בדיקת Bizportal

קרנות הנאמנות בספטמבר: ילין לפידות הוביל בגיוסים במסורתיות

ילין לפידות גייס 385 מיליון שקל במסורתיות בספטמבר ו-2.3 מיליארד שקל מתחילת השנה; בית ההשקעות פסגות הוביל בקרנות הכספיות עם גיוסים של 355 מיליון שקל; ומה קורה אצל יתר החברות - לנתונים המלאים

ערן סוקול | (6)

העליות בשווקים בחודש ספטמבר נתנו אותותיהן גם על תעשיית קרנות הנאמנות שסיימה את החודש עם גיוסים של כ-805 מיליון שקל בקרנות הנאמנות המסורתיות וגיוסים של כ-690 מיליון שקל בקרנות המחקות. גם בקרנות הסל ובקרנות הכספיות נרשמו גיוסים. 

> גיוסים של כ-2.25 מיליארד שקל בקרנות הנאמנות בספטמבר

עליות השערים בשוקי המניות בארץ ובעולם ובאיגרות החוב הקונצרניות והממשלתיות בארץ פעלו כגורם חיובי בתעשיית הקרנות בחודש החולף. בשוק המניות בארץ נרשמה מגמה חיובית נאה, כאשר ת"א 35 עלה ב-3.4%, ת"א 125 עלה ב-3.5% ות"א 90 עלה ב-3.9%. גם באג"ח הקונצרני המקומי נרשמו עליות שערים - תל בונד 20 ותל בונד 60 עלו כ-0.8% ותל בונד 40 עלה ב-0.7%. בארה"ב, ה-S&P עלה ב-1.8%, הדאו ג'ונס עלה ב-2%, ונאסד"ק עלה ב-0.7%. באירופה נרשמה מגמה חיובית חזקה יותר, כאשר ה-DAX הגרמני עלה ב-3.8%, ה-CAC הצרפתי עלה ב-3.1% וה-Eurostoxx 50 עלה ב-3.5%. 

ילין לפידות הוביל בקרנות המסורתיות

בסיכום החודש החולף, נרשמו גיוסים נטו של כ-805 מיליון שקל בקרנות המסורתיות, כאשר בית ההשקעות ילין לפידות ממוקם בראש הטבלה, עם גיוסים של כ-385 מיליון שקל. ברמה השנתית, הוביל בית ההשקעות פסגות, עם גיוסים של כ-3.5 מיליארד שקל. 

פסגות בפסגת הקרנות הכספיות

למרות המגמה החיובית בשווקים, גם בקרנות הכספיות נרשמו גיוסים נטו של כ-335 מיליון שקל בחודש החולף, כאשר בראש הטבלה עמד בית ההשקעות פסגות, עם גיוסים של 355 מיליון שקל. גם ברמה השנתית פסגות עומד בראש, עם גיוסים של 1.4 מיליארד שקל. 

מגדל מובילים במחקות

העליות בשווקים עשו טוב לקרנות המחקות, אשר הציגו גיוסים של כ-690 מיליון שקל. בראש הטבלה הן בחודש ספטמבר והן מתחילת השנה, עומדת חברת מגדל שוקי הון, אשר גייה כ-231 מיליון שקל בחודש החולף וכ-2.6 מיליארד שקל מתחילת השנה. 

מיטב תכלית השאירו למתחרים עשן בקרנות הסל

קרנות הסל סבלו מפידיונות מאסיביים מתחילת השנה, אולם בחודש החולף נרשמו גיוסים של כ-420 מיליון שקל בתעשייה. בראש הטבלה, בפער גדול על המתחרות, עמדה בחודש החולף חברת מיטב תכלית, עם גיוסים של כ-217 מיליון שקל ואחריה הראל עם גיוסים של 129 מיליון שקל אשר העבירו את הראל למאזן חיובי מתחילת השנה, עם גיוסים של 53 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שלומי 04/10/2019 10:19
    הגב לתגובה זו
    אותנו מעניין איזה קרן/מניה עשתה תשואה הכי גבוהה מתחילת השנה בנסדק
  • אותי לא (ל"ת)
    מושיק 05/10/2019 17:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ילין לפידות 04/10/2019 09:43
    הגב לתגובה זו
    בתחום קופות הגמל, אלטשולר הרבה יותר טובה ממנה בממוצע, ובתחום קרנות הנאמנות, מור טובה ממנה בהרבה, במיוחד בתחום המנייתי והגמישה. הזוהר של ילין לפידות הועם, ויתכן שעזבו אותה כוחות איכותיים. התשואות חלשות, ואני שוקל להעביר חלק מאחזקותי מילין לאלטשולר. מדובר במיליונים.
  • 2.
    ל-1 כל מפרסמים ביחד עם דש,מנורה ומאור לוסקי. (ל"ת)
    אהרון 03/10/2019 18:54
    הגב לתגובה זו
  • שכחת את פריזמה (ל"ת)
    מושיק 05/10/2019 17:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בונו 03/10/2019 15:48
    הגב לתגובה זו
    מה עם כלל
כרטיס פייטר (כאל)כרטיס פייטר (כאל)

פייטר למילואימניקים - למה המדינה בחרה לתת למילואימניקים כרטיס הטבות ולא כסף לחשבון הבנק?

מה נותן לכם כרטיס פייטר ומה היקף ההטבה? 

עוזי גרסטמן |

כרטיס המועדון "פייטר" ללוחמים, שהושק במסגרת שיתוף פעולה בין משרד הביטחון, משרד האוצר וצה"ל, נועד לבטא הוקרה למשרתי המילואים ביחידות הלוחמות במהלך שנת 2025. מדובר במהלך שהחליט עליו קבינט המלחמה, תוקצב בכמיליארד שקל, והוגדר כהטבה רוחבית עם ארנק דיגיטלי נטען בסכום של עד 5,000 שקל בשנה לכל לוחם זכאי, לפי מספר ימי השירות שצבר.

בפועל, מדובר בהטבה שיכולה להגיע למאות שקלים ואף יותר, כבר עבור כמה ימי שירות בלבד. מנגנון החישוב פשוט: עבור כל יום מילואים מיום 1 ועד יום 30 נזקפים 30 שקל ליום, ומהיום ה-31 ואילך 80 שקל ליום, עד תקרה שנתית של 5,000 שקל. לדוגמה, לוחם שביצע 12 ימי מילואים יהיה זכאי ל-360 שקל. מי ששירת 35 ימים, יהיה זכאי ל־30 ימים * 30 = 900 שקל ועוד 5 ימים * 80 = 400 שקל, כלומר 1,300 שקל נטענים לשימוש מיידי. הכסף נטען לכרטיס דיגיטלי שנשלח על ידי חברת כאל בהודעת סמס, וניתן להפעילו מידית דרך אפליקציה ייעודית או אתר המועדון.

מאז השקתו, עבר הכרטיס שינוי מהותי באפשרויות השימוש: אם בתחילה הוצגו 66 קטגוריות סליקה שונות הכוללות מגוון רחב של חנויות, מסעדות, שירותים ותחומי תרבות, הרי שזמן קצר לאחר מכן צומצמה הרשימה לכ-30 קטגוריות בלבד. עסקים שהוסרו כוללים חנויות ספרים, מוצרי אלקטרוניקה, כלי נגינה, צילום, מוצרי מאפייה, קייטרינג, טיפולי יופי ועוד. הסיבה הרשמית לצמצום היא התאמה מחודשת של ההטבות למטרות הליבה, פנאי ורווחה, בהתאם לרוח החלטת הממשלה.

עם זאת, צמצום זה יצר שיח ער סביב שקיפות ההליך, הסברה למשרתי המילואים, ותיאום הציפיות בשטח. הטענה המרכזית שעלתה היא כי רבים מהמשרתים קיבלו את ההטבה כחלופה חלקית לפיצוי או כהשלמה לתמרוץ, ותכננו להשתמש בכרטיס לרכישת ציוד, מתנות וחוויות למשפחותיהם, דבר שאינו מתאפשר כעת באותה מידה.

הכרטיס עצמו מאפשר רכישה לפי קוד עסק (קטגוריית סליקה), כלומר לא לפי שם של חנות אלא לפי אופי העסק, לפי הגדרתו במערכת הסליקה הארצית. כך לדוגמה, חנות צעצועים שפועלת תחת קוד אופנה לא תאושר, אך אם קוד הסליקה שלה מוגדר כ"פנאי", העסקה תאושר. באתר המילואים של משרד הביטחון פורסמה רשימת הקטגוריות המאושרות, וניתן לוודא דרכן היכן ניתן לבצע רכישה בפועל.

כרטיס פייטר (כאל)כרטיס פייטר (כאל)

פייטר למילואימניקים - למה המדינה בחרה לתת למילואימניקים כרטיס הטבות ולא כסף לחשבון הבנק?

מה נותן לכם כרטיס פייטר ומה היקף ההטבה? 

עוזי גרסטמן |

כרטיס המועדון "פייטר" ללוחמים, שהושק במסגרת שיתוף פעולה בין משרד הביטחון, משרד האוצר וצה"ל, נועד לבטא הוקרה למשרתי המילואים ביחידות הלוחמות במהלך שנת 2025. מדובר במהלך שהחליט עליו קבינט המלחמה, תוקצב בכמיליארד שקל, והוגדר כהטבה רוחבית עם ארנק דיגיטלי נטען בסכום של עד 5,000 שקל בשנה לכל לוחם זכאי, לפי מספר ימי השירות שצבר.

בפועל, מדובר בהטבה שיכולה להגיע למאות שקלים ואף יותר, כבר עבור כמה ימי שירות בלבד. מנגנון החישוב פשוט: עבור כל יום מילואים מיום 1 ועד יום 30 נזקפים 30 שקל ליום, ומהיום ה-31 ואילך 80 שקל ליום, עד תקרה שנתית של 5,000 שקל. לדוגמה, לוחם שביצע 12 ימי מילואים יהיה זכאי ל-360 שקל. מי ששירת 35 ימים, יהיה זכאי ל־30 ימים * 30 = 900 שקל ועוד 5 ימים * 80 = 400 שקל, כלומר 1,300 שקל נטענים לשימוש מיידי. הכסף נטען לכרטיס דיגיטלי שנשלח על ידי חברת כאל בהודעת סמס, וניתן להפעילו מידית דרך אפליקציה ייעודית או אתר המועדון.

מאז השקתו, עבר הכרטיס שינוי מהותי באפשרויות השימוש: אם בתחילה הוצגו 66 קטגוריות סליקה שונות הכוללות מגוון רחב של חנויות, מסעדות, שירותים ותחומי תרבות, הרי שזמן קצר לאחר מכן צומצמה הרשימה לכ-30 קטגוריות בלבד. עסקים שהוסרו כוללים חנויות ספרים, מוצרי אלקטרוניקה, כלי נגינה, צילום, מוצרי מאפייה, קייטרינג, טיפולי יופי ועוד. הסיבה הרשמית לצמצום היא התאמה מחודשת של ההטבות למטרות הליבה, פנאי ורווחה, בהתאם לרוח החלטת הממשלה.

עם זאת, צמצום זה יצר שיח ער סביב שקיפות ההליך, הסברה למשרתי המילואים, ותיאום הציפיות בשטח. הטענה המרכזית שעלתה היא כי רבים מהמשרתים קיבלו את ההטבה כחלופה חלקית לפיצוי או כהשלמה לתמרוץ, ותכננו להשתמש בכרטיס לרכישת ציוד, מתנות וחוויות למשפחותיהם, דבר שאינו מתאפשר כעת באותה מידה.

הכרטיס עצמו מאפשר רכישה לפי קוד עסק (קטגוריית סליקה), כלומר לא לפי שם של חנות אלא לפי אופי העסק, לפי הגדרתו במערכת הסליקה הארצית. כך לדוגמה, חנות צעצועים שפועלת תחת קוד אופנה לא תאושר, אך אם קוד הסליקה שלה מוגדר כ"פנאי", העסקה תאושר. באתר המילואים של משרד הביטחון פורסמה רשימת הקטגוריות המאושרות, וניתן לוודא דרכן היכן ניתן לבצע רכישה בפועל.