נזקי הרקטות - את מי אפשר לתבוע? ומתי?
הבורסה המקומית הגיבה באדישות יחסית לירי הטילים, כאשר המדד המוביל - ת"א 35 ירד היום ב-0.1% בלבד. מי שבכל זאת נסחר בירידות שערים יחסית חזקות נוכח המצב הביטחוני, היו מניות חברות הביטוח, אשר ירדו עד 1.3%, למרות שאת מרבית הנזק משלם "מס רכוש".
איידיאיי ביטוח 2.9% הפניקס 0.15% הראל השקעות -0.66% כלל עסקי ביטוח -0.48% מגדל ביטוח 0.99% מנורה מב החז -0.69%
לשכת סוכני הביטוח מפרסמת הערב מדריך שאלות ותשובות. סוכן הביטוח, ישראל גרטי, יו"ר הוועדה לביטוח כללי בלשכת סוכני הביטוח עונה על השאלות הבוערות בנושאי הביטוח לנוכח המצב הביטחוני.
כשנגרם נזק לרכוש עקב נפילת רקטה, את מי עליי לתבוע?
חברות הביטוח ככלל מחריגות נזק לרכוש המבוטח בביטוח דירה מבנה ותכולה ובביטוח רכב עקב נזקי טרור. לכן יש לפנות בתביעה לפיצוי למס רכוש. הפיצוי שניתן על ידי מס רכוש אינו בעבור כל הנזק שנגרם.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפיצוי משולם לפי דרגות שניתן לצפות בהן באתר האינטרנט של מס רכוש. יש לציין כי בחלק מחברות הביטוח ניתן להרחיב את הכיסוי כך שחברת הביטוח תשלם את הפרש הנזק שלא מכוסה בכיסוי הביטוחי של מס רכוש.
מה לגבי פיצוי באשר לתכולת הדירה שלי?
בכל הנוגע לתכולת דירה ישנן תקרות שנקבעו ומופיעות באתר האינטרנט של מס רכוש. כאשר הפיצוי נמדד לפי מספר הנפשות בבית. הפיצוי על התכולה הוא חלקי ביותר ומי שרוצה לקבל פיצוי אמיתי, צריך לגשת למשרדי מס רכוש לפני המלחמה ולהרחיב את הכיסוי שלהם תמורת פרמיה.
מה לגבי הפגיעה במבנה וההרס שנגרם לו?
לגבי ביטוח המבנה, המודל שגובש פותר את הבעיה כך: מס רכוש שולח קבלנים מטעמו שמחזירים את המבנה למצבו טרום הפגיעה.
מה לגבי פיצוי על נזקים עקיפים?
נזקים שנגרמו באופן עקיף (אובדן רווחים לעסק, למשל) - ככלל המדינה לא מפצה על נזקים עקיפים בשל פגיעה ברכוש. לכן, לעסקים כדאי מאוד לרכוש כיסוי טרור בחברת ביטוח. מדובר בכיסוי שמכסה גם את הנזקים הישירים וגם את העקיפים שנוצרים במצבים מעין אלה. למשל כיסוי כזה יכול לכסות על אובדן רווחים עד להשבת העסק לקדמותו. עניין שהוא מאוד רלוונטי למשל כמו למפעל הצעצועים שנשרף היום בשדרות.
- ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים
- מנכ"ל רפאל: "מערכות הלייזר ייכנסו באופן סופי בסוף דצמבר"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הריבית תרד מחר ל-4.25% - איך זה ישפיע עליכם?
האוטו חטף פגיעה ישירה מרקטה, מה לעשות?
כשנגרם נזק לרכבים יש לפנות לשמאי מס רכוש ולדווח על הפגיעה. השמאי מאשר את הנזק ואז ניתן לתקנו.
תוך כמה זמן אקבל את הפיצוי שמגיע לי ממס רכוש?
בתביעות בהיקפים כספיים קטנים, מדובר בדרך כלל במספר שבועות. בתביעות מורכבות יותר, ככאלה שקשורות בדרך כלל לעסקים, ובמקרים רלוונטיים - לחקלאים בדרום, מדובר בפרקי זמן ארוכים הרבה יותר. לעיתים, לצערנו, תביעות מעין אלה עלולות לקחת גם שנה ויותר.
כיצד מבוצע הליך הפיצוי לעסק?
פיצוי העסק היינו על פי הנזקים הפיזיים בהתאם להערכת שמאי. באובדן מלאי כתוצאה מפגיעה יפוצה בעל העסק במחיר עלות, ויהיה עליו להציג קבלות ואישורים על העלות ששילם.
אם הפגיעה מערבת את מס רכוש, עדיין כדאי לפנות לסוכן הביטוח שלי?
- 1.איילה 13/11/2019 13:51הגב לתגובה זומעניין למה לפני בחירות פתאום יש טילים על הדרום תחשבו
.jpg)
ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים
המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"
הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.
הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם, נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.
תגים מזוייפים
בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.
במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.
- בנקאי נורה מחוץ לביתו - והוכר כנפגע בתאונת עבודה
- קיבלתם חוב מהביטוח הלאומי? ייתכן שהוא בכלל לא שלכם - כך תיפטרו ממנו בקלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
