בלעדי

יוצאים לדרך: תקציב הפרסום של הרכבת הקלה בי-ם יטופל בשלמור אבנון עמיחי

במקביל לבחירה במשרד הפרסום מנהלים ברכבת הקלה פגישות עם חברות שונות בענף שילוט החוצות לקראת הענקת הזיכיון לשילוט בנכסי הרכבת
משה בנימין |

משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי יטפל בתקציב הפרסום של הרכבת הקלה בי-ם. התקציב מוערך ביותר מ-3 מיליון שקלים לשנתו הראשונה בלבד. כך נודע לאייס. הרכבת יצאה אתמול (ב) לנסיעת ההשקה הרשמית במעמד בכירי עיריית ירושלים, חברי כנסת ומוזמנים נוספים ותחילת פעילותה המסחרית מיועדת לחודש אפריל 2011.

לאחר חודשים רבים של עיכובים בפרוייקט הרכבת הקלה וביקורות שליליות מקיר אל קיר כנגד הזכיינית בפרוייקט, חברת סיטיפס, מגיע כעת הפרוייקט לשלב שבו הוא מתחלי לקיים את ההבטחה עבור תושבי ירושלים והתיירים המבקרים בה. החברה הציגה אתמול לתקשורת את הרכבת הקלה שעתה רושם ראשוני מוצלח ותוכל מעתה למתן את הטון של הביקורות נגדה ולזכות לתגובות חיוביות יותר.

ענף השילוט נכנס לכוננות מוגברת

בהיבט העסקי - הרכבת שאמורה להשיק את פעילותה המסחרית לקהל הרחב באפריל 2011 מקיימת בימים אלו פגישות עם חברות שילוט החוצות כדי לגבש החלטה למי מהן יילך הזיכיון לשילוט בנכסי הרכבת השונים, כגון שילוט התחנות וייתכן גם עיטוף חיצוני לקרונות ושילוט פנימי בתוכם.

ציפי לוין, רכזת השיווק של הרכבת הקלה בחברת סיטיפס אומרת לאייס: "אנחנו נמצאים כרגע בתהליך גיבוש לקראת ההחלטה על הזכיין לשילוט החוצות. בנוסף אנחנו בודקים לגבי כל אפשרויות הפרסום השונות שעשויות להופיע ברכבת, מעבר לשילוט בתחנות".

184 שלטים - ממכרזי שילוט החוצות האטרקטיביים בענף

סיטיפס שהינה חבר ה פרטית לא מחויבת לפעול על-פי חוק המכרזים וברשותה האפשרות לבחור בזכיין ללא פרסום מכרז פומבי, להבדיל מחברות עירוניות ו/או ממשלתיות. מתקני השילוט כבר קיימים בתחנות הרכבת השונות ומדובר ב-23 תחנות כאשר כמעט בכל אחת מהן נמצאים 4 פני פרסום דו-צדדיים.

בסה"כ הכללי מדובר בכ-184 פני פרסום, מה שהופך את המכרז באופן אוטומטי לאטרקטיבי מאוד בענף שילוט החוצות בנוסף לעובדה שמדובר בעיר מרכזית כמו ירושלים הזוכה להיקף תנועה עצום של אנשים מידי יום. בנוסף, מדובר על כך שקו הרכבת יוארך בעתיד ויצטרפו אליו תחנות נוספות כך שהיקף השילוט יגדל גם כן. יוזכר עוד כי לרכבת הקלה יש 46 קרונות והפרסום בתוכם יוכנס גם הוא כאופציה. יוזכר כי בכל קרון יוכלו להיכנס כ-250 איש המהווים קהל מטרה למסרים פרסומיים.

אחד מהדיונים המרכזיים כרגע בהנהלת סיטיפאס עוסק בשאלה האם למקסם את הרווחים מפרסום ולתרגם כל שטח אפשרי למדיה שתימכר למפרסמים או לשמר את חווית הנסיעה הנקייה מפרסום עבור הנוסעים, בתוך הקרונות.

על-פי הערכות שונות ההכנסות מפרסום אמורות להוות כרבע מהמחזור של הרכבת הקלה שמסתמכת על ההכנסות מנוסעים, מפרסום וייתכן ממכונות ממכר שיוצבו בתחנות בשלבים מאוחרים יותר של הפעילות.

האתגר של שלמור-אבנון-עמיחי: לשנות את התדמית של סיטיפס

לקראת ההשקה הרשמית של הרכבת הקלה בתחילת 2011 מתכננת סיטיפאס קמפיין השקה פרסומי בהיקף נרחב מלווה במיתוג מחדש של החברה, וזאת על-ידי שלמור-אבנון-עמיחי. בסיטיפס מודעים לעובדה שלמרות שלמדינה היה חלק לא קטן בעיכוב הפרוייקט, עד עתה ידע הצרכן הממוצע בירושלים להצביע רק עליה כאשמה בעיכובים ובדחיית הפרוייקט ולכן מחובתם לשנות את התפיסה בתודעה הציבורית.

בחברה כאמור מודעים לאתגר השיווקי- פרסומי שמונח לפניהם ולצורך כך בחרו במשרד הפרסום הרביעי בגודלו במדינה, שלמור אבנון עמיחי שיטפל בתקציב. כרגע, על-פי הערכות שונות מוערך תקציב הפרסום של הרכבת הקלה בשנתו הראשונה בלבד ביותר מ-3 מיליון שקל. בסיטיפס בוחנים גם את האפשרות להכניס בעתיד מכונות ממכר לתחנות הרכבת בכדי להרחיב את מקורות ההכנסה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה

כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים

צלי אהרון |


רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.

מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות. 

בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.

רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.

יגדיל את הצריכה הפרטית

הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.

המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

אילוסטרציה מעצר. קרדיט: AIאילוסטרציה מעצר. קרדיט: AI

21 חשודים נעצרו בחשד לזיוף תקנים בהיקף של 15 מיליון שקל

בתום חקירה סמויה, עוכבו 21 חשודים בחשד למעורבות בביצוע עבירות שחיתות ציבורית חמורות בהן, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שוחד, הלבנת הון, עבירות על חוק מע"מ ועל פקודת המכס ועבירות על פקודת היבוא והיצוא וחוק התקנים

רן קידר |
נושאים בכתבה הלבנת הון

במסגרת שיתוף פעולה בין היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ), להב 433, חקירות מכס מע"מ ת"א, בקרת יבוא במכס אשדוד ומשרד הכלכלה והתעשייה, עלה חשד כי אחת ממעבדות הבדיקה בתחום יבוא מוצרים לישראל, חברה לגורמים עבריינים ויחדיו קשרו לקשר שוחדי ומרמתי, במסגרתו שוחררו והופצו כמויות גדולות של מוצרים החייבים עמידה בדרישות תקנים רשמיים, מבלי שעברו את מלוא הבדיקות הנדרשות, ובנוסף לא הועבר הדיווח הנדרש לרשויות בהתאם. 

מרגע שנודעו החשדות האמורים, הוקפאה ההכרה של המעבדה לבדיקות יבוא. בנוסף, עלו חשדות על קשר בין החשוד המרכזי למעבדה במערכת שוחדית, כאשר הוא מפנה אליה יבואנים, תמורת תשלום עמלות ואילו המעבדה בתמורה, מאשרת את שחרור המוצרים. ללא ביצוע הבדיקות וללא דיווח לרגולטור, כנדרש. 

בדרך זו, עולה החשד, כי נכנסו לישראל כמויות גדולות של מוצרים החשודים כמסוכנים, ללא הבדיקות הנדרשות וללא הדיווח הנדרש לרשויות. בשלב זה, על פי החשדות, המוצרים או מרביתם הועברו לשטחים. החקירה מלווה על ידי היחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המיסים ויחידת התביעה הפלילית במשרד הכלכלה. סך עבירות המס נכון ליום זה של החקירה הינן למעלה מ-15 מיליון שקל.

הליך היבוא התקני 

הליך יבוא תקני לישראל נבנה כך שיוודא שכל מוצר שנכנס לשוק המקומי עומד ברף בטיחות ואיכות בסיסי, כך שגם המדינה וגם הצרכן לא נפגעים. הכל מתחיל ברשימון היבוא שמוגש למכס, מסמך רשמי שבו היבואן מפרט את כל פרטי הסחורה, היכן יוצרה, מה ערכה הכספי ומה הייעוד שלה. לאחר מכן מגיע שלב קריטי של בדיקות מעבדה ותקינה: מוצרים מתחומים רגישים כמו חשמל, צעצועים לילדים, קוסמטיקה או ציוד רפואי חייבים לעמוד בתקנים ישראליים מחייבים. כאן נכנסות לפעולה המעבדות המורשות, שאמורות לבדוק אם המוצרים אכן תואמים את התקנות מבחינת בטיחות שימוש, חומרים מסוכנים או התאמה חשמלית. 

במקביל, היבואן מחויב לשלם את כלל המיסים הנדרשים, מכס, מע"מ ולעיתים מסי קנייה נוספים, לפני שהמוצרים יכולים להשתחרר מהנמל. רק כאשר כל התנאים הללו מתקיימים, מקבל היבואן אישור רשמי לשחרור הסחורה לשוק המקומי ולהפצתה לצרכנים. כאשר התהליך הזה נעקף באמצעות שוחד, זיוף אישורים או העלמות מס, נגרמת פגיעה משולשת: ראשית, הציבור חשוף למוצרים שעלולים להיות מסוכנים, החל במוצרי חשמל לא תקינים ועד צעצועים עם חומרים רעילים; שנית, נפגעת התחרות מול יבואנים שמקפידים על החוק ונדרשים להוצאות גבוהות יותר; ושלישית, נגרע כסף רב מקופת המדינה עקב אובדן מסים. 

וכך, הפרשה הנוכחית לא רק שגורעת כספים מהמדינה לטובת מוצרים שחלקם מועברים לשטחים, אלא גם חושפת את הציבור למוצרים שעלולים להוות סכנה.