וול סטריט נעלה יום מסחר הכפכך במגמה מעורבת: החששות מהאטה הכבידו
המדדים המובילים בוול סטריט חתמו יום מסחר תנודתי במגמה מעורבת. חששות המשקיעים נוגעים להערכות כי המחיקות יביאו לבסוף לפגיעה גם בחברות הטכנולוגיה. הנאסד"ק שייט בין עלייה קלה לירידה קלה במהלך כל יום המסחר, כאשר מדד הדאו ג'ונס שהה רוב הזמן בטריטוריה השלילית.
בקרב חברות הברוקראג' והבנקים בלטו ג'י פי מורגן ובנק אוף אמריקה עם הירידה החדה ביותר מ אוקטובר. יצרנית בולי העץ הגדולה בארה"ב, Weyerhaeuser, איבדה גובה וסגרה בשפל של 16 חודשים בבורסות ניו-יורק לאחר שדיווחה על הפסד. מנגד, תמכו במדדי אמזון מיקרוסופט ואפל.
בהמשך לסנטימנט המעורב שהסתמן היום, מאוניברסיטת מישיגן יוצאים מסרים מאוד פסימיים, דירקטור המחקר של סנטימנט הצרכנים שעורכת האוניברסיטה טען היום כי המיתון בכלכלה יהיה כואב אף יותר מאלה המאפיינים את המחזורים הכלכליים. עוד מוסיף, כי הלחצים האינפלציונים יוסיפו להעיב למרות הירידה בצריכה הפרטית, קרי מצב מסובך עבור מתווי המדיניות המוניטרית בפדרל ריזרב, כך אמר היום ריצארד' קורטין כאשר הוא עושה שימוש במידע שהתקבל גם מהיצור התעשייתי. "האפקטים האחרים יורגשו לאורך זמן רב יותר".
עדות נוספת להאטה מקבלים המשקיעים מנתון המלאים הסיטונאים, שפורסם כשעה לאחר פתיחת המסחר. המלאים קפצו בשיעור החד מזה יותר משנה, ומסמלים למעשה כי על הסקטור היצרני יהיה לחתוך את התפוקה, וסיכוי רב יותר כי הכלכלה תדרדר למיתון. המלאים הסיטונאים גדלו ב-1.1% בספטמבר, בהמשך לעלייה של 0.8% בחודש שחלף, כך הודיעה לשכת המסחר היום.
אתמול, המניות האמריקניות קטעו רצף ירידות של 3 ימים, בעוד המשקיעים אספו מניות פגועות, כגון וול-מארט וסיסקו אשר חשפו תוצאות מאכזבות.
כהמשך לשבוע התנודתי בדולר ובסחורות, החוזים על הזהב מטפסים היום מעלה ומוסיפים 7.2 דולר לרמה של 917.2 דולר לאונקיה במסחר בבורסות ניו-יורק.
מניותיהן של סיטיגרופ וגולדמן זאקס נלחצות היום מטה, כחלק מהחששות כי הבנקים הגדולים ירשמו עוד מחיקות עתק. אומדן שנערך הציג מצב עגום בשוק ההלוואות – שיעורי חדלות הפרעון של הלוואות ממונפות נסק לשיא של כל הזמנים בשבוע הנוכחי.
מבטחת האג"ח הגדולה בעולם לא מפסיקה לספק כותרות, MBIA, הודיעה היום על מכירה ממניותיה מתחת לשווי השוק בכדי להעלות את מרכיב ההון העצמי ולשמור על הדירוג.
מדד הנאסד"ק סגר בעלייה של 0.52% לרמה של 2,304 הנקודות. מדד הדאו ג'ונס סגר בירידה של 0.54% לרמה של 12,180 הנקודות.
אמריקניות במרכז
ענקית ציוד התקשורת, Alcatel-Lucent, (סימול:ALU) בלטה היום, לאחר שדיווחה על ביצועים חזקים ברבעון הרביעי. אולם הזהירה מפני הפסד תפעולי ברבעון הנוכחי וכן על קיצוץ הדיבידנד.
מכל החברות בפוקוס, חברת McAfee טיפסה היום, לאחר שהירידה ברווחים אצל יצרנית התוכנות לא הייתה כל כך גרועה כפי שצפו האנליסטים. החברה דיווחה על ירידה של כ-63% ברווח של הרבעון הרביעי.
בשדרת המדווחות היום יצעדו Weyerhaeuser , Beckman Coulter ו-Coventry Health Care.
חברת Coca-Cola, קיבלה היום העלאת המלצה ל-"תשואת יתר" מ-"תשואת שוק" מצד בר סטרנס. פירמת הברוקרים ציינה את התוצאות הטובות של PepsiCo והצלחה בשווקים הגלובליים בין הסיבות.
בין הישראליות
מניות ביגבנד רשתות נסחרו ברקע לפרסום דוחותיה של החברה, אמש לאחר הסגירה (ה'). יצרנית מוצרי התקשורת דיווחה על הכנסות של 30.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי, ירידה של כ-100%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, החברה עברה גם להפסד (ע"פ GAAP) של 13.8 מיליון דולר, או 23 סנט למניה, זאת בהשוואה לרווח של 3.5 מיליון דולר, או 6 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2006.
מניית טבע חו"ל, קיבלה היום (ו') חיזוק חיובי מצג גולדמן זאקס. "אנחנו ממשיכים לראות בחברה כסיפור אטרקטיבי של שלוש שנות צמיחה, דבר הצפוי להתבהר יותר במשך שלושת השבועות הקרובים - בין פרסום התוצאות לבין יום האנליסטים (21 לפברואר)". חברת טבע צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2007 כולה ב-12 לפברואר.
מניות דלק US נסחרה ברקע להודעת החברה (ה'), כי תחלק דיווידנד רבעוני של 3.75 סנט. יום האקס יהיה 20 לפברואר ויום התשלום ה-7 למרץ.
מניית אלביט מערכות חו"ל הוסיפה להיסחר על רקע הורדת המלצה מצד בית ההשקעות UBS. האנליסטים חתכו אתמול (ה') את המלצתם ל"נייטרלי" מ"קנייה", תוך שהם מזהירים מפני שחיקה ברווחיות החברה כתוצאה מעלויות אינטגרציה והיחלשות הדולר.
חברת רדויז’ן חו"ל, ספקית מערכות הוידיאו, ריכזה עניין ברקע לפרסום הדוחות והעלאת המלצה. החברה דיווחה אתמול (ה') על ירידה בהכנסות ל-22.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2007. בבית ההשקעות Cantor Fitzgerald העלו המלצה למניות החברה ל-"קנייה" מ-"החזק".
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
מקס סטוק
רשת הסטוק שהתבדלה מהמתחרים והפכה למובילת הקטגוריה עם צמיחה יציבה וקהל נאמן
רשת מקס סטוק התחילה מהסניף הראשון בחיפה ב-2004 והפכה בתוך שני עשורים לשחקנית שמובילה בפער ניכר את קטגוריית הסטוק. בעוד רשתות כמו הסטוק, זול סטוק וג’מבו סטוק דשדשו, מקס סטוק המשיכה להתרחב באופן עקבי. רכישת השליטה על ידי אייפקס לפני שמונה שנים לפי שווי של 300 מיליון שקל וההנפקה לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל סימנו את הדרך. היום, אחרי עלייה שנתית של 120%, החברה נסחרת בשווי של 3.4 מיליארד שקל והרווח בתשעת החודשים האחרונים עמד על 104 מיליון שקל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היתרון של מקס סטוק נבע משילוב ברור: מוצרים טובים במחיר טוב, בלי תלות במבצעים, לצד פריסה רחבה ומבחר גדול של מוצרים לצריכה יומיומית. הרשת כמעט ולא פרסמה בפרסום מסורתי, ובנתה קהל נאמן מפה לאוזן. בהמשך הצטרפו קמפיינים עונתיים בפורים ובחזרה לבית הספר ונוכחות חזקה ברשתות החברתיות, עם כמיליון עוקבים.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
