נזקי הרקטות - את מי אפשר לתבוע? ומתי?
הבורסה המקומית הגיבה באדישות יחסית לירי הטילים, כאשר המדד המוביל - ת"א 35 ירד היום ב-0.1% בלבד. מי שבכל זאת נסחר בירידות שערים יחסית חזקות נוכח המצב הביטחוני, היו מניות חברות הביטוח, אשר ירדו עד 1.3%, למרות שאת מרבית הנזק משלם "מס רכוש".
איידיאיי ביטוח 2.9% הפניקס 0.15% הראל השקעות -0.66% כלל עסקי ביטוח -0.48% מגדל ביטוח 0.99% מנורה מב החז -0.69%
לשכת סוכני הביטוח מפרסמת הערב מדריך שאלות ותשובות. סוכן הביטוח, ישראל גרטי, יו"ר הוועדה לביטוח כללי בלשכת סוכני הביטוח עונה על השאלות הבוערות בנושאי הביטוח לנוכח המצב הביטחוני.
כשנגרם נזק לרכוש עקב נפילת רקטה, את מי עליי לתבוע?
חברות הביטוח ככלל מחריגות נזק לרכוש המבוטח בביטוח דירה מבנה ותכולה ובביטוח רכב עקב נזקי טרור. לכן יש לפנות בתביעה לפיצוי למס רכוש. הפיצוי שניתן על ידי מס רכוש אינו בעבור כל הנזק שנגרם.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפיצוי משולם לפי דרגות שניתן לצפות בהן באתר האינטרנט של מס רכוש. יש לציין כי בחלק מחברות הביטוח ניתן להרחיב את הכיסוי כך שחברת הביטוח תשלם את הפרש הנזק שלא מכוסה בכיסוי הביטוחי של מס רכוש.
מה לגבי פיצוי באשר לתכולת הדירה שלי?
בכל הנוגע לתכולת דירה ישנן תקרות שנקבעו ומופיעות באתר האינטרנט של מס רכוש. כאשר הפיצוי נמדד לפי מספר הנפשות בבית. הפיצוי על התכולה הוא חלקי ביותר ומי שרוצה לקבל פיצוי אמיתי, צריך לגשת למשרדי מס רכוש לפני המלחמה ולהרחיב את הכיסוי שלהם תמורת פרמיה.
מה לגבי הפגיעה במבנה וההרס שנגרם לו?
לגבי ביטוח המבנה, המודל שגובש פותר את הבעיה כך: מס רכוש שולח קבלנים מטעמו שמחזירים את המבנה למצבו טרום הפגיעה.
מה לגבי פיצוי על נזקים עקיפים?
נזקים שנגרמו באופן עקיף (אובדן רווחים לעסק, למשל) - ככלל המדינה לא מפצה על נזקים עקיפים בשל פגיעה ברכוש. לכן, לעסקים כדאי מאוד לרכוש כיסוי טרור בחברת ביטוח. מדובר בכיסוי שמכסה גם את הנזקים הישירים וגם את העקיפים שנוצרים במצבים מעין אלה. למשל כיסוי כזה יכול לכסות על אובדן רווחים עד להשבת העסק לקדמותו. עניין שהוא מאוד רלוונטי למשל כמו למפעל הצעצועים שנשרף היום בשדרות.
- ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים
- מנכ"ל רפאל: "מערכות הלייזר ייכנסו באופן סופי בסוף דצמבר"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הריבית תרד מחר ל-4.25% - איך זה ישפיע עליכם?
האוטו חטף פגיעה ישירה מרקטה, מה לעשות?
כשנגרם נזק לרכבים יש לפנות לשמאי מס רכוש ולדווח על הפגיעה. השמאי מאשר את הנזק ואז ניתן לתקנו.
תוך כמה זמן אקבל את הפיצוי שמגיע לי ממס רכוש?
בתביעות בהיקפים כספיים קטנים, מדובר בדרך כלל במספר שבועות. בתביעות מורכבות יותר, ככאלה שקשורות בדרך כלל לעסקים, ובמקרים רלוונטיים - לחקלאים בדרום, מדובר בפרקי זמן ארוכים הרבה יותר. לעיתים, לצערנו, תביעות מעין אלה עלולות לקחת גם שנה ויותר.
כיצד מבוצע הליך הפיצוי לעסק?
פיצוי העסק היינו על פי הנזקים הפיזיים בהתאם להערכת שמאי. באובדן מלאי כתוצאה מפגיעה יפוצה בעל העסק במחיר עלות, ויהיה עליו להציג קבלות ואישורים על העלות ששילם.
אם הפגיעה מערבת את מס רכוש, עדיין כדאי לפנות לסוכן הביטוח שלי?
- 1.איילה 13/11/2019 13:51הגב לתגובה זומעניין למה לפני בחירות פתאום יש טילים על הדרום תחשבו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
