Uבנק: מדד הניקיי - היחיד שנותר חיובי בשבוע שעבר

השבוע מותירים ב-Uבנק את הטווחים באותם רמות פרט לניקיי, תוך מתן דגש לרמת תמיכה של 1630 בנאסד"ק 100 ו-1230-1245 ב-S&P 500, מציין יניב רז, מנהל קרנות הנאמנות של Uבנק
יניב רז |

שבוע של מימושים במדדי המניות המובילים בעולם לאור העלאת ריבית בארה"ב וצפי להעלאות נוספות בעתיד. בעקבות כך המשיך להתחזק הדולר מול הין והאירו. מדדי המניות בעולם התקשו שוב לשבור את רמות השיא של 4.5-5 שנים, המדדים נמצאים בפני רמות התנגדות משמעותיות, כששבירה משמעותית תביא להמשך גל העליות.

מדד הניקיי היה היחיד שהתליח לטפס ושבר את ההתנגדות באזור השיא הקודם של 16,500, והצליח להיתמך כל בשבוע שעבר ברמה זו, לכן הוא היחיד שמוגדר חיובי, שבירת תמיכה זו תחזיר את המדד ל- 15,900 נק'. באירופה המצב דומה ושבירת הגבול העליון תביא להמשך עליות.

השבוע הותרנו את הטווחים באותם רמות פרט לניקיי, תוך מתן דגש לרמת תמיכה של 1630 בנאסד"ק 100 ו-1230-1245 ב-S&P 500.

יפן: מדד הניקיי רשם בשבוע שעבר עלייה של 1.2%, והיה מהמדדים היחידים במזרח שסיימו את בשבוע שעבר בצורה חיובית. הפרמטר שהעיק במיוחד על השוק היפני היה הריבית האמריקאית, והחששות מפני העלאות נוספות, שייפגעו בצמיחה בארה"ב. דוחות כספיים של חברות מובילות בארה"ב וביפן עצמה ממשיכים לרכז עניין רב.

בשבוע שעבר דיווחה NTT דוקומו, חברת הסלולר השניה בגודלה בעולם, על רווחים נמוכים מהצפוי, מניות החברה ירדו בשבוע שעבר ב-5.8%. מניות יצרנית ציוד לבדיקת שבבים אדוונטסט ממשיכות את המומנטום מפרסום הדוחות שהצביעו על הכפלת הרווח, ועלו גם בשבוע שעבר במעל ל-10%, בניגוד למדד המוליכים למחצה בארה"ב שירד.

מניות יצרניות הרכב עלו גם הן לאחר דוח מכירות רכבים בארה"ב, שהצביע על גידול בנתח השוק של חברות מהמזרח ל- 37.5%. נתח השוק של טויוטה גדל ל-14% ושל הונדה ל-8.6%. חברות אלו ויצואניות יפניות נוספות נהנות גם מהיחלשות היין מול הדולר (בשבוע שעבר בכ-1.5% נוספים).

עליות נוספות היו ביצרניות המתכת היפניות בהן ניפון סטיל, על רקע עסקת מיטל-ארסלור באירופה, שעשויה להתחיל גל עסקאות בתחום הפלדה. בגזרת נתוני המאקרו, פורסמו בשבוע שעבר נתוני התעסוקה שהצביעו על ירידה בשיעור האבטלה ל-4.4%, הייצור התעשייתי טיפס בדצמבר ב-1.4% לעומת צפי ל-1.8%. השבוע אמורים להתפרסם נתוני הלוואות מבנקים ונתוני הזמנות מכונות, שיצביעו על המשך המגמות ביפן.

אירופה: שבוע של ירידות שערים קלות ברוב המדדים המובילים ביבשת. הירידות נבעו מפרסום דו"חות כספיים מאכזבים של מספר חברות, שלא תאמו את התחזיות המוקדמות (התוצאות המאכזבות הגיעו בעיקר מחברות התקשורת ביבשת). מדד הסטוקס 50 רשם ירידה קלה של כ-0.32% בשבוע החולף, ואילו מדדי הקאק והפוטסי רשמו ירידות של 0.36%, 0.47% בהתאמה, מדד הדקס עלה בשיעור של כ-0.18%.

חברות התקשורת והטלפונים הסלולרים ביבשת ספגו בשבוע שעבר מכה כפולה, כאשר הדו"חות שהציגו לא עמדו בתחזיות המוקדמות, מכה נוספת היא החלטה של האיחוד האירופאי לכפות על חברות התקשורת את הוזלת עלויות השיחות הבינלאומיות ושירותים נוספים בתוך היבשת. מניית פראנס טלקום השילה 6% ממחירה, טלקום איטליה ירדה בכ-4.8%, וענקית הסלולר הבריטית וודאפון השילה 4.1%.

אריקסון, היצרנית הגדולה בעולם של ציוד לרשתות תקשורת אלחוטיות, דיווחה בשבוע שעבר על זינוק של 52% ברווחי הרבעון הרביעי של השנה החולפת, מניית החברה נהנתה מכך וטיפסה בשיעור של כ-1.9%.

חברת הכרייה ריו טינטו הודיעה על רווחי שיא בשנת 2005, עקב העלייה החדה במחירי חומרי הגלם והביקוש הגובר למוצרי החברה מצד סין. החברה תחלק דיבידנד בסך 4 מיליארד דולר בתקופה הקרובה.

ענקית התוכנה סאפ המשיכה במומנטום החיובי והוסיפה 1.3% למחירה, עקב צפי לעלייה ברווחיות בשנת 2006. ARCELOR, יצרנית הפלדה דחתה את הצעת הרכש מחברת הפלדה הגדולה בעולם MITTAL STEEL, עקב התנגדות ממשלות צרפת ולוקסמבורג, והתנגדות וועדי העובדים.

נתוני המאקרו ביבשת עדיין אינם חד משמעיים ואינם מצביעים על מגמה ברורה. שיעור האבטלה בצרפת ירד בדצמבר ל-9.5% לעומת 9.6% בנובמבר, ואילו בגרמניה שיעור האבטלה טיפס בינואר לרמה של 11.3% לעומת 11.2% בדצמבר, כתוצאה מעליית האבטלה בגרמניה העפילה האבטלה בגוש היורו לרמה של 8.4% לעומת 8.3% בחודשים האחרונים. שיעור האבטלה ביבשת מטפס לאחר תקופה ארוכה יחסית של יציבות וירידה מתונה בשיעורי האבטלה.

רמת הייצוא בקרב 12 מדינות הגרעין ביבשת עלתה בינואר לרמה הגבוהה ביותר מזה שבעה חודשים, נתון המראה על גידול והמשך הצמיחה באירופה. במידה והאצת הצמיחה תמשך ישנה אפשרות של התפרצות אינפלציונית, שתגרור אחריה העלאת ריבית, העומדת כיום על כ-2.25%.

מאת: יניב רז.

הכותב הינו מנהל קרנות הנאמנו של Uבנק.

הערה: אין לראות באמור לעיל משום המלצה לבצע פעולת השקעה כלשהי בנייר ערך כזה או אחר. המבצע פעולה שכזאת פועל על סמך שיקול דעתו הבלעדי והמלא וכל האחריות מוטלת עליו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.