יוצאים לדרך: תקציב הפרסום של הרכבת הקלה בי-ם יטופל בשלמור אבנון עמיחי
משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי יטפל בתקציב הפרסום של הרכבת הקלה בי-ם. התקציב מוערך ביותר מ-3 מיליון שקלים לשנתו הראשונה בלבד. כך נודע לאייס. הרכבת יצאה אתמול (ב) לנסיעת ההשקה הרשמית במעמד בכירי עיריית ירושלים, חברי כנסת ומוזמנים נוספים ותחילת פעילותה המסחרית מיועדת לחודש אפריל 2011. לאחר חודשים רבים של עיכובים בפרוייקט הרכבת הקלה וביקורות שליליות מקיר אל קיר כנגד הזכיינית בפרוייקט, חברת סיטיפס, מגיע כעת הפרוייקט לשלב שבו הוא מתחלי לקיים את ההבטחה עבור תושבי ירושלים והתיירים המבקרים בה. החברה הציגה אתמול לתקשורת את הרכבת הקלה שעתה רושם ראשוני מוצלח ותוכל מעתה למתן את הטון של הביקורות נגדה ולזכות לתגובות חיוביות יותר. ענף השילוט נכנס לכוננות מוגברת בהיבט העסקי - הרכבת שאמורה להשיק את פעילותה המסחרית לקהל הרחב באפריל 2011 מקיימת בימים אלו פגישות עם חברות שילוט החוצות כדי לגבש החלטה למי מהן יילך הזיכיון לשילוט בנכסי הרכבת השונים, כגון שילוט התחנות וייתכן גם עיטוף חיצוני לקרונות ושילוט פנימי בתוכם. ציפי לוין, רכזת השיווק של הרכבת הקלה בחברת סיטיפס אומרת לאייס: "אנחנו נמצאים כרגע בתהליך גיבוש לקראת ההחלטה על הזכיין לשילוט החוצות. בנוסף אנחנו בודקים לגבי כל אפשרויות הפרסום השונות שעשויות להופיע ברכבת, מעבר לשילוט בתחנות". 184 שלטים - ממכרזי שילוט החוצות האטרקטיביים בענף סיטיפס שהינה חבר ה פרטית לא מחויבת לפעול על-פי חוק המכרזים וברשותה האפשרות לבחור בזכיין ללא פרסום מכרז פומבי, להבדיל מחברות עירוניות ו/או ממשלתיות. מתקני השילוט כבר קיימים בתחנות הרכבת השונות ומדובר ב-23 תחנות כאשר כמעט בכל אחת מהן נמצאים 4 פני פרסום דו-צדדיים. בסה"כ הכללי מדובר בכ-184 פני פרסום, מה שהופך את המכרז באופן אוטומטי לאטרקטיבי מאוד בענף שילוט החוצות בנוסף לעובדה שמדובר בעיר מרכזית כמו ירושלים הזוכה להיקף תנועה עצום של אנשים מידי יום. בנוסף, מדובר על כך שקו הרכבת יוארך בעתיד ויצטרפו אליו תחנות נוספות כך שהיקף השילוט יגדל גם כן. יוזכר עוד כי לרכבת הקלה יש 46 קרונות והפרסום בתוכם יוכנס גם הוא כאופציה. יוזכר כי בכל קרון יוכלו להיכנס כ-250 איש המהווים קהל מטרה למסרים פרסומיים. אחד מהדיונים המרכזיים כרגע בהנהלת סיטיפאס עוסק בשאלה האם למקסם את הרווחים מפרסום ולתרגם כל שטח אפשרי למדיה שתימכר למפרסמים או לשמר את חווית הנסיעה הנקייה מפרסום עבור הנוסעים, בתוך הקרונות. על-פי הערכות שונות ההכנסות מפרסום אמורות להוות כרבע מהמחזור של הרכבת הקלה שמסתמכת על ההכנסות מנוסעים, מפרסום וייתכן ממכונות ממכר שיוצבו בתחנות בשלבים מאוחרים יותר של הפעילות. האתגר של שלמור-אבנון-עמיחי: לשנות את התדמית של סיטיפס לקראת ההשקה הרשמית של הרכבת הקלה בתחילת 2011 מתכננת סיטיפאס קמפיין השקה פרסומי בהיקף נרחב מלווה במיתוג מחדש של החברה, וזאת על-ידי שלמור-אבנון-עמיחי. בסיטיפס מודעים לעובדה שלמרות שלמדינה היה חלק לא קטן בעיכוב הפרוייקט, עד עתה ידע הצרכן הממוצע בירושלים להצביע רק עליה כאשמה בעיכובים ובדחיית הפרוייקט ולכן מחובתם לשנות את התפיסה בתודעה הציבורית. בחברה כאמור מודעים לאתגר השיווקי- פרסומי שמונח לפניהם ולצורך כך בחרו במשרד הפרסום הרביעי בגודלו במדינה, שלמור אבנון עמיחי שיטפל בתקציב. כרגע, על-פי הערכות שונות מוערך תקציב הפרסום של הרכבת הקלה בשנתו הראשונה בלבד ביותר מ-3 מיליון שקל. בסיטיפס בוחנים גם את האפשרות להכניס בעתיד מכונות ממכר לתחנות הרכבת בכדי להרחיב את מקורות ההכנסה. עד למועד פרסום הידיעה לא התקבלה תגובה משלמור-אבנון-עמיחי.