וול סטריט חתמה בירידות חדות: טבע איבדה 1.42%
וול סטריט חתמה את יום המסחר הרביעי בשבוע בירידות שערים חדות. מדד מניות הטכנולוגיה, שפתח בירוק, הצטרף כשעתיים לאחר הפתיחה למדד התעשיות המסורתיות בצידו האדום של המתרס. מי שהיה אחראי להעביר את המדד לצד זה היה מחיר הזהב השחור שנגע היום בשיא חדש נוסף של כל הזמנים, עת שחצה את רף ה-60 דולר לחבית, אך סיים עם זאת בגובה של 59.45 דולר - קפיצה של 1.3%.אף לא נתון מאקרו חיובי במיוחד בדמות ירידה חדה מהצפוי בתביעות החדשות לדמי אבטלה סייע לסנטימנט בשווקים.
מדד הנאסד"ק חתם בנפילה של 1.02% לרמה של 2,070.66 נקודות. מדד הדאו ג'ונס ירד ב-1.58% לרמה של 10,421.36 נקודות. ה-S&P 500 הצטרף אל השניים עם ירידה של 1.08% לרמה של 1,200.75 נקודות.
בזירה המאקרו כלכלית. התביעות החדשות לדמי אבטלה צנחו בשבוע שהסתיים ב-18 ביוני ב-20 אלף ל-314 אלף מ-334 אלף בשבוע שלפני כן ובעוד האנליסטים מצפים אמנם לנפילה אך עד ל-330 אלף בלבד. מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז ה-16 באפריל 2005.
זמן לא רב לאחר הפתיחה פורסם היקף מכירות הבתים הקיימים בחודש מאי החולף. הלה הציג במאי ירידה של 0.7% לקצב שנתי של 7.13 מיליון יחידות, כשהקונצנזוס בשווקים היה לירידה מתונה מעט יותר עד ל-7.2 מיליון בתים.
הסיפור של היום היה הרכישה המתוקשרת שמתכנן הברוקר המקוון אמריטרייד (AMTD). הוא מתכנן לרכוש ב-2.9 מיליארד דולר את המתחרה הבולט שלו TD וואטרהאוס. ענף זה סובל מחולשה בשנים האחרונות מאז קריסת בועת הדוט-קום. מניות אמריטרייד סיימו בקפיצה של 1.96%.
מניות קונגלומרט הענק, ג'נרל אלקטריק (GE) נפלו ב-2.4%. ברקע, הודעתו, כי יבצע רה ארגון ל-11 הקבוצות שתחת הקונגלומרט ויהפכן ל-6 בלבד ובנוסף, מינוי 3 סגני נשיא חדשים.
ובישראליות. סקטור התוכנה עשוי לסבול היום מחולשה. בית ההשקעות גולדמן סאקס הודיע כי הוא מקצץ את ההערכות שלו לגבי ההכנסות הצפויות לחברות מובילות כגון סימנטק, מיקרוסופט, אורקל, ווירטאס ב-1% עד 2% לשנה הקרובה.
הענף מקבל את ההערכות ברגשות מעורבים. מניית צ'ק פוינט המתחרה בחלקן חתמו בירידה של 1.53%, אורקל ירדה ב-0.79% ווריטאס איבדה 2.84% ואילו צ'ק פוינט חתמה דווקא בעליה בת 1%.
מניות כור עברו לצידו הירוק של המתרס וחתמו בירידה צנועה בת 0.26%, כשברקע השלימה החברה היום את מכירת 39% מטלרד נטוורקס לקרן פורטיסימו קפיטל, אליה הצטרפו קרן הרבורווסט האמריקאית ופועלים ונצ'רס, תמורת כ- 16.75 מיליון דולר. השלב הראשון, בו התקבלו 10.5 מיליון דולר שהוזרמו לטלרד כהלוואה, נזכיר, הושלם בנובמבר 2004.
מניות אלביט מערכות שבו להסחר באדום, כפי שפתחו את המסחר ובשיעור של 0.88%, כשברקע - המיזוג הבטחוני הגדול. כעת מדובר על כך שאלביט מערכות תשתלט על אלישרא דרך האחזקות של כור בה, תוך רכישת החלק של התעשייה האווירית, בכביש עוקף שטרום. וזאת בניגוד לתוכנית המקורית לבצע זאת דרך תדיראן קשר.
מניות גילת איבדו 2.38%. זאת, לאחר שהושלמה היום העסקה לפיה רכשה מבטח שמיר מבנק הפועלים מניות גילת במחיר של 6.3 דולר. מבטח חתמה על הסכם עם הבנק, לפיו תרכוש מידיו 1.25 מיליון מניות גילת לווינים ובסה"כ תשלם 7.87 מיליון דולר.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מסמך הפיתיון שבו השתמשה קבוצת התקיפה, קרדיט: פאלו אלטומסמך תמים, שפותח דלתות: כך פועלת יחידת הסייבר של חמאס שנחשפה על ידי פאלו אלטו
חוקרים ישראלים בפאלו אלטו, חושפים את קבוצת Ashen Lepus המזוהה עם חמאס שמפעילה קמפיין ריגול מתמשך לכריית מידע ממדינות ערב; בין היעדים שהותקפו: מצרים, ירדן, עומאן, מרוקו וגם הרשות הפלסטינית
משם הכול קורה בלי שהקורבן מרגיש. הקובץ שמתחזה למסמך מדיני מפעיל שרשרת של רכיבים שמורידים ומפעילים את ערכת התקיפה החדשה של קבוצת Ashen Lepus, קבוצת APT המזוהה עם חמאס ושפועלת כבר שנים נגד גופים ממשלתיים במזרח התיכון. רק שהפעם, כך חושפים החוקרים
הישראלים של פאלו אלטו נטוורקס, הקבוצה מגיעה עם מערך מתקדם בהרבה מבעבר.
מסמך פיתיון כפי שנחשף על ידי צוות החוקרים של פאלו אלטו
חוקרים ישראלים של פאלו אלטו חושפים: קמפיין ריגול חדש, מתמשך ומתוחכם של חמאס נגד ממשלות ערביות
צוותי UNIT 42 של פאלו אלטו נטוורקס ישראל מפרסמים דוח מקיף על קמפיין ריגול שנמשך חודשים ארוכים, ומטרתו חדירה ואיסוף מידע מגופים ממשלתיים ודיפלומטיים ברחבי המזרח התיכון. הקבוצה שעומדת
מאחורי הקמפיין היא Ashen Lepus, המכונה גם WIRTE, ואם בעבר היא נחשבה לשחקן בינוני בזירה, בזמן האחרון היא שדרגה משמעותית את היכולות שלה הן מבחינת תשתיות והן מבחינת כלים וטכניקות תקיפה.
הקמפיין היה פעיל לא רק בתקופות שקטות יחסית, אלא וביתר שאת בזמן
המערכה בין ישראל לחמאס, והקמפיין הזה נמשך גם אחרי הסכם הפסקת האש בעזה באוקטובר האחרון. כאן גם אפשר למצוא הבדל בין Ashen Lepus לבין קבוצות אחרות המזוהות עם חמאס: בעוד אחרות הורידו פעילות, הקבוצה המשיכה לפעול בעקביות, הוסיפה כלים חדשים, והרחיבה את תחומי הפעולה
והיעדים. בין המדינות שנפגעו: מצרים, ירדן, עומאן, מרוקו וגם הרשות הפלסטינית.
החוקרים מסבירים כי הפתיונות - כמו המסמך מהליגה הערבית - מותאמים בדיוק לעולמות התוכן של הקורבנות. רובם עוסקים בענייני פלסטין, החלטות מדיניות או יחסי מדינות, אך בקמפיין
הנוכחי נוספו גם מסמכים הקשורים ליחסי טורקיה–פלסטין, מה שמרמז על כיוון מודיעיני חדש של הקבוצה.
