טסלה רובוטקסי
צילום: טוויטר

טסלה תדווח היום על המסירות לרבעון הרביעי, למה לצפות?

יצרנית הרכב החשמלי צפויה למסור את נתוני המסירות שלה לרבעון הרביעי 2024, והתחזיות צופות מסירות של 506 אלף רכבים; איך הנתונים ישפיעו על הצפי לדוחות והאם מניית טסלה מצדיקה מכפיל עתידי של 124?

חיים בן הקון |

טסלה  צפויה לדווח היום על נתוני המסירות לרבעון הרביעי של 2024 כאשר תחזיות האנליסטים צופות מסירות של 507,763 רכבים, זאת לעומת מסירות של 484,506 רכבים ברבעון המקביל של השנה שעברה.


במידה וטסלה תעמוד בתחזיות היא תציג צמיחה במסירות לעומת הרבעון המקביל כאמור, זאת בניגוד ל-9 החודשים הראשונים של 2024 בהם  טסלה מסרה כ-1.29 מיליון כלי רכב ברחבי העולם, ירידה של כ-2% לעומת התקופה המקבילה ב-2023. כדי להציג צמיחה במסירות הכוללות ב-2024, טסלה צריכה למסור כ-515,000 רכבים ברבעון הרביעי, כדי שסך כל המסירות בשנה יעלה על 1.81 מיליון כלי הרכב שמסרה ב-2023.


מה הסימנים המוקדמים שיכולים לרמוז על המסירות לרבעון?


בדוח הרבעוני של טסלה באוקטובר, החברה חזתה צמיחה בנפח המכירות. מאז, תחזית הקונצנזוס של האנליסטים עלתה לכ-507,763 כלי רכב, לעומת תחזית מוקדמת יותר של פחות מ-500,000. תחזית הקונצנזוס של טסלה עצמה, הכוללת הערכות של 26 בתי השקעות גדולים, עומדת על כ-507,000 כלי רכב.



שני הנתונים הללו, גם של האנליסטים וגם של טסלה, נמוכים מהרף של 515,000, אך גארי בלאק, מייסד שותף של קרן Future Fund Active ובעל מניות בטסלה, מאמין שטסלה לא צריכה להגיע ל-515,000 מסירות כדי לספק את המשקיעים. לדבריו, כל מספר מעל 500,000 אמור להיות מספק.



גם דן אייבס, האנליסט מ-Wedbush חושב כך. לדבריו, המספר שאותו המשקיעים רוצים לשמוע עומד על כ-500,000 רכבים. המספר עשוי להיות גבוה או נמוך מהתחזיות הרשמיות, בין היתר כי לא כל האנליסטים מעדכנים את תחזיותיהם באותו קצב. 



אם אייבס ובלאק צודקים, כל מספר מעל 500,000 יספיק כדי לשמור על יציבות המניה או להעניק לה דחיפה, גם אם המספר הסופי ייפול קצת מתחת לקונצנזוס האנליסטים.

איפה עומדים הפיתוחים העתידיים של טסלה?


מניית טסלה המניה סיימה את 2024 עם עלייה של יותר מ-60% כאשר כמעט כל העלייה הזו הגיעה לאחר הבחירות לנשיאות ב-5 בנובמבר.


נתוני המסירות של טסלה חשובים, אבל היום המשקיעים מתמקדים הרבה יותר בשתי ההתפתחויות הצפויות ל-2025 ובשאלה כיצד מערכת היחסים הקרובה של מנכ”ל החברה אילון מאסק עם הנשיא הנבחר דונלד טראמפ תסייע ליצרנית הרכב החשמלי.

קיראו עוד ב"גלובל"


ראשית, טסלה צפויה להתחיל למכור דגם חשמלי זול יותר בתחילת 2025. מאסק מאמין שהדגם החדש יעזור לחברה להגדיל את נפח המכירות ב-20% עד 30% בשנה הקרובה. בנוסף, טסלה מתכננת להשיק שירות מוניות רובוטיות ללא נהג בסוף 2025. ממשל טראמפ עשוי לסייע לטסלה באמצעות חקיקת תקנות פדרליות תומכות לנהיגה אוטונומית.


נתוני המסירות החזקים של חברות ה-EV האחרות


לא רק טסלה היא זו שצפויה לשבור שיא של מסירות רכבים ברבעון הרביעי, שוק הרכב החשמלי הסיני חווה חודש שיא של מסירות כלי רכב בנובמבר, כשהציפיה היא לשבירת שיאים בחודש דצמבר. יצרנית הרכב החשמלי הסינית NIO אמרה שהיא צופה כ-32,000 מסירות בדצמבר, שיא חדש, ועלייה של כ-77% לעומת שנה שעברה.  LI AUTO אמרה שהיא צופה כ-65,000 מסירות בדצמבר, עלייה של 29% לעומת שנה שעברה.

בסיטי גרופ צופים ששנת 2024 תסתכם עם מכירות של 7.8 מיליון יחידות של כלי רכב חשמליים, עלייה של כ-28% לעומת 2023. 



גרף מניית טסלה לשנת 2024

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איש עשיר
צילום: Freepik

מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?

כמה עשירים יש בעולם? על פערי עושר לא נתפסים בין המאיון לבין היתר בארץ ובעולם וגם - מיהו עשיר באמת?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה עושר

היקף העושר העולמי מגיע ל-600 טריליון דולר, עלייה של 4.6% משנה קודמת, אך הריכוז בידי מיעוט קטן הגיע לרמות גבוהות. לפי דוח World Inequality Report , בשיתוף UNDP, העשירון העליון מחזיק ב-75% מהעושר הפרטי העולמי, בעוד מחצית התחתונה מחזיק ב-2% בלבד. המאיון העליון, כ-55,000 איש, שולט ב-6.1% מהעושר – סכום השווה פי 3.05 לעושר של 3.8 מיליארד איש במחצית התחתונה. העושר הממוצע במאיון זה עומד על 1.1 מיליון דולר, לעומת 7,000 דולר במחצית התחתונה.

על פי הדוח יש בעולם כ-60 מיליון מיליונרים שמחזיקים ב-48.1% מהעושר, כשהשנה התווספו כ-700 אלף מיליונרים חדשים, רובם בצפון אמריקה. העושר הגלובלי צמח פי 6 ביחס להכנסה מאז שנות ה-90, בעיקר מנכסים פיננסיים באסיה ובאמריקה. עם זאת, שוויון העושר ירד ב-0.4% מאז 2000, עם מקדם ג'יני ממוצע של 0.70 במדינות כמו ברזיל ורוסיה, לעומת 0.40 בסלובקיה ובבלגיה. ארגון אוקספם דיווח כי עושר 3,000 המיליארדרים גדל ב-2 טריליון דולר ב-2024, פי 3 מהשנה הקודמת, בעיקר מירושות ומונופולים.

מבחינה אזורית, צפון אמריקה ואירופה מובילות בעושר ממוצע של 595,000 דולר לאדם, לעומת 35,000 דולר באמריקה הלטינית. באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, העשירון העליון אוחז ב-73% מהעושר, ומחצית התחתונה ב-1%. כ-83% ממדינות העולם, המייצגות 90% מהאוכלוסייה, סובלות מאי-שוויון גבוה, עם תחזית להעברת 70 טריליון דולר בירושות עד 2035, מגמה שצפויה להרחיב את הפערים.

לריכוז העושר השלכות סביבתיות משמעותיות: העשירון העליון אחראי ל-77% מהפליטות הפרטיות, בעוד מחצית התחתונה תורמת 3% אך צפויה לספוג 74% מההפסדים עד 2050.

בתחום המגדרי, נשים מרוויחות 20% פחות מגברים בממוצע, עם 32% מההכנסה מעבודה כולל עבודה ביתית לא-מתוגמלת (53 שעות שבועיות לעומת 43 לגברים). באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, נשים אחראיות ל-16% מההכנסה מעבודה, השיעור הנמוך בעולם.


פיטורים
צילום: FREEPICK

עוד גל קיצוצים בטידס: פיטורים של עד 10% מהעובדים בעולם

פחות משנה אחרי סבב צמצומים ראשון ובצל ירידה במניה והמיזוג, טידס מודיעה בתחילת החודש על פיטורים של עד כ-10% מהעובדים בעולם

ליאור דנקנר |

בתחילת החודש מודיעה טידס Teads Holding 20.56%  , לשעבר אאוטבריין, על סבב פיטורים נוסף שצפוי לכלול פחות מ-10% מכ-1,800 העובדים שלה בעולם. המהלך מגיע אחרי סיבוב קיצוצים קודם ובתוך שנה חלשה במיוחד במניה ובתוצאות. המניה נסחרת כיום סביב 0.59 דולר בלבד, סמוך לשפל השנתי של 0.57 דולר, ומשקפת לטידס שווי שוק של כ-67 מיליון דולר.


שני סבבי צמצום בזמן קצר

המיזוג בין אאוטבריין הישראלית לטידס הצרפתית הושלם בפברואר השנה, בעסקה שהיקפה הוערך בכמיליארד דולר. אאוטבריין רכשה את טידס, והחברה הממוזגת אימצה את השם טידס. המטרה הייתה לחבר בין תחום המלצות התוכן שבו התמחתה אאוטבריין לבין פעילות הווידאו והטלוויזיה המחוברת של טידס, וליצור פלטפורמת פרסום גדולה יותר באינטרנט הפתוח.

עם סגירת העסקה הכריזה טידס על תוכנית צמצום ראשונה, שכללה פיטורים של כ-200 עובדים, בערך 10% מהכוח המאוחד, כאשר רוב המשרות שנחתכו היו מחוץ לישראל. לפי הערכות החברה, מהלך ההתייעלות נועד לחסוך 65-75 מיליון דולר עד 2026, בין היתר דרך איחוד של תפקידים וביטול כפילויות שנוצרו במיזוג. אחרי הפיטורים הראשונים נותרו בקבוצה כ-2,000 עובדים.

כעת, בתחילת החודש, מגיע סיבוב קיצוצים נוסף, קטן יותר בהיקפו, שצפוי לפגוע בפחות מ-10% מהעובדים. גם הפעם עיקר המשרות שנכנסות לתוך תוכנית הצמצום נמצאות בארצות הברית ובאירופה, בעוד שהפעילות בישראל נפגעת פחות. בפועל, בתוך פחות משנה מהמיזוג, טידס מנהלת שני סבבי צמצום משמעותיים, במקביל לניסיון לייצב את העסק המאוחד.


מניה חלשה אחרי פרסום התוצאות

בזמן שהחברה מנסה לסדר מחדש את מבנה ההוצאות, המניה מתקשה להתאושש. מאז תחילת השנה איבדה טידס חלק גדול משוויה, כולל ירידה חדה אחרי פרסום התוצאות לרבעון השלישי. שווי השוק נע סביב עשרות מיליוני דולרים בלבד, ברמה שנמוכה בהרבה מהיקף העסקה שממנה נולדה החברה הממוזגת ומהיקף החוב הפיננסי שעל המאזן.