מריל לינץ' מאמינה באליעזר פישמן: מכריזה על מירלנד כחברת הנדל"ן המובילה ברוסיה

האנליסטים: שוק הנדל"ן הרוסי יציב; מניית מירלנד תזנק בכ-40%
עדי בן ישראל |

בית ההשקעות מריל לינץ' מאמין בחברת הנדל"ן מירלנד שבשליטת אליעזר פישמן, ובחר בה כחברת הנדל"ן המובילה ברוסיה. האנליסטים טוענים, כי מניית מירלנד עשויה לעלות בכ-40% מרמתה הנוכחית. מירלנד, נזכיר, מוחזקת על ידי מבני תעשיה, כלכלית ירושלים ודרבן, והיא מרכזת את פעילות הנדל"ן של החברות הללו במזרח אירופה. המניה נסחרת בבורסת לונדון.

כמדי שנה, גם השנה מריל לינץ' הוציאה דו"ח שנתי לזיהוי מגמות בענף הנדל"ן במדינות ה-BRIC (סין, רוסיה, ברזיל והודו), דו"ח שנועד לסייע למשקיעים לזהות מגמות והזדמנויות להשקעה ב-4 שווקים מתעוררים אלה. מלבד סקירה של שוקי הנדל"ן הציבוריים, הדו"ח מתייחס גם למגמות מקרו-כלכליות ומגמות בשוק המניות, סוקר את התנאים התפעוליים, המבנה של חברות הנדל"ן ושיטת הטיפול במיסוי ואת התחומים אשר מריל לינץ' מכסה.

האנליסטים בחרו במירלנד כאחת מהחברות המובילות לפיתוח נכסי מגורים ומסחר ברוסיה. חברה 13 פרויקטים בתיק הנכסים שלה והיא פועלת במוסקבה, סנט פטרבורג ובערים אזוריות ברוסיה. לאחרונה הודיעה מירלנד על רכישת יתרת 21% מהמניות בפרויקט גורד שחקים במוסקבה (90 אלף מ"ר של שטחי משרדים באיכות גבוהה) ותחילת הבנייה צפויה באביב 2008. בחודש אוקטובר חתמה החברה על הסכם לרכישה אתר של 0.8 הקטר בקזחסטן (1.3 מיליון דולר) להקמת מרכזי קניות ובידור בשטח של 34 אלף מ"ר.

רווחי מירלנד בשלושת הרבעונים הראשונים של 2007 הסתכמו ב-62.8 מיליון דולר לעומת 33.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2006. ההכנסה משכר דירה בנכסי ההשקעות עלתה ל-6.7 מיליון דולר מ-2.5 מיליון דולר. לשורת הרווח תרמו גם התאמות ערך הוגן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.27%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.