
נטפליקס וספוטיפיי מאחדות כוחות ומשיקות פודקאסטים בווידאו
במסגרת שיתוף הפעולה, נטפליקס תשלב תוכניות פודקאסט וידאו פופולריות בתחומי הספורט, הבידור והפשעים האמיתיים, צעד שנועד לגוון את התכנים, לחזק את התחרות מול יוטיוב ולשמור על קצב הצמיחה של המנויים
נטפליקס Netflix, Inc -1.64% חתמה על הסכם עם ספוטיפיי Spotify -1.02% שמביא אותה לראשונה לעולם הפודקאסטים, כחלק מהמאמץ להוסיף עוד נשק בתחרות על זמן הצפייה של הצרכנים. ההסכם יביא 16 תוכניות פודקאסט וידאו לפלטפורמה בתחילת 2026, כולל תוכניות פופולריות בתחומי הספורט, הבידור ופשעים אמיתיים. המהלך הזה הוא חלק מהאסטרטגיה הרחבה יותר של נטפליקס לגוון את התכנים ולמנוע נטישה של מנויים.
ההסכם כולל תוכניות מבוקשות כמו "הפודקאסט של ביל סימונס", "תיאוריות קונספירציה" ו"רוצחים סדרתיים". התוכניות מיוצרות על ידי ספוטיפיי סטודיוס ו"הרינגר", הרשת שהקים ביל סימונס ושספוטיפיי רכשה ב-2020. מה שמעניין הוא שההסכם מונע מהתוכניות להופיע במלואן ביוטיוב, המתחרה הגדולה ביותר של נטפליקס בתחום הווידאו המקוון.
המהלך מגיע בזמן שבו נטפליקס מתמודדת עם לחצים גוברים מהמתחרים ועם החשש שקצב גידול המנויים וההכנסות יואט לאחר שנים של עלייה חדה. המניה עלתה השנה ב-33%, אבל היא ירדה ב-10% מהשיא הרשום בסוף יוני. המשקיעים מחפשים יוזמות שיעזרו לחברה לזכות בלקוחות חדשים ולשמור על הקיימים.
צמיחה מטורפת
תחום הפודקאסטים בווידאו חווה צמיחה מטורפת, ו-72% מהמאזינים מעדיפים תוכניות שכוללות ווידאו. הטרנד הזה יוצר הזדמנויות חדשות לחברות תוכן, אבל גם מסבך את דרכי המדידה המסורתיות. בעוד שבעבר פודקאסטים נמדדו לפי מספר ההורדות, היום הם מופצים בפורמטים שונים ברשתות חברתיות, מה שמקשה על מדידה מדויקת של הפופולריות.
- איך תיראה נטפליקס עוד כשנתיים?
- למרות המתקפה של מאסק: האנליסטים צופים אפסייד של 19% לנטפליקס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נטפליקס לא תפרסם פרסומות במהלך התוכניות, גם לא למנויים בתוכנית הזולה יותר שכוללת פרסומות. אבל הפרסומות שספוטיפיי מוכרת ומשלבת בתוך התוכניות עצמן יישארו. החברות לא חשפו פרטים כספיים על ההסכם, אבל אנליסט מבנצ'מארק רואה בזה זכייה הדדית שעוזרת לשתי החברות להתמודד עם האתגרים שלהן. ספוטיפיי מרוויחה מההסכם כי הפודקאסטים שלה בווידאו נכנסים לתחרות הולכת וגוברת עם יוטיוב על זמן הצפייה, והחשיפה בנטפליקס מגדילה מספר היוצרים שלה. במקביל, נטפליקס זוכה בז'אנר תוכן חדש שעשוי לעזור לה לשמור על המנויים הקיימים ואולי למשוך מנויים חדשים מקהלי יעד שטרם גילו את הפלטפורמה.
נטפליקס כבר ניסתה בעבר לייצר פודקאסטים, אבל לא בתוך הפלטפורמה עצמה. החברה הפיקה פודקאסטים כמו "סקיפ אינטרו", שעוסק בשחקנים ויוצרים מתוכניות נטפליקס, ו"יש לנו את הקבלות", שמתמקד בתוכניות הריאליטי שלה. את גרסאות הווידאו של הפודקאסטים האלה אפשר למצוא בערוץ היוטיוב של נטפליקס שנקרא "סטיל ווטצ'ינג". עם זאת, עכשיו, בפעם הראשונה, היא מביאה פודקאסטים ישירות לתוך הפלטפורמה הראשית שלה.
- סיילספורס מבטיחה להגדיל את ההכנסות ב-60% תוך 5 שנים
- איך טראמפ הרוויח מיליארד דולר בקריפטו
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- 5,900% בשנה מ-80 סנט ל-46 דולר, שווי של 15 מיליארד, מי אמר...
התחרות על יוצרי תוכן
העניין של נטפליקס בפודקאסטים משך את תשומת הלב של מנהלי פודקאסטים בחברות אחרות, שחלקם טוענים שנטפליקס מחזרת אחרי אותם כשרונות שהם מנסים לגייס. התחרות על יוצרי תוכן איכותיים מתגברת, והחברות מוכנות להשקיע סכומים גדולים כדי להבטיח בלעדיות או גישה מועדפת לתכנים מבוקשים.
המהלך מגיע רק כמה ימים לפני פרסום התוצאות הכספיות של נטפליקס לרבעון השלישי, שמתוכננות ליום שלישי. המשקיעים יחפשו סימנים לגידול במספר המנויים והאטה או האצה בהכנסות, שני המדדים המרכזיים להצלחת החברה. התחרות עם יוטיוב, פיקוק, פרמאונט פלוס, הולו ודיסני פלוס רק מתגברת.
נטפליקס מנסה לגדול בכמה כיוונים במקביל כדי להישאר רלוונטית. החברה משקיעה בתכנים חדשים ומצליחים, מתחילה לשדר אירועים חיים, מוסיפה משחקים לפלטפורמה ונכנסת לשותפויות כמו זו עם ספוטיפיי. הרציונל מאחורי כל המהלכים האלה הוא פשוט: נטפליקס מבינה שאם היא תישאר רק עם סדרות וסרטים, היא עלולה להפוך לחברה ישנה שמאבדת את הקסם שלה בעולם שבו הצרכנים רוצים הכל במקום אחד ומשתעממים מהר.
דוגמה למהלכים של נטפליקס היא ההכרזה של מנכ"ל AMC אדם ארון שרשת הקולנוע תקרין את "ציידי השדים קיפופ", הסרט הפופולרי ביותר בהיסטוריה של נטפליקס, בכ-400 מסכי AMC בארצות הברית ובאירופה בסוף השבוע של האלווין.

מ-240 לפחות מדולר - הקריסה של ביונדמיט
ביונד מיט הייתה סמל לעתיד של תעשיית המזון, מאז ההייפ הראשוני אחרי ההנפקה איבדה את מרבית השווי ונאבקת לשרוד, כשהמניה קורסת מתחת לדולר והחברה מנסה להימנע מפשיטת רגל ברקע החובות הגבוהים
לפני שש שנים, ביונד מיט Beyond Meat -22.4% הייתה סמל למהפכה. חברה שהבטיחה לשנות את הדרך שבה העולם צורך חלבון, לא עוד בשר מן החי, אלא תחליפים צמחיים שאפשרו לשלב בין טעם, בריאות וסביבה. המשקיעים התאהבו, הכותרות היללו, והמניה טסה. באותה תקופה זה נראה כמו העתיד של תעשיית המזון. אבל העתיד הזה לא התממש. בשנים האחרונות הביקוש לבשר צמחי דעך, המתחרים התחזקו, והחברה מעולם לא הצליחה להראות רווח שנתי אחד.
ההגעה לנאסדק
החברה הגיעה לנאסדק בתחילת מאי 2019, בתקופה חמה במיוחד עבור תחום הפוד-טק, במה שהפך לאחת ההנפקות הזכורות של בתחום. החברה גייסה כ-240 מיליון דולר לפי מחיר של 25 דולר למניה, ששיקף לה שווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר. ההתלהבות סביב ה"בשר הצמחי", הפכה את יום המסחר הראשון לחגיגה של ממש, כאשר המניה פתחה בעלייה חדה, וסגרה את היום הראשון ברמה של 65.75 דולר, קפיצה של כ-163%.
תוך פחות מחודשיים המשיכה המניה לטפס והגיעה לשיא של קרוב ל-240 דולר בסוף יולי 2019, מה שהקפיץ את שווי השוק של ביונד מיט לכ-15 מיליארד דולר.
המציאות לא עמדה בציפיות
מאחורי ההייפ הגדול, החברה פשוט לא סיפקה את הסחורה. למרות היתרון הראשוני של ביונד מיט כחברת הבשר הצמחי הציבורית הראשונה, החברה מעולם לא הצליחה להציג רווח שנתי אחד. בשנים האחרונות קצב הצמיחה שלה נעצר, והירידה במכירות הפכה למגמה קבועה. הכנסות החברה ירדו בשיעור שנתי ממוצע של כ-8% בשנתיים האחרונות, וברבעון האחרון נרשמה צניחה של כמעט 20% לעומת השנה שעברה, בעיקר כתוצאה מירידה של כ-19% בנפח המוצרים שנמכרו.
- שימו לב לשווקים המתעוררים, ואיך לא לשלם לשוק ״שכר סופרים״?
- איזה מניות ביטחוניות מעניינות? ואיזה מניה סולידית יכולה להפתיע?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום להתרחב, החברה החלה להתכווץ. אחרי שיתוף הפעולה עם רשתות מזון מהיר והציפיות למכירות המוניות, הציבור התעייף מהמוצר, קטגוריית הבשר הצמחי כולה נחלשה, ויריבות כמו טייסון פודס ואימפוסיבל פודס תפסו נתח שוק גדל. אפילו הצרכנים המודעים לבריאות ולאקלים לא הצליחו להציל את המגמה. אבל האכזבה הגדולה ביותר נרשמה בשורה התחתונה. החברה שורפת מזומנים בקצב מהיר, עם הפסד של כ-92 מיליון דולר בשנה הנוכחית לעומת כ-110 מיליון בשנה הקודמת, והמאזן שלה נחלש משמעותית.

נעילה שלילית בוול-סטריט; ביונד-מיט נפלה ב-22%, ויזה איבדה 3%
העליות בשווקי המניות האמריקניים נעצרו, לאחר שחולשה בבנקים אזוריים העלתה מחדש חששות בנוגע לאיכות האשראי במערכת הפיננסית. ה-S&P 500 והדאו איבדו 0.6%, הנאסד״ק ירד ב-0.5%, על רקע דיווחים של שני בנקים, Zions Bancorp ו־Western Alliance, על הפסדים הקשורים להלוואות שנחקרות כעת בשל חשד להונאה במקביל, משקיעים פנו לאפיקים סולידיים יותר והביקוש לאג"ח ולזהב דחף את מחיריהם כלפי מעלה.
מניית Zions צנחה בכ-13% לאחר שחשפה מחיקה של 50 מיליון דולר בגין הלוואה בעייתית שניתנה דרך בנק שלה בקליפורניה. Western Alliance נפלה ב-11% לאחר שדיווחה על חשיפה לאותו לווה. אנליסטים ניסו להרגיע וטענו כי מדובר במקרה נקודתי, אך ההשוואות לקריסת Silicon Valley Bank מלפני כשנתיים וחצי חידדו את החשש מפני בעיות רוחביות בענף. גם קריסתה הדרמטית של חברת האשראי לרכב Tricolor Holdings, שהובילה את ג׳יי פי מורגן למחיקה של 170 מיליון דולר, העצימה את הדאגה לבריאות האשראי במערכת.
במקביל, המתיחות הגיאופוליטית ממשיכה ללוות את השווקים. נשיא ארה״ב דונלד טראמפ שוחח עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין במשך שעתיים והשניים סיכמו להיפגש בבודפשט, יום לפני פגישתו של טראמפ עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בבית הלבן. המשקיעים ממשיכים לעקוב בדריכות אחר ההתרחשויות בזירה הבינלאומית, שהופכות לגורם נוסף של אי ודאות בתקופה רגישה לשווקים.
- נעילה מעורבת בוול-סטריט; הנאסד״ק עלה ב-0.6%, AMD קפצה ב-9%
- נעילה מעורבת בוול-סטריט; וולס פארגו קפצה ב-7%, צים עלתה ב-5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נטפליקס וספוטיפיי מאחדות
כוחות ומשיקות פודקאסטים בווידאו - במסגרת שיתוף הפעולה, נטפליקס תשלב תוכניות פודקאסט וידאו פופולריות בתחומי הספורט, הבידור והפשעים האמיתיים, צעד שנועד לגוון את התכנים, לחזק את התחרות מול יוטיוב ולשמור על קצב הצמיחה של המנויים