מאז 2022, כאשר החברה התמודדה עם ירידה במכירות למרות הנחות ותמריצים לרוכשים. בשיחת המשקיעים של הרבעון הראשון באפריל, מנכ”ל החברה אילון מאסק אמר למשקיעים שבזמן שהוא צופה ״מכירות גבוהות יותר השנה מאשר בשנה שעברה״, קצב הצמיחה יאט מקצב של 38% ב-2023.
הסיפור הגדול ביותר בטסלה במחצית השנייה של השנה היה תפקידו של מאסק בקמפיין הבחירות של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ. מאסק, האדם העשיר בעולם, השקיע כ-277 מיליון דולר בקידום טראמפ ומועמדים רפובליקנים נוספים, ובילה שבועות בדרכים בקמפיינים במדינות מתנדנדות.
- המכוניות המעופפות מגיעות: מי תנצח במירוץ?
- אמזון משקיעה 45 מיליון דולר בסטארט-אפ קוריאני
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- זינוק חד במדד המחירים ליצרן - הורדת הריבית תידחה?
בנוסף, המשקיעים מצפים לתוצאות של מוצרים ויוזמות אחרות בטסלה, כגון הרובוטקסי ומכונית הטסלה הזולה יותר.
עד לאחרונה, טסלה הייתה אחת מיצרניות הרכב היחידות שייצרו רכבים חשמליים מונעי סוללה באופן נרחב וכפעילות עיקרית. כעת, החברה מתמודדת עם גל של תחרות מיצרניות רכב מקומיות בארה״ב, כולל ג’נרל מוטורס, פורד וריביאן, כמו גם BYD בסין, יונדאי בקוריאה, וענקיות הרכב האירופאיות BMW ופולקסווגן.
גורמים בענף הרכב החשמלי טוענים שעל אף כל התחרות, טסלה היא עדיין יצרנית הרכב החשמלי הטובה ביותר, והיא נמצאת בכיוון הנכון בתוך תחרות קשה שלא צפוי שתהפוף לקלה יותר בעתיד הקרוב.
טסלה השקיעה ביוזמת רובוטיקה אנושית ובפיתוח שבבים, ומתכננת לייצר רכב רובוטקסי ייעודי ולהתחיל שירות נסיעות אוטונומי עוד לפני 2027. למרות שמאסק ובעלי המניות אולי לא רוצים לראות את טסלה רק כחברת רכב, רוב הרווחים שלה עדיין נגזרים ממכירות כלי רכב.
עם מתחרים שמגדילים את נתח השוק שלהם באירופה, טסלה חוותה ירידה תלולה במכירות באזור במהלך הרבעון הרביעי.
בין ינואר לסוף נובמבר, טסלה מכרה 283,000 רכבים באירופה, ירידה של כ-14% לעומת אותה תקופה שנה קודם לכן, על פי נתוני רישום של איגוד יצרני הרכב האירופאים (ACEA). רישומים באירופה ירדו ל-18,786 בנובמבר לעומת כ-31,810 שנה קודם לכן.
העסקים של החברה בסין גם הם היו גם הם תחת לחץ ברבעון הרביעי.
בעוד שה-Model Y הוא הדגם השני הנמכר ביותר בסין, הצמיחה שלו אינה מצליחה לעמוד בקצב הצמיחה של השוק. עד נובמבר, מכירות ה-Model Y עלו ביותר מ-5%, אך מכירות רכבים חשמליים בסין באופן כללי עלו ב-8%. במקביל, BYD ומותגים אחרים בסין, כולל צ’רי, לי אוטו ועוד, צמחו בקצב משמעותי יותר מטסלה. BYD גם מקימה מפעלים מחוץ לסין ומייצאת באופן נרחב.
בצפון אמריקה
בצפון אמריקה, טסלה נותרה דומיננטית. החברה הציעה מגוון תמריצים והנחות, גם על ה-Model Y SUV הפופולרי ביותר שלה, במהלך הרבעון הרביעי כדי להניע מכירות. למרות זאת, טסלה חוותה הצטברות של מלאי.
במהלך הרבעון הרביעי, החברה שלחה עובדים מקו ההרכבה של ה-Cybertruck הביתה לכמה ימים, דבר שעשוי להעיד שהיא מנסה להימנע מהצפת השוק בכמות גדולה מדי של כלי רכב אלה. מה עוד, שאלו לא מוצלחים במיוחד ולטענת גורמים בענף, נערמים במגרשי גריטה.
לקראת 2025, מאסק אמר בשיחת משקיעים באוקטובר שטסלה מצפה להציע רכבים זולים יותר ואוטונומיים בשנת 2025, מה שאמור להוביל ל”צמיחה של 20% עד 30%” לעומת 2024.
- 2.תנסו למכור 03/01/2025 15:42הגב לתגובה זוחברת הרץ מוכנה למכור כמעט בחינם ואין קונים רק פראייר קונה מכונית חשמלית משומשת.....
- 1.מיכל 02/01/2025 17:40הגב לתגובה זורובוטקסי זאת המצאה גדולה

פלנטיר נופלת ב-9% - מה עשויה להיות הסיבה?
המניה צונחת חמישה ימים ברציפות ומובילה את הירידות במדד S&P 500 בעוד משקיעים מוכרים אחרי עלייה של 409% בשנה האחרונה
מניית פלנטיר טכנולוגיות Palantir -2.53% צונחת כבר חמישה ימי מסחר ברציפות, והיום (שלישי) היא מובילה את הירידות במדד S&P 500 עם נפילה של 8.8%. המניה, שעלתה 409% בשנה האחרונה, נסחרת כעת במכפיל של 214 פעמים הרווחים הצפויים, לעומת 22 פעמים בממוצע מדד S&P 500. זהו מכפיל שמתאים יותר לסטארט-אפ בשלבים ראשונים מאשר לחברה בוגרה עם הכנסות של מיליארדי דולרים.
אין גורם ברור לנפילה הנוכחית, אבל ההסבר הפשוט ביותר הוא לקיחת רווחים אחרי עלייה מטורפת. משקיעים שקנו את המניה לפני שנה ורואים עליית ערך של מעל 400% מתחילים לשאול את עצמם אם לא הגיע הזמן לממש. הערכת השווי של החברה מבוססת על ציפיות עתידיות שקשה לעמוד בהן. המניה נסחרת במכפיל של 90 פעמים המכירות, מה שהופך אותה לאחת החברות היקרות ביותר בשוק האמריקאי.
פלנטיר לעומת OpenAI
חברת המחקר Citron פרסמה דוח קשה נגד פלנטיר, שבו היא משווה אותה ל-OpenAI ומגיעה למסקנה שפלנטיר יקרה גם במחיר של 40 דולר למניה. לפי החישובים שלהם, גם אם פלנטיר תסחר במכפיל זהה ל-OpenAI, המניה צריכה להיות שווה 40 דולר ולא 160. ההשוואה ל-OpenAI חושפת את הבעיה המרכזית בפלנטיר. OpenAI מייצרת הכנסות של כמעט 30 מיליארד דולר ב-2026 לעומת 5.6 מיליארד דולר של פלנטיר. גם במכפיל זהה, פלנטיר שווה הרבה פחות.
אבל יש בעיה עמוקה יותר: פלנטיר לא צריכה להיסחר במכפיל זהה ל-OpenAI. השתיים הן חברות שונות לחלוטין עם מודלים עסקיים שונים. OpenAI פועלת במודל מנוי גלובלי עם מיליוני משתמשים, בעוד פלנטיר תלויה בחוזים ממשלתיים גדולים ואטיים.
- השורטיסט שהולך נגד המניה החמה ביותר בוול סטריט
- פלנטיר שוברת שיאים – והמשקיעים מחפשים תשובות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק היעד של OpenAI נמדד בטריליוני דולרים - כל צרכן, עסק ומפתח בעולם יכול להשתמש בשירותיה. שוק היעד של פלנטיר מוגבל לחוזי ביטחון וארגונים גדולים שצומחים לאט ומתמודדים עם ענקיות כמו מיקרוסופט. OpenAI יוצרת מה שנקרא "גלגל תנופה" - כל משתמש חדש משפר את המודלים, מחזק את המוצר ומרחיב את התעלה התחרותית. זה בדיוק מה שגוגל עשתה בזמנו. פלנטיר לא יוצרת אפקט כזה - לקוח אחד לא משפר את הפלטפורמה עבור הבא.
שוק שבדרך לרוויה

הנאסד״ק יורד ב-1.1%; רדיט ודל נופלות ב-5%
חששות המשקיעים מכך שהאינפלציה תישאר בעדיפות העליונה של הפדרל ריזרב ממשיכים להעיב על השווקים. תשואות האג"ח האמריקאיות נחלשו במעט, אך המניות איבדו גובה נוסף, בעיקר בסקטור הטכנולוגיה. מדד נאסד"ק 100 יורד ב־1% ומדד S&P 500 רושם ירידה רביעית ברציפות. בין המפסידות הבולטות – מניות החברות הגדולות בענף, בהן אנבידיה שאיבדה 5% ביומיים, ופלנטיר שנפלה 20% בשישה ימי מסחר בלבד.
החולשה הניכרת בטכנולוגיה מגיעה לאחר ראלי ממושך מאז אפריל, שבו זינקו מדדי המניות ביותר מ־30%. כעת, מסביר מארק האקט מ־Nationwide, המשקיעים מראים סימני עייפות, כאשר מניות הערך והחברות הקטנות מציגות ביצועים טובים יותר מהחברות הגדולות בתחום הצמיחה.
המשקיעים נערכים לנאום של יו"ר הפד ג'רום פאוול בכנס ג'קסון הול בסוף השבוע, בתקווה לקבל רמזים על הכיוון העתידי של המדיניות המוניטרית. בינתיים, חלק מהאסטרטגים סבורים כי המשקל הכבד של מניות הטכנולוגיה במדדים עלול להפוך את המימוש הנוכחי למוקד לחץ רחב יותר על השוק. אחרים רואים בתיקון הנוכחי בעיקר מימוש רווחים אחרי שנה יוצאת דופן, וצופים שהירידות יישארו מוגבלות.
- פלנטיר נופלת ב-9% - מה עשויה להיות הסיבה?
- השורטיסט שהולך נגד המניה החמה ביותר בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאקרו
"שלום ממקום של עוצמה. טראמפ עושה שלום, כשהנשיאים הקודמים נתנו לרוסיה להשתלט על שטחים" - בתדרוך בבית הלבן,
האשימה קרוליין לויט את התקשורת שממשיכה לבקר למרות ההישגים של טראמפ מול פוטין וזלנסקי, הציגה את ההישגים הגדולים וסיפקה את המסלול להפסקת אש ושלום בין רוסיה ואוקראינה