אלוני חץ עוברת לרווח: שילשה את הכנסותיה ברבעון השלישי
חברת אלוני חץ, שבשליטת נתן חץ, מדווחת היום (יום ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2009.
ברבעון השלישי עברה החברה לרווח נקי של 120 מיליון שקלים, לעומת הפסד של כ- 74 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ- 245 מיליון שקלים, לעומת הפסד של כ- 167 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
הכנסות הקבוצה ברבעון הסתכמו בכ- 261 מיליון שקלים, לעומת כ- 82 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות הקבוצה כוללות, בין היתר, הכנסות מדמי שכירות וניהול נדל"ן להשקעה אשר הסתכמו בכ- 93 מיליון שקלים, גידול של כ- 15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. וכן, התאמת שווי הוגן של נדל"ן להשקעה בסך של כ-90 מיליון שקלים, לעומת כ- 0.4 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.
כמו כן, רשמה אלוני חץ רווחים בקשר להשקעות בניירות ערך לזמן ארוך אשר הסתכמו בכ- 24 מיליון שקלים, לעומת הפסד של כ- 51 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.
ה- Funds from Operations - מדד מקובל בענף הנדל"ן המניב - ברבעון הסתכם בכ- 64.5 מיליון שקלים, לעומת כ- 43 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת נמשכת ברבעון הסתכם בכמיליון שקלים, לעומת כ- 34 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי של הקבוצה ליום המאזן הינו 2.65 מיליארד שקלים, לעומת 2 מיליארד שקלים בתום שנת 2008.
עוד הודיעה היום דירקטוריון החברה כי בשנת 2009 תשלם החברה דיבידנד מינימאלי בסך של 56 אגורות למניה אשר ישולם ב-4 תשלומים רבעוניים. בהתאם לכך הכריזה החברה על דיבידנד לרבעון הרביעי של שנת 2009 בסך של 14 אגורות למניה (כ- 16 מיליון שקלים) אשר ישולם בחודש דצמבר הקרוב (תשלום זה מצטרף לתשלומים בסך כולל של כ- 48 מיליון שקלים ששילמה החברה בגין שלושת הרבעונים הראשונים של השנה).
נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ, מסר: "החברה מציגה רבעון נוסף של צמיחה בהכנסות וברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה. תוצאות אלו הינן הודות לשיפור שמציגות חברות הבנות בקבוצה ובמיוחדאמות, PSP ו-FCR הן בהכנסות והן בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת (FFO). חברות אלו פועלות בשווקים יציבים, בהם המשבר מורגש פחות מאשר בשווקים אחרים בעולם ולכן יכולתן לחלק דיבידנד לא נפגעה".
לדבריו, "תוצאות החברה הושגו תוך הקטנת שיעורי המינוף ושיפור מבנה ההון". נכון ליום המאזן, לקבוצה יתרות נזילות בהיקף של כ- 760 מיליון שקלים וקווי אשראי לא מנוצלים בהיקף של כ- 570 מיליון שקלים, ובנוסף נכסים לא משועבדים בהיקף של 4 מיליארד שקלים, כמחציתם בחברה עצמה וכמחציתם באמות, שבשליטת אלוני חץ.
"איתנותנו הפיננסיות תסייע לקבוצה לעמוד בהתחיבויותיה ולאפשר לה לנצל הזדמנויות עסקיות אשר עתידות להיווצר", אמר חץ.
אלוני חץ הינה חברת אחזקות המתמחה בתחום הנדל"ן המניב בארץ ובחו"ל. קבוצת אלוני חץ פועלת בחמישה שווקים עיקריים: ישראל, שוויץ, קנדה, ארה"ב ואנגליה.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
תיירות במרוקו קרדיט: גרוקבין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב
ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.
אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.
במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air), אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

- המלונות שאירחו מפונים יקבלו 160 מיליון ש' לשיפוצים
- קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.
