נזקי הרקטות - את מי אפשר לתבוע? ומתי?
הבורסה המקומית הגיבה באדישות יחסית לירי הטילים, כאשר המדד המוביל - ת"א 35 ירד היום ב-0.1% בלבד. מי שבכל זאת נסחר בירידות שערים יחסית חזקות נוכח המצב הביטחוני, היו מניות חברות הביטוח, אשר ירדו עד 1.3%, למרות שאת מרבית הנזק משלם "מס רכוש".
איידיאיי ביטוח -1.67% הפניקס -0.6% הראל השקעות 0.24% כלל עסקי ביטוח -2.08% מגדל ביטוח -0.59% מנורה מב החז -0.79%
לשכת סוכני הביטוח מפרסמת הערב מדריך שאלות ותשובות. סוכן הביטוח, ישראל גרטי, יו"ר הוועדה לביטוח כללי בלשכת סוכני הביטוח עונה על השאלות הבוערות בנושאי הביטוח לנוכח המצב הביטחוני.
כשנגרם נזק לרכוש עקב נפילת רקטה, את מי עליי לתבוע?
חברות הביטוח ככלל מחריגות נזק לרכוש המבוטח בביטוח דירה מבנה ותכולה ובביטוח רכב עקב נזקי טרור. לכן יש לפנות בתביעה לפיצוי למס רכוש. הפיצוי שניתן על ידי מס רכוש אינו בעבור כל הנזק שנגרם.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפיצוי משולם לפי דרגות שניתן לצפות בהן באתר האינטרנט של מס רכוש. יש לציין כי בחלק מחברות הביטוח ניתן להרחיב את הכיסוי כך שחברת הביטוח תשלם את הפרש הנזק שלא מכוסה בכיסוי הביטוחי של מס רכוש.
מה לגבי פיצוי באשר לתכולת הדירה שלי?
בכל הנוגע לתכולת דירה ישנן תקרות שנקבעו ומופיעות באתר האינטרנט של מס רכוש. כאשר הפיצוי נמדד לפי מספר הנפשות בבית. הפיצוי על התכולה הוא חלקי ביותר ומי שרוצה לקבל פיצוי אמיתי, צריך לגשת למשרדי מס רכוש לפני המלחמה ולהרחיב את הכיסוי שלהם תמורת פרמיה.
מה לגבי הפגיעה במבנה וההרס שנגרם לו?
לגבי ביטוח המבנה, המודל שגובש פותר את הבעיה כך: מס רכוש שולח קבלנים מטעמו שמחזירים את המבנה למצבו טרום הפגיעה.
מה לגבי פיצוי על נזקים עקיפים?
נזקים שנגרמו באופן עקיף (אובדן רווחים לעסק, למשל) - ככלל המדינה לא מפצה על נזקים עקיפים בשל פגיעה ברכוש. לכן, לעסקים כדאי מאוד לרכוש כיסוי טרור בחברת ביטוח. מדובר בכיסוי שמכסה גם את הנזקים הישירים וגם את העקיפים שנוצרים במצבים מעין אלה. למשל כיסוי כזה יכול לכסות על אובדן רווחים עד להשבת העסק לקדמותו. עניין שהוא מאוד רלוונטי למשל כמו למפעל הצעצועים שנשרף היום בשדרות.
- הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
- צעד נוסף לפתיחת השוק: נימה קיבלה אישור להציע פיקדונות ולהנפיק חשבונות לקבלת שכר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל
האוטו חטף פגיעה ישירה מרקטה, מה לעשות?
כשנגרם נזק לרכבים יש לפנות לשמאי מס רכוש ולדווח על הפגיעה. השמאי מאשר את הנזק ואז ניתן לתקנו.
תוך כמה זמן אקבל את הפיצוי שמגיע לי ממס רכוש?
בתביעות בהיקפים כספיים קטנים, מדובר בדרך כלל במספר שבועות. בתביעות מורכבות יותר, ככאלה שקשורות בדרך כלל לעסקים, ובמקרים רלוונטיים - לחקלאים בדרום, מדובר בפרקי זמן ארוכים הרבה יותר. לעיתים, לצערנו, תביעות מעין אלה עלולות לקחת גם שנה ויותר.
כיצד מבוצע הליך הפיצוי לעסק?
פיצוי העסק היינו על פי הנזקים הפיזיים בהתאם להערכת שמאי. באובדן מלאי כתוצאה מפגיעה יפוצה בעל העסק במחיר עלות, ויהיה עליו להציג קבלות ואישורים על העלות ששילם.
אם הפגיעה מערבת את מס רכוש, עדיין כדאי לפנות לסוכן הביטוח שלי?
- 1.איילה 13/11/2019 13:51הגב לתגובה זומעניין למה לפני בחירות פתאום יש טילים על הדרום תחשבו

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services 2.67% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
יואב תורג'מן מנכ"ל רפאל, צילום: דוברות רפאלמנכ"ל רפאל: "גרמניה היא ידידה מאוד קרובה של ישראל ויש שיח מאוד אינטימי בין מערכת הביטחון הישראלית לגרמנית"
יואב תורג'מן, מנכ"ל החברה על כיפת ברזל -"הצלנו רבבות אזרחים", על מכירת כיפת ברזל בעולם - "רק לידידות הקרובות ביותר, המדינה נזהרת במתן רישיונות ייצוא", על הצמיחה העתידית, הנפקה ומכירות לגרמניה וסעודיה
התוצאות של רפאל לרבעון השלישי טובות - מנכ"ל רפאל: "מערכות הלייזר ייכנסו באופן סופי בסוף דצמבר", התוצאות של רבעון רביעי שעונתית הוא חזק מאוד יהיו טובות עוד יותר. הצבר בשיא של כל הזמנים. זה זמן להנפיק, אבל יואב תורג'מן, מנכ"ל רפאל שמכוון להנפקה, יודע שיש תור - רק אחרי שהתעשייה האווירית תונפק (אם תונפק) יהיה אפשר לדבר על רפאל. ברפאל יש רגישות גודלה יותר בשל קשר סימביוזי חזק מאוד עם מערכת המו"פ של משרד הביטחון (מפא"ת). לכל חברות התעשייה הביטחונית יש קשר הדוק עם משרד הביטחון והצבא, ברפאל מסיבות היסטוריות וכי היא נחשבת ל"מעבדת מו"פ" של הצבא, זה אפילו משמעותי יותר.
ועדיין, תורג'מן סבור שהנפקה מאוד חשובה ונחוצה, ובכלל, בין השורות, אפשר לשמוע ממנו קולות שמדברים דווקא על החסמים שנובעים מהקשר ההדוק למשרד הביטחון. הוא לא מתלונן, הוא כמובן יודע שההצלחה הגדולה של המערכות היא תולדה של שיתוף פעולה הדוק עם משהב"ט והצבא, אבל כיפת ברזל שהיא מערכת מאוד מוצלחת כמעט ולא נמכרת החוצה. "רק לידידות הטובות ביותר שלנו", אומר תורג'מן ומכוון לארה"ב.
ההצלחה מוכחת, פתרון שהציל אלפים רבים של חיים. למה לא לנצל את הביקושים ולמכור הרבה?
"רבבות אנשים. אנחנו מעריכים שהפעלת כיפת ברזל במלחמה הצילה רבבות אנשים. הקמנו עכשיו מפעל יחד עם ריית'און, שותף אמריקאי שלנו לייצור כיפות ברזל למארינס. כיפת ברזל היא עוגן מאוד משמעותי ביכולת ההגנה של מדינת ישראל וככזה המדינה נזהרת במתן רישיונות של שיווק לייצוא. זה ברור ונכון, אבל, זה אומר שלא מיצינו כלל את הפוטנציאל של מכירות המערכת".
נורמליזציה עם סעודיה, אם תהיה ובהמשך להצטיידות שלהם במטוסי קרב מארה"ב - ה-F-35, עשויה להגדיר אותה כידידה. הם צריכים את כיפת ברזל מול האיומים מסביב. תמכרו להם מערכות כיפת ברזל?
- 10 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם, ובאיזה מקום החברות הישראליות?
- מנכ"ל רפאל: "מערכות הלייזר ייכנסו באופן סופי בסוף דצמבר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אני מניח שהיא תרצה הרבה מאוד מערכות של כיפת ברזל. כל העולם ראה את היכולות שלנו במלחמה, ראה את היכולות ב'עם כלביא'. כולם מבינים את העליונות האווירית, את יכולות המודיעין ומערכות ההגנה של ישראל. הביקושים למערכות שלנו מאוד גדולים".
ועדיין, יש עלייה בצבר, אבל איך זה שכיפת ברזל לא נמכרת לידידות שלנו בעשרות רבות של מיליארדים?
"אישורי הייצוא לא פשוטים. אנחנו מוכרים לידידות קרובות, ולא ממצים את פוטנציאל השוק".
גרמניה היא לא ידידה קרובה?
"גרמניה היא ידידה מאוד קרובה של ישראל ויש שיח מאוד אינטימי בין מערכת הביטחון הישראלית לגרמנית וגרמניה זוכה לעדיפות גבוהה".
