פרלמוטר: הפריצה במחשבים הניידים נבעה מהאלחוט

מנתונים שחשף גן נשיא תאגידי ומנכ"ל קבוצת הניידות באינטל העולמית, דדי פרלמוטר עולה כי כ-17% מהמחשבים בישאראל כבר ניידים
חזי שטרנליכט |

"הפריצה הגדולה במכירות מחשבים ניידים נבעה מהחיבור לתקשורת אלחוטית. מרבית המחשבים הניידים כיום בעולם הנם בעלי חיבור אלחוטי", מסביר סגן נשיא תאגידי ומנכ"ל קבוצת הניידות באינטל העולמית, דדי פרלמוטר. הוא נשא את הדברים בכנס שנערך אתמול בתל אביב ושפך אור על אחד התחומים הלוהטים בענף המחשוב. החיבור האלחוטי לרשת.

מהנתונים שחשף פרלמוטר עולה כי "כשליש המחשבים הנמכרים בעולם הם ניידים, ובישראל כ-17% תוך גידול מתמיד". הוא הוסיף ומסר כי כמות המחשבים הניידים הנמכרים כיום בארה"ב גדולה מכמות המחשבים השולחניים.

פרלמוטר ציין, כי אינטל היא הספקית הגדולה בעולם של התקני Wi-Fi ורוצה להיות המובילה גם בטכנולוגיות הבאות כמו WIWAX. "זה יהיה הצעד הבא. איננו מסתפקים ב-Wi-Fi כי הוא מוגבל מבחינת מיקום וטווח. במקביל תגדל הדרישה לאספקת נתונים בהתקני כף יד - לא רק הטלפונים הסלולריים של ימינו והעתידיים, אלא מגוון מכשירים.

ההתקנים העתידיים ינועו החל מהתקני שיחות קוליות, דרך התקנים של נגני מדיה, משחקים כמו גיימבוי שיהיו מחוברים בפס רחב ויספקו לצרכן חוויה שונה לגמרי שאינה מוגבלת בהכרח למסך קטן של התקן סלולרי. לכן צריך להפריד בין הטכנולוגיה לבין ההתקן דרכו מועברים הנתונים", אמר סגן נשיא אינטל.

"אם מדברים על התקנים עתירי מידע, כמו מדיה, מדברים על מגוון מכשירים, והבעיה היא איך לספק את הנתונים בכל מקום ובכל זמן, כמו בעת נסיעה במכונית, ולא רק בבית קפה המספק שירותי Wi-Fi".

פרלמוטר ציין כי באינטל "מסתכלים על העתיד ורואים בניית רשת רחבת פס גלובלית, זולה מאוד, מהירה מאוד, מבוססת IP (אינטרנט פרוטוקול) ובכיסוי רחב". לדבריו, "דרך פיתוח WIMAX אינטל מספקת יכולות אלה על בסיס פרוטוקול האינטרנט, תוך יכולת העברת שירותים שכבר מוכרים והנם סטנדרטיים". דדי פרלמוטר הציג גם את ה-Mobile WIMAX שנועד לפתרון 'המייל האחרון' באזורים מרוחקים.

עוד הוסיף פרלמוטר, כי "צריך להרחיב את Wi-Fi מעבר ליכולותיו הנוכחיות והוא לא ייעלם מהעולם, אך אם רוצים לקבל תקשורת ניידת ישירות לתוך המחשב הנייד או להתקן כף יד-Wi-Fi אינו מספיק. אנו מתייחסים ל- WIMAX בעיקר כדרך יעילה וטובה יותר עבור ספקי השירותים כדי לבנות אוטוסטרדה עוקפת ערים ועומסים ופותרת עומסים ברשת, כי במצב בו יישומי נתונים יגיעו ל-50 אחוז מהתעבורה ולא 3 אחוזים בלבד כמו היום, ספקי השירותים יקבלו תלונות מהצרכנים על איטיות התעבורה. WIMAX פותרת את הבעיה למי שאין להם יכולות דור שלישי לספק אוטוסטרדה לנתונים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.