רון פאינרו מנכל מקס MAX
צילום: הדר דולן

MAX: הרווח גדל בכ-13% והסתכם ב-70 מיליון

הכנסות החברה גדלו ברבעון השלישי של השנה בכ-5% ל-595 מיליון שקל. תיק האשראי הצרכני, צמח בכ-7% אל מול היתרה ברבעון המקביל אשתקד ועמד על כ-10.1 מיליארד שקל
אביחי טדסה |

מקס פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי לשנת 2024. הכנסות החברה צמחו ברבעון השלישי של השנה בכ-5% אל מול הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-595 מיליון שקל. הרווח הנקי צמח ברבעון השלישי של 2024 בכ-13% והסתכם ב-70 מיליון שקל, לעומת 62 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

במהלך הרבעון המשיכו לגדול מחזורי הפעילות בכרטיסי האשראי, ואף עלו על המחזורים בתקופה המקבילה אשתקד. מחזור ההנפקה הכולל של החברה גדל ברבעון השלישי בכ-12% והסתכם בכ-37 מיליארד שקל, כאשר מחזור כרטיסי מקס (החוץ בנקאיים) גדל בכ-19% והסתכם בכ-16 מיליארד שקל. תיק האשראי הצרכני, צמח בכ-7% אל מול היתרה ברבעון המקביל אשתקד ועמד על כ-10.1 מיליארד שקל. במקביל, צמח תיק האשראי לעסקים בכ-10% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל. לאחרונה התקבל אישור הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל למינויה של שגית דותן למנכ"לית מקס. המינוי ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2025.

 

התוצאות בתשעת החודשים הראשונים של השנה

הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024 צמחו והסתכמו בסך של כ-1.66 מיליארד שקל, לעומת 1.62 מיליארד שקל, אשתקד וברבעון השלישי הסתכמו בכ-595 מיליון שקל, לעומת 567 מיליון שקל אשתקד. הוצאות מקס ללא הפסדי אשראי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024 גדלו בכ-4% לכ-1.21 מיליארד שקל, כאשר ברבעון השלישי ההוצאות הסתכמו בכ-436 מיליון שקל. הגידול בהוצאות נובע בעיקר מעלייה בפעילות העסקית, בפרט הגידול במחזורים ובמספר כרטיסי האשראי של החברה. 

הוצאות להפסדי אשראי קטנו בתשעת החודשים הראשונים של 2024 לכ-159 מיליון שקל לעומת 188 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, מתוכן 62 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת 86 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. מחזור ההנפקה של החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2024 הסתכם בכ-104 מיליארד שקל, צמיחה של כ-10% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר מתוכו המחזור בכרטיסי מקס (חוץ בנקאיים) צמח בכ-17% לכ-44 מיליארד שקל. ברבעון השלישי לשנת 2024 עמד מחזור העסקאות על כ-37 מיליארד שקל לעומת 33 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של כ-12%.

כמות כרטיסי האשראי התקפים עמדה על כ-3.8 מיליון, צמיחה של כ-8% לעומת סוף ספטמבר 2023, כאשר כמות כרטיסי מקס גדלה בכ-11%, והגיעה לכ-1.9 מיליון כרטיסים תקפים. יתרת תיק האשראי הצרכני (לקוחות פרטיים) הסתכמה בתום תשעת החודשים הראשונים של 2024 בכ-10 מיליארד שקל, צמיחה של כ-7% בהשוואה ליתרה בתום התקופה המקבילה אשתקד. יתרת תיק האשראי לעסקים הסתכמה בכ-1.1 מיליארד שקל, צמיחה של כ-10% בהשוואה ליתרה בסוף התקופה המקבילה אשתקד. 

ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-2 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.85 מיליארד שקל בסוף שנת 2023 וכ-1.8 מיליארד שקל בסוף התקופה המקבילה אשתקד. הלימות ההון – יחס ההון הכולל לרכיבי סיכון הסתכם ביום בתום הרבעון השלישי בשיעור של 12.3%, בהשוואה ל- 13.7% בסוף שנת 2023 ובהשוואה ל- 14.1% בתום הרבעון השלישי בשנה שעברה. יחס הון עצמי רובד 1 הסתכם ביום 30 בספטמבר 2024 בשיעור של 10.0%, בהשוואה ל- 11.0% בסוף שנת 2023 ובהשוואה ל- 10.6% ביום 30 בספטמבר 2023.

המנכ"ל רון פאינרו עוזב בסוף השנה את מקס, שגית דותן תכנס לתפקיד המנכ"לית בתחילת ינואר.

מנכ"ל Max, רון פאינרו: "תוצאות תשעת החודשים הראשונים של 2024, משקפות יציבות עסקית לצד השפעות מלחמה. הרבעון השלישי השנה היה שונה מהשנים הקודמות וניכר היה כי הלקוחות הוציאו פחות על בילויי החופש הגדול הרגילים. Max ממשיכה לצמוח בכל הקווים העסקיים של החברה תוך ניהול הסיכון בצורה אחראית. אנו מייחלים לסיום המלחמה בכל החזיתות, לשובם של החטופים, להחלמת הפצועים ולחזרתם בשלום של כל חיילינו.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בשנים האחרונות אנחנו מובילים אסטרטגיה חדה וברורה - הרחבת מספר המשתמשים בכרטיסי Max, לצד הכפלת תיק האשראי ופיתוח מוצרים בנקאיים נוספים שיתרמו להתנהלות הפיננסית של לקוחותינו. אני גאה מאוד שברבעון זה, אנחנו מדווחים על היקף של 3.8 מיליון כרטיסי אשראי תקפים ולראשונה כמות שווה של כרטיסי אשראי חוץ-בנקאיים (1.9 מיליון) וכרטיסי אשראי בנקאיים, לצד תיק אשראי צרכני שחצה את ה-10 מיליארד שקל.

אני שמח שלקוחות החברה השכילו לאמץ את חשבון המט"ח בכרטיס האשראי שפתחנו לכולם בקיץ, וביתר שאת בחגי הקניות של נובמבר. פתיחת חשבונות המט"ח היא מהלך שהמשיך את ביסוס ארנק המט"ח של Max, שנותן מענה ייחודי לקניות בחו"ל ובאונליין, ללא עמלות ובשער ידוע מראש. בנוסף, אנו רואים כי כרטיס MyMax, כרטיס האשראי הנטען להורים וילדים, עונה על צרכי הלקוחות, ממשיך לצבור תאוצה וכבר הגיע לעשרות אלפי משתמשים צעירים שהוציאו ברבעון השלישי למעלה מ-320 ₪ בממוצע בחודש. לאחרונה גם הרחבנו את הרשתות המותאמות לקהל היעד, בהן לקוחות MyMax נהנים מהנחות רבות.

הדוחות הכספיים הנוכחיים הם האחרונים שהחברה מפרסמת בראשותי. אני מסיים קדנציה של שמונה שנים כמנכ"ל החברה וגאה על הדרך שעשינו מלאומי קארד הבנקאית ל-Max, חברה פיננסית עצמאית ומובילה שמאתגרת את זירת התחרות. אני משאיר חברה צומחת חדשנית ומתקדמת, עם עובדים נפלאים ומנועי צמיחה חזקים. אני משוכנע ששגית דותן תוביל את החברה לשיאים חדשים. אני מאחל לשגית, להנהלה ולעובדי החברה הצלחה באתגרים הרבים ומשוכנע שיעמדו ביעדים עם ביצועים מעולים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

אל על ישראייר
צילום: דוברות אל על ומוני שפיר
ניתוח

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות

שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה? 

רונן קרסו |

מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.

כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק  של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש  אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.

מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של  2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.

ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב. 

אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק  שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.