נטפליקס וספוטיפיי
נטפליקס וספוטיפיי

נטפליקס וספוטיפיי מאחדות כוחות ומשיקות פודקאסטים בווידאו

במסגרת שיתוף הפעולה, נטפליקס תשלב תוכניות פודקאסט וידאו פופולריות בתחומי הספורט, הבידור והפשעים האמיתיים, צעד שנועד לגוון את התכנים, לחזק את התחרות מול יוטיוב ולשמור על קצב הצמיחה של המנויים

אדיר בן עמי |

נטפליקס Netflix, Inc -0.61%  חתמה על הסכם עם ספוטיפיי Spotify -2.52%   שמביא אותה לראשונה לעולם הפודקאסטים, כחלק מהמאמץ להוסיף עוד נשק בתחרות על זמן הצפייה של הצרכנים. ההסכם יביא 16 תוכניות פודקאסט וידאו לפלטפורמה בתחילת 2026, כולל תוכניות פופולריות בתחומי הספורט, הבידור ופשעים אמיתיים. המהלך הזה הוא חלק מהאסטרטגיה הרחבה יותר של נטפליקס לגוון את התכנים ולמנוע נטישה של מנויים.


ההסכם כולל תוכניות מבוקשות כמו "הפודקאסט של ביל סימונס", "תיאוריות קונספירציה" ו"רוצחים סדרתיים". התוכניות מיוצרות על ידי ספוטיפיי סטודיוס ו"הרינגר", הרשת שהקים ביל סימונס ושספוטיפיי רכשה ב-2020. מה שמעניין הוא שההסכם מונע מהתוכניות להופיע במלואן ביוטיוב, המתחרה הגדולה ביותר של נטפליקס בתחום הווידאו המקוון.


המהלך מגיע בזמן שבו נטפליקס מתמודדת עם לחצים גוברים מהמתחרים ועם החשש שקצב גידול המנויים וההכנסות יואט לאחר שנים של עלייה חדה. המניה עלתה השנה ב-33%, אבל היא ירדה ב-10% מהשיא הרשום בסוף יוני. המשקיעים מחפשים יוזמות שיעזרו לחברה לזכות בלקוחות חדשים ולשמור על הקיימים.


צמיחה מטורפת

תחום הפודקאסטים בווידאו חווה צמיחה מטורפת, ו-72% מהמאזינים מעדיפים תוכניות שכוללות ווידאו. הטרנד הזה יוצר הזדמנויות חדשות לחברות תוכן, אבל גם מסבך את דרכי המדידה המסורתיות. בעוד שבעבר פודקאסטים נמדדו לפי מספר ההורדות, היום הם מופצים בפורמטים שונים ברשתות חברתיות, מה שמקשה על מדידה מדויקת של הפופולריות.


נטפליקס לא תפרסם פרסומות במהלך התוכניות, גם לא למנויים בתוכנית הזולה יותר שכוללת פרסומות. אבל הפרסומות שספוטיפיי מוכרת ומשלבת בתוך התוכניות עצמן יישארו. החברות לא חשפו פרטים כספיים על ההסכם, אבל אנליסט מבנצ'מארק רואה בזה זכייה הדדית שעוזרת לשתי החברות להתמודד עם האתגרים שלהן. ספוטיפיי מרוויחה מההסכם כי הפודקאסטים שלה בווידאו נכנסים לתחרות הולכת וגוברת עם יוטיוב על זמן הצפייה, והחשיפה בנטפליקס מגדילה מספר היוצרים שלה. במקביל, נטפליקס זוכה בז'אנר תוכן חדש שעשוי לעזור לה לשמור על המנויים הקיימים ואולי למשוך מנויים חדשים מקהלי יעד שטרם גילו את הפלטפורמה.


תעשיית הפודקאסטים התהפכה לגמרי בשנים האחרונות. הסיבה העיקרית היא המעבר מפודקאסטים רגילים לפודקאסטים עם וידאו, בנוסף להתפשטות הקליפים הקצרים ברשתות כמו טיקטוק. בעבר, פודקאסטים הרוויחו כסף מפרסומות שמחירן נקבע לפי כמות ההורדות. אבל היום, כשאנשים צופים בפודקאסטים בווידאו או בקליפים קצרים ברשתות חברתיות, מספר ההורדות לא מציג באופן מלא את הפופולריות. זה יוצר בעיה: איך מודדים הצלחה ואיך קובעים מחירי פרסומות כשהנתונים המסורתיים כבר לא רלוונטיים.


נטפליקס כבר ניסתה בעבר לייצר פודקאסטים, אבל לא בתוך הפלטפורמה עצמה. החברה הפיקה פודקאסטים כמו "סקיפ אינטרו", שעוסק בשחקנים ויוצרים מתוכניות נטפליקס, ו"יש לנו את הקבלות", שמתמקד בתוכניות הריאליטי שלה. את גרסאות הווידאו של הפודקאסטים האלה אפשר למצוא בערוץ היוטיוב של נטפליקס שנקרא "סטיל ווטצ'ינג". עם זאת, עכשיו, בפעם הראשונה, היא מביאה פודקאסטים ישירות לתוך הפלטפורמה הראשית שלה.

קיראו עוד ב"גלובל"


התחרות על יוצרי תוכן

העניין של נטפליקס בפודקאסטים משך את תשומת הלב של מנהלי פודקאסטים בחברות אחרות, שחלקם טוענים שנטפליקס מחזרת אחרי אותם כשרונות שהם מנסים לגייס. התחרות על יוצרי תוכן איכותיים מתגברת, והחברות מוכנות להשקיע סכומים גדולים כדי להבטיח בלעדיות או גישה מועדפת לתכנים מבוקשים.


המהלך מגיע רק כמה ימים לפני פרסום התוצאות הכספיות של נטפליקס לרבעון השלישי, שמתוכננות ליום שלישי. המשקיעים יחפשו סימנים לגידול במספר המנויים והאטה או האצה בהכנסות, שני המדדים המרכזיים להצלחת החברה. התחרות עם יוטיוב, פיקוק, פרמאונט פלוס, הולו ודיסני פלוס רק מתגברת.


נטפליקס מנסה לגדול בכמה כיוונים במקביל כדי להישאר רלוונטית. החברה משקיעה בתכנים חדשים ומצליחים, מתחילה לשדר אירועים חיים, מוסיפה משחקים לפלטפורמה ונכנסת לשותפויות כמו זו עם ספוטיפיי. הרציונל מאחורי כל המהלכים האלה הוא פשוט: נטפליקס מבינה שאם היא תישאר רק עם סדרות וסרטים, היא עלולה להפוך לחברה ישנה שמאבדת את הקסם שלה בעולם שבו הצרכנים רוצים הכל במקום אחד ומשתעממים מהר.


דוגמה למהלכים של נטפליקס היא ההכרזה של מנכ"ל AMC אדם ארון שרשת הקולנוע תקרין את "ציידי השדים קיפופ", הסרט הפופולרי ביותר בהיסטוריה של נטפליקס, בכ-400 מסכי AMC בארצות הברית ובאירופה בסוף השבוע של האלווין.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטקוין ירידות; קרדיט: רוי שיינמןביטקוין ירידות; קרדיט: רוי שיינמן

פתיחה שלילית לדצמבר: ירידות בשווקים וירידה חדה בביטקוין

המסחר בשווקים נפתח בירידות אחרי נובמבר חיובי, כשהמשקיעים ממתינים לנתוני מאקרו בארה"ב והעלאת ריבית אפשרית ביפן; הביטקוין צונח בחדות, מניות הטכנולוגיה תחת לחץ 



צוות גלובל |
נושאים בכתבה ביטקוין חוזים

חודש דצמבר נפתח באווירה שלילית בשוקי ההון. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט יורדים בשיעור של עד 0.8%, והביטקוין צונח כמעט ב-6% לרמה של מתחת ל-86 אלף דולר. הירידות בשווקים מגיעות לאחר רצף עליות, כאשר המשקיעים נוקטים בגישה זהירה על רקע נתונים מאקרו כלכליים שצפויים להתפרסם השבוע, ומול חששות ממהלך מוניטרי אפשרי מצד הבנק המרכזי ביפן.

ומה צפוי בבורסה בת"א? היום בבורסה: הכיוון של מניות הביטוח, דוח חלש למיטרוניקס ועל ההנפקות החדשות

השווקים ירדו או יעלו בשנה הקרובה? בואו לשמוע את מומחי ההשקעות מדברים על הכיוון של המניות, ענפים נבחרים, מניות מומלצות בוועידה של ביזפורטל - להרשמה

בארה"ב, המשקיעים ממתינים לגל נתונים שיכלול בין השאר את מכירות סייבר מאנדיי, מדדי תעסוקה פרטיים, ונתונים מהפד' על כיוון התעשייה ופעילות המשק. הפד' יחליט באמצע דצמבר על הרייבת כאשר מרבית ההערכות ממשיכות להניח קיצוץ ריבית נוסף, שלישי ברציפות, נוכח היחלשות מסוימת בשוק העבודה.

עיני השוק נשואות  לשאלה מי יחליף את ג'רום פאוול בתפקיד יו"ר הבנק המרכזי. קווין האסט, יועץ כלכלי בכיר בבית הלבן, רומז שההכרזה על המועמד תגיע בקרוב. טראמפ אמר שכבר יש לו מועמד. .

וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

סינופסיס מזנקת 7%; אנבידיה יורדת 1.3% סטרטג'י 4% - הנאסד"ק מאבד קרוב ל-1%

וול סטריט פותחת את דצמבר בטריטוריה אדומה - המשקיעים ממתינים בדריכות לנאומו של יו"ר הפד' שייערך בערב ויתן רמזים על החלטת הריבית בעשירי לחודש כשבינתיים הציפיות הן שב-88% הריבית תרד גם הפעם 

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

המסחר בוול סטריט במגמה שלילית כשהמדדים יורדים עד 0.8% בהובלת הנאסד"ק. ה-S&P יורד בכ-0.6%, הדאו מאבד כ-0.6%, והנאסד"ק מאבד קרוב לאחוז.

למרות העליות בסוף השבוע שעבר - שהפכו את שבוע "חג ההודיה" לאחד השבועות החזקים ביותר מאז 2008 בשביל ה-S&P 500 והנאסד"ק - נובמבר עצמו לא היה חודש פשוט למשקיעים. המדדים סיכמו את החודש כמעט בלי שינוי. למעשה, ה-S&P 500 והדאו סגרו את נובמבר כמעט סביב שערי הפתיחה כמעט "שטוחים", בעוד הנאסד"ק סיים בירידה של כ-1.5% וזה אחרי שבשלב מסוים הנאסד"ק ירד כמעט 8% מהסגירה של אוקטובר. מה שבעיקר הכביד על הסנטימנט היו החששות מהתמחור של ה-AI. "מניות הבינה המלאכותית" לחצו על המדדים לאורך החודש והתנודתיות סביב אנבידיה והקולגות של בסקטור לא הרפו מהשוק.

הציפייה לפגישת הפד והחלטת הריבית שתערך ב-9-10 בדצמבר היא כמו שאמרנו אחד הדברים שתופסים כעת את הפוקוס. ההחלטה הקרובה עלולה להכריע את הטון של סוף השנה בשווקים, במיוחד כשסבירות לחיתוך ריבית של רבע נקודת אחוז כבר מטפסת לאזור 88%. במצב כזה, כל נתון מאקרו וכל הערה קטנה של בכירים מהבנק הפדרלי מקבלות משקל גדול מאוד. היום מתפרסם מדד ה-ISM לתעשייה, נתון שיתן לנו תמונת מצב עדכנית על הפעילות היצרנית בארה"ב ויכול ללמד אם הכלכלה מתקררת בקצב שהפד מעוניין בו. במקביל צפוי יו"ר הפד, ג'רום פאוול, לשאת דברים כשהשוק יפרשן כל נימה בדברים שלו.

בהמשך השבוע יגיעו גם נתוני התעסוקה של ADP, שנחשבים לאינדיקציה מהירה למצב שוק העבודה. גם בשביל הפד, זה נתון משמעותי בגלל שהוא נותן מבט על קצב הגיוסים במשק, מה שיכול להשפיע על האופן שבו קובעי המדיניות יפרשו את נתוני השכר והאינפלציה. יחד עם זה יתפרסמו גם מספרים על ייצור תעשייתי ועל מדד ISM לשירותים שני נתונים שמשרטטים תמונה רחבה יותר של הביקושים במשק.

אבל את השיא השבוע נסיים ביום שישי עם פרסום מדד ה-PCE, שזה מדד ליבת האינפלציה שהפד מסתכל עליו יותר מכל. למרות שהוא מכסה עדיין את נתוני ספטמבר בגלל עיכובים בלוח הפרסומים בשל השבתת הממשל, הוא צפוי להשפיע השוק מאוד בגלל שהוא מצביע על הכיוון שבו הריבית עשויה להתפתח בטווח הקרוב. כל זה יוצר לנו שבוע שבו אנחנו קצת נצא מהסתכלות ספיציפית על מניות (ואנבידיה) כתמונת ראי לשוק ונסתכל על נתוני מאקרו כדי להעריך מה יהיה הכיוון שאליו הפד' רוצה להתקדם בתוואי הריבית.